Povesti de pe sosele :D

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mie 17-Mar-2010 17:04

vlad c4 scrie:
redandrei scrie:Si e ami periculos sa ai o masina mai grea intr-o coliziune decat sa ai o masina mai usoara si bine ranforsata... parerea mea

La impact tot ce conteaza e timpul in care te opresti de la o viteza la 0. Daca C5 are botul lung si tot se deformeaza la impact insemna un timp mai mare de incetinire. La C1 nu este asa ceva pt ca nu are unde sa se deformeze si toata energia ti-o transmite tie. Deci masina intacta ca e bine ranforsata, dar organele interne proiectate pe parbriz pt ca tocmai ti-au iesit pe gura (e o exagerare bineinteles).



macabra imagine:)) asta ar insemna ca toate masinile de dimensiunea asta nici nu ar mai trebui testate la siguranta. Faptul ca c5-ul din 2001 avea tot 4 stele ca c1 nu are nicio relevanta sa inteleg.
Uitati-va la xantia , la cat are botul de lung se face varza.... se autodistruge in propria-i greutate..
---

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Mie 17-Mar-2010 17:43

Are relevanta ca si C5 prima varianta are 4 stele ca C1, dar nu uita ca acele teste sint facute la impact frontal la 70 km/h in bariera deformabila. Acolo asigura ambele aceeasi protectie.
Cind ma refeream ca prefer oricind o masina cu botul mai lung ca sa imi asigure protectie ma refeream la cele mai noi care au botul gindit pt a absorbi socul. C1 e f bine ranforsat, dar pur si simplu nu poate absorbi socul la fel de bine ca o maisna mai mare din aceeasi generatie.

Avatar utilizator
xbrother
pasionat
Mesaje: 127
Membru din: Mie 29-Oct-2008 14:21
Localitate: Bucuresti

Mesajde xbrother » Mie 17-Mar-2010 19:28

SPF scrie:Aoleu, stai putin ca acuma vad. Tu ai 19 ani. Eu am aproape 32. E normal sa vrei sa ii dai in gura cat mai tare, insa complet nerecomandabil. Nu degeaba asigurarile pentru pustani sunt uriase.


eu am 25 de ani. Sunt intre varstele voastre. Am fost implicat intr-un accident acum 2 ani, sandwich 4 masini. Soferul vinovat avea 65 de ani. Crezi ca gandirea soferului conteaza de varsta? eu zic ca nu. faptul ca asigurarile sunt mai scumpe pentru tineri se intampla datorita unor sondaje, prin care reiese ca tinerii sunt implicati in mai multe accidente. Tinerii implicati in accidente au la activ mult mai multi km parcursi decat un tataie cu 10 ani mai mare, care conduce pana la supermarket si-napoi, doar duminica. (exemplu exagerat, dar real)

Deci.. parerea mea.. e.. ca daca iti place sa alergi ALERGI.. nu conteaza ce varsta ai, ce masina ai. De murit sunt mii de solutii.. dar MORI ATUNCI CAND TI-E SCRIS.

Asa ca.. ca sa-ti raspund si la intrebarea.. cu viteza reala si fictiva. eu o gandesc in felul urmator. in cartea tehnica.. viteza maxima de siguranta este 157km/h. Producatorii asigura aceasta viteza. Asta nu inseamna ca eu nu o pot vedea si la mai mult. Asta inseamna ca daca urc mai sus e posibil sa mi se desprinda tabla, dar nu ca nu poate masina. Tot in cartea aia zice ca e bine sa schimbi sub 5000 de ture sa zicem... Daca eu ma duc in 6000 inseamna ca e eroara de turometru? NU ! E doar exploatarea masinii !

Daca pleci la drum cu premiza >> DACA ACCELEREZ PREA MULT VOI MURI << mai bine stai in pat si dormi.
Cateva imbunatatiri:
- jante MAK Fever-5R (vara);
- jante MAK Audace Mirror (iarna);
- becuri Osram Ultra Life (puse pe 07 Mai 2012)

MosBabacu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Sâm 21-Noi-2009 19:42
Localitate: Sibiu

Mesajde MosBabacu » Mie 17-Mar-2010 21:26

redandrei scrie:
MosBabacu scrie:[quote=" dar simti limitele masinii dupa 1-2 ore de condus.


La ce te-ai referit?


Poate ca am imbatranit :( si evident mi-au crescut pretentiile :roll: dar ma deranjeaza:
- scaunele incomode
- lipsa suportului lateral
- zgomotul mare la rulare si greierii exasperanti
- lipsa satelitului pt comanda audio de pe volan
- lipsa de putere pt depasiri "scurte" in plaja 80-100 km / h
- tabla goala de pe usi

Cele de mai sus le-am observat la singurul drum mai lung, cand am adus masina.
Totusi, nu vreau sa ma plang si nu uit pt ce am cumparat masina:
- a doua masina (o foloseste nevasta-mea zi de zi la serv)
- drumuri scurte prin oras
- cumparaturi
- consum mic
- parcare facila
- incalzire rapida iarna
- costuri reduse de intretinere (deocamdata doar din povesti, pt ca n-am facut decat 1 revizie si ma lasa si pompa de apa)

Pt cele de mai sus si pt pretul corect (zic eu) cu care am luat masina, deocamdata nu regret.

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mie 17-Mar-2010 22:16

MosBabacu scrie:
redandrei scrie:
MosBabacu scrie:[quote=" dar simti limitele masinii dupa 1-2 ore de condus.


La ce te-ai referit?


Poate ca am imbatranit :( si evident mi-au crescut pretentiile :roll: dar ma deranjeaza:
- scaunele incomode
- lipsa suportului lateral
- zgomotul mare la rulare si greierii exasperanti
- lipsa satelitului pt comanda audio de pe volan
- lipsa de putere pt depasiri "scurte" in plaja 80-100 km / h
- tabla goala de pe usi

Cele de mai sus le-am observat la singurul drum mai lung, cand am adus masina.



Ia incearca sa iti lasi spatarul un pic mai in spate, sa lasi volanul jos de tot :D Mi se pare extrem de confortabila pozitia. Daca vrei sa conduci sport, simti la maximum adrenalina.

Cu zgomotul ai dreptate, e enervant, dar pt asta exista cd player.

In ceea ce priveste depasirile, nu mi se pare o problema la 80-100 de km. De la 3 persoane in plus in habitaclu devine o problema, iti trebuie cateva secunde in plus pentru a-ti lua elanul cam pe la 80 km/h cu a 3-a.

Tabla de pe usi nu mi se pare un lucru rau:D Eu vad PARTEA PLINA a paharului, mai putin plastic pt scartait :))
---

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Joi 18-Mar-2010 08:17

xbrother scrie:
eu am 25 de ani. Sunt intre varstele voastre. Am fost implicat intr-un accident acum 2 ani, sandwich 4 masini. Soferul vinovat avea 65 de ani. Crezi ca gandirea soferului conteaza de varsta? eu zic ca nu. faptul ca asigurarile sunt mai scumpe pentru tineri se intampla datorita unor sondaje, prin care reiese ca tinerii sunt implicati in mai multe accidente. Tinerii implicati in accidente au la activ mult mai multi km parcursi decat un tataie cu 10 ani mai mare, care conduce pana la supermarket si-napoi, doar duminica. (exemplu exagerat, dar real)

Deci.. parerea mea.. e.. ca daca iti place sa alergi ALERGI.. nu conteaza ce varsta ai, ce masina ai. De murit sunt mii de solutii.. dar MORI ATUNCI CAND TI-E SCRIS.


Gresesti. Mori atunci cand fortezi lucrurile la limita la care tu nu mai ai control. Un tataie de 65 de ani nu testeaza masina sa vada cat prinde, eventual provoaca un accident din neatentie sau alte probleme fiziologice. D-aia exista examenul medical pentru obtinerea permisului.

xbrother scrie:
Asa ca.. ca sa-ti raspund si la intrebarea.. cu viteza reala si fictiva. eu o gandesc in felul urmator. in cartea tehnica.. viteza maxima de siguranta este 157km/h. Producatorii asigura aceasta viteza. Asta nu inseamna ca eu nu o pot vedea si la mai mult. Asta inseamna ca daca urc mai sus e posibil sa mi se desprinda tabla, dar nu ca nu poate masina. Tot in cartea aia zice ca e bine sa schimbi sub 5000 de ture sa zicem... Daca eu ma duc in 6000 inseamna ca e eroara de turometru? NU ! E doar exploatarea masinii !

Daca pleci la drum cu premiza >> DACA ACCELEREZ PREA MULT VOI MURI << mai bine stai in pat si dormi.


Citeste mai sus ce inseamna viteza maxima constructiva. Nu inseamna viteza maxima de siguranta. Inseamna turatie motor x demultiplicare transmisie x circumferinta rotii. Punct.

Si nu mori daca accelerezi. Am mai spus. Mori daca decelerezi prea repede. Corpul uman suporta vreo 80G inainte sa faca hemoragii interne. Cum zicea colegul de mai sus, un metru in plus de material intre sofer si obstacol, care sa disipeze energia cinetica prin deformare structurala, face diferenta intre stat in spital o saptamana sau stadiul de leguma cu leziuni cerebrale irecuperabile.

MosBabacu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Sâm 21-Noi-2009 19:42
Localitate: Sibiu

Mesajde MosBabacu » Joi 18-Mar-2010 08:29

E OK masina, dar daca mergi si cu altceva ii vezi mai bine minusurile. Incearca sa mergi cu o compacta mai rasarita, cu un motor peste 100-110cp (c4, focus, golf etc) la un drum mai lung si o sa vezi ce vreau sa spun. :wink:
Eu am fost cu o solenza fara AC in Croatia si nu m-am plans, dar aveam 24 de ani si masina aia era tot ce-mi permiteam atunci.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 18-Mar-2010 08:49

Pai eu nici nu vad vreo diferenta de confort intre Solenza si C1, daca ambele masini sunt noi. De fapt, da, cred ca Solenza e un pic mai confortabila, nefiind atat de rigida.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Joi 18-Mar-2010 10:32

Gramatica limbii materne este si mai buna. Te ajuta in viata.

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Joi 18-Mar-2010 13:23

Eu nu obosesc, dar persoanele care erau cu mine oboseau mult mai repede in Aygo decat intr-o masina de clasa mai mare. Am observat diferenta pe pielea mea, dupa un drum de 10 ore cu corolla sedan. Eram la fel de obosit ca dupa un drum de 5 ore cu Aygo.
Dar comparatia e deplasata, n-are sens mini vs sedan.

PS: referitor la siguranta, sunt destul de sigure, iar ce s-a zis despre botul masinii cum ca 'cu ca e mai mare cu atat absoarbe mai bine impactul', e o prostie totala. Au facut nemtii comparatie intre ford fiesta nou si ford sierra vechi. Le-au pocnit frontal, ca rezultat: aia din fiesta aveau ceva rani, aia din sierra ar fi murit pe loc.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Joi 18-Mar-2010 13:35

A auzit cineva in afara de mine de expresia: caroserie deformabila controlat?

Pe vremea lui Sierra nici nu se punea problema de airbaguri iar ABS era o delicatesa. La fel ca si centurile in spate.

Mercedes avea pe vremea aia un singur airbag in volan.

La siguranta nu se gandea nimeni. Sudai niste profile ambutisate si gata sasiul.

Si inca ceva, 4 stele obtinute de un C1 in test ncap sunt valabile intr-o ciocnire frontala cu un alt C1. La o ciocnire cu un Q7 obtine vreo -3 stele.

Explicatia este simpla: Principiul actiunilor reciproce care zice asa: Daca un corp actioneaza asupra altui corp cu o forta numita actiune, atunci cel de-al doilea corp reactioneaza asupra primului cu o forta egala si de sens contrar, numita reactiune.

Deci daca pocnesti un obstacol fix cu un C1, reactiunea care o intoarce obstacolul este tot un C1, si nu un autobuz. Ca daca intoarce o reactiune egala cu un atutobuz nu e bine deloc pentru C1.


Apropo, o masina agatata de bara din spate si lasata sa cada in bot de la etajul 3 a unei cladiri atinge asfaltul cu 40 kmph. V-ati dori sa fiti in masina aia?

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Joi 18-Mar-2010 13:47

Depinde cum prinde accidentul , ca daca eu intru cu 70 km/h in spatele unui tir si intru sub el ala sunt.... Daca te ciocnesti cu un hummer nu stiu daca ciocnirea este una froontala, mai degraba, bot hummer contra parbriz c1. Daca sunt doua masini bot atunci e valabil testul euro ncap. Chiar centurile de siguranta pretensionate, cu capse care plesnesc de 3 ori in fuctie de soc, tocmai ca sa nu scoata organele din tine.


"Mai merita mentionate barele de ranforsare din usi, dovada a conceptiei avansate a automobilului, cu grija pentru ocupantii tuturor locurilor in caz de impact lateral, centurile de siguranta cu pretensionare si structura special gandita a caroseriei pentru a absorbi socurile." (descrierea sigurantei de pe un site)
---

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Joi 18-Mar-2010 13:57

Daca te baga cineva intr-un seif si te arunca de la etajul 5, seiful va intra in asfalt jumatade de metru, nu va suferi niciodeformare iar tu vei fi scos sub forma de hamburger dinauntru, evident mort.

Si Smart are celula tridion, practic nedeformabila. Totusi nu as vrea sa ma aflu intr-un smart in caz de accident. Pur si simplu nu e nimic care sa disipeze energie cinetica la masina aia. Poti doar spera intr-un impact norocos din care sa ricosezi intr-o capita cu paie. Altfel e de rau.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Joi 18-Mar-2010 17:48

Am zis clar mai sus, masini cu bot lung care sint concepute in ani recenti au caroseria astfel proiectata sa se deformeze controlat in caz de impact si sa abosarba cit mai multa energie. E clar ca nu putem compara un C5, C6 sau chiar si C4 cu un Ford din 1995. Desi au botul la fel de mare nu sint calculate la fel.
C1 are rezistenta, dar din moment ce intre tine (sofer) si bara e distanta de 1 metru cit sa se deformeze ? Deci automat ajunge mai multa energie din impact la organele tale interne, spre deosebire de celelalte 3 masini de mai sus exemplificate.

Avatar utilizator
xbrother
pasionat
Mesaje: 127
Membru din: Mie 29-Oct-2008 14:21
Localitate: Bucuresti

:)

Mesajde xbrother » Vin 19-Mar-2010 00:08

TOPICUL ... vroia sa se vorbeaca de intamplari de pe sosele (intamplate deja). Discutia a denaturat si vorbim despre viitoarele accidente. Eu spun un singur lucru si ma retrag din discutie.

un om cand isi ia o masina nu se gandeste la accident se gandeste la ce poate sa o foloseasca. Daca vrei sa fii controlor de calitate a C1ului si sa faci cinspe mii de accidente .. esti invitatul meu, daca nu.. las-o balta.. cu C1 se face armonica la accident. Fereste-te de accident mai bine ! Stai in casa... :))
Cateva imbunatatiri:

- jante MAK Fever-5R (vara);

- jante MAK Audace Mirror (iarna);

- becuri Osram Ultra Life (puse pe 07 Mai 2012)


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO