intr-o seara (destul de frig, 3-4 grade, da' nu cred ca are relevanta) imi permit sa ma urc in masina mea de 50.000 km, cu toate reviziile la zi, produsa la inceputul lui 2007, si sa cred ca invart cheia si pot pleca relaxat sa-mi vad de treaba si de drum. am fost un nesimtit sa cred asa ceva

totul a fost normal pana in momentul in care trebuia sa invarta electromotoru'. adica nici vorba de "economy mode", farurile mergeau, ecranele din bord la fel, claxonul la fel. dau sa pornesc, si se aude "click-clack" *. si nimic. inca o data. la fel. wtf??? n-a mai facut niciodata in 3 ani de zile asa. masina mai fusese pornita cu vreo 12 ore inainte, nicio ezitare, nicio problema.
initial, am scos minusul bateriei, am asteptat 3 minute, l-am pus la loc. pe urma, conform instructiunilor din manual, am invartit cheia, si am asteptat 1 minut sa se initializeze nush ce calculatoare. pe urma, cand sa se invarta motorul, nimic. tot click clack.
asa ca iau mai sus amintitul manual, ma uit s avad care e siguranta de la electromotor, ca cine stie?. gasesc "demaror - 15A". zic ok, scot "setul" se sigurante de rezerva ce vine odata cu masina (complet, n-au mai fost probleme pana acum de-acest fel), scot siguranta de la demaror, si intr'adevar, era impuscata. insa era de 20A, nu 15. zic "ok, or fi gresit retarzii in manual", deci o inlocuiesc cu una tot de 20A.
masina a pornit!!!!! vrum vrum, me happy!

problema a revenit a doua dimineata. iar se arsese siguranta. pun inca una de 20, o arde si p-aia. incep sa ma enervez, si-ajung sa-l sun intr-un final pe Khan (merci Khan!), caruia ii descriu patania, si care-mi sugereaza instalarea unei sigurante cu un amperaj mai mare. in set, sigurantele peste 20A, sunt mai mari (fizic), asa ca m-am dus intr-o benzinarie, si cea mai mare pe care am gasit-o la acele dimensiuni, a fost una de 25.
ma duc din nou la masina. intre timp, cumva, a ramas si fara baterie, a intrat pe economy mode. am verificat, si zgomotul produs de releul ecu-ului (cred) care se aude mereu cand se baga cheia in contact, era prezent. si martorii se aprindeau, doar ca pe ecran scria "economy mode active". asa ca, zicandu-mi ca cu cheia bagata, calculatoarele masinii sunt totusi pornite, am decis sa risc pornind masina impinsa. a plecat imediat, fara sa se innece, nimic. misto.
instlaez siguranta de 25. masina pleaca, insa problema revine dupa un timp. ma uit la siguranta, intreaga!! insa tot "click clack" se auzea, ca atunci cand imi impusca sigurantele! ce naiba are? masina e in garantie inca o luna ...
as putea sa chem pe citroen sa mi-o tracteze, sa las siguranta arsa pusa acolo, da' n-am chef sa platesc diagnosticuri (nu mi se pare corect, nu e vina mea ca s-a stricat) si sa ma cert cu diversi costumati...
s-a mai confruntat cineva cu vreo problema similara?
___________________________
* "click-clack" facea si Dacia cand nu voia sa invarta, si asta inseamna ca ori n-avea baterie (am cam exclus posibilitatea asta, desi o sa si rog pe cineva sa-mi dea curent), ori ca electromotoru' in sine avea o problema.