Mesajde C i t r o n e l » Lun 28-Sep-2009 19:21
Du-o rapid la service sa schimbe toate garniturile de la injector; pierzi presiune.
Teoretic se schimba garnitura de cupru din varful injectorului si cele 2 de etansare de sus, se curata in motor locul injectorului cu o scula speciala si la remontare se stange la cuplu injectorul pe pozitie; se schimba si conducta de inalta presiune de la rampa la injector...
Practica de obicei lasa de dorit deoarece:
1) nu au scula speciala de curatat locul injectorului si curata cu surubelnita infasurata in carpe drept ptr care risca sa-ti zgarie planeitatea pozitiei in capacul de aluminiu al motorului si nu va mai putea etansa garnitura de cupru din capul injectorului.
2) nu se schimba toate garniturile din alte motive de ei stiute.
3) nu se schimba conducta de inalta presiune din motive de genul lasa ca merge si asa si e mai ieftin.
4) nu se strange la cuplu ca ei le stiu mai bine si normele producatorului nu se aplica in romania.
asa ca daca ai noroc scapi de problema, daca nu posibil sa te intorci la faza cu motorina sau la o mica pierdere de ulei pe langa injector.
NU mai pune mana pe acolo in timpul functionarii ca te risti la maxim, presiunea de injectie a motorinei este foarte mare ~1500bar, daca scapa un jet de motorina si il interceptezi cu o parte a corpului, precis iti va trece prin ea.
Regula de baza la HDI ptr cine tine la sanatatea lui este:
Nu se lucreaza la sistemul de injectie cu motorul functional si nu se testeaza ca mana niciodata, sunt destui mecanici cu degete, maini amputate.
Eventual mergi la Peugeot ptr etansare injector ca motorizare precis este pe un model de la ei si de obicei tin pe stoc garniturile si este mai ieftin ca la Citroen.