Incalzire auxiliara automata pt. HDi
Moderator: Echipa Tehnica
Incalzire auxiliara automata pt. HDi
Poate sa ma ajute cineva cu o schema pt incalzire auxiliara automata ?
ĂncĂŁlzitor suplimentar
Ceea ce ai gĂŁsit tu este modificarea pe care o poĂži face pentru a programa de exemplu de seara pornirea ĂŽncĂŁlzitorului a doua zi la o orĂŁ aleasĂŁ de tine.
Schema folositĂŁ pe Xantia Activa HDI este mult mai simplĂŁ: conectorul cu care se leagĂŁ ĂŽncĂŁlzitorul ĂŽn instalaĂžia electricĂŁ a maÂşinii are 4 pini:
1. +12V
2. -12V
3. Test
4. ComandĂŁ pornire
Pe primii doi pini vei gĂŁsi conductori liĂžaĂži cu secĂžiune de 2,5mm² evident pentru a suplini curentul de pornire mai mare, ceilalĂži doi fiind de 0,75mm². Firul de test este galben, ĂŽntre conector Âşi cel de-al doilea soclu de releu, de la stg. maÂşinii spre dr., ĂŽn cutia de relee din compartimentul motor; soclul respectiv este gol iar firul ĂŽn cauzĂŁ se aflĂŁ ĂŽntr-unul din papucii din mijloc.
Schema funcĂžioneazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ: dupĂŁ ce motorul porneÂşte, ECU trimite imediat +12V (Âşi nu -12V cum se vede ĂŽn materialul pe care l-ai gĂŁsit tu) indiferent de temperatura ambiantĂŁ
; Înainte de a ajunge În pinul 4 al conectorului, pe firul respectiv se aflã Înseriat un termocontact, fixat pe o traversã din faÞa roÞii din faÞã stg., În apropierea Încãlzitorului; termocontactul este tarat la +5°C (κi va Închide contactul la temperaturi mai mici de +5°C); mai departe, tensiunea de comandã e preluatã de calculatorul Încãlzitorului care supravegheazã funcÞionarea lui urmãrind permanent temperatura apei din circuitul de rãcire/Încãlzire al maºinii. Schema gãsitã de tine implicã printre altele un releu special (2.15.
care suplineºte modulul de comandã al ventilatorului de habitaclu atunci când motorul este oprit (divizor de tensiune care stabileºte turaÞia ventilatorului În cauzã).
Schema folositĂŁ pe Xantia Activa HDI este mult mai simplĂŁ: conectorul cu care se leagĂŁ ĂŽncĂŁlzitorul ĂŽn instalaĂžia electricĂŁ a maÂşinii are 4 pini:
1. +12V
2. -12V
3. Test
4. ComandĂŁ pornire
Pe primii doi pini vei gĂŁsi conductori liĂžaĂži cu secĂžiune de 2,5mm² evident pentru a suplini curentul de pornire mai mare, ceilalĂži doi fiind de 0,75mm². Firul de test este galben, ĂŽntre conector Âşi cel de-al doilea soclu de releu, de la stg. maÂşinii spre dr., ĂŽn cutia de relee din compartimentul motor; soclul respectiv este gol iar firul ĂŽn cauzĂŁ se aflĂŁ ĂŽntr-unul din papucii din mijloc.
Schema funcĂžioneazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ: dupĂŁ ce motorul porneÂşte, ECU trimite imediat +12V (Âşi nu -12V cum se vede ĂŽn materialul pe care l-ai gĂŁsit tu) indiferent de temperatura ambiantĂŁ


Salut!
Mersi pt descriere. Intretimp am mai gasit si o schema pt HDi. ECU - pune releul de comanda la masa ca cealalta parte a releului e pe +12.
Am masurat is asa functioneaza si la mine cum e pe schema.
Saptamana viitoare il dau jos sa-l pornesc pe masa.
De termocontact nu am stiut, eu am crezut ca ECU se uita la temperatura.
Mersi mult!
Mersi pt descriere. Intretimp am mai gasit si o schema pt HDi. ECU - pune releul de comanda la masa ca cealalta parte a releului e pe +12.

Am masurat is asa functioneaza si la mine cum e pe schema.
Saptamana viitoare il dau jos sa-l pornesc pe masa.
De termocontact nu am stiut, eu am crezut ca ECU se uita la temperatura.
Mersi mult!
Nu-Ăži trebuie nicio pozĂŁ. AcelaÂşi lucru vei vedea Âşi pe maÂşina mea. Firele au fost tĂŁiate ĂŽn fabricĂŁ nu de fostul proprietar! AdicĂŁ atunci când s-a hotĂŁrât modificarea (simplificarea) schemei. Ăn soclul de care vorbeÂşti trebuia sĂŁ fie releul 1148 din schema pe care ai postat-o anterior. Nu se mai foloseÂşte. Ăn schimb, ai douĂŁ perechi de fire conectate Âşi izolate cu varnish transparent mai gros, care se vĂŁd Âşi ĂŽn foto:
1-comanda de la ECU + o bornĂŁ a termocontactului;
2-cea de-a doua bornĂŁ a termocontactului + firul care pleacĂŁ ĂŽn conectorul ĂŽncĂŁlzitorului, pinul 4.
Cum spuneam, termocontactul este ĂŽnseriat ĂŽntre ECU Âşi borna de comandĂŁ a ĂŽncĂŁlzitorului, constituind permisie de pornire a acestuia!
Singura problemã la care Încã nu am rãspuns este faptul cã În schemã comanda datã de ECU cãtre acel releu se face cu -12V iar eu am urmãrit firul de la punctul 1- de mai sus ºi am constatat cã se duce din cutia releelor prin traseu de fire pe la baza radiatoarelor În semiaripa dreapta, pe care o strãbate printr-o presetupã etanºã cu alte peste 30 de fire. De aici nu ºtiu unde se mai duce. Dar: ori existã În zona cutiei ECU acel releu inversor, ori s-a modificat ECU care oferã acum +12V pt. comanda Încãlzitorului. Dacã ai posibilitatea sã cauÞi mai departe de unde am rãmas eu ºi existã acel releu, te rog posteazã.
Ăn orice caz, nu acest lucru este important. DacĂŁ pe firul respectiv (cred cĂŁ este maro) vine +12V când motorul este pornit Âşi ĂŽncĂŁlzitorul nu porneÂşte, defect este ori termocontactul, ori ĂŽncĂŁlzitorul.
1-comanda de la ECU + o bornĂŁ a termocontactului;
2-cea de-a doua bornĂŁ a termocontactului + firul care pleacĂŁ ĂŽn conectorul ĂŽncĂŁlzitorului, pinul 4.
Cum spuneam, termocontactul este ĂŽnseriat ĂŽntre ECU Âşi borna de comandĂŁ a ĂŽncĂŁlzitorului, constituind permisie de pornire a acestuia!

Singura problemã la care Încã nu am rãspuns este faptul cã În schemã comanda datã de ECU cãtre acel releu se face cu -12V iar eu am urmãrit firul de la punctul 1- de mai sus ºi am constatat cã se duce din cutia releelor prin traseu de fire pe la baza radiatoarelor În semiaripa dreapta, pe care o strãbate printr-o presetupã etanºã cu alte peste 30 de fire. De aici nu ºtiu unde se mai duce. Dar: ori existã În zona cutiei ECU acel releu inversor, ori s-a modificat ECU care oferã acum +12V pt. comanda Încãlzitorului. Dacã ai posibilitatea sã cauÞi mai departe de unde am rãmas eu ºi existã acel releu, te rog posteazã.
Ăn orice caz, nu acest lucru este important. DacĂŁ pe firul respectiv (cred cĂŁ este maro) vine +12V când motorul este pornit Âşi ĂŽncĂŁlzitorul nu porneÂşte, defect este ori termocontactul, ori ĂŽncĂŁlzitorul.

Salut!
Eu am releu in soclul verde (la care sunt taiate firele verde si roz) si este comandat de catre ECU cu -12V dupa pornirea motorului.
Modificarea poate sa fie de catre fostul proprietar pt a modifica din incalzire auxiliara sa fie incalzire stationara. (scos din masina ulterior)
Oricum vom stii mai mult cand o sa dau jos incalzitorul.
Daca incalzitorul porneste pe masa sau se poate repara usor voi face rost de o pompa de apa si de un ceas programator si refac cablajul pe partea acela sa am incalzire stationara.
Eu am releu in soclul verde (la care sunt taiate firele verde si roz) si este comandat de catre ECU cu -12V dupa pornirea motorului.
Modificarea poate sa fie de catre fostul proprietar pt a modifica din incalzire auxiliara sa fie incalzire stationara. (scos din masina ulterior)
Oricum vom stii mai mult cand o sa dau jos incalzitorul.
Daca incalzitorul porneste pe masa sau se poate repara usor voi face rost de o pompa de apa si de un ceas programator si refac cablajul pe partea acela sa am incalzire stationara.
Înapoi la “Electrica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh