
Pasul 1 :
Se demonteaza protectia de plastic de sub aripa. Daca nu a mai fost umblat la ea va fi prinsa cel mai probabil in 5 puncte. Unul dintre aceste puncte este sub bara si poate fi trecut cu vederea. Nu stiu sa va spun cu ce vine prinsa din fabrica pentru ca la mine se mai umblase si se tinea in 3 suruburi diferite. Ar fi bine daca aveti de unde cumpara si niste clipsuri de plastic pentru ca cele de pe masina se rup usor. Diametrul gaurii este de 5mm.


Pasul 2 :
Dupa ce scoateti protectia respectiva puteti observa compresorul de aer conditionat ce se afla in partea dreapta jos a motorului.
Pentru a demonta ambreiajul de pe compresor trebuie sa desurubati piulita din mijloc. Capul este de 14 si recomand utilizarea unei bormasini pneumatice pentru ca ambreiajul se misca liber. In lipsa ei cred ca se poate improviza ceva pentru a-l fixa.
Pentru a creea mai mult loc puteti scoate si rezervorul pentru lichid de parbriz. Acesta este prins cu 2 piulite de 10. Inainte de a desuruba piulitele scoateti si furtunele de apa si mufa de la pompa. Atentie mare la furtune cum le punteti la loc. Eu le-am montat invers si acum cand vreau sa spal parbrizul imi da apa pe luneta . Iar ma bag sub ea...



Pasul 3 :
Dupa ce desurubati piulita de la ambreiajul compresorului, acesta poate fi tras afara fara mare efort. Mare atentie : exista pe ax o saiba ce este folosita ca distantier, ce se poate pierde foarte usor. Saiba o gasiti intre ambreiaj si rulment.

Pasul 4 :
Scoateti curea de accesorii de pe fulia compresorului. Pentru asta trebuie sa detensionati cureaua cu ajutorul unei inelare de 15 ce se fixeaza pe surubul rolei intinzator si trageti de ea spre fata masinii. Eu am folosit inca o cheie pentru a lungi cheia respectiva si a folosi mai putina forta.


Pasul 5 :
Scoateti siguranta ce asigura fulia compresorului pe ax. Folositi (daca aveti ) un cleste pentru sigurante. Va va usura munca.


Pasul 6 :
Extrageti fulia de pe axul compresorului, folosind o presa de rulmenti. Fulia este confectionata dintr-un material neferos moale ce se stramba foarte usor. Nu recomand incercarea extragerii cu leviere!!!


Pasul 7 :
Daca ati urmat pasii de mai sus, acum ar trebuie sa aveti in mana fulia compresorului. Pentru extragerea rulmentului trebuie sa utilizati o presa de rulmenti. Mare atentie cand extrageti rulmentul pentru ca exista riscul de a ovaliza fulia. Eu am fost nevoit sa indrept fulia dupa schimbarea rulmentului pentru ca am ovalizat-o in timpul depresarii.
Pasul 8 :
Montati totul la loc, in ordinea inversa demontarii.
Multa bafta la montaj. Daca aveti nevoie de ajutor va raman la dispozitie.
Toate cele bune!
BT