A fost si etapa de la Ranca, pe un traseu extrem de dificil, diferenta de nivel pe 5 km fiind de 300 de metri, altitudine destul de mare, aer rarefiat si o caldura infernala vineri.
Am reusit cu ceva eforturi sa ne aliniem la start, cu un motor refacut, dar cu destule componente vechi si cu stare ambigua.
Masina de asistenta a fost un Citroen XM, care s-a dovedit extrem de incapator, au incaput atat piesele de rezerva, cat si anvelopele si canistrele cu combustibil.
Ziua de vineri s-a soldat cu un esec rasunator, dupa prima urcare motorul s-a supraincalzit, pe urmatoarele au inceput sa apara zgomote suspecte si am decis sa ne oprim dupa mansa a doua de cronometrate, declarand abandonul. La demonatrea capacelor inferioare de culbutori, am gasit mult span de cupru, impreuna cu bataia suspecta aducand un verdict dur: ambielajul praf. Am purces la demontarea motorului, in vederea remedierii, avand in vedere ca mai aveam un motor de rezerva dupa noi, ca "donator de organe". Echipa tehnica, condusa de "doctorul" Bogdan Lascu sosit de urgenta de la Bucuresti, a reusit in noaptea de vineri spre sambata, la ora 4:00 dimineata, sa termine de asamblat motorul. Dupa cateva ore de somn, a urmat asamblarea finala pe masina si cateva teste, trecute cu brio. De mentionat ca in hala unde am lucrat mai era un Subaru Impreza WRX STi, cu transmisia demontata, avand diferentialele autoblocante praf. Chiar si pilotul ne-a zis "lasa ma, se strica astea de 100.000€, daramite una de 20 de ani, traseul este extrem de solicitant, eu am revizuit complet transmisia in mai si tot a cedat acum".
Ziua de duminica a fost foarte buna, dupa mansa de cronometrate eram penultimii, in fata Daciei Nova. Dar lipsa de putere a motorului si aparitia ploii nu a mai permis imbunatatirea semnificativa a rezultatului, in final Nova a iesit in fata noastra cu 14 secunde.
Obositor, dar palpitant. Ne-am facut noi prieteni, atmosfera e frumoasa, cele mai linistite momente sunt in ziua de concurs, de obicei e mult mai solicitant inainte, cand se remediaza problemele. Si au fost destule, cam toata lumea a avut probleme, dupa cum ziceam traseul Novaci - Ranca e infernal.
Din pacate se asfalteaza complet Transalpina, lucrarile sunt in toi, presupun ca o sa fie plin de Beemveuri si Audiuri iesite la "drifting".
La Resita nu cred ca ne prezentam, speram sa rezolvam un motor ca lumea pana atunci, plus o usurare semnificativa a masinii.
Multumim tuturor celor care ne-au ajutat! Speram ca la Teliu situatia sa se prezinte si mai bine ca pana acum, progresele au fost de la etapa la etapa, ceea ce ne incurajeaza.
Poze poate pune iwa, daca are timp si chef.
