despre Xsara II 2.0 HDI in general
Moderator: Echipa Tehnica
despre Xsara II 2.0 HDI in general
folosesc asa ceva de vreo luna si am adunat niste concluzii si pareri. sper sa le gasiti folositoare.
ideea e ca de cind am BX-ul pe butuci (da' las ca se intoarce el!!!) am fost nevoit sa ma servesc de masina tatei sau de cealalta, Peugeot Partner pe care unii ai vazut-o la intilnirea din ianuarie de la Cheia. revenind la Xsara, am imprumutat masina initial pentru o deplasare de 10 zile la Chisinau, 10 zile care s-au facut 3 saptamini cu o pauza de un week-end petrecut acasa. in tot acest timp am incercat sa ma obisnuiesc cu modul de functionare al acceleratiei care e cel putin ciudat. in primii 7 mm de apasare ai la dispozitie cam 80% din putere, probabil ca asta are si o oarecare legatura cu faptul ca s-a facut o remapare, dar oricum ideea e ca ori risti sa o opresti ori sa lasi capul pe spate pasagerilor la plecare, fara sa iti doresti niciuna din cele 2 variante. indiferent cum abordezi problema, rezultatele posibile sint astea 2. mai departe insa motorul merge super, trage ffff tare si iti da ce ai nevoie exact atunci cind ai nevoie. pe deasupra viteza maxima (~ 200 km/h) se atinge relativ usor si fara efort, in uralele asistentei feminine care nu mai gasea punga de pe buzunarul scaunului, stiti voi, aia... ma rog, trecind si de asta, tinuta de drum e excelenta, nu ma deranjeaza ca e un pic tare pentru drumurile de aici, asta compensindu-se cu stabilitatea la viteze mari si pe viraj. ce nu imi place insa e ca daca faci slalom printre gropi, asa cum a fost cazul din pacate, masina tinde sa intre intr-un gen de balans din cauza ca puntea spate descarca destul de violent la frinari chiar usoare si asta face ca masina sa devina supraviratoare in mod neplacut. e drept ca te ia prin surprindere doar prima data, apoi e usor de controlat stiind ce urmeaza, dar ramine totusi un minus. in rest, chiar si cu ceva incarcatura, suspensia se comporta ok in conditii normale, fara sa te faca sa simti greutatea suplimentara. cutia de viteze e si ea ok, functioneaza inca fff bine insa as fi vrut parca sa fie ceva mai lunga in treapta 3 sau chiar per total, nu cred ca i-ar fi stricat un diferential mai lung xu alte cuvinte. comenzile sint la indemina, intuitive, usor de folosit insa au un oarecare lag din cauza caruia risti la inceput sa dai din nou comanda crezind ca nu a mers din prima, lag ce tine de BSI. scaunele sint comode din punct de vedere al formei dar sint un pic cam tari, daca ai mult de mers simti cum se imprima pe sezut fiecare cusatura a blugilor, ceea ce nu e tocmai simpatic. nu ma dau in vint dupa lumini din pacate, mai trebuia ceva facut acolo dar nu stiu sigur ce. stergatoarele sint ok. comenzile radioului linga volan sint de preferat, chiar daca radioul de origine lasa mult de dorit. zgomotul interior chiar si la viteze mari e in limite normale, nefiind deloc deranjant pentru o masina de clasa ei. zgomotele de la roti sint in limite normale si ele, caroseria e legata. nu mi-au placut deloc cauciucurile de iarna Michelin Ivalo (parca), ABS-ul intra fff repede si dovada sta capota din fata, ale carei linii usor terne au fost brusc remodelate cu ajutorul unui Mitsubishi Lancer vechi din Chisinau, culmea, intr-o zi de primavara autentica, cu soare si strazi curate. dar asta e alta poveste, revenind, e o masina ok pentru o familie mica/medie, cu ceva minusuri dar si cu multe plusuri, ieftin de intretinut si fiabila. masina despre care vorbim are in total 123.000 km (ultimii 3000 facuti de mine in 3-4 sapt), are AC, proiectoare, CD cu comenzi la volan, xenon pe faza scurta, puntea spate a fost reparata acum 1 an, placute si discuri fata noi (asta abia la al doilea drum spre Chisinau, la primul am cam strins din popou de vreo doo ori din cauza asta) si revizia facuta de curind. nu consuma si nu pierde ulei, nu scirtiie, piriie, bate, etc. revenind un pic la frine eu as mai fi pus niste mm in diametru la discurile alea, nu de alta dar tind sa se cam albastreasca dupa o vreme de folosit intensiv.
sa nu uit, Chisinaul arata mult mai rau decit dupa razboi, mai rau decit au aratat vreodata drumurile in Romania, dar cu toate astea masina a rezistat onorabil si nu a avut nici o problema. singura buba a fost cablul de ambreiaj, care e original si care a scapat de vreo doo ori din autoreglaj si a trebuit sa ridic pedala cu mina la loc, dar care nu a cedat si nici nu da semne ca ar face-o in curind.
sper sa foloseasca cuiva rindurile astea, poate unul care vrea sa achizitioneze asa ceva si nu e hotarit, sau poate chiar si celor ce folosesc deja masina zilnic. bafta!
PS...daca vreti sa intrebati ceva anume, poate vreun aspect nementionat sau nedetaliat indeajuns, nu ezitati, imi face placere sa raspund
ideea e ca de cind am BX-ul pe butuci (da' las ca se intoarce el!!!) am fost nevoit sa ma servesc de masina tatei sau de cealalta, Peugeot Partner pe care unii ai vazut-o la intilnirea din ianuarie de la Cheia. revenind la Xsara, am imprumutat masina initial pentru o deplasare de 10 zile la Chisinau, 10 zile care s-au facut 3 saptamini cu o pauza de un week-end petrecut acasa. in tot acest timp am incercat sa ma obisnuiesc cu modul de functionare al acceleratiei care e cel putin ciudat. in primii 7 mm de apasare ai la dispozitie cam 80% din putere, probabil ca asta are si o oarecare legatura cu faptul ca s-a facut o remapare, dar oricum ideea e ca ori risti sa o opresti ori sa lasi capul pe spate pasagerilor la plecare, fara sa iti doresti niciuna din cele 2 variante. indiferent cum abordezi problema, rezultatele posibile sint astea 2. mai departe insa motorul merge super, trage ffff tare si iti da ce ai nevoie exact atunci cind ai nevoie. pe deasupra viteza maxima (~ 200 km/h) se atinge relativ usor si fara efort, in uralele asistentei feminine care nu mai gasea punga de pe buzunarul scaunului, stiti voi, aia... ma rog, trecind si de asta, tinuta de drum e excelenta, nu ma deranjeaza ca e un pic tare pentru drumurile de aici, asta compensindu-se cu stabilitatea la viteze mari si pe viraj. ce nu imi place insa e ca daca faci slalom printre gropi, asa cum a fost cazul din pacate, masina tinde sa intre intr-un gen de balans din cauza ca puntea spate descarca destul de violent la frinari chiar usoare si asta face ca masina sa devina supraviratoare in mod neplacut. e drept ca te ia prin surprindere doar prima data, apoi e usor de controlat stiind ce urmeaza, dar ramine totusi un minus. in rest, chiar si cu ceva incarcatura, suspensia se comporta ok in conditii normale, fara sa te faca sa simti greutatea suplimentara. cutia de viteze e si ea ok, functioneaza inca fff bine insa as fi vrut parca sa fie ceva mai lunga in treapta 3 sau chiar per total, nu cred ca i-ar fi stricat un diferential mai lung xu alte cuvinte. comenzile sint la indemina, intuitive, usor de folosit insa au un oarecare lag din cauza caruia risti la inceput sa dai din nou comanda crezind ca nu a mers din prima, lag ce tine de BSI. scaunele sint comode din punct de vedere al formei dar sint un pic cam tari, daca ai mult de mers simti cum se imprima pe sezut fiecare cusatura a blugilor, ceea ce nu e tocmai simpatic. nu ma dau in vint dupa lumini din pacate, mai trebuia ceva facut acolo dar nu stiu sigur ce. stergatoarele sint ok. comenzile radioului linga volan sint de preferat, chiar daca radioul de origine lasa mult de dorit. zgomotul interior chiar si la viteze mari e in limite normale, nefiind deloc deranjant pentru o masina de clasa ei. zgomotele de la roti sint in limite normale si ele, caroseria e legata. nu mi-au placut deloc cauciucurile de iarna Michelin Ivalo (parca), ABS-ul intra fff repede si dovada sta capota din fata, ale carei linii usor terne au fost brusc remodelate cu ajutorul unui Mitsubishi Lancer vechi din Chisinau, culmea, intr-o zi de primavara autentica, cu soare si strazi curate. dar asta e alta poveste, revenind, e o masina ok pentru o familie mica/medie, cu ceva minusuri dar si cu multe plusuri, ieftin de intretinut si fiabila. masina despre care vorbim are in total 123.000 km (ultimii 3000 facuti de mine in 3-4 sapt), are AC, proiectoare, CD cu comenzi la volan, xenon pe faza scurta, puntea spate a fost reparata acum 1 an, placute si discuri fata noi (asta abia la al doilea drum spre Chisinau, la primul am cam strins din popou de vreo doo ori din cauza asta) si revizia facuta de curind. nu consuma si nu pierde ulei, nu scirtiie, piriie, bate, etc. revenind un pic la frine eu as mai fi pus niste mm in diametru la discurile alea, nu de alta dar tind sa se cam albastreasca dupa o vreme de folosit intensiv.
sa nu uit, Chisinaul arata mult mai rau decit dupa razboi, mai rau decit au aratat vreodata drumurile in Romania, dar cu toate astea masina a rezistat onorabil si nu a avut nici o problema. singura buba a fost cablul de ambreiaj, care e original si care a scapat de vreo doo ori din autoreglaj si a trebuit sa ridic pedala cu mina la loc, dar care nu a cedat si nici nu da semne ca ar face-o in curind.
sper sa foloseasca cuiva rindurile astea, poate unul care vrea sa achizitioneze asa ceva si nu e hotarit, sau poate chiar si celor ce folosesc deja masina zilnic. bafta!
PS...daca vreti sa intrebati ceva anume, poate vreun aspect nementionat sau nedetaliat indeajuns, nu ezitati, imi face placere sa raspund
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
mea culpa, nu am precizat. e vb de RHY de 90 CP si injectie Siemens la origine care a ajuns dupa remapare undeva in jur de 115-120 CP. consumul a ramas in aceleasi limite, insa daca judec exclusiv dupa un sofat sportiv el e destul de ridicat, insa nu exagerat. vorbim aici de 9-10 % oras si 7-8 % sosea, dar cu viteze constante mari. sa nu uit, remaparea e facuta de Doc de pe forumul Peugeot, DimSport cred ca se cheama firma lui. recomand
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Lasand la o partea dificultatile tehnice si banii, intre o remapare la 120 de cai sau o schimbare a turbinei in una cu geometrie variabila pentru a ajunge la modelul de 110 cai ce ai alege?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
nu pot sa las deoparte dificultatile, ele sint importante si includ practic o modificare inclusiv a cablajului si a computerului ca sa poti comanda turbina aia. aleg remapare sau cumpar mai bine una de 110 cai si ii fac la aia remapare si ajung pe la 130 si un cuplu nesimtit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
despre Xsara II 2.0 HDI in general
Subscriu celor scrise de Khan,el fiind mai indulgent la expunerea asupra calitatilor si deficientelor acestui model-Xsara 2 -Mari probleme nu au fost in decursul a 6 ani de la achizitionarea autot.meu (cumparat la o km.) dar acele care au fost m-au pus pe gandurii si cheltuieli enorme. Cateva repere schimbate:-pompa servo-punte spate reconditionata-arc rupt in momentul parcari in garaj-calculator comfort schimbat si mai nou acum c.c.a 10zile sa refacut softul.Bine-inteles sau schimbat cam tot ce apartine la directie.Daca ar fii sa dau o nota acestui model, cu indulgenta a-si da un maxim 7. Parerea mea !-si nu conteaza !
Aha, n-am stiut ca e cu geometrie fixa turbina.
Atunci mai am cateva intrebari, deoarece doresc sa fac si eu chip tuning. Am tot citit pareri ale celor care au facut, dar nu am incredere, pentru ca nu ii cunosc cine sunt, daca sunt sinceri sau sunt pusi de firma care face tuning-ul sa-i laude.
Deci, @Khan, ma intereseaza urmatoarele aspecte:
1. Turbo lag-ul, cum este fata de inainte de resoftare: mai mare, mai mic, la fel?
2. De la ce turatie incepe sa traga masina, si la ce turatie tragea inainte de resoftare?
3. Dupa resoftare, motorul trage omogen pana la turatia de limitare, sau are un varf de putere dupa care nu mai trage?
4. Functionarea motorului la relanti si in sarcina, dupa resoftare, este regulata?
5. Cum stai cu fumul? Scoate mai mult ca inainte? Eventual s-a umplut bara din spate de negreala de la esapament?
6. Ai facut vreun ITP dupa modificare? Cum a iesit?
7. Ambreiajul cum rezista?
Multumesc.
Atunci mai am cateva intrebari, deoarece doresc sa fac si eu chip tuning. Am tot citit pareri ale celor care au facut, dar nu am incredere, pentru ca nu ii cunosc cine sunt, daca sunt sinceri sau sunt pusi de firma care face tuning-ul sa-i laude.
Deci, @Khan, ma intereseaza urmatoarele aspecte:
1. Turbo lag-ul, cum este fata de inainte de resoftare: mai mare, mai mic, la fel?
2. De la ce turatie incepe sa traga masina, si la ce turatie tragea inainte de resoftare?
3. Dupa resoftare, motorul trage omogen pana la turatia de limitare, sau are un varf de putere dupa care nu mai trage?
4. Functionarea motorului la relanti si in sarcina, dupa resoftare, este regulata?
5. Cum stai cu fumul? Scoate mai mult ca inainte? Eventual s-a umplut bara din spate de negreala de la esapament?
6. Ai facut vreun ITP dupa modificare? Cum a iesit?
7. Ambreiajul cum rezista?
Multumesc.
citroen - o pasiune permanenta
toro, poate ne dai si niste scoruri la reparatiile pe care le-ai facut. Spre exemplu calculatorul cu tot cu schimbare cat te-a costat?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
@toro, cred ca ai avut ghinion, inafara de operatii mecanice normale, schimb articulatii, punte, ambreiaje, nu prea am avut de-a face cu probleme la fel de grave la Xsara. din masinile ope care le avem in intretinere, doar vreo doo au avut probleme comparabile cu schimbat electronica si altele asemanatoare
@balanel
1. Turbo lag-ul, cum este fata de inainte de resoftare: mai mare, mai mic, la fel?
la fel
2. De la ce turatie incepe sa traga masina, si la ce turatie tragea inainte de resoftare?
neschimbat, e o turbina fixa dar mica si face presiune mare de jos. in plus o ajuta acum si cantitatea injectata in plus
3. Dupa resoftare, motorul trage omogen pana la turatia de limitare, sau are un varf de putere dupa care nu mai trage?
trage fff tare de jos, dar atentie, nu mai devreme ci mai tare, si moare spre sus, dar o idee mai tirziu decit inainte
4. Functionarea motorului la relanti si in sarcina, dupa resoftare, este regulata?
nimic schimbat, motorul e linistit nu s-a schimbat nici sunetul nici vibratiile
5. Cum stai cu fumul? Scoate mai mult ca inainte? Eventual s-a umplut bara din spate de negreala de la esapament?
nimic notabil, doar un pic de negru in jur de 2-3000, dar doar sensibil mai mult decit inainte. bara e curata, nu se afuma deloc
6. Ai facut vreun ITP dupa modificare? Cum a iesit?
nici nu stiu daca au turat-o la ITP, deci nu stiu daca e in parametrii sau nu din punctul asta de vedere
7. Ambreiajul cum rezista?
e cel original, are exact 123.000 km si nu da vreun semn inca. masina e resoftata cam acum 2-3 ani in care s-au facut cam 40.000 km
@mbc
dintre toate Xsara HDI (90sau 110) e cea mai sprintena, frina cea mai buna ar fi la Xantia, ca si tinuta de drum. din pacate, cei 90 de CP ai BX-ului nu beneficiaza si de cuplul HDI-ului ceea ce il face inferior cam din toate pct de vedere celor 2. Xsara insa e mai slaba la frine fata de cele 2
@balanel
1. Turbo lag-ul, cum este fata de inainte de resoftare: mai mare, mai mic, la fel?
la fel
2. De la ce turatie incepe sa traga masina, si la ce turatie tragea inainte de resoftare?
neschimbat, e o turbina fixa dar mica si face presiune mare de jos. in plus o ajuta acum si cantitatea injectata in plus
3. Dupa resoftare, motorul trage omogen pana la turatia de limitare, sau are un varf de putere dupa care nu mai trage?
trage fff tare de jos, dar atentie, nu mai devreme ci mai tare, si moare spre sus, dar o idee mai tirziu decit inainte
4. Functionarea motorului la relanti si in sarcina, dupa resoftare, este regulata?
nimic schimbat, motorul e linistit nu s-a schimbat nici sunetul nici vibratiile
5. Cum stai cu fumul? Scoate mai mult ca inainte? Eventual s-a umplut bara din spate de negreala de la esapament?
nimic notabil, doar un pic de negru in jur de 2-3000, dar doar sensibil mai mult decit inainte. bara e curata, nu se afuma deloc
6. Ai facut vreun ITP dupa modificare? Cum a iesit?
nici nu stiu daca au turat-o la ITP, deci nu stiu daca e in parametrii sau nu din punctul asta de vedere
7. Ambreiajul cum rezista?
e cel original, are exact 123.000 km si nu da vreun semn inca. masina e resoftata cam acum 2-3 ani in care s-au facut cam 40.000 km
@mbc
dintre toate Xsara HDI (90sau 110) e cea mai sprintena, frina cea mai buna ar fi la Xantia, ca si tinuta de drum. din pacate, cei 90 de CP ai BX-ului nu beneficiaza si de cuplul HDI-ului ceea ce il face inferior cam din toate pct de vedere celor 2. Xsara insa e mai slaba la frine fata de cele 2
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
despre Xsara II 2.0 HDI in general
@bogdan78 ! Preturile sunt aproximative pt.ca nu mai am toate facturile. Dar pot spune ca :-Pompa servo=1600 ron-Punte recond.=1300ron-Arc drpt. 700ron.-Calc.Comfort=1400ron- Diagnoza=120ron-Refacut soft=260ron. Tragem o linie si adunam !cam 5600ron .Nu mai pun si alte cheltuieli cu consumabilele -directie- -motoras pas cu pas 400euro ..... si altele . Cam multi bani la o masina cumparata noua de 6 ani !
nu, n-am pus pina acum. a, sa nu uit masina are 115.000 km nu 123, scuze, am retinut gresit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Xsara e o masinuta misto,dar ca orice fier are niste puncte sensibile.
Pompa de servo,puntea spate,com 2000,tranzistorii de la ventilator -cam astea ar fi cele mai importante.
A mea pot sa zic ca a fost super fiabila,am exploatat-o in regim de firma zilnic pe drumuri "de vis".
Au fost perioade in care faceam 200- 250 km zilnic in afara ,dar si cate 60-80 km in oras.
Masina am luat-o de la aditzu in 2006 si avea deja schimbata pompa de servodirectie si com 2000 ul.Am luat-o la 68.000 si singurele interventii la mine au fost ambreiajul la 100.000 ,distributia la 120.000 si tranzistorii de la ventilator ,plus o bieleta antiruliu.Acum are peste 140.000 si inca merge.
Daca ar fi sa aleg iarasi o xsara as face-o cu ochii inchisi.
De obicei dupa ce o laud putin se mai strica cate ceva.Sa vedem ce urmeaza
Pompa de servo,puntea spate,com 2000,tranzistorii de la ventilator -cam astea ar fi cele mai importante.
A mea pot sa zic ca a fost super fiabila,am exploatat-o in regim de firma zilnic pe drumuri "de vis".
Au fost perioade in care faceam 200- 250 km zilnic in afara ,dar si cate 60-80 km in oras.
Masina am luat-o de la aditzu in 2006 si avea deja schimbata pompa de servodirectie si com 2000 ul.Am luat-o la 68.000 si singurele interventii la mine au fost ambreiajul la 100.000 ,distributia la 120.000 si tranzistorii de la ventilator ,plus o bieleta antiruliu.Acum are peste 140.000 si inca merge.
Daca ar fi sa aleg iarasi o xsara as face-o cu ochii inchisi.
De obicei dupa ce o laud putin se mai strica cate ceva.Sa vedem ce urmeaza

^
^
^
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot