Ajutor! martor temperatura si martor motor aprins!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

boureaq
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Lun 10-Aug-2009 17:48
Localitate: Bucuresti

Ajutor! martor temperatura si martor motor aprins!

Mesajde boureaq » Dum 03-Ian-2010 12:30

Salutare, sunt un pic disperat..

pe drum, deodata s-a aprins martorul de temperatura, m-am oprit am verificat nivelul antigel, am mai completat un pic....
Cu motorul oprit, ventilatorul mergea intruna, sa oprit dupa aprox 10 min.

Ce este ciudat, in timp ce martorul de temperatura era aprins, masina baga numai aer rece, si motorul pare rece (erau -5C)


Acum se aprinde martorul de motor, si nu mai dispare....

Am verificat nivelul antigel, nu pare sa fie mai putin, deci nu cred ca exista scurgeri pe undeva ....


pls helpp!

c3 1.4 bezina

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Dum 03-Ian-2010 13:01

PĂŁi dacĂŁ bagĂŁ aer rece ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu ai apĂŁ suficientĂŁ ĂŽn motor Âşi nu ajunge la caloriferul de cĂŁldurĂŁ. Iar dacĂŁ ai mers aÂşa s-ar putea sĂŁ ai acum mari probleme la motor (chiar sĂŁ-l gripezi).
Nu am ÎnÞeles ce ai spus referitor la motor: Cum adicã pare rece ? Ai pus mâna pe chiulasã sau capac ?
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.

Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

boureaq
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Lun 10-Aug-2009 17:48
Localitate: Bucuresti

Mesajde boureaq » Dum 03-Ian-2010 13:27

problema cea mai mare e ca sunt in praga acum ..si am mers vreo 80km cu martorul de temp aprins (eram pe autostrada)
am mers usor dupa 90km /h erau -5C afara si ningea

Am pus mana exact pe "chestia aia din tabla subtire" din fata radiatorului care are un semn NU ATINGE
si pe capacul motor...era rece

am verificat vizual furtunele, nu observ scurgeri..

la ce sa ma uit?

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 03-Ian-2010 14:18

daca nu ai pierdut antigel si electroventilatorul functiona mie teama ca ai prajit garnitura de chiuloasa, cu motorul pornit verifica daca sufla bule de aer in vasul de expansiune daca sufla dute neaparat la un service citroen ca e grava problema.
MESERIAS

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 03-Ian-2010 14:48

daca motorul e rece si ai pus mana pe blocul motor si pe chiulasa si erau reci, inseamna ca e sonda de temperatura defecta si raporteaza o temp aiurea si motorul nu are nimic....
dar mai bine ar fi sa ne dai detalii, de ex, aveai caldura la interior, era vreun miros de temp f mare, de ars, etc...

porneste motorul, rece fiind nu risti nimic, si faci mai multe verificari...
in primul rand, tre sa observi in cat timp creste apa, dar in tot acest timp, pui mana pe motor din cand in cand, pt ca daca nu ai avea apa, lucru de care ma indoiesc, sonda nu va arata o temp mare, dimpotriva...
mai intai, identifica blocul motor si chiulasa, desi nu stiu daca ai acces sa pui mana pe ele...
vezi sa nu pui mana pe evacuare ca risti sa te arzi rau si te va si insela cu privire la temp motorului...
apoi, desfaci capacul vasului de expansiune si vei vedea ca undeva in partea de sus, e un furtunel care intra in borcan.
acela e returul si pe acolo ar trebui sa vin aapa din motor...verifica daca vine si mai ales daca e f fierbinte...
apa in motor ar trebuie sa fie cam la 90 grade cand se incalzeste, iar mana ta, in functie de grosimea pielii tale, rezista pana la 62-65 grade, asa ca mai bine ai folosi un termometru...

bule nu vei putea observa daca scoate, decat daca vei umple vasul la maxim, dar daca faci asta, trebuie sa scoti lichidul in surplus dupa verificare...

verifica si tine-ne la curent...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Ian-2010 14:58

mergi linistit, e doar senzorul de temperatura. ventilatoarele merg ca masura de protectie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Ian-2010 14:59

daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Ian-2010 14:59

khan scrie:mergi linistit, e doar senzorul de temperatura. ventilatoarele merg ca masura de protectie

atunci de ce nu are caldura?
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Ian-2010 15:02

merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 03-Ian-2010 15:02

sandor mihai scrie:daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.


omul povestea ca a completat in vas lichidul si ca nu a trebui sa puna mult...
de asta i-am spus ca vada daca pe furtunul de retur ajunge apa din nou in vas, semn ca circuitul e complet...
si eu inclin sa cred ca e doar sonda...
iar circuitul de racire este oricum sub presiune si daca desface capacul tot va avea presiune chiar si cu garnitura buna...

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 03-Ian-2010 15:04

khan scrie:merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara


da, si apa e f rece din cauza asta, am intalnit si eu...
eu verific asta prin masurarea temperaturii apei ce se intoarce in vas...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Ian-2010 15:07

khan scrie:merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara

EU ZIC CA POT MERGE 10 VENTILATOARE LA MAXIM.DACA (scuze) termostatul e ok.ar trebui sa bage putina caldura mai ales pe autostrada unde motorul merge la 2000 de ture.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Ian-2010 15:09

mesersmith scrie:
sandor mihai scrie:daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.


omul povestea ca a completat in vas lichidul si ca nu a trebui sa puna mult...
de asta i-am spus ca vada daca pe furtunul de retur ajunge apa din nou in vas, semn ca circuitul e complet...
si eu inclin sa cred ca e doar sonda...
iar circuitul de racire este oricum sub presiune si daca desface capacul tot va avea presiune chiar si cu garnitura buna...

de completat a completat,dar a si aerisit sistemul?putin probabil.iar daca completezi cu motorul oprit fara sa aerisesti umpli doar vasul
presiune nu ar trebui sa faca in nici un caz dupa ce merge 1 minut.doar daca e garnitura arsa.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 03-Ian-2010 15:09

nu e altceva, stiu ca e putin ilogic, dar asta se intimpla. termostatul are inertie mai mare la inchidere si nu inchide la aceeasi temp la care deschide, de aici problema cu caldura
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 03-Ian-2010 15:12

acest comportament se numeste histerezis si e special creat din proiectare, insa diferenta nu e f mare...


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo