xantia- beculetul (martor) motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
micky_popa
simpatizant
Mesaje: 26
Membru din: Mie 21-Feb-2007 18:31
Localitate: sibiu, romania

xantia- beculetul (martor) motor

Mesajde micky_popa » Joi 03-Dec-2009 12:42

Buna!
Am o problema cu care ma confrunt de vreun an jumatate. La inceput s-a aprins beculetul de la pag. 8 de aci http://www.lacledelareparation.com/imag ... nition.pdf doar cand depaseam viteza de 160km/h. Imi taia gazul, o reporneam si mergea ca si cum nu ar fi nimic. Nici eu nu mergeam cu mai mult de 100, iar dupa 50 km se stingea beculetul. Acum a inceput sa se aprinda cand depasesc 130km/h. Am dus-o la "doctor", au pus-o pe tester, am schimbat nu stiu ce electrovalva la deschiderea turbo, daca am retinut bine, mi-au dat jos turbina si au curatat-o, dar acelasi rezultat, la viteza mare se aprinde becul. La tester imi da ca e ok totul. Nu stiu ce sa-i mai fac. Aveti vreo idee? Maine o duc la service ca trebuie sa-mi schimb senzorul de abs si daca aveti ceva idei sa le zic ce sa faca v-as fi recunoscatoare.
Mersi!
Xantia 2.0hdi, an 2000

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 03-Feb-2010 03:56

Salut,
Cu toate ca raspund cu intarziere (aum am vazut subiectul)....masina ta are filtru de particule in esapament???
Sa nu fie infundat, datorita functionarii cu un defect in injectie, la un momentdat.
Filtrul de combustibil e schimbat de curand??? Sa nu fie infundat!!! Astfel pompa de inalta presiune nu mai ridica presiune suficienta.Poate senzorul din rampa de inalta presiune de la injectoare sesizeaza o presiune scazuta. Aceasta poate fi si din caua unui regulator de presiune (supapa de descarcare) defect...decalibrat...murdar.
Oricum, faptul ca becul se aprinde in plina sarcina/turatie, ma duce cu gandul ca e defect unul din senzorii care masoara debite sau presiuni.
Un tehnician de service bun, care nu urmareste doar sa-ti ia banii si vrea totusi sa rezolve problema, isi baga nasul in masina si face mai multe masuratori in diverse puncte, pana ii da de cap. Ceva are. E clar.
Nu accepta idei de genul "e defecta cutare piesa...trebuie schimbata" Multi urmaresc sa vanda piese si mai putin sa-ti repare masina. Daca ti se cere sa inlocuiesti o piesa, sa ti se demonstreze ca cea de pe masina ta e defecta. Un tehnician bun va putea demonstra, prin masuratori.
Nu se poate ca pe banii nostrii sa ni se ceara sa inlocuim anumite piese scumpe, doar pt. simplul fapt ca "ar putea fi defecte". Nu! Treaba asta trebuie probata.
Am mai auzit de un posesor de Ford Focus Diesel, caruia i s-a zis ca e pompa de inalta presiune defecta (care costa o groaza de bani) pt. ca in final, sa se schimbe in alt service potentiometrul de pedala de acceleratie si defectiunea sa dispara.

Multe testere de la service-urile multi-marca, nu dau decat niste informatii vagi despre injectie. De acolo intervine priceperea tehnicianului care face diagnoza. Daca acesta ar fi priceput, si-ar baga nasul si ar face mai multe masuratori, lasand testerul de-o parte. Sant o groaza de masuratori care trebuie facute, fie cu manometre, fie cu aparatul de masura clasic....
Cert este ca daca se aprinde martorul de injectie din bord, clar e o problema. Dar trebuie vazut ca acesta sa nu ia vre-un plus sau masa din alta parte si sa se aprinda independent de comanda data de calculatorul de injectie.
Daca acel bec se aprinde, fie e un defect pe injectie (caz in care defectul trebuie sa ramana in memoria de erori a ECU) fie circuitul becului are un scurt-circuit si se alimenteaza in paralel, independent de comanda data de ECU.
Mai exista si posibilitatea ca acel tester pe care s-a facut diagnoza, sa nu fie foarte performant si sa nu poata citi prea multi parametri (variaza de la un tip de masina la alta...nu e o regula).
Te sfatuiesc sa te duci la un dealer Citroen (sau Peugeot eventual...ma gandesc ca acest motor a fost montat si pe Peugeot) si sa ceri o diagnoza. Poate un tester de marca, va spune mai multe. In plus, un service de marca are acces la documentatie. Ca defapt asta e problema. Multi din cei cu service-uri particulare au impresia ca daca au cumparat un tester universal, au rezolvat problema. Dar nu este nici pe departe asa. Pt. ca nu au acces la manuale de service si nu au nici personal calificat si cu experientza, nu pot face mai nimic.
Pe cand un service de marca, are acces la documentatia originala, unde sant prezentati toti pasii. "verifica parametrul X in punctul X1. Apoi verifica parametrul Y in punctul Y1, care tre sa aiba valoarea cutare....
Testerul de diagnoza, nu iti arata decat o imagine de ansamblu asupra sistemului. Mai departe intervine experientza tehnicianului.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mie 03-Feb-2010 09:25

foarte probabil regulatorul de presiune din pompa de injectie.e o defectiune aproape clasica din pacate.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

extasy_nick
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Mar 02-Feb-2010 16:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde extasy_nick » Vin 09-Apr-2010 15:35

Nu inteleg se aprinde martorul de la abs si voi spuneti ca e regulatorul de presiune, nu vad legatura intre ele!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 13-Apr-2010 13:34

extasy_nick - Te-ai uitat gresit in documentatie. Martorul de ABS e prezentat acolo, la pag. 7. In pag.8 o sa gasesti martorul de uzura al placutelor de frana (si banuiesc ca nu sa referit la el) si cei de autodiagnoza injectie (diverse simboluri in fct. de anul de fabricatie). Citeste si mesajul initial cu atentie!!!
miky_popa spune ca ii taie gazul de la 160 Km/h. E clar ca e ceva legat de injectie / management al motorului.
Nu stiu de unde ai inteles tu ca ar fi vorba despre martorul de ABS. :) Citeste cu atentie!

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Mar 13-Apr-2010 16:19

Am si eu aceeasi problema, din cate am citit si am intrebat e vorba de admisia de are...turbina nu primeste destul aer si nu mai are ce sa impinga in motor...calculatorul vede asta si intra in protectie. Banuiesc ca daca incerci sa turezi masina imediat cum se aprinde martorul din bord nu se mai duce mai mult de 2500rpm?!...daca e asa, incearca sa verifici pe rand tot ce e legat de admisia de aer dar pana la turbina, daca totul e ok, atunci teoretic ar trebui sa verifici turbina. Iti recomand fam.Stan din Ploiesti, cauta numarul pe forum, da un tel sau un pm fa-ti o progrmare si vezi care e cauza... parerea mea ca injectia nu are nimic... e pacat sa te apuci sa mesteresti la ea ca mai rau o dereglezi.
Bafta si sa ne anunti daca i-ai dat de cap!


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu