Probleme aeroterma
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme aeroterma
Am o xsara picaso 2.0hdi si de ceva timp aeroterma nu vrea sa mai functioneze.Prima data cind a inceput sa faca figuri nu se mai regla mergea pe turatie mare ,din cind in cind mai scadea-crestea singura.Acum nu mai porneste deloc ,mentionez ca este cu clima. Va cer ajutorul , Multumesc anticipat.
iarta-ma dar chiar deasupra acestui post e unul care se numeste ""Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu". crezi ca ti-ar fi de ajutor?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 05-Iun-2010 19:29
- Localitate: Piatra Neamt
Motoventilator Aeroterma Citroen Xsara Picasso ( HDI, Clima)
Motorul aerotermei mergea la maxim, fara a se mai putea face vreun reglaj (nu raspundea nici la ON/OFF, pornea odata cu motorul masinii).
Diagnostic: modul reglaj a turatiei motorului defect (modulul se gasesta in carcasa motorului), procesorul sistemului de climatizare trimitea semnale corecte – fir alb, la mufa de comanda ( pe motoventilator sunt 2 mufe una cu 2 pini care alimenteaza motorul electric si cealalta cu 4 pini, cele doua mufe sunt interconectate pozitionate aproximativ in diagonala carcasei motorului – la desfacere – se face pe nevazute - trebuie apasat pe clemele de inzavorare – una le are in lateralele mufei iar cea cu 2 pini in centru), tensiunea variabila de la 2,0 V la 6,0 V odata cu marirea turatiei motorului – din optiunea manual se modifica treapta de functionare a ventilatorului si se masoara cu voltmetrul tensiunea pe acest fir.
Costuri: la acest model, modulul de reglare a turatiei nu se comercializeaza separat, vine cu intreg ansamblul – costa cca. 700 ron + manopera aferenta de inlocuire.
Cine este in stare (evident daca are minime cunostinte de mecanica si electronica), poate sa-l repare, cu conditia sa fie arse tranzistoarele de putere (MOSFET de 190 Watt) – unul sau ambele (de regula acestea creaza probleme fiind foarte solicitate). Pe acest modul se mai gaseste si un circuit integrat care comanda aceste tranzistoare de putere, iar daca este ars nu se mai poate face nimic.
RECOMANDARE PENTRU TOTI - nu opriti aeroterma, blocarea se face prin aceste tranzistoare care se pot distruge . Racirea modulului electronic este realizat de fluxul de aer care trece prin aeroterma.
Demontarea motorului
1.- se scoate motoventilatorul – se demonteaza plansa de sub volan si plansa pe care sunt pozitionate comanda pentru oglinzi, pozitie faruri etc. Se demonteaza in continuare panoul central, de sub blocul audio si blocul de comanda – clima – se trage afara ( are 2 mufe pentru bricheta si lumina scrumiera – trebuiesc scoase ). Se desface brida care fixeaza borul - 2 suruburi M 10 mm la capete – cheie de 13. Se desface coloana directiei – mai precis tija din partea inferioara care face legatura dintre volan si caseta de directie – un surub – cheie de 13, tija se impinge in jos.
Carcasa motoventilatorului se gaseste in extremitatea de sus a blocului aerotermei - se scot cele 2 mufe, se roteste carcasa motoventilatorului un sfert de tura invers acelor de ceasornic ( se apasa tare, cu mana, fara alte scule), se extrage in exterior.
2.- Se demonteaza blocul – un surub stea 4 mm, si se extrage motorul, ramane carcasa cu blocul regulator, se vede radiatorul voluminos din aluminiu cu “tepi” – se demonteaza doua suruburi fixate in carcasa din plastic – stea 4 mm; se extrage blocul electronic.
3.- Circuitul electronic este inglobat intr-un mastic cauciucat, moale.Pe capete exista 2 cleme de fixare, se indoaie in sus, ori se scot – relativ cu usurinta. Se scoate circuitul electronic – la extremitati sunt cele doua tranzistoare de putere. Cu mare grija se razuieste masticul cauciucat in dreptul tranzistoarelor, doar atat cat sa se elibereze conexiunile la cablaj ale acestora – mare ATENTIE sunt lipite piese direct pe circuit – se lucreaza numai in cele 2 colturi – cu cat mai mult cu atat creste pericolul sa atingeti piese din circuit. Dupa curatarea portiunii de circuit se dezlipesc cele 2 tranzistoare, cu atentie, cablajul este dublu, pe ambele fete. Se extrag tranzistoarele – se masoare cu voltmetrul electronic. Tranzistoarele sunt de MOSFET tipul 2N0609 (capsula TO – 220, Vds = 55 V, Rds = 9,1 mOhm, Id = 80 A, Vgs = +/- 20 V, Ptot = 190 Watt) – de productie China - NU EXISTA ECHIVALENTE in comert- Blocul este BOSCH !!.
Se poate folosi cu succes IRF3205 ( Vdss = 55 V, Rds = 8,0 mOhm, Id = 110 A, Ptot = 200 Watt, V gs = +/- 20 V ) … putin mai slab IRF1404 mai bun la curent si putere dar are V dss = 40 V ( avand in vedere ca lucreaza la 14,5 V – se poate folosi )
Se inlocuiesc ambele tranzistore chiar daca este ars numai unul. Pentru o strangere mai buna pe radiator RECOMAND sa se practice doua gauri si filet pentru suruburi de M 3 mm, cu care sa se stranga “ sanatos” – putin migaleala dar iese excelent.
Se monteaza totul la loc – clemele originale de strangere se scot de tot, se indoaie astfel ca sa se tensioneze corect si sa apese pe carcasele tranzistoarelor, se indoaie urechea care asigura blocarea pe radiator si se bate cu grija sa apese pe tranzistoare. Locurile in care s-a razuit masticul se acopera cu silicon de instalatii pt etansare.
Se monteaza totul la loc in ordine inversa – se face proba cu mufele cuplate ( grupul motoventilator scos in exterior ) se verifica schimbarea corecta a treptelor de turatie – daca nu mai sunt si alte defectiuni merge excelent.
Succes – urmariti imaginile.

Motorul aerotermei mergea la maxim, fara a se mai putea face vreun reglaj (nu raspundea nici la ON/OFF, pornea odata cu motorul masinii).
Diagnostic: modul reglaj a turatiei motorului defect (modulul se gasesta in carcasa motorului), procesorul sistemului de climatizare trimitea semnale corecte – fir alb, la mufa de comanda ( pe motoventilator sunt 2 mufe una cu 2 pini care alimenteaza motorul electric si cealalta cu 4 pini, cele doua mufe sunt interconectate pozitionate aproximativ in diagonala carcasei motorului – la desfacere – se face pe nevazute - trebuie apasat pe clemele de inzavorare – una le are in lateralele mufei iar cea cu 2 pini in centru), tensiunea variabila de la 2,0 V la 6,0 V odata cu marirea turatiei motorului – din optiunea manual se modifica treapta de functionare a ventilatorului si se masoara cu voltmetrul tensiunea pe acest fir.
Costuri: la acest model, modulul de reglare a turatiei nu se comercializeaza separat, vine cu intreg ansamblul – costa cca. 700 ron + manopera aferenta de inlocuire.
Cine este in stare (evident daca are minime cunostinte de mecanica si electronica), poate sa-l repare, cu conditia sa fie arse tranzistoarele de putere (MOSFET de 190 Watt) – unul sau ambele (de regula acestea creaza probleme fiind foarte solicitate). Pe acest modul se mai gaseste si un circuit integrat care comanda aceste tranzistoare de putere, iar daca este ars nu se mai poate face nimic.
RECOMANDARE PENTRU TOTI - nu opriti aeroterma, blocarea se face prin aceste tranzistoare care se pot distruge . Racirea modulului electronic este realizat de fluxul de aer care trece prin aeroterma.
Demontarea motorului
1.- se scoate motoventilatorul – se demonteaza plansa de sub volan si plansa pe care sunt pozitionate comanda pentru oglinzi, pozitie faruri etc. Se demonteaza in continuare panoul central, de sub blocul audio si blocul de comanda – clima – se trage afara ( are 2 mufe pentru bricheta si lumina scrumiera – trebuiesc scoase ). Se desface brida care fixeaza borul - 2 suruburi M 10 mm la capete – cheie de 13. Se desface coloana directiei – mai precis tija din partea inferioara care face legatura dintre volan si caseta de directie – un surub – cheie de 13, tija se impinge in jos.
Carcasa motoventilatorului se gaseste in extremitatea de sus a blocului aerotermei - se scot cele 2 mufe, se roteste carcasa motoventilatorului un sfert de tura invers acelor de ceasornic ( se apasa tare, cu mana, fara alte scule), se extrage in exterior.
2.- Se demonteaza blocul – un surub stea 4 mm, si se extrage motorul, ramane carcasa cu blocul regulator, se vede radiatorul voluminos din aluminiu cu “tepi” – se demonteaza doua suruburi fixate in carcasa din plastic – stea 4 mm; se extrage blocul electronic.
3.- Circuitul electronic este inglobat intr-un mastic cauciucat, moale.Pe capete exista 2 cleme de fixare, se indoaie in sus, ori se scot – relativ cu usurinta. Se scoate circuitul electronic – la extremitati sunt cele doua tranzistoare de putere. Cu mare grija se razuieste masticul cauciucat in dreptul tranzistoarelor, doar atat cat sa se elibereze conexiunile la cablaj ale acestora – mare ATENTIE sunt lipite piese direct pe circuit – se lucreaza numai in cele 2 colturi – cu cat mai mult cu atat creste pericolul sa atingeti piese din circuit. Dupa curatarea portiunii de circuit se dezlipesc cele 2 tranzistoare, cu atentie, cablajul este dublu, pe ambele fete. Se extrag tranzistoarele – se masoare cu voltmetrul electronic. Tranzistoarele sunt de MOSFET tipul 2N0609 (capsula TO – 220, Vds = 55 V, Rds = 9,1 mOhm, Id = 80 A, Vgs = +/- 20 V, Ptot = 190 Watt) – de productie China - NU EXISTA ECHIVALENTE in comert- Blocul este BOSCH !!.
Se poate folosi cu succes IRF3205 ( Vdss = 55 V, Rds = 8,0 mOhm, Id = 110 A, Ptot = 200 Watt, V gs = +/- 20 V ) … putin mai slab IRF1404 mai bun la curent si putere dar are V dss = 40 V ( avand in vedere ca lucreaza la 14,5 V – se poate folosi )
Se inlocuiesc ambele tranzistore chiar daca este ars numai unul. Pentru o strangere mai buna pe radiator RECOMAND sa se practice doua gauri si filet pentru suruburi de M 3 mm, cu care sa se stranga “ sanatos” – putin migaleala dar iese excelent.
Se monteaza totul la loc – clemele originale de strangere se scot de tot, se indoaie astfel ca sa se tensioneze corect si sa apese pe carcasele tranzistoarelor, se indoaie urechea care asigura blocarea pe radiator si se bate cu grija sa apese pe tranzistoare. Locurile in care s-a razuit masticul se acopera cu silicon de instalatii pt etansare.
Se monteaza totul la loc in ordine inversa – se face proba cu mufele cuplate ( grupul motoventilator scos in exterior ) se verifica schimbarea corecta a treptelor de turatie – daca nu mai sunt si alte defectiuni merge excelent.
Succes – urmariti imaginile.







-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 05-Iun-2010 19:29
- Localitate: Piatra Neamt
[s]RECTIFIC[/s]ARE
La demontarea motorului din locasul sau se roteste 1/4 ture dar IN SENSUL ACELOR DE CEASORNIC nu asa cum a fost precizat mai sus.
Pentru a nu va incurca cu razuirea masticului cauciucat de pe circuitul imprimat si scoaterea tranzistoarelor defecte, se poate reteza pinii tranzistorului vechi si lipi tranzistorul nou de pinii ramasi pe circuit (acesta este dublu, lipirea se realizeaza pe ambele fete) - la echivalentele indicate pinii coincid.
La demontarea motorului din locasul sau se roteste 1/4 ture dar IN SENSUL ACELOR DE CEASORNIC nu asa cum a fost precizat mai sus.
Pentru a nu va incurca cu razuirea masticului cauciucat de pe circuitul imprimat si scoaterea tranzistoarelor defecte, se poate reteza pinii tranzistorului vechi si lipi tranzistorul nou de pinii ramasi pe circuit (acesta este dublu, lipirea se realizeaza pe ambele fete) - la echivalentele indicate pinii coincid.
Salut tuturor,
Sunt nou pe forum si tin sa multumesc celor care au postat acest subiect in special d-lui ovidiu_neamteanu.
Foarte utile sfaturi reparatia descrisa profesionist.
Am incercat dar nu am reusit.
Dupa montajul tranzistoarelor, la probe, unul dintre ele se prajeste dupa 10 secunde de functionare normala.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Vreau sa plec in concediu pentru o saptamana si ca solutie de avarie as sunta printr-un intrerupator
cele doua fire de masa (negre) din mufa regulatorului.
Ca sa nu mearga la turatie maxima se poate inseria o rezistenta? Cum o dimensionez?
Sau poate are cineva un regulator in stare de functiune an inteles ca echipeaza si Peugeot 206 306.
Sunt nou pe forum si tin sa multumesc celor care au postat acest subiect in special d-lui ovidiu_neamteanu.
Foarte utile sfaturi reparatia descrisa profesionist.
Am incercat dar nu am reusit.
Dupa montajul tranzistoarelor, la probe, unul dintre ele se prajeste dupa 10 secunde de functionare normala.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Vreau sa plec in concediu pentru o saptamana si ca solutie de avarie as sunta printr-un intrerupator
cele doua fire de masa (negre) din mufa regulatorului.
Ca sa nu mearga la turatie maxima se poate inseria o rezistenta? Cum o dimensionez?
Sau poate are cineva un regulator in stare de functiune an inteles ca echipeaza si Peugeot 206 306.
e posibil sa fie o problema cu motorul, in principiu de asta se arde initial regulatorul. mai bine refaci montajul si gasesti alt motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu