Problema pornire neelucidata-rog specialistii sa ma ajute !
Moderator: Echipa Tehnica
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
Problema pornire neelucidata-rog specialistii sa ma ajute !
Am de cateva luni bune(de fapt peste un an) o problema cu pornirea masinii:PORNESTE GREU !!!Dimineata la prima ora,porneste fara probleme.Daca o las sa mearga 1-2-3 min si o opresc,pot s-o repornesc imediat sau dupa mai mult timp si o ia fara probleme.Chestia pe care am observat-o eu e ca imediat ce apa trece de 50 de grade,porneste din nou greu(adica invarte electromotorul de vreo 10-15 ori pana o ia).Sa zicem ca apa are 80 de grade:opresc motorul:daca vreau sa repornesc in timp de pana la 1 minut,o ia relativ repede;daca o las 2-3-4>minute,din nou apare problema de pornire.Deci,in momentul in care se incalzeste,ceva nu mai lucreaza bine.MENTIUNI:in vara asta(prin august) am rectificat chiulasa de la A-Z,am fost la un f bun mecanic din BC si a pus-o la punct(era cu 4 dinti sarita),am schimbat bujiile,fisele,filtrele toate,am verificat injectoarele,am testat calculatorul de bord.Nu mai stiu ce sa-i mai fac!Vad ca de vreo 2 saptamani a mai aparut o problema:dupa ce pornesc motorul,cateodata,pana ce se incalzeste apa spre 50-60 de grade,merge in 2-3 pistoane(tremura urat,n-are putere,se simte si la esapament daca pun palma,si scoate mult abur la spate,am observat ca si bolboroseste ulei pe la capacul de la axul cu came atat vreme cat merge asa intrerupt).Am observat ca treaba asta dispare cam atunci cand apa ajunge pe la 60 de grade(deci nici nu mai bolboroseste,nici nu mai tremura...).Aveti vreo idee despre ce ar putea fi?V-as ramane recunoscator sa-i dea cineva de cap si sa pot sa pornesc si eu normal ,la prima cheie!
ulei e normal da bolboroseasca sus la axa pentru ca vorbim de un motor OHC cu axa sus.
Problema cu pornirea poate sa fie din un milion de locuri
(
Oricum dupa ce descrii tu e o problema de amestec sarac (abur la spate si pornit greu cald )
E posibil sa nu lucreze senzorul de temp de aer din debitmetru sau unul din senzorii de temp de pe motor. Daca aprinderea este pusa la punct (capac delco, fise. rotor ) atunci este clar ca ECU nu da amestecul corect la cald.
Problema cu pornirea poate sa fie din un milion de locuri

Oricum dupa ce descrii tu e o problema de amestec sarac (abur la spate si pornit greu cald )
E posibil sa nu lucreze senzorul de temp de aer din debitmetru sau unul din senzorii de temp de pe motor. Daca aprinderea este pusa la punct (capac delco, fise. rotor ) atunci este clar ca ECU nu da amestecul corect la cald.
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
p
Pai nu stiu daca are delcou sau nu.Stiu ca are aprindere electronica.Ar trebui sa desfac chestia aia de unde ies fisele>?Asa e,abur imi da f, tare cand merge sacadat.Cum se incalzeste ,nu mai da aproape nimic pe toba.pe mine ma intereseaza de ce ramane in 2-3 pistoane cateodata cand e rece motorul,si de ce imi porneste asa de greu la cald!Omor asa si baterie si electromotor.Zicea cineva ca sonda lampda ar putea avea probleme?Sau are ceva la avans?La astea cum se regleaza avansul?
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
a
Injectoarele le-am verificat acum vreo 2-3 luni.Erau stas!Totusi,cum de la rece porneste asa de bine,iar cand e cald motorul chinui o gramada bateria si electromotorul !?!?Deci ori nu vine scanteie,ori nu vine benzina ca lumea,ori vin amandoua la momente nepotrivite?Cureaua e pusa bine la punct.Se poate regla in vreun fel avansul?
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
Sunt mai multe tipuri de motronic. Actuatorul pt. aerul suplimentar sunteaza clapeta de acceleratie. In el intra doua furtune si are o mufa cu fire catre ecu. Daca nu are delcou, avansul se regleaza numai prin mutarea pozitiei senzorului de pe volanta (deci nu se prea regleaza-oricum nu se deregleaza)Cand merge prost relantiul la rece, motorul trepideaza regulat sau nu? Daca trepideaza regulat nu merge un cilindru(se poate verifica usor care scotand pe rand mufele de la injectoare)sau amestecul este bogat. Daca trepideaza neregulat si variaza turatia amestecul este sarac. Daca nu se deschide normal sertarul actuatorului pt. aerul suplimentar, variaza calitatea amestecului.Care e cutia cu sertar?Injectia cred ca e motronic.Uite o poza de motor identic:
Nu este de la sonda lambda deoarece calc. ignora informatiile de la aceasta la rece sau la pornire.Oricum pt. a te documenta mai bine trebuie sa afli exact ce fel de motronic este.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
sorin scrie:Masina ta se ineaca. Ia incearca cu acceleratia la fund. De aia si merge in 3 bujii.
Teo-Onesti scrie:Daca o calc la fund,nu o ia deodata si se simte ca ca nu e sprintena si nu raspunde cum as vrea eu la accelerari.Daca am ,sa zicem,30-40km/h,in treapta a treia sau a patra,si calc puternic pedala de acceleratie,nu prea ma baga in scaun,ci o ia cam treptat.Bine,se ineaca.Deci cam ce zici ca ar fi?
edit Am mutat ce s-a scris in topicul "pornire" aici, deoarece se discuta aceleasi probleme despre aceeasi masina
De altfel s-a mai discutat si aici cam aceleasi probleme
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=648&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
t
Tipul injectiei asta e la mine:CITROEN XM 2.0 1990 RFZ BOSCH MOTRONIC M 1.3/M 3.1
Am gasit si asta pe net:
XM 2.0 Kat
Motor de ralentĂ en lugar de vĂĄlvula de aire adicional
Incorpora sonda Lambda calefactada
VĂĄlvula de canister
Sin potenciĂłmetro de CO
Abur imi da asa de tare cand merge prost(deci in primele 10-15 min de functionare),incat,daca opresc motorul si las masina intr-un loc 15-20 min,gasesc o baltutza sub toba.Prima data cand am obsesrvat asta am crezut ca a curs ulei dedesupt ,dar am mutat masina si am vazut ca e apa.
Spuneti ca este amestec sarac sau nu,dar cum se poate regla asta?
Cand merge prost motorul trepideaza neregulat,cu multe variatii.Dar chiar si cand merge bine,are constant (cam din 5 in 5 secunde)fluctuatii de turatie la relanti,asta in afara de momentele cand baga presiune conjunctorul.
De exemplu aseara,am mers cu masina cam 5 km.A pornit f. bine,la prima cheie.Motorul trepida ,nu prea tragea si iesea mult abur.Am pus mana la esapament si am vazut ca mergea in 2 sau 3 pistoane.Intorcandu-ma acasa,cam cu 1 km inainte de a ajunge,si-a revenit deodata:nu mai trepida,tragea bine si nici abur nu mai iesea.Apa era cam la 60-65 grade.Am lasat motorul oprit cam 6-7 minute,apoi am facut o proba sa vad cum porneste,si tot asa de mult a invartit electromotorul,insa mergea relativ bine motorul(exceptie facand acele fluctuatii de turatie de care vorbeam mai sus pe care le am de cand am cumparat masina!)
Am gasit si asta pe net:
XM 2.0 Kat
Motor de ralentĂ en lugar de vĂĄlvula de aire adicional
Incorpora sonda Lambda calefactada
VĂĄlvula de canister
Sin potenciĂłmetro de CO
Abur imi da asa de tare cand merge prost(deci in primele 10-15 min de functionare),incat,daca opresc motorul si las masina intr-un loc 15-20 min,gasesc o baltutza sub toba.Prima data cand am obsesrvat asta am crezut ca a curs ulei dedesupt ,dar am mutat masina si am vazut ca e apa.
Spuneti ca este amestec sarac sau nu,dar cum se poate regla asta?
Cand merge prost motorul trepideaza neregulat,cu multe variatii.Dar chiar si cand merge bine,are constant (cam din 5 in 5 secunde)fluctuatii de turatie la relanti,asta in afara de momentele cand baga presiune conjunctorul.
De exemplu aseara,am mers cu masina cam 5 km.A pornit f. bine,la prima cheie.Motorul trepida ,nu prea tragea si iesea mult abur.Am pus mana la esapament si am vazut ca mergea in 2 sau 3 pistoane.Intorcandu-ma acasa,cam cu 1 km inainte de a ajunge,si-a revenit deodata:nu mai trepida,tragea bine si nici abur nu mai iesea.Apa era cam la 60-65 grade.Am lasat motorul oprit cam 6-7 minute,apoi am facut o proba sa vad cum porneste,si tot asa de mult a invartit electromotorul,insa mergea relativ bine motorul(exceptie facand acele fluctuatii de turatie de care vorbeam mai sus pe care le am de cand am cumparat masina!)
Abur pe evacuare iese oricum deoarece prin arderea benzinei rezulta si apa
perfect deacord dar mult abur iese cand exista benzina putina si in consecinta se arde absoult complet.
Eu stiu de la mine . . .cand am strans arcu la debitmetru porneam masina dimineata si in spate ziceai ca e locomotiva cu abur. plus ca aburul ala nu mirosea deloc a benzina . . .era primavara pe tobe

- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
y
Bine,deci asta cu aburul nu e o problema.Pe mine cel mai tare ma supara pornirea defectuoasa.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo