C5 III incalzire excesiva discuri de frana spate

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

cataony
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 27-Dec-2009 11:23
Localitate: Pitesti

C5 III incalzire excesiva discuri de frana spate

Mesajde cataony » Joi 25-Feb-2010 13:13

Salut,

Pe scurt problema este ca, in regim de mers normal pe autostrada, fara franari excesive, discurile de frana de pe spate se incalzesc foarte mult comparativ cu cele de pe fata. Chiar si dupa parcurgerea unor distante foarte scurte (10-15 km), dimineata la 2-3 grade celsius, discurile de pe fata sunt caldute, dar cele pe spate ard si nu se poate tine mana pe ele. Aseara am facut un drum Pitesti-Bucuresti si am observat ca pe distante mai mari supraincalzirea este insotita si de degajarea unui miros specific de metal incins . De asemenea pe jante se observa un fel de material negru lipicios care probabil provine ca urmare a unor frecari anormale. . Am fost la service-ul local (Cartec) insa atat pe lexia cat si la inspectia vizuala totul pare ok, inclusiv placutele. Pana in acest moment Citroen Franta nu ar fi emis o nota interna legata de acest aspect, dar totusi consider ca acest lucru este foarte ingrijorator intrucat ar putea periclita siguranta in mers precum si alte probleme legate de uzura prematura si rog toti userii de pe forum sa verifice daca au aceeasi problema.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 25-Feb-2010 16:14

desi discurilefata sunt ventilate si cele de pe spate nu, avand in vedere ca sunt mai mici si placutele sunt si ele mai mici, nu ar trebui sa se incalzeasca nici unele, decat intr-o masura f mica...
faptul ca deja simti miros, e deja f grav...pe langa uzura, poate aparea oricand o fisura in discuri, mai ales daca intri cu viteza in vreo balta...
ca sa nu mai spun de ovalizarea care ar putea aparea la discuri care, fierbinti fiind, fac un dush rece si brusc...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 25-Feb-2010 17:19

ridic-o pe un elevator si verifica daca rotile spate se invirt usor.frineaza puternic si verifica din nou.daca ramin blocate este clar o problema ori a etrierilor (cam mare coincidenta sa fie defecti ambii) ori a sistemului de frinare (pompa frina sau alte sisteme).
deasemenea,verifica eventual daca pedala de frina are acea mica cursa libera.poate masina frineaza foarte putin fara sa apesi tu frina.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 25-Feb-2010 18:01

Nu cumva ai frina de mina electrica ?

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Joi 25-Feb-2010 18:17

vlad c4 scrie:Nu cumva ai frina de mina electrica ?


toate C5-urile incepand de la verisiunile dinamic/confort in sus au fana electrica
deci el daca are exclusiv sigur are

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 25-Feb-2010 18:25

Sorry, nu m-am uitat ca era la mintea cocosului. Nu de acolo o fi problema ?! Eu aia o banuiesc.
Daca era de la frinare cred ca raminea si fata nu doar spatele. Ambii etrieri sa se blocheze odata nu imi vine sa cred, asa ca a mai ramas frina de mina electrica pe care nu o poti verifica decit cu Lexia (si nu iti da erori) sau ridicind roata pe cric si invirtita cu mina, vazind daca merge usor.

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Joi 25-Feb-2010 18:46

Are frana de mana electrica, doar X si Dynamique au frana de mana clasica.
A ridicat-o pe elevator si rotile se invart, se aude un mic zgomot de frecare dar se misca libere.
Bogdan: la tine cum e, ai verificat?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 25-Feb-2010 20:35

la mine nu porneste masina daca e trasa frana de mana...
sa inteleg ca frana de manan electrica e atat de slaba incat sa-i permita masinii sa plece de pe loc?...fara sa-i patineze rotile?
eu am patit la dacia de pe timpul lui burebista sa mi se blocheze frana de mana si and plecam de pe loc se taraiau rotile...
hmmm...
si la c5 III au pus-o pe spate?

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Joi 25-Feb-2010 20:39

Nu se poate pleca cu frana de mana trasa, se dezactiveaza singura, daca o tii trasa nu pleci de pe loc, se lasa tare de spate si ia rotile taras.
La C5 III frana de mana actioneaza rotile spate.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 25-Feb-2010 20:41

pai asta presupuneam si eu...si e f clar ca se deblocheaza la pornire...insa eu ma gandeam ca poate a ramas cuplata defectandu-se...
imi amintesc de la drive test ca se decupla cu o oarecare intarziere, lucru care genera un fel de pocnet ciudat...

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 25-Feb-2010 20:44

Nu stiu mai nimic despre asta electrica, dar ma gindesc daca nu cumva o deblocheaza de tot. O deblocheaza astfel incit placutele ating discurile destul de tare sa se incinga dar nu prea tare astfel incit sa mearga tiris sau sa se infrineze prea tare scoasa pe liber. E o presupunere.

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Joi 25-Feb-2010 20:46

Asa ar fi logic dar totusi pe elevator rotile se pot invarti cu mana si nu opun rezistenta, daca nu s-ar decupla frana complet ar fi blocate si ar trebui ceva forta sa le invarti.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 25-Feb-2010 20:51

Pai daca nu de la frecare placutelor de discuri de la ce se incalzeste ?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 25-Feb-2010 21:22

ar mai putea fi de la rulmenti, desi ma indoiesc...

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 25-Feb-2010 21:55

Daca se incinge rulmentul incit sa radieze caldura si sa miroase iti dai seama ce zgomot ar face. Si cind a invirtit roata cu mina iar se auzea ca dracu. Deci ala cade sigur.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu