Citroen C5-III
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
nu-ti fa griji, nu se mai face rodaj ca pe vremuri, acum e mai scurt si mai putin restrictiv. e bine sa nu fortezi in general (4500-5000 ture) dar 3000 e absolut ok, mai ales ca un drum lung faciliteaza rodajul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
iosif_e scrie:salutare ! Stie sa-mi spuna si mie careva daca la masina se face rodaj, deoarece m-am intalnit cu cineva care mi-a spus ca "vai doamne sa nu merg mai sus de 2500 ture cu ea pana la 10000 km ca asa este la Diesel". Acum sunt intr-o dilema mare avand in vedere ca am avut cu ea un drum pana la Bratislava si inapoi iar eu am mers cu ea la unguri pe autostrada pana in 3000 de ture(165-170 km/h) oare a fost ok pentru masina???
Iti spun un singur lucru... NU MAI EXISTA NICI UN FEL DE RODAJ pentru masini...
Povestea cu prima mie de km, cu turatia motorului in acest interval de km, cu restrictia de 3000 de ture.... sunt mosteniri de la masini fabricate in anii 70-80.
Iar in ceea ce priveste cu turatia pana in 4000-4500 mi se pare normal... ca doar e diesel... NU??? Zona rosie incepe la 4500...
bine, pe al tau esti liber sa il tratezi cum vrei
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
din cate stiu, exista totusi un interval de rodaj, care difera de la un model de masina la altul. Stiu ca la unele masini dupa primele 3-5 mii de km trebuie sa te duci in service sa mai stranga nu-stiu-ce pe la motor.
Binenteles ca fiecare e liber sa o "calareasca" cum vrea, dar sa nu se mire apoi de problemele ref la motor ce vor apare pe durata de viata a masinii
Binenteles ca fiecare e liber sa o "calareasca" cum vrea, dar sa nu se mire apoi de problemele ref la motor ce vor apare pe durata de viata a masinii
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Da... sa-ti stranga chiuloasa....
Hahahaha....
Exact ca la dacie...
La CITROEN C5 nici nu se mai face vizita de 1000km...
La PEUGEOT 406 care l-am cumparat de nou in 2001 !!! la vizita de 1000km au verificat corectitudinea datelor motorului , caroseriei... etc... si atat... s-au uitat un pic la motor - au deschis capota.... si gata
La fel la Toyota Corolla... 2.0 diesel.... la 1000 km vizita de garantie... am aratat carnetul, s-a stampilat si la revedere... (fabricatie 2006)
Asa ca lasati povestile cu STANSU LA NU STIU CE LA MOTOR IN PRIMII 3000km
hahahaha
Hahahaha....
Exact ca la dacie...
La CITROEN C5 nici nu se mai face vizita de 1000km...
La PEUGEOT 406 care l-am cumparat de nou in 2001 !!! la vizita de 1000km au verificat corectitudinea datelor motorului , caroseriei... etc... si atat... s-au uitat un pic la motor - au deschis capota.... si gata
La fel la Toyota Corolla... 2.0 diesel.... la 1000 km vizita de garantie... am aratat carnetul, s-a stampilat si la revedere... (fabricatie 2006)
Asa ca lasati povestile cu STANSU LA NU STIU CE LA MOTOR IN PRIMII 3000km
hahahaha
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
da mestere...
Eu zic sa faci in felul urmator dupa ce iti vine masina...
-primii 1500km - nu depasesti 2500ture - te duci de 3 ori in service,
-urmatorii 2000km - nu depasesti 3000 ture - te duci de 2 ori in service - aia deja se uita urat la tine...
-urmatorii 2500 km - nu depasesti 3000 ture - asa te-ai obisnuit - aia nu te mai primesc in service... iti cer bani...
-urmatorii 3000 km - nimic nou, totul e bine, motorul rezista...
Deja am ajuns la 10.000km... a trecut un an.... te duci si faci revizia... aia iti strang nu stiu ce la motor... esti fericit... motorul inca functioneaza...
Lasand gluma la o parte.... cei care considera ca prin faptul ca in primii xxxx km trebuie sa protejeze motorul - adica sa nu-l tureze - fac foarte bine... dar asta nu inseamna ca e obligatoriu... se stie ca durata de viata a unui motor o da modul de exploatare.... asa ca , fiecare face cum vrea...
Asta nu inseamna ca un motor diesel, care e turat pana in 4000 ture fie si NOU va rezista mai putin decat un motor care primii 2000km nu va primi mai mult de 3000 ture...
Eu va doresc sa aveti parte de masinile voastre fara probleme... dar sa nu ajungeti ca doi amici de-ai mei, care au KIA Ceed de 1 an si jumate - ambii cu motoare BENZINA!!! si care au spus ca nu au trecut niciodata de 3500 de turatii/min..... (1.4 benzina)
Concluzia o trageti voi...
Succes.
Eu zic sa faci in felul urmator dupa ce iti vine masina...
-primii 1500km - nu depasesti 2500ture - te duci de 3 ori in service,
-urmatorii 2000km - nu depasesti 3000 ture - te duci de 2 ori in service - aia deja se uita urat la tine...
-urmatorii 2500 km - nu depasesti 3000 ture - asa te-ai obisnuit - aia nu te mai primesc in service... iti cer bani...
-urmatorii 3000 km - nimic nou, totul e bine, motorul rezista...
Deja am ajuns la 10.000km... a trecut un an.... te duci si faci revizia... aia iti strang nu stiu ce la motor... esti fericit... motorul inca functioneaza...
Lasand gluma la o parte.... cei care considera ca prin faptul ca in primii xxxx km trebuie sa protejeze motorul - adica sa nu-l tureze - fac foarte bine... dar asta nu inseamna ca e obligatoriu... se stie ca durata de viata a unui motor o da modul de exploatare.... asa ca , fiecare face cum vrea...
Asta nu inseamna ca un motor diesel, care e turat pana in 4000 ture fie si NOU va rezista mai putin decat un motor care primii 2000km nu va primi mai mult de 3000 ture...
Eu va doresc sa aveti parte de masinile voastre fara probleme... dar sa nu ajungeti ca doi amici de-ai mei, care au KIA Ceed de 1 an si jumate - ambii cu motoare BENZINA!!! si care au spus ca nu au trecut niciodata de 3500 de turatii/min..... (1.4 benzina)
Concluzia o trageti voi...
Succes.
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Aaaaaa... am uitat un amanunt...
Daca cumva in primii 2 ani ti se "strica" motorul - ai garantie - cand te duci in service, o sa te intrebe:
-Asa e ca in primii 1000Km nu ati turat motorul mai mult de 3000?
-Da, binenteles, ca doar eu tin la masina mea...
-A, nu va cred... sigur ati turat-o mai mult... de asta s-a stricat!!! Gata ati pierdut garantia!!!

Daca cumva in primii 2 ani ti se "strica" motorul - ai garantie - cand te duci in service, o sa te intrebe:
-Asa e ca in primii 1000Km nu ati turat motorul mai mult de 3000?
-Da, binenteles, ca doar eu tin la masina mea...
-A, nu va cred... sigur ati turat-o mai mult... de asta s-a stricat!!! Gata ati pierdut garantia!!!

-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
alex21iasi scrie:Aaaaaa... am uitat un amanunt...
Daca cumva in primii 2 ani ti se "strica" motorul - ai garantie - cand te duci in service, o sa te intrebe:
-Asa e ca in primii 1000Km nu ati turat motorul mai mult de 3000?
-Da, binenteles, ca doar eu tin la masina mea...
-A, nu va cred... sigur ati turat-o mai mult... de asta s-a stricat!!! Gata ati pierdut garantia!!!
intamplator sau nu, uiti o chestie elementara : regimul de exploatare se inregistreaza in computerul de bord. Asa ca e cam greu ca sustina ei ceva fara sa aiba probele date de computerul de bord
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
Chestia asta unde ai mai auzit-o???
E ca un fel de cutie neagra... nu???
Hai pe bune acum, cine ti-a zis asa ceva???
Cei care ti-a vandut masina???? sau baietii de pe la bloc??? sau ai citit pe alte forumuri???
Nu uita... aici vorbim de masini, nu de avioane...
Un computer de bord... numit gresit de altfel.... nu mai intru in amanunte, iti inregistreaza erori, face diagnostic... etc.
Pt sofer da info cum ar fi consum, temperatura ext, etc...
Ma opresc aici.
E ca un fel de cutie neagra... nu???
Hai pe bune acum, cine ti-a zis asa ceva???
Cei care ti-a vandut masina???? sau baietii de pe la bloc??? sau ai citit pe alte forumuri???
Nu uita... aici vorbim de masini, nu de avioane...
Un computer de bord... numit gresit de altfel.... nu mai intru in amanunte, iti inregistreaza erori, face diagnostic... etc.
Pt sofer da info cum ar fi consum, temperatura ext, etc...
Ma opresc aici.
alex, intimplator contorul de revizie tine cont de numarul real de ture ale motorului si mai putin de km parcursi, asa ca informatia asta chiar e stocata undeva, un simplu calcul iti poate da masura in care a fost sau nu turat un motor. si da, chiar ar fi indicat sa te opresti ca nu e nimeni obligat sa iti suporte iesirile
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 116
- Membru din: Joi 17-Sep-2009 11:37
- Localitate: iasi
khan scrie:alex, intimplator contorul de revizie tine cont de numarul real de ture ale motorului si mai putin de km parcursi, asa ca informatia asta chiar e stocata undeva, un simplu calcul iti poate da masura in care a fost sau nu turat un motor. si da, chiar ar fi indicat sa te opresti ca nu e nimeni obligat sa iti suporte iesirile
Din cate imi amintesc... de fiecare data contorul de revizie a coincis cu nr de km efectuati... cel putin 3 masini cu un total de peste 220.000km
Se pare ca aceasta discutie ma depaseste... si cand te gandesti ca totul a inceput de la afirmatia cuiva precum ca... "Stiu ca la unele masini dupa primele 3-5 mii de km trebuie sa te duci in service sa mai stranga nu-stiu-ce pe la motor"....sau...."e bine sa nu fortezi in general (4500-5000 ture) dar 3000 e absolut ok"
Asa ca va las pe voi sa comentati afirmatii... si ma opresc ca sa nu va oblig pe voi sa-mi suportati iesirile...
Hai pa.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
deja m-am cam saturat de asa- zisi meseriasi care le stiu pe toate; intamplator computerul de bord INREGISTRAEAZA regimul de functionare a motorului pe langa erorile pe care ti le arata service-ul sau cei cu soft de monitorizare; faptul ca cineva nu stie de acest lucru nu inseamna ca el nu exista;
O ultima opinie personala: daca toti proprietarii de masini ar citi si aplica recomandarile producatorului, sunt convins ca ar fi mult mai putine probleme la masini.
oricum, eu ma retrag din discutia pe acest subiect, intrucat nu duce nicaieri: fiecare e liber sa isi exploateze masina cum vrea, intrucat sunt banii lui in joc.
O ultima opinie personala: daca toti proprietarii de masini ar citi si aplica recomandarile producatorului, sunt convins ca ar fi mult mai putine probleme la masini.
oricum, eu ma retrag din discutia pe acest subiect, intrucat nu duce nicaieri: fiecare e liber sa isi exploateze masina cum vrea, intrucat sunt banii lui in joc.
[size=18][size=12]....na imi pare rau ca din cauza mea v-ati luat la certat. Intradevar cred ca trebuie sa fi un pic "sonat"ca dupa ce te-ai urcat in masina nou noutza sa o duci direct in zona rosie....da ma rog am mai auzit si din astia
Eu primii 2000 de km nu am apucat sa ies cu ea din oras deci nu prea am avut ocazia sa o duc mai sus de 2500-2700 de ture, dar ivindu-se ocazia de a merge pe autostrada m-am gandit la modul logic ca a tine masina constant la 3000 de ture n-are cum sa-i faca rau motorului. (bineinteles in cazul acesta mi-am asumat si riscul de a fi prins de vre-un radar
)
Oricum pe tema asta cu rodajul s-a discutat pe forumuri si para discutat ,...... parerile sunt impartite......eu raman la vorba aia din popr ca "masina cum o inveti asa o ai".
Viata motorului este data de ulei si carburant bun
.La diesel ca de el e vorba aici cred ca si mersul subturat nu-i face bine motorului .... un tunning italian din cand in cand este bun astfel turbina angreneaza toate particulele depuse, toate posibilele mizerii in felul acesta se curata singura[/size][/size]


Oricum pe tema asta cu rodajul s-a discutat pe forumuri si para discutat ,...... parerile sunt impartite......eu raman la vorba aia din popr ca "masina cum o inveti asa o ai".




beeboy
Eu zic s-o lasati mai usor, fiecare face cum crede ca e pe banii lui.
Nu stiu daca e obligatoriu acel rodaj sau nu pentru ca si la service unii spun ca e necesar, altii nu.
Eu prefer sa merg mai usurel cu masina in primele cateva mii de km si sa dorm mai linistit.
Alex, este masina ta si poti merge cu ea cum crezi tu de cuviinta dar nu cred ca trebuie sa ne convingi si pe noi ca asa e cel mai bine; ne-ai spus parerea ta dar nu trebuie sa fim toti deacord cu ea. E adevarat ca deja masinile au ajuns bunuri de consum si nu le mai tinem 20 de ani ca pe Dacia 1300 si au si avansat tehnologic destul de mult dar cred ca nu trebuie totusi sa ne batem joc, pe ideea "dupa noi potopul"...
Eu iti doresc sa nu ai probleme cu motorul si sa te bucuri de el cati mai multi km.
Nu stiu daca e obligatoriu acel rodaj sau nu pentru ca si la service unii spun ca e necesar, altii nu.
Eu prefer sa merg mai usurel cu masina in primele cateva mii de km si sa dorm mai linistit.
Alex, este masina ta si poti merge cu ea cum crezi tu de cuviinta dar nu cred ca trebuie sa ne convingi si pe noi ca asa e cel mai bine; ne-ai spus parerea ta dar nu trebuie sa fim toti deacord cu ea. E adevarat ca deja masinile au ajuns bunuri de consum si nu le mai tinem 20 de ani ca pe Dacia 1300 si au si avansat tehnologic destul de mult dar cred ca nu trebuie totusi sa ne batem joc, pe ideea "dupa noi potopul"...
Eu iti doresc sa nu ai probleme cu motorul si sa te bucuri de el cati mai multi km.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu