Am o problema cu al meu C3.
De o vreme incoace, am un zgomot ciudat la rulare. E un fel de flencaneala periodica, pe o frecventa mai inalta, specifica zgomotelor produse de placutele de frana care bat in disc. Cadenta flencanelii se modifica in functie de viteza de rulare (creste odata cu viteza). Din ce mi-am putut eu da seama, sunt 99,99% sigur ca zgomotul provine de la placute si nu are vreo legatura cu rulmentii de la roti sau alte elemente.
Masina nu pare sa mearga infranata. Am franat violent avand peste suta la ora, masina nu a tras stanga sau dreapta, a ramas dreapta pe traiectorie. Am lasat-o sa curga scoasa din viteza pe drum drept si a mers fara sa se opreasca mai devreme decat m-as fi asteptat. Am verificat temperatura jantelor la mana, fara sa constat insa ca sunt incalzite excesiv (puteam sa tin mana pe ele). Mi s-a parut totusi ca una dintre jante era un pic mai calda decat cealalta, dar poate a fost doar impresia mea subiectiva.
Ieri am pus mana si am facut niste verificari la etrieri. Pistoanele nu sunt blocate, garniturile de etansare ale etrierilor sunt in regula, pistonul culiseaza fara probleme. Etrierii par sa fie destul de tepeni, am tras de ei si nu pareau sa aiba vreun joc anormal. Culisantele gliseaza cum trebuie, doar la unul dintre etrieri mi s-a parut ca exista un joc nitel mai mare al culisantelor decat la celalalt etrier. Etrierii nu zdrangane la denivelari sau la mers normal, ca sa pot banui un joc excesiv in culisante. Partea interesanta este ca placutele de la una din roti prezinta o anomalie... Placuta actionata direct de piston este uzata uniform (am masurat-o pe toate pertile cu sublerul). Cealalta placuta insa, aflata pe fata exterioara a discului, pe partea opusa pistonului, prezinta o uzura mai accentuata pe latura care aluneca pe circumferinta discului fata de latura care aluneca pe suprafata interioara a discului. La cealalta roata nu exista aceasta anomalie, ambele placute sunt uzate la fel.
Tot ceea ce pot sa banuiesc, bazandu-ma pe uzura anormala a placutelor este ca etrierul nu apasa uniform pe placuta de pe partea opusa pistonului. Nu imi dau insa seama de ce se intampla acest lucru (poate din cauza culisantelor?). Imi poate da cineva vreo idee?
Multumesc
