Cteodata nu functioneaza turbina?!
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Cteodata nu functioneaza turbina?!
Dragi colegi!
Am urmatoarea problema: se intampla cateodata ca masina sa nu traga bine adica nu functioneaza turbina.
In cazul acesta merge ca un diesel simplu fara prea multa putere, dar la 3000 rpm porneste turbina orice ar fi.
Problema cu lipsa de putere nu se intampla des dar este enervanta cand de apuci de o depasire si masina nu poate.
Mentionez ca nu face probleme niciodata la rece ci numai dupa cativa km si asta nu tot timpul.
Ce poate fi?
Multumesc!
Am urmatoarea problema: se intampla cateodata ca masina sa nu traga bine adica nu functioneaza turbina.
In cazul acesta merge ca un diesel simplu fara prea multa putere, dar la 3000 rpm porneste turbina orice ar fi.
Problema cu lipsa de putere nu se intampla des dar este enervanta cand de apuci de o depasire si masina nu poate.
Mentionez ca nu face probleme niciodata la rece ci numai dupa cativa km si asta nu tot timpul.
Ce poate fi?
Multumesc!
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
pr_ovidiu scrie:Astept si alte pareri daca sunt.
Multumesc.
Poti sa incerci urmatoarele variante:
1 Scoate furtunul ala gros de la turbina (capatul dinspre parbriz). Sub el o sa gasesti un furtun si un racord mic negru. Scoate-l (se scoate simplu-apesi pe clipsul alb si tragi spre tine) si sufla-l sau curata-l. Daca e infundat ai avut noroc.
2 Verifica electrovalvele. Sunt in partea stanga a motorului langa sfera. Unul din furtunele care intra in ele face legatura cu racordul de care ti-am zis.
Cand am avut problema cu turbina mi-a inversat un mecanic furtunele de la electrovalve si apoi a mers normal, dar mi-a fost frica sa nu stric altceva si am continuat investigatiiile pana am rezolvat problema.
O sa ma uit daca mai am poza cu aranjarea furtunelor la electrovalve dar pana atunci curata racordul ala care se poate infunda cu funingine.
Bafta!
Azi am fost la mecanic si dupa cateva verificari lucrurile stau asa:
turbo este comandat printr-un furtunel prin care trece un aer la o anumita presiune care deschide (valva) comanda la turbo.
Valva functioneaza, furtunelul e ok se pare ca problema e o piesa care da comanda cand sa treaca acel aer prin furtunel.
Piesa cu pricina se afla sub plasticul de la "telescopul" stanga fata.
Mi s-a recomandat si un test Lexia pt. siguranta.
Daca mai am noutati va anunt!
turbo este comandat printr-un furtunel prin care trece un aer la o anumita presiune care deschide (valva) comanda la turbo.
Valva functioneaza, furtunelul e ok se pare ca problema e o piesa care da comanda cand sa treaca acel aer prin furtunel.
Piesa cu pricina se afla sub plasticul de la "telescopul" stanga fata.
Mi s-a recomandat si un test Lexia pt. siguranta.
Daca mai am noutati va anunt!
piesa aia se cheama electrovana si chiar daca functioneaza (Lexia o vede si o poate comanda) nu are de unde sa stie daca mai e etansa. asa ca mai bine o verifici scotind furtunul care merge catre actuator si mufa ei de alimentare. cu motorul pornit nu ar trebui sa faca vacuum pe stutul catre actuator. daca face, supapa e neetansa si deci trebuie schimbata
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
e vreun milion jumate, dar verifica intii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
daca puteai strica ceva nu iti spuneam sa o faci
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
?
sal!
ce motorizare are c5-ul?
la prima generatie common rail de 90 resp 100 cp exista un fenomen ce se petrece cu turbina.adica trage doar dupa ce urca cu greu la 3000 rot/min dupa care nu il mai recunosti.
nu apar defecte in calc de injectie si totusi problema e din debitmetru care dozeaza putin aer pana la rotatia respectiva dupa care ii da cat trebe.
vezi cu lexia in sarcina daca ajunge aerul la valoarea de 1000.daca nu depaseste 700 pana la 3000 de rotatii schimba debitmetru.
bafta
ce motorizare are c5-ul?
la prima generatie common rail de 90 resp 100 cp exista un fenomen ce se petrece cu turbina.adica trage doar dupa ce urca cu greu la 3000 rot/min dupa care nu il mai recunosti.
nu apar defecte in calc de injectie si totusi problema e din debitmetru care dozeaza putin aer pana la rotatia respectiva dupa care ii da cat trebe.
vezi cu lexia in sarcina daca ajunge aerul la valoarea de 1000.daca nu depaseste 700 pana la 3000 de rotatii schimba debitmetru.
bafta
HDI de 100 cp nu exista. doi la mina, valoarea masei de aer trebuie sa fie intotdeauna in concordanta cu temperatura aerului si turatia motorului, practic valoarea inregistrata e comparata tot timpul cu referinta. daca iese din domeniu, indiferent de turatie, debitmetru da eroare, fie pe senzorul de temp fie pe cel de masa de aer. deci?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
scuzele mele , asa nu este hdi de 100 cp e de 110 cp nu m-am uitat atent la cifre.
deci in sarcina cand ai aprox 50km pe ora si esti in treapta 3 sau 4 de viteze si apesi pedala in podea valoarea aerului trebuie sa creasca in jur de 1000 daca se intampla asta abia cand atingi 3000 de rotatii si pana atunci este sub 800 sau 750 nu e ok.
am av fenomenul acesta de nenumarate ori.nu apare nici o eroare,si e de la debitmetru.
desi asa ar trebui sa fie aerul comparat cu o valoare de referinta sa sti ca nu e intotdeauna asa.
mai au si softurile scapari.
nu zic ca aici avem aceasi problema dar se poate incerca,cu un debitmetru de proba,nu costa nimik.
deci in sarcina cand ai aprox 50km pe ora si esti in treapta 3 sau 4 de viteze si apesi pedala in podea valoarea aerului trebuie sa creasca in jur de 1000 daca se intampla asta abia cand atingi 3000 de rotatii si pana atunci este sub 800 sau 750 nu e ok.
am av fenomenul acesta de nenumarate ori.nu apare nici o eroare,si e de la debitmetru.
desi asa ar trebui sa fie aerul comparat cu o valoare de referinta sa sti ca nu e intotdeauna asa.
mai au si softurile scapari.
nu zic ca aici avem aceasi problema dar se poate incerca,cu un debitmetru de proba,nu costa nimik.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu