proaspat propietar xsara '98 1.9 td -nelamuriri help pls
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
proaspat propietar xsara '98 1.9 td -nelamuriri help pls
Buna ziua!
Apelez la cunostintele si bunatatea dvoastra in urma achizitionarii unui Xsara din '98 1.9 td.o masina cu 192.000km parcursi(asta daca sunt reali)si care nu se afla intr-o stare f buna dupa parerea mea. Este prima mea masina diesel si sunt inca socat de diferenta dintrea ea si o masina pe benzina.
Motivele pentru care apelez la dvoastra nu sunt putine deloc..insa ma limitez la cateva mai "grave"..sau cel putin asa tind eu sa cred:
1. -pun contactul -apare un beep prelung (gen avertizare) care nu dispare decat dupa aproximativ 20sec indiferent daca pornesc motorul sau nu(precizez ca se sting toate becurile de pe plansa de bord)..imi e teama sa nu ma avertizeze asupra vreunui defect grav ceva si eu sa nu stiu desi porneste motorul, totul ok.
2. - motorul are un tzacanit destul de strident in genul mercedesurilor vechi model "cobra".
3. - cand iau volan in special cand masina stationeaza cu motorul pornit, apare un zgomot ciudat ca un fluierat;
si 4. - daca imi puteti recomnada un mecanic bun in zona Constanta.
Va multumesc anticipat in speranta unor sfaturi care sa ma lamuresca in privinta problemelor descrise mai sus pentru a imi putea face o parere despre eventuale piese ce trebuiesc schimbate. Va mai intreb ce ulei de motor imi recomandati avand in vedere tipul motorului si luand in calcul si o uzura poate mai mare decat una medie asta pentru ca trebuie sa ii schimb zilele acestea uleiul.
O seara buna!
Apelez la cunostintele si bunatatea dvoastra in urma achizitionarii unui Xsara din '98 1.9 td.o masina cu 192.000km parcursi(asta daca sunt reali)si care nu se afla intr-o stare f buna dupa parerea mea. Este prima mea masina diesel si sunt inca socat de diferenta dintrea ea si o masina pe benzina.
Motivele pentru care apelez la dvoastra nu sunt putine deloc..insa ma limitez la cateva mai "grave"..sau cel putin asa tind eu sa cred:
1. -pun contactul -apare un beep prelung (gen avertizare) care nu dispare decat dupa aproximativ 20sec indiferent daca pornesc motorul sau nu(precizez ca se sting toate becurile de pe plansa de bord)..imi e teama sa nu ma avertizeze asupra vreunui defect grav ceva si eu sa nu stiu desi porneste motorul, totul ok.
2. - motorul are un tzacanit destul de strident in genul mercedesurilor vechi model "cobra".
3. - cand iau volan in special cand masina stationeaza cu motorul pornit, apare un zgomot ciudat ca un fluierat;
si 4. - daca imi puteti recomnada un mecanic bun in zona Constanta.
Va multumesc anticipat in speranta unor sfaturi care sa ma lamuresca in privinta problemelor descrise mai sus pentru a imi putea face o parere despre eventuale piese ce trebuiesc schimbate. Va mai intreb ce ulei de motor imi recomandati avand in vedere tipul motorului si luand in calcul si o uzura poate mai mare decat una medie asta pentru ca trebuie sa ii schimb zilele acestea uleiul.
O seara buna!
1 nu stiu, dar nu e normal, chiar si daca ar fi un defect grav, ceea ce e putin probabil
2 pot fi mai multe, un injector, avans prost reglat din pompa, o fulie, un rulment de ambreiaj, deci trebuie sa ajungi la un service sa-si dea cu parerea
3 daca doar suiera un pic insa nu merge greu volanul nu e grav, ar putea fi un inceput de pompa de servo sau un intinzator de pe traseul curelei sau o curea prea larga
4 sper ca cineva din Ct sa iti spuna, eu nu stiu
2 pot fi mai multe, un injector, avans prost reglat din pompa, o fulie, un rulment de ambreiaj, deci trebuie sa ajungi la un service sa-si dea cu parerea
3 daca doar suiera un pic insa nu merge greu volanul nu e grav, ar putea fi un inceput de pompa de servo sau un intinzator de pe traseul curelei sau o curea prea larga
4 sper ca cineva din Ct sa iti spuna, eu nu stiu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- Eurofighter
- pasionat
- Mesaje: 156
- Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
- Localitate: Bucuresti
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
..
Multumesc pentru sfaturi Khan, voi lua aminte de ele si multumesc lui Eurofighter deasemenea multi kilometrii si tie si chiar te rog daca ai timp sa te uiti in acel manual tu fiind unul din fericitii posesori al unuia:). Chiar sunt stresat de acel beep si as vrea sa ii stiu originile. Vreau sa ii schimb filtru aer si sa ii schimb uleiul, daca imi recomandati cevasi as vrea sa stiu daca se schimba cu usurinta filtrul pentru ca as incerca chiar eu sa fac asta.
Va multumesc inca odata si astept in continuare ceva solutii la problemele enumerate. Salutari!
Va multumesc inca odata si astept in continuare ceva solutii la problemele enumerate. Salutari!
- Eurofighter
- pasionat
- Mesaje: 156
- Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
- Localitate: Bucuresti
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
..
..gata, am luat Total 10w40 si acum caut sa il schimb undeva. Am deschis capota pentru a localiza filtrul de aer pt ca vroiam sa il schimb singur, insa e undeva in fata jos si cam trebuie sa ma bag sub ea, asa ca o sa il schimb cu uleiul odata, insa, am descoperit ceva:- la pompa de motorina cred ca ea este pe partea dinspre interior este un cablu prins pe o parghie(banuiesc ca cel de la acceleratie iar in partea din fata mai exista un cablu mai subtirel asemanator cu cel de acceleratie care este scos din locasul sau(se vede ca era pus cam la aceeasi parghie numai ca in partea din fata a pompei). Intrebare: este normal?Sa il pun la loc?..ce sa fie oare acel cablu ?:(
pe rind: filtrul de aer e sus, in fata, pe partea soferului, asta daca nu cumva cineva a pus altceva in alta parte. cablul de la pompa e cel de soc proabil, ala trebuie reglat de un pompagiu in principiu, e posibil sa ii si lipseasca ceva de pe acolo daca e demontat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
Multumesc!
Asa este, cablului ii lipseste partea in care ar trebui sa stea fixat invelisul pentru a putea fi tras, asa se misca cu totul si chiar nu am de gand sa umblu daca spuneti ca este vorba despre ceva reglaje "fine" pentru ca eu chiar nu ma prea pricep.
Problema cea mai mare o reprezinta pentru mine semnalul sonor cel de care va spuneam mai sus, care la punerea contactului incepe sa tziuie vreme de vreo' 20 de secunde indiferent ce as face.
Am uitat un detaliu..in ziua cand am luat-o , tin minte se aprinsese ca de regula becul acela de langa martorul abs, unul galben cu o tija desenata si o picatura..insa de acea data a inceput sa palpaie in continuare in loc sa se stinga. Precizez ca a fost prima si ultima oara. M-am mai documentat si totusi sunt nesigur, ael martor indica nivelul uleiului(daca este prea putin) sau apa in motorina?
Va multumesc!
Asa este, cablului ii lipseste partea in care ar trebui sa stea fixat invelisul pentru a putea fi tras, asa se misca cu totul si chiar nu am de gand sa umblu daca spuneti ca este vorba despre ceva reglaje "fine" pentru ca eu chiar nu ma prea pricep.
Problema cea mai mare o reprezinta pentru mine semnalul sonor cel de care va spuneam mai sus, care la punerea contactului incepe sa tziuie vreme de vreo' 20 de secunde indiferent ce as face.
Am uitat un detaliu..in ziua cand am luat-o , tin minte se aprinsese ca de regula becul acela de langa martorul abs, unul galben cu o tija desenata si o picatura..insa de acea data a inceput sa palpaie in continuare in loc sa se stinga. Precizez ca a fost prima si ultima oara. M-am mai documentat si totusi sunt nesigur, ael martor indica nivelul uleiului(daca este prea putin) sau apa in motorina?
Va multumesc!
pai poti verifica asta, in primul rind vezi nivelul la ulei apoi da drumul la surubelul de plastic de la baza filtrului de motorina si vezi ce curge. din explicatii as tinde sa zic ca e vorba de ulei ma degraba, si ma mai gindesc in cazul asta sa nu fie cumva si o problema de presiune de ulei, ia mai bine mergi tu la un service si sa vada daca totul e ok cu uleiul si daca are presiune
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- Eurofighter
- pasionat
- Mesaje: 156
- Membru din: Sâm 11-Iul-2009 23:54
- Localitate: Bucuresti
am manualul in fata acum, dar nu gasesc nimic de vreo avertizare sonora la pornire
martorul de ulei se aprinde la punerea contactului si trebuie sa se stinga dupa 2-3 secunde
daca merge intermitent timp de 15 secunde, verifica nivelul uleiului
la punerea contactului la tine se aprinde martorul de nivel minim al combustibilului?
eu am auzit doar doua avertizari sonore la mine:
-atunci cand opresc motorul fara sa opresc farurile
-atunci cand deschid portiera fara sa scot cheia din contact
martorul de ulei se aprinde la punerea contactului si trebuie sa se stinga dupa 2-3 secunde
daca merge intermitent timp de 15 secunde, verifica nivelul uleiului
la punerea contactului la tine se aprinde martorul de nivel minim al combustibilului?
eu am auzit doar doua avertizari sonore la mine:
-atunci cand opresc motorul fara sa opresc farurile
-atunci cand deschid portiera fara sa scot cheia din contact
Avertizare sonora mai apare cand este bateria terminata. dar este altfel decat cel de cheie sau de usa deschisa. Daca ai posibilitatea incearca cu alta baterie. Nu o masura pe cea veche, nu vei descoperi nimic.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si lui Eurofighter pentru timpul acordat studierii manualului, in privinta nivelului de ulei, intr-adevar, palpaia vreme de 15 secunde si la verificare nivelul era la minim. Astazi l-am schimbat, acum sunt tare curios sa vad daca "papa" ulei si tin sa va anunt ca am aflat cu mare bucurie si pur intamplator intalnindu-ma in seara asta cu un prieten mecanic si din vorba in vorba imi povestea ca schimbase cu 2 zile in urma distributia la o xantia si respectivul propietar avea aceleasi simptome..asadar, am aflat ca avertizarea aceea sonora ce m-a bagat in sperieti cu care v-am stersat la randu-mi se datoreaza nerecunoasterii de catre masina(contact) a cipului cheii careia intr-adevar bateria este terminata incat nici inchiderea nu merge sau poate nu am cheia originala
..in fine, am aflat cauza..huh..ma simt atat de linistit..
..am aflat totodata ca turometrul meu nu face nici el un caz aparte si ca multe altele cand pun contactul pleaca de la 1000rot/min iar la relanti sta pe la 2100 rot/min si ca s-ar datora releului de incarcare..ma rog, asta e o alta problema. Problemele mele oricum nu se termina aici , insa, se pare ca trebuie sa merg la un tester(nu stiu cat de scump o fi la Alpha Motors in Constanta) dupa care va tin la curent cu si despre eventualele probleme depistate.
Va multumesc inca odata si toate cele bune!


Va multumesc inca odata si toate cele bune!
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
Va salut!
Dupa atata vreme nu am reusit sa fac mai nimic pentru rezolvarea problemelor, ba chiar au aparut si altele:(.
Am insa o mare problema..si sper sa imi dea o idee cineva ce poate fi(as dori sa o remediez singur daca nu sa merg la fix sa stiu ce ar putea fi) si anume: daca sta cateva ore nepornita (4-5) ore trebuie sa ii dau cheie de vreo 5-6 ori sa o ia:( demarorul pleaca, bateria e ok insa ii dau prelung si incepe din ce in ce mai des sa dea motorul peste cap pana aproape ca ar porni si trebuie sa accelerez ca sa o ia(altfel "moare" imediat). Daca motorul este relativ cald, nu am nici o problema..o ia din prima. E de inteles ca si frigul isi spune cuvantul..dar..chiar asa? Intr-o zi cand a stat 24 h nepornita i-am dat pana a murit bateria de imi sareau toate acele prin bord in asa hal incat indicatorul de turatie imi pleaca acum de la 3000rot. Ciudata masina hmm..acum cateva zile am mers sa o bag pe tester la un prieten care are Lexia 3 si ii da eroare ca nu poate sa comunice cu ECU?..in schimb in acel timp m-i se aprindea (palpaia) indicatorul acela de la verificare lichid racire(asta dupa cum scrie in carte).
De prima problema cu pornirea tind sa cred ca ar fi bujiile..dupa cum v-am spus pare un motor ce ar merge in 2 pistoane la inceput si scoate un fum alb si mult in timpul acela.
Any help please? ..orice sugestie e binevenita.
Va multumesc inca odata!
Dupa atata vreme nu am reusit sa fac mai nimic pentru rezolvarea problemelor, ba chiar au aparut si altele:(.
Am insa o mare problema..si sper sa imi dea o idee cineva ce poate fi(as dori sa o remediez singur daca nu sa merg la fix sa stiu ce ar putea fi) si anume: daca sta cateva ore nepornita (4-5) ore trebuie sa ii dau cheie de vreo 5-6 ori sa o ia:( demarorul pleaca, bateria e ok insa ii dau prelung si incepe din ce in ce mai des sa dea motorul peste cap pana aproape ca ar porni si trebuie sa accelerez ca sa o ia(altfel "moare" imediat). Daca motorul este relativ cald, nu am nici o problema..o ia din prima. E de inteles ca si frigul isi spune cuvantul..dar..chiar asa? Intr-o zi cand a stat 24 h nepornita i-am dat pana a murit bateria de imi sareau toate acele prin bord in asa hal incat indicatorul de turatie imi pleaca acum de la 3000rot. Ciudata masina hmm..acum cateva zile am mers sa o bag pe tester la un prieten care are Lexia 3 si ii da eroare ca nu poate sa comunice cu ECU?..in schimb in acel timp m-i se aprindea (palpaia) indicatorul acela de la verificare lichid racire(asta dupa cum scrie in carte).
De prima problema cu pornirea tind sa cred ca ar fi bujiile..dupa cum v-am spus pare un motor ce ar merge in 2 pistoane la inceput si scoate un fum alb si mult in timpul acela.
Any help please? ..orice sugestie e binevenita.
Va multumesc inca odata!
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
Daca nu porneste repede cand este rece problema este exact acel cablu de soc care nu il ai montat pe pompa de injectie , la rece amestecul trebuie sa fie mai bogat in combustibil ca sa porneasca, iar fumul alb poate fi dat de apa care s-ar putea sa o ai in combustibil. Un diesel bine pus la punct si ma refer la:
- bateria incarcata la capacitatea maxima si fara urme de oxizi la borne;
- ulei cu o vascozitate specifica pentru anotimpul rece;
- bujiile sa le ai functionale la capacitatea maxima (adica sa se inroseasca toata suprafata de lucru), toate de acelasi tip si de aceeasi firma + releul de comanda sa "tina" exact timpul necesar ca bujiile sa ajunga la incandescenta;
-filtrele si traseele de combustibil sa fie curate si perfect etanse;
-combustibilul folosit sa respecte specificatiile pentru folosirea acestuia pe timp de iarna, garantat ca porneste mai usor ca un motor pe benzina, pe langa acesti factori enumerati mai sus care pot fi controlati si adusi usor la performanta maxima primordiala ramane la un diesel uzura segmentilor respectiv compresia scazuta . Poti sa ai totul foarte bine pus la punct daca nu ai compresie cand vine frigul pornesti greu sau deloc.Verifica sau du-te la cineva care stie meserie si cu putin noroc ai sa scapi de probleme. Succes!
- bateria incarcata la capacitatea maxima si fara urme de oxizi la borne;
- ulei cu o vascozitate specifica pentru anotimpul rece;
- bujiile sa le ai functionale la capacitatea maxima (adica sa se inroseasca toata suprafata de lucru), toate de acelasi tip si de aceeasi firma + releul de comanda sa "tina" exact timpul necesar ca bujiile sa ajunga la incandescenta;
-filtrele si traseele de combustibil sa fie curate si perfect etanse;
-combustibilul folosit sa respecte specificatiile pentru folosirea acestuia pe timp de iarna, garantat ca porneste mai usor ca un motor pe benzina, pe langa acesti factori enumerati mai sus care pot fi controlati si adusi usor la performanta maxima primordiala ramane la un diesel uzura segmentilor respectiv compresia scazuta . Poti sa ai totul foarte bine pus la punct daca nu ai compresie cand vine frigul pornesti greu sau deloc.Verifica sau du-te la cineva care stie meserie si cu putin noroc ai sa scapi de probleme. Succes!
MESERIAS
-
- just curious
- Mesaje: 11
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 21:33
- Localitate: constanta
Xsara 1.9td -shit box:(
Buna seara!
Revin dupa o absenta de 3 luni, timp in care am albit din cauza masinii.Dupa probleme legate de pornire odata cu venirea acelor geruri napraznice, am mers la mecanic care a constatat ca aveam arse 3 bujii care le-am schimbat. Dupa ce s-a rezolvat problema cu pornirea, a inceput sa imi urce temperatura la apa si imediat ulterior sa fiarba apa. I-am scos termostatul si totul a mers ok pana cand intr-o zi accelerand in mers mai tare (3500 rot) s-a auzit un "poc" a inceput sa mearga in 2 pistoane si s-a oprit.Am incercat sa o pornesc, pornea, cu greu o puteam tura iar cand incercam sa plec de pe loc se oprea motorul.Vazand ca nu e de gluma nu am mai pornit-o si am dus-o tractata la mecanic unde de 3 saptamani o am. La mecanic initial s-a crezut ca "a sarit de la punct"..dar s-a dovedit a nu fi asa intrucat la desfacerea chiuloasei s-a constatat ca intre pistonul 3 si 4 era arsa garnitura si chiuloasa implicit topita destul de urat. S-a rectificat chiuloasa(sudura incarcat,alezat, schimbat garnituri, 2 supape, semeringuri, distributie) S-a montat totul la loc, iar acum 1 ora a pornit masina, cu mici reglaje de avans si relanti au reusit sa stabilizeze relantiul, INSA, dupa accelerare, la revenirea la relantiu, motorul se opreste:(..mi-au spus ca e posibil sa fie un regulator de presiune cu problema..nu stiu ce sa mai cred am bagat o gramada de bani, timp pierdut, stres..si nu stiu ce ar mai implica si asta.
Aaa..si am uitat sa va spun ca mi-au spus mecanicii ca e posibil sa nu fie pompa ei originala (e marca Bosch) din motivul ca acea curea de distribuite "calca" prea pe marginea exterioara a pompei de injectie...whatever, credeti-ma ca sunt satul de masina asta pff..e a 10-a mea masina si prima diesel insa nu am avut asa probleme cu nici o masina pana acum asa cum am cu aceasta Xsara. Orice sfat, legat de pret in cazul in care tre sa duc pompa la un pompangiu sau pret pompa sh.. sau daca problema poate fi din alte cauze, orice..sunt disperat! Nu imi mai iau masina diesel sh niciodata!
Va multumesc , orice sfat e binevenit.
Revin dupa o absenta de 3 luni, timp in care am albit din cauza masinii.Dupa probleme legate de pornire odata cu venirea acelor geruri napraznice, am mers la mecanic care a constatat ca aveam arse 3 bujii care le-am schimbat. Dupa ce s-a rezolvat problema cu pornirea, a inceput sa imi urce temperatura la apa si imediat ulterior sa fiarba apa. I-am scos termostatul si totul a mers ok pana cand intr-o zi accelerand in mers mai tare (3500 rot) s-a auzit un "poc" a inceput sa mearga in 2 pistoane si s-a oprit.Am incercat sa o pornesc, pornea, cu greu o puteam tura iar cand incercam sa plec de pe loc se oprea motorul.Vazand ca nu e de gluma nu am mai pornit-o si am dus-o tractata la mecanic unde de 3 saptamani o am. La mecanic initial s-a crezut ca "a sarit de la punct"..dar s-a dovedit a nu fi asa intrucat la desfacerea chiuloasei s-a constatat ca intre pistonul 3 si 4 era arsa garnitura si chiuloasa implicit topita destul de urat. S-a rectificat chiuloasa(sudura incarcat,alezat, schimbat garnituri, 2 supape, semeringuri, distributie) S-a montat totul la loc, iar acum 1 ora a pornit masina, cu mici reglaje de avans si relanti au reusit sa stabilizeze relantiul, INSA, dupa accelerare, la revenirea la relantiu, motorul se opreste:(..mi-au spus ca e posibil sa fie un regulator de presiune cu problema..nu stiu ce sa mai cred am bagat o gramada de bani, timp pierdut, stres..si nu stiu ce ar mai implica si asta.
Aaa..si am uitat sa va spun ca mi-au spus mecanicii ca e posibil sa nu fie pompa ei originala (e marca Bosch) din motivul ca acea curea de distribuite "calca" prea pe marginea exterioara a pompei de injectie...whatever, credeti-ma ca sunt satul de masina asta pff..e a 10-a mea masina si prima diesel insa nu am avut asa probleme cu nici o masina pana acum asa cum am cu aceasta Xsara. Orice sfat, legat de pret in cazul in care tre sa duc pompa la un pompangiu sau pret pompa sh.. sau daca problema poate fi din alte cauze, orice..sunt disperat! Nu imi mai iau masina diesel sh niciodata!
Va multumesc , orice sfat e binevenit.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187787
Total subiecte 18656
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11826
Cel mai nou membru Lucian68