xsara extrem de lasata pe spate

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

aurica_iorga
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
Localitate: Timisoara

Mesajde aurica_iorga » Dum 04-Oct-2009 22:32

jantele nu sunt din tabla de otel ci din aliaj otel plus nush ce alte metale, usoare si rezistente. dupa cum le faceau reclama cei din magazin. si intradevar sunt mai in interior decat cele de tabla pe care le-am lasat cu cauciucurile de iarna in garaj. dar asta am observat doar dupa ce am bagat si eu mai multe in masina ca altfel nu vedeam asta. de obicei merge cu masina nevasta-mea, ceva gen racheta 45 kg cu haine cu tot.
dar problema care ma enerveaza este ca desteptu ala de la magazin, ca sa-mi ia banii repede nu mi-a mai zis si partea cu ET-ul ca doar pierdea un client, sau trebuia sa mai caute un pic prin magazin dupa altele care sa fie bune
si referitor la problema cu rotile /--\, ce se uzeaza la masina? ca la mine cu 4 insi cam la 90kg bucata plus bagaj (oho)! doar la plecarea de pe loc se auzea cum freca roata pe interior. dupa ce prindeam viteza si se aseza la drum nu mai era problema. mai facea cate un scartait eu stiu pe la vreo groapa.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 05-Oct-2009 11:28

Puntea spate... Repar-o de urgenta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

aurica_iorga
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
Localitate: Timisoara

Mesajde aurica_iorga » Lun 05-Oct-2009 21:02

bun bun puntea spate. raspuns sec, poate nu sunt un bun mecanic si ma uit ca vitelu la asemenea raspuns. daca nu va suparati. ce sa caut la puntea spate sau ce cumpar la punte spate ca la masina de am avut-o inainte ,, cielo,, era mult mai simplu. am schimbat arcurile si cand a huruit rulmentii.
la xsara arcurile sunt barile de torsiune si simptomul de roti /--\ rulmenti sau ce?
poate din putinul timp avut imi faceti si mie un desen mic cu ceva indicatii.
multumesc!

Avatar utilizator
Eurofighter
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde Eurofighter » Mie 07-Oct-2009 12:24

puntea spate la citroen e putin mai complicata decat altele
din ce mi-am dat eu seama, jonctiunea bratului suspensiei cu bara de torsiune se uzeaza datorita apei ce patrunde printr-un simering ce probabil imbatraneste
la citroen fiecare brat al suspensiei costa 1900 de lei, iar rulmentii jonctiunii 500 de lei
cred ca asta e

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mie 07-Oct-2009 12:35

Simptomul de roti / \ la puntea de tip Lambda (cum e la Xsara, ZX, Saxo, Pug 205, Pug 405, Pug 406, Oltcit, etc.) poate aparea in principal din cauza
- uzurii rulmentilor. Se diagnosticheaza relativ usor, se suspenda masina pe cric si se pun mainile pe pneu diametral opus si se incearca miscarea rotii impingand cu o mana si tragand cu cealalta. Se face o data cu mainile in plan vertical si o data cu mainile in plan orizontal (pe un diametru vertical al rotii si pe un diametru orizontal). Daca se simte joc la mana in ambele directii, rulmentul e uzat.
- uzura rulmentilor bratelor puntii. La modelele noi de punte, bratele spate se rotesc fata de tubul puntii spate pe rulmenti cu ace, la cele mai vechi sunt bucse de teflon. Uzura asta poate observa daca se suspenda masina pe cric, se da roata jos si se impinge de butucul rotii inspre exteriorul masinii si spre interior, urmarindu-se miscarea bratului in dreptul puntii. Bratul nu trebuie sa se miste in raport cu puntea, doar sa se roteasca in planul longitudinal al masinii. De obicei uzurile la nivelul rulmentilor/bucselor puntii spate sunt insotite de zgomote in functionare, la trecerea peste denivelari (scartaituri, respectiv bufnituri infundate).
Sper sa se inteleaga ceva din ce am zis, e mai usor de aratat decat de explicat. :roll:
Cam astea sunt cauzele principale.

Revin cu o poza cat de cat explicativa, probabil o sa rada multa lume, e vorba de puntea spate de Oltcit, care seamana cu cea de Xsara (de fapt, cronologic vorbind, e invers :D :P ), in afara de absenta barei stabilizatoare si a mecanismului puntii autodirectoare, prezente la Xsara, asemanarea e foarte mare. Poate te ajuta, am marcat cu patrate negre zonele de interes:

Imagine
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Lun 12-Oct-2009 08:19

aurica vezi ca ai un pm de la mine. si eu am schimbat punte+rulmenti+brate+bara de torsiune= bani multi.daca sunt doar rulmentii de vina eu mai am un set acasa .

dreams
simpatizant
Mesaje: 98
Membru din: Vin 01-Mai-2009 20:41
Localitate: baia mare

Mesajde dreams » Lun 19-Oct-2009 21:18

am de 2 ani masina din semnatura si sambata am facut un drum baia mare - oradea.4 insi in masina dintre care unu in jur la 90 - 100 kg . s-a pus in spte pe partea dreapta si dupa vreo 70 km a inceput un scartait usor - ca de plastic. asta numai cand luam curbe pe stanga si cand treceam peste denivelari. la viteza mica se auzea ceva ca freaca. apoi la viteza mai mare nu se mai auzea nmk pana ce nu dadeam peste o denivelare sau la curba. azi cand am facut inca ceva km singur in masina nu se mai aude nmk. si nici rotile nu mi se par inclinate. trebuie modificat ceva sau inlocuit ceva la ea ??

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Mar 20-Oct-2009 14:26

Un inceput de rulment punte gripat;
Se strica prima data camasa care distanteaza acele, dupa care acele (ca nu mai pot sa se roteasca).

Te mai poate duce mult timp daca mergi fara greutate, dar sub sarcina o sa-ti apropii finalul;

Cand rulmentul e facut praf atunci roata dreapta va sta \

Cat de repede poti, e bine sa-ti schimbi rulmentii punte cu un risc:
bratele pot fi mai mult sau mai putin uzate pe locul unde au stat rulmentii;
Daca uzura e vizibila, trebuiesc inlocuite, daca nu pot fi refolosite
Manopera e si ea costisitoare aici pt ca se lucreaza vreo 4 ore la montat demontat rulmenti punte/ bratele punte

:(

dreams
simpatizant
Mesaje: 98
Membru din: Vin 01-Mai-2009 20:41
Localitate: baia mare

Mesajde dreams » Vin 30-Oct-2009 19:34

referitor la roata ca sta asa \. ieri am suspendat-o pe un elevator si am intrat sub ea si m-am uitat cu atentie la punte. nu se vede nici o uzura sau fisura sau altceva. doar praf. am prins de roata si am incercat sa o misc in toae directiile. nu misca deloc. mecanicu a zis ca cu putin timp inainte a schimbat la un peugeot asa ceva. adica rulmentii din punte si si-a revenit roata. costa cu tot cu garnituri -rulmentii pe o parte - doar 210 lei la reprezentanta din citroen din oras. fara garnituri doar 105. mi-am comandat rulmentii sa ii schimb pe ambele parti si am o nelamurire: de ce is asa de scumpe numai garniturile ???? fac cat rulmentii. si is asa de importante ?? nu se pot pune cele vechi daca le scot cu grija ??
si apoi a mai zis mare mester mecanic ca sunt fff greu de scos rulmentii.

dreams
simpatizant
Mesaje: 98
Membru din: Vin 01-Mai-2009 20:41
Localitate: baia mare

Mesajde dreams » Vin 30-Oct-2009 19:49

am uitat ceva :)
tot cand am suspendat ieri masina am gasit si sursa scartaitului cand dadeam peste gropi. cauciucul pe interior a frecat de aparatoarea de plastic si mi-a lasat o urma frumusica. nu cred ca e afectat cauciucul rulmentii vin in maxim 2 saptamani si minim una. e mult pana atunci avand in vedere ca circul cu masinuta dar fara greutate in spate.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 31-Oct-2009 20:13

exact din cauza garniturilor se strica rulmentii. dar s-ar putea sa nu fie de ajuns sa schimbi doar rulmentii, e posibil sa trebuiasca si bucsile pe care culiseaza
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Lun 02-Noi-2009 08:53

khan scrie: s-ar putea sa nu fie de ajuns sa schimbi doar rulmentii, e posibil sa trebuiasca si bucsile pe care culiseaza


Salut Khan,
Ne-ai bagat in ceata cu bucsile pe care culiseaza rulmentii ?!? Sau bucsi etansare bara stabilizatoare ?!?

@dreams:
Garniturile astea exterioare de cauciuc sunt ca si simeringul de planetare: au un arculet in interior care le strang pe umarul bratului dupa ce au fost fixate pe tubul osiei. Se schimba pt ca acel cauciuc imbatraneste...
Desigur se pot si refolosi dar nu e indicat.
De scos barele de torsiune: prima(cea din mijloc) se scoate prin impingere spre dreapta de catre un surub (unealta ajutatoare) infiletat in placuta de protectie
Celelalte 2 se scot cu un ciocan cu inertie cu prindere in filetul interior fiecarei bare in capatul care permite lucrul asta; in capatul opus are un surubel iesit in afara
Teoretic nu e nevoie de lovit in bratele puntii cum am vazut semne ...
Spray degripant si rabdare.
La reasamblare bare(treaba cu zimtii) , poti sa maresti cu 4 cm distanta intre axul rotii si cupla de prindere in caroserie sa ai masina o idee mai ridicata: roata spate se va vedea complet de sub aripa.



:)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 02-Noi-2009 23:10

vorbim de piesele care reprezinta calea de rulare interioara a rulmentilor, cum sa le zic altfel decit bucsi, ca nu stiu?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Mar 03-Noi-2009 08:37

Eu i-as zice umarul bratului, morcovul bratului (tub metalic de dimensiune mare 30-40 cm) = axul bratului (asta e?!?) care daca se uzeaza fie se rectifica 1 singura data prin sudura fie se schimba cu costul imens al bratului in totalitate ...

Daca schimbul de rulmenti e la timp si rugina nu s-a raspandit pe acolo (asta inseamna 1 -2 ani de folosinta ), umerii (implicit bratele) pot fi ok ....

aurica_iorga
simpatizant
Mesaje: 30
Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
Localitate: Timisoara

suspensie spate

Mesajde aurica_iorga » Mar 10-Noi-2009 19:23

revin la ce subiect am deschis. jantele de vara pe care le-am pus trebuie sa le fac flanse distantiere. et 8 fata de 18 cat au cele de tabla de iarna.
dar si cand am pus jantele de tabla cu cauciucuri de iarna atinge in caroserie. am cumparat rulmentii si la brate si la roti si m-am dus la serviciu unde am un elevator la dispozitie. am vazut ce este cu rulmentii de la roti erau buni. dar fara vaselina i-am gresat sipus la loc dar nu am reusit sa dau bratul jos din punte. nu am reusit decat sa dau dopurile jos de pe tija cu numarul 8 atasez imaginea si schita explodata.am marcat cu sageti.
Imagine

si sunt nedumerit ce alte garnituri trebuie sa iau ca am cumparat rulmentii originali aia cu garnitura si semering pe punte si pt roata kitul complet cu capacel, siguranta si nush ce saiba mare?
mai trebuie luat ceva?
puneti va rog si un desen sau macar imi explicati si mie cum naiba dau bratele alea jos
ca nu am mai desfacut pana acum puntea
ne-am uitat si eu si aia de la serviciu la capacul de la punte ca fraierii am incercat sa-l rasucim cumva sau sa-l dam afara usor cu o surubelnita . nu merge.
am rezolvat temporar frecarea un meserias de la munca mi-a aplicat 2 ciocane sa nu mai atinga.
oricum nu asta e rezolvarea.
multumesc! astept un semn de la voi.
Imagine


Înapoi la “Suspensie - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot