Nu e nici o problema ca s-a ridicat intii de fata si pe urma de spate. Nu stiu din ce cauza, dar am observat ca CX-urile diesel se ridica mai greu (fata de un BX de exemplu). Mie mi se ridica cel mai des intii de spate si apoi de fata, dar am observat ca daca masina a stationat mai mult timp se ridica intii de fata. Inca o data, nu cred ca are relevanta, important e ca se ridica.
"Chestia aia care tacane"... se verifica nivelul de LHM (vezi sa aiba LHM in instalatie si nu altceva, caz in care iti recomand sa o lasi balta), si apoi se incarca sfera centrala.
Mai verifica si ca masina e capabila sa se ridice la toate treptele de inaltime. La CX, spre deosebire de BX, treaba asta se face prin niste servomecanisme (motorase).
Pentru alte sfaturi si fineturi cred ca ar trebui sa vorbesti cu Eugen, el e taticul CX-urilor. Nu in ultimul rind Marian de la Buzau are un CX diesel.
Ce reprezinta CITROEN CX
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Daca regulatorul de presiune tacane la 5-7s, inseamna ca sfera acumulator este descarcata Costa 350.000 reincarcarea, daca nu are membrana sparta, sau ~1.000.000 sfere reconditionate Tehnosir, sau 90$ originale la ATS.
Faptul ca se ridica mai intai de fata sau de spate, are mai putina relevanta, putine Citroen-uri hidropneumatice se ridica in mod egal. De vina poate fi uzura, sfere semi-descarcate, alt lichid decat LHM, murdarie in sistem.
Reglajul de inaltime este cu servomotor doar la seria 2, adica la masinile produse dupa 1985. La seria 1, este manual, la fel ca la GS, GSA, BX.
Faptul ca se ridica in ~15s arata ca sistemul hidraulic merge bine.
Daca te mai duci la masina, porneste-o, ridic-o la maxim, uita-te pe dedesubt daca se vad scurgeri de LHM. Vezi daca se vad pete pe asfalt sub ea.
Ridica capacul rezervorului LHM si vezi ce culoare are lihidul. E un topic pe aici pe undeva despre acest subiect.
Fiind diesel, este important sa vezi ce culoare au gazele de esapament cu motorul rece, daca scoate fum negru cand o accelerezi, cat de tare se aud bataile motorului. Despre motor, cel mai bine te poate ajuta Marian, el e specialist in Diesel.
Faptul ca se ridica mai intai de fata sau de spate, are mai putina relevanta, putine Citroen-uri hidropneumatice se ridica in mod egal. De vina poate fi uzura, sfere semi-descarcate, alt lichid decat LHM, murdarie in sistem.
Reglajul de inaltime este cu servomotor doar la seria 2, adica la masinile produse dupa 1985. La seria 1, este manual, la fel ca la GS, GSA, BX.
Faptul ca se ridica in ~15s arata ca sistemul hidraulic merge bine.
Daca te mai duci la masina, porneste-o, ridic-o la maxim, uita-te pe dedesubt daca se vad scurgeri de LHM. Vezi daca se vad pete pe asfalt sub ea.
Ridica capacul rezervorului LHM si vezi ce culoare are lihidul. E un topic pe aici pe undeva despre acest subiect.
Fiind diesel, este important sa vezi ce culoare au gazele de esapament cu motorul rece, daca scoate fum negru cand o accelerezi, cat de tare se aud bataile motorului. Despre motor, cel mai bine te poate ajuta Marian, el e specialist in Diesel.
eugenro2001 scrie:Daca regulatorul de presiune tacane la 5-7s, inseamna ca sfera acumulator este descarcata .
Mai sunt cateva cauze care produc tacanitul atat de des al conjunctorului:
-daca valorile presiunii de disjunctie(170 +/-5 bar) si ale celei de conjunctie(145 +/-5 bar) s-au modificat in timp .In acest caz se poate repara;
-daca exista uzura la sertarele regulatorului ,se pierde presiune pe returul acestuia (daca in timp de 3 minute se pierd mai mult de 10 bar).Nu mai e nimic de facut si trebuie inlocuit.
In aceste doua cazuri regulatorul a fost izolat de celelalte componente ale sistemului,masuratorile fiind facute numai asupra lui.
-uzura oricarei componente din sistem(cilindrii de suspensie,dozator de frana etc.)determina regulatorul sa lucreze mai des ca sa compenseze pierderile de presiune.In acest caz trebuie depistate piesele uzate si inlocuite.
La masina mea dupa ce s-a reparat regulatorul la service,tacanitul apare la mai mult de 2 minute.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
cx
Eu unul cred ca l-am ajuta mai mult daca unul din noi ar putea sa mearga cu omul asta acolo sa verificam masina.Sincer cred ii este destul de greu sa verifice ceva ce nu a mai vazut pana acum(sau poate ma insel) si in plus un cunascator ii poate spune pe loc ce se poate repara cat costa ce tre cumparat nou etc(banii astia ar pute fi scazuti din pretul masinii).Pe urma chestiile de finete raman pt. un pasionat de Citroen(as adauga aici, fata de cele spuse de Eugen,setarea incorecta a inaltimi unei punti duce la ridicarea masinii in salturi sau dezechilibrat).
Motorul?Pai in primul rand ar tb vf pornirea, la temperaturile de acum bujiile nu trebuiesc tinute mai mult de 15-20 sec si sa porneasca la sfert. Scurgerile de ulei trebuiesc vf si la el,suflantul tre vazut daca are ulei in partea dinspre filtru de aer(dac da lagarele sunt cam duse) pe urma fumul scos(ce culoare si cat)ar mai fi bataile eventuale dar astea ar tb ascultate de o ureche obisnuita cu zgomotele acestea.
Oricum cred ca orice pers care cumpara o masina la mana a doua o sa-i schimbe uleiul(ideal ar fi si cel de la suspensii),antigelul,curelele de distributie,si sa incarce sferele ca sa stie cum ar trebui sa mearga un Citroen.
Bafta,
Motorul?Pai in primul rand ar tb vf pornirea, la temperaturile de acum bujiile nu trebuiesc tinute mai mult de 15-20 sec si sa porneasca la sfert. Scurgerile de ulei trebuiesc vf si la el,suflantul tre vazut daca are ulei in partea dinspre filtru de aer(dac da lagarele sunt cam duse) pe urma fumul scos(ce culoare si cat)ar mai fi bataile eventuale dar astea ar tb ascultate de o ureche obisnuita cu zgomotele acestea.
Oricum cred ca orice pers care cumpara o masina la mana a doua o sa-i schimbe uleiul(ideal ar fi si cel de la suspensii),antigelul,curelele de distributie,si sa incarce sferele ca sa stie cum ar trebui sa mearga un Citroen.

Bafta,
CX
Ce edrept mi-ar fi de marfe ajutor sa mearga cineva cu mine sa vad masina. Din pacate vad ca marii fun-i de CX nu sunt din Bucuresti. Oricum la partea de motor am un om priceput sa se uite la el. Fara probleme. Oricum motorul a pronit imediat si nici nu scotea fum. M-am uitat si eu prin el si mi-a placut ca nu avea pic de ulei si maisna crede-ma nu mai fusese spalata de 10000 de ani.
Partea care ma roade pe mine este legata de instalatia hidraulica specifica de Citroen unde mi-e greu sa ma pronunt pt. ca Nu am mai vazut. M-am jucat cu ea. Am urcat=o , coborit=o fara probleme . Masina urca/coboara repede si uniform nu in trepte dar asta nu este suficient. Eu nu ma tem atit de mult de reparatii la ea ci mai mult ma tem ca are defect ceva ce nu se va gasi (pt. ca e veche) si atunci o sa ma uit la ea. Atita tot. I-mi dau seama ca nu pot gasi o masina IMPECABILA din 88 dar as vrea macar sa nu iau teapa. Oriucm cind am sa am banii (saptamina viitoare) poate imi lasa cineva un nr. de tel. din Bucuresti si sa sun pe cineva sa vina si cu mine. Iar dupa aceea promit ca vin cu CX-ul la toate intilnirile si ii las sa se plimbe cu ea pe toti membrii ...:-)
Off. am avut 3 Oltcit uri si mai am si acum 1 (nu mai merg cu el) si desi ma minjeam mereu de Ulei pe maini nu am vrut sa-mi cumpar Dacia de al dracu' ani in sir.
Uite asa fac si cu Cx-ul ma incapatinez cu el ..... desi am 3 alte masini !!!
Partea care ma roade pe mine este legata de instalatia hidraulica specifica de Citroen unde mi-e greu sa ma pronunt pt. ca Nu am mai vazut. M-am jucat cu ea. Am urcat=o , coborit=o fara probleme . Masina urca/coboara repede si uniform nu in trepte dar asta nu este suficient. Eu nu ma tem atit de mult de reparatii la ea ci mai mult ma tem ca are defect ceva ce nu se va gasi (pt. ca e veche) si atunci o sa ma uit la ea. Atita tot. I-mi dau seama ca nu pot gasi o masina IMPECABILA din 88 dar as vrea macar sa nu iau teapa. Oriucm cind am sa am banii (saptamina viitoare) poate imi lasa cineva un nr. de tel. din Bucuresti si sa sun pe cineva sa vina si cu mine. Iar dupa aceea promit ca vin cu CX-ul la toate intilnirile si ii las sa se plimbe cu ea pe toti membrii ...:-)
Off. am avut 3 Oltcit uri si mai am si acum 1 (nu mai merg cu el) si desi ma minjeam mereu de Ulei pe maini nu am vrut sa-mi cumpar Dacia de al dracu' ani in sir.
Uite asa fac si cu Cx-ul ma incapatinez cu el ..... desi am 3 alte masini !!!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ok, daca spui ca ai om pentru motor, te ajut eu sa vizualizam masina. Da-mi un mesaj privat. Pina atunci arunca o privire aici:
http://www.citroenz.com/CX/tech_faqs.html
http://www.citroenz.com/CX/tech_faqs.html
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
ce inseamna cx
Revenind on-topic, ce inseamna pt. mine CX-ul ?MmmâŚUn model al anilor â70 care ofera comfortul(geamuri electrice,inchidere centralizata,aer conditionat,reglajul scaunului soferului in inaltime si pt. persoanele mai inalte spatiu suficient pt. picioare) unor masini fabricate mai recent,o suspensie hidraulica si o directie unica(DIRAVI) folosita doar de Citroen.Ce are aceasta directie fata de celelalte ?PaiâŚeste o directie care readuce volanul la â0â chiar si atunci cand masina stationeaza.Pe sosea CX-ul se comporta ca un tren adica nu-i va schimba traectoria gropile de care avem parte zi de zi.Pentru mine este o masina âintreagaâ!
Nu pot sa termin acest post fara a cita un pasaj dintr-un articol(scris de Thomas E. Bonsall si publicat in februarie 1989):âInteriorul este unic asezat astfel incat sa te simti ca acasa.Alfa si Maserati(producatori cu care Citroen se lupta pe piata la acea vreme)sunt diferite dar CX-ul vine de pe alta planeta.Locatia unor comenzi banale cum ar fi claxonul, luminile si multe altele este aleasa astfel incat soferul sa le poata atinge fara efort .Casetofonul se afla in consola centrala iar radioul este controlat de un brat flexibil iesit din podea ,se poate comanda de orice persoana si arata ca ceva desprins dintr-un film de Steven Spielberg. CX-ul este total diferit dar nu ilogic!


Nu pot sa termin acest post fara a cita un pasaj dintr-un articol(scris de Thomas E. Bonsall si publicat in februarie 1989):âInteriorul este unic asezat astfel incat sa te simti ca acasa.Alfa si Maserati(producatori cu care Citroen se lupta pe piata la acea vreme)sunt diferite dar CX-ul vine de pe alta planeta.Locatia unor comenzi banale cum ar fi claxonul, luminile si multe altele este aleasa astfel incat soferul sa le poata atinge fara efort .Casetofonul se afla in consola centrala iar radioul este controlat de un brat flexibil iesit din podea ,se poate comanda de orice persoana si arata ca ceva desprins dintr-un film de Steven Spielberg. CX-ul este total diferit dar nu ilogic!

Azinoapte pe la 3 nu aveam somn si am scos nitzel CX-ul pe DN1 . . . .i-am dat o talpa destul de serioasa pana pe la 170 . . . se comporta foarte bine . . . are o acceleratie dementiala. . .deh . . .100 KW
I-am bagat ulei MOTUL (unicul ulei adevarat dupa parerea mea) . . . merge foarte bine motorul.
Acum in ianuarie as vrea sa-mi verifice cineva sistemul de suspensie . . . desi nu are probleme vizibile da. . . prevederea e mama intelepciunii . . . .
In rest o masina superba dupa parerea mea . . . .mie i-mi plac masinile cu prezenta scenica . . . (am avut un Ford Granada V6 2.8 Automat inainte )
Sper sa nu ma dezamageasca vreodata animalutzu asta de masina.
Per total cred ca a meritat 600 de euro cat am dat eu pe ea

I-am bagat ulei MOTUL (unicul ulei adevarat dupa parerea mea) . . . merge foarte bine motorul.
Acum in ianuarie as vrea sa-mi verifice cineva sistemul de suspensie . . . desi nu are probleme vizibile da. . . prevederea e mama intelepciunii . . . .
In rest o masina superba dupa parerea mea . . . .mie i-mi plac masinile cu prezenta scenica . . . (am avut un Ford Granada V6 2.8 Automat inainte )
Sper sa nu ma dezamageasca vreodata animalutzu asta de masina.
Per total cred ca a meritat 600 de euro cat am dat eu pe ea



- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
citroen cx
Imi pare rau pt. accident .Ai luat CX-ul de curand sau ai vrut sa-l vinzi(l-am vazut pe neogen)?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Te pot ajuta eu sa verifici suspensia. Da-mi un PM. Pot si eu sa-ti confirm ca Motul e un ulei bun, mai ales cel ambalat in bidoane de metal.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot