Club Citroën Forum Index Club Citroën
Comunitatea pasionatilor Citroën din România

Home Forum CITROshop About us Partners Search Register Log in Delete cookies Club Citroën topic RSS feed  Club Citroen Romania on Facebook  Club Citroen Romania on Twitter  Sitemap - Club Citroen Romania 

Board Menu
» Home
» Forum
» CITROshop
» Partners
» Memberlist
» FAQ
» CITROclub rules

Association Menu
» About us
» Association Forum
» Meetings
» Join us
» Redirect 2%

Utils Links
» ORGA Calculator
» Tyres calculator
» CITROEN paint code
» Romanian traffic laws (2006)
» Rules for Romanian traffic laws

Advertisment

Contact us
 Turbina reconditionata
Post new topicReply to topic
Author Message
nmario
simpatizant



Age: 34   Zodiac: Capricorn   Chinese zodiac: Goat
Joined: 31 Oct 2009
Posts: 36
Location: Bucuresti
Car:
 C5 1.6 HDI 110CP



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 03:07
Reply with quoteBack to top

Spuneam intr-un alt post ca am fost la ATS, dupa ce am cumparat un C5 1.6 hdi 110 cp, si mi-au spus ca trebuie sa schimb turbina(pe motiv ca pare ca pierde ulei) si ca ma costa 8200 ron.
Am mai facut ceva cercetari si am aflat ca fostul proprietar a reconditionat turbina, careia i se rupsese axul.Postez mai jos o conversatie gasita de mine pe net intre fostul proprietar si un tip care repara/vindea turbine, in care ii explica simptomele ei:

23 jun 2009 21:25, fostu proprietar
azi am aflat ca am probleme cu turbina la un citroen c5 din 2005 diesel.am inteles ca e descentrat axul acela din interiorul turbinei si ca are joc.'simptomle'masinii sunt scoate f mult fum,a mancat din ulei,in bord imi zice ca presiunea uleiului este insuficienta,nu depaseste 3000 rot pe min,scoate zgomote f urate ca de tractor,tot felul de erori in bord,de esp,abs,etc...

Re: salut
23 jun 2009 22:14, tonyblau
ok , spuneti-mi cu ce motor este echipata masina sa stiu daca se poate repara , sau daca am alta turbina.stima

Re: Re: salut
23 jun 2009 22:37, fostu proprietar
1.6 HDI diesel 110 cai

Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:27, tonyblau
aham , cu geometrie variabila este turbina ...da,in principiu am ...

Re: Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:46, fostu proprietar
aveti turbina?noua?pe la ce pret?asta a mea nu se poate repara?

Re: Re: Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:47, tonyblau
daca nu e rupt axul , iar paletii de la compresor nu sunt loviti , se poate face fara probleme , da am noua si costa 500 euro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 08:54, fostu proprietar
urmeaza ca azi s-o dau jos,si in functie de ce are o sa vad incotro o so iau...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 12:17, tonyblau
ok , eu va astept la mine Smile ... vreau sa vad cauza defectului ... asta ma intereseaza mai mult .. mc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 12:41, fostu proprietar
si eu sunt curios.oare d c a cedat.masina e din 2005.care ar putea fi cauzele?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 18:02, tonyblau
asta imi pus si eu intrebarea , vreau sa ma uit la ea , sa o disfac , si sa constat cauza ,numai asa va pot spune exact ce s-a intamplat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 23:19, fostu proprietar
in seara asta am dat-o jos.are axul rupt.knd invart dintr-un capat,in celalalt nici nu se misca.si are un joc...se msca in toate partile...nu se mai poate face nimic cu ea,nu?am auzit de un loc unde iti schimba complet kit-ul din interior(adik axul si paletele).iti inlocuiesc interiorul defect cu unul nou nout,practic ramane doar exteriorul vechii turbine...o sa merg maine acolo sa vad despre ce e vorba..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 23:56, tonyblau
ok, mult noroc.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
30 jun 2009 15:53, fostu proprietar
revin cu problema mea.am fost cu turbina in locul despre care vorbeam,unde ii zchimba interiorul.mi-a facut-o,mi-a schimbat toate piesele cu unele noi,numai ca mi sa spus k nu gaseste geometrie variabila pt ea,pt k asa cum am spus cea veche este varza.ma puteti ajuta cu problema asta?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 21:39, tonyblau
Smile) .. degeaba ati dat banii pentru reparatie,chiar si cu piese noi, nu va merge niciodata fara geometrie variabila, nu va trage niciodata masina!! da am geometrie variabila , dar nu o vand ! eu vand turbina complet ! Mult noroc.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 23:20, fostu proprietar
n-am dat nici un ban acolo.am gasit intre timp in alta parte si geometrie de la o turbina stricata.1000 ron ma costat toata afacerea..stima,va multumesc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 23:46, tonyblau
la turbina aia stricata,credeti ca e buna geometria ?? este foarte firava geometria asta ! cand cade turbina cade si geometria.


Dupa cum vedeti o discutie interesanta, nu?(si total dezamagitoare din postura "noului proprietar")
Ce vroiam sa va intreb, pe cei care va pricepeti,este daca in conditiile astea turbina mea o mai duce sau nu?.Mentionez ca am un profund sentiment ca masina e lenta, am mers insa si cu 170km la ora(a urcat mai lent, dar a urcat),nu mi se aprinde nici un martor pana acum, fum negru nu scoate,ulei nu mananca(am facut cca 300 km de cand am luat-o) pare insa sa fie cateva pete de ulei sub turbina.Sa fi ramas de la vechea problema?
Am observat insa ca a fost umblat la baia de ulei(se vede siliconul)si stiu ca turbina poate strica motorul, credeti ca e vreo legatura ?(coroborat cu ce a scris "fostu' mai sus)
Multumesc
gropitzabogdan
pasionat



   
Joined: 29 Sep 2008
Posts: 694
Location: Alba Iulia
Car:
 C5 2.0 HDI



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 11:14
Reply with quoteBack to top

motorul de 1.6 cat de sprinten ai vrea sa fie? Rolling Eyes
mbc
pasionat



   
Joined: 18 Mar 2007
Posts: 4204
Location: Cluj-Napoca
Car:
 Xantia Break S2
 2000, 2.0 HDI, 110 c
 Skoda Fabia Break
 2012, 1.6 TDI, 75 cp
Post Posted: Fri 13-Nov-2009 12:44
Reply with quoteBack to top

gropitzabogdan wrote:
motorul de 1.6 cat de sprinten ai vrea sa fie? Rolling Eyes


cat motorul tau de 2.0 hdi si 110 cai, ba chiar un pic mai rapid ;-)

la subiect: vezi cat iti ia 0 la 100 km/h. daca e undeva in 11.5 secunde, e bine. daca nu, inseamna ca nu e in parametri. Oricum, ai in vedere ca peste 120 km/h deja acceleratia este mai lenta la masinile cu motoare "normale".
gropitzabogdan
pasionat



   
Joined: 29 Sep 2008
Posts: 694
Location: Alba Iulia
Car:
 C5 2.0 HDI



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 13:12
Reply with quoteBack to top

mbc chiar mai rapid? Laughing
Sti ce zici ? :-?
C i t r o n e l
pasionat



   
Joined: 17 Oct 2007
Posts: 451
Location: psaclub.ro
Car:
 2xC5-II 1.6HDI ex.FAP



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 14:18
Reply with quoteBack to top

In mod normal cand se inlocuieste turbina se schimba si filtrul de ulei si uleiul, tot atunci se da jos baia de ulei si se curata ca sa nu ramana eventual span de la turbina.

Baia de ulei mai poate fi data jos ptr etansare deoarece la motorul acesta 1.6HDI a fost un lot cu etansare proasta din fabrica; este un post pe tema aceasta pe aici pe undeva.


Turbina se poate testa ptr a vedea la ce maxima presiune lucreaza, trebuie sa apelezi la un service capabil sa faca o diagnosticare si eventual sa o regleze daca este cazul.

Reconditionarea turbinei se pare ca este o solutie de buget si nu una de durata daca nu este efectuata cu simt de raspundere.

Vezi cum iti trage masina daca o setezi pe cruise control sa zicem la 150km/h si o activezi, in mod normal te baga in scaun.
mbc
pasionat



   
Joined: 18 Mar 2007
Posts: 4204
Location: Cluj-Napoca
Car:
 Xantia Break S2
 2000, 2.0 HDI, 110 c
 Skoda Fabia Break
 2012, 1.6 TDI, 75 cp
Post Posted: Fri 13-Nov-2009 15:32
Reply with quoteBack to top

gropitzabogdan wrote:
mbc chiar mai rapid? Laughing
Sti ce zici ? :-?


nu-mi place sa ma repet. am mai zis-o in mai multe situatii... compara si tu cuplul si vezi si timpii de la 0 la 100. eu stiu ca sunt foarte apropiate motoarele si ca cel de 1,6 este mai rapid
nmario
simpatizant



Age: 34   Zodiac: Capricorn   Chinese zodiac: Goat
Joined: 31 Oct 2009
Posts: 36
Location: Bucuresti
Car:
 C5 1.6 HDI 110CP



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 16:09
Reply with quoteBack to top

si totusi, toate acele erori de care spunea el, sunt legate de turbina?Adica ESP,ABS ,"etc"?
C i t r o n e l
pasionat



   
Joined: 17 Oct 2007
Posts: 451
Location: psaclub.ro
Car:
 2xC5-II 1.6HDI ex.FAP



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 17:44
Reply with quoteBack to top

In cazul acela da, sunt niste mesaje generice fara referire doar la ABS/ESP;
probabil i-a dat ceva generic gen Antipolution fault, etc si s-au aprins si alea, clar i-a fost limitata si turatia la motor.
khan
Sef de Atelier



Age: 39   Zodiac: Libra   Chinese zodiac: Tiger
Joined: 05 Dec 2004
Posts: 6282
Location: Bucuresti
Car:
 BX 2.1 Turbo D12
 in continua transfor
 mare
 BX 1.7 TZD Turbo
 A/C, ABS
Post Posted: Fri 13-Nov-2009 17:54
Reply with quoteBack to top

orice turbina se poate repara in principiu, intrebarea e de ce s-a rupt. un posibil raspuns ar fi echilibrarea deficitara. altul ungerea proasta, si un altul, cel mai grav, bucati de ceva ce au zburat din motor la un moment dat. daca sint primele doua (cel mai probabil), atunci iar se imparte in doua: fie e turbina in sine cu ceva defect de fabricatie, fie o deficienta de ungere din sistem. deja cred ca se poate intelege ca rezolvarea poate fi una "simpla", adica schimbarea turbinei, fie una complicata si anume daignosticarea eventualei probleme de ungere si dupa caz dezasamblarea motorului pentru a afla cauza proastei ungeri + schimbarea turbinei (invariabil). ramine sa iei tu o decizie. ca sa continui ideea cu reparatul, cine repara asa ceva trebuie sa aiba si posibilitatea echilibrarii ansamblului, altfel sint bani cheltuiti de pomana, poate crapa din nou si dupa primul sprint
nmario
simpatizant



Age: 34   Zodiac: Capricorn   Chinese zodiac: Goat
Joined: 31 Oct 2009
Posts: 36
Location: Bucuresti
Car:
 C5 1.6 HDI 110CP



Post Posted: Fri 13-Nov-2009 20:04
Reply with quoteBack to top

Am vorbit cu fostu' si a spus ca i s-a rupt doar axul, apoi ca "mergea doar cu a intai-a" si nu mai depasea o anumita turatie.Asa ca a lasat-o pe dreapta.
A refacut geometria variabila a turbinei pastrand doar carcasa, fara sa umble la baia de ulei.Insa ca cel care i-a schimbat geometria, i-a explicat ca pe un anumit furtun care duce ulei la turbina exista o sita si ca el crede ca de la asta s-a dus turbina.I-a recomandat sa o scoata acea sita si el asa a facut.

Acum am fost la un tip care se prcepe la turbine (si il cunoastea pe "fostu", care a scos un anumit furtunas si a inceput sa sufle in el.Mi-a spus ca acel furtunas e probabil pe undeva ciupit si nu mai e presiune.A ramas sa ma vad cu el sa schimb acel furtunas.

Pentru cei ce au citit postul meu referitor la devizul celor de la ATS, vreau sa va spun ca am facut pana la urma masina la un service al unui tip Madalin, recomandat aici pe forum de cineva si am fost extrem de multumit desi am dat un pic mai mult pe piese(le-am luat de la el)
M-a costat 1160 de RON si am schimbat:Bucsile de la bascule, capul de bara dreapta, bieletele antiruliu, placutele de frana spate(ca scartaiau desi erau noi), si mi-a schimbat niste garnituri.Din acesti bani 300 RON a fost manopera iar restul, piesele.Ca sa nu fiu offtopic, pentru cine e interesat de numarul lui, sa-mi lase un pm
Display posts from previous:      
Post new topicReply to topic
 Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Similar Topics
Topic Author Forum Replies Posted
No new posts [VAND] motor 2.0 hdi cod RHY inclusiv... ioanidis84 Vânzări/Cumpărări/Schimburi 7 Sun 23-Feb-2014 13:59 View latest post
No new posts [VAND] turbina citroen xm 2.1 td filimon Vânzări/Cumpărări/Schimburi 0 Mon 06-Jan-2014 21:51 View latest post
No new posts Scoate fum alb turbina buna paul80 Mecanica - C5 I-II 6 Mon 23-Dec-2013 16:42 View latest post
No new posts Reparatii turbina, mod de a ajunge la... voda Mecanica - C5 III 5 Sat 19-Oct-2013 09:39 View latest post
No new posts se poate pune turbina pe c5 seria 1 v... mesersmith Mecanica - C5 I-II 1 Tue 08-Oct-2013 11:41 View latest post

"CLUBCITROEN.RO" is not in any way affiliated with the companies "PSA Peugeot Citroen" and "Automobiles CITROEN" or any of their subsidiaries or branches. Any reference to the "CITROEN" is made for illustrative and non. Messages are published here only those which were not involved and the owners of this site or the Citroën brand.
Copyright © 2003-2014 - All rights reserved "Asociația Națională Club Citroen România". Hosting provided by C&V neTdesign
CNV Networking&Design veteran ACI Gutmann rallyrom
© phpBB  |  CITROclub