Salut,am un cx diesel din '86 si am intampinat o problema la instalatia electrica,mai precis la semnalizare si la faza scurta.
Legat de faza scurta,la contact nu se aprinde decat un bec din spoiler-ul fata (din dreapta).Am verificat becurile,cablurile,sunt bune.Pe faza lunga am montat halogen,iar daca apas pe butonul din stanga de lumini-flash (in oglinda cu claxonul) se aprinde faza lunga si faza scurta.
Legat de semnalizare, dupa ce am folosit avariile (nu simultan cu semnal stanga/dreapta) nu am mai avut semnal stanga/dreapta.Avariile merg,doar semnalul stanga/dreapta nu mai functioneaza.
Am incercat sa rezolv problemele in primul rand prin inlocuirea panoului de comanda lumini (din stanga),dar nu am avut nici un rezultat.Am inlocuit releele (de langa baterie,din tabloul electric,din spatele panoului de comanda lumini) pe rand ,am verificat sigurantele, dar toate acestea fara rezultat.
Nu stiu ce sa mai fac, unde si ce sa mai verific.Daca aveti idee despre problemele acestea,va rog sa postati.
Masina are farmecul ei si merita sa o pastrez in circulatie.
instalatia electrica cx
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Mar 20-Ian-2009 20:04
- Localitate: BUCURESTI
instalatia electrica cx
PasionaT
CX25 trd t1
CX25 trd t2
CX25 trd t1
CX25 trd t2
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
problema semnalizarilor este de la butonul de avarie; am patit si eu treaba asta, si a trebuit sa il inlocuiesc. cred ca inca mai am unul bun, am sa ma uit daca doresti; oricum, incearca sa il desfaci ca poate ii trece cu o curatare; cat priveste luminile, e putin mai complicat; cx-ul serie 2, prin constructie are o instalatie electrica cretina; nu are relee pe faza scurta, asa ca se tot parleste butonul de lumini; releul ala din spatele blocului de lumini/semnalizari este pentru faza lunga doar; incearca sa faci asa: dai alimentare direct de pe baterie pe fiecare piciorus al mufei ce vine la butonul de lumini; daca facand asta reusesti sa aprinzi separat faza scurta, faza lunga sau pozitiile, atunci defectul este in buton; daca nu, probabil cablajul este impuscat undeva, s-a topit sau mai stiu eu ce; eu am patit, mi-a luat foc firul care mergea la proiectoare, si mi-a facut praf toata instalatia electrica, de a trebuit sa dau jos tot bordul ca sa o pot repara; daca cumva mai ai nevoie de butonele, relee specifice, etc.. pt cx serie 2, anunta-ma.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
La blocul acela mi se parte cĂŁ ai 3 mufe:
- una cu 5 pini;
- una cu 4 pini;
- una cu 3 pini.
Cea cu 5 pini este de la semnalizare, deci nu avem treabpã cu ea deocamdatã. Dacã apãsând flashul se aprind becurile de pe faza lungã ºi scurtã Însemnã cã avem becurile bune, releul, siguranÞa ºi cablajul.
O sĂŁ-Ăži desciu celelalte mufe:
cu 4 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - spre butonul de ceaÞã spate;
3 - poziĂžii Âşi indicatoarele de luminĂŁ din bord ;
4 - +.
cu 3 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - comandĂŁ releu faza lungĂŁ;
3 - faza scurtĂŁ.
Tot ce trebuie sĂŁ faci acum, este sĂŁ verifici dacĂŁ ai plusurile respective, mai ales la mufa cu 4 pini pe pinul 1 cĂŁ pe celelalte teoretic le ai. DacĂŁ le ai, faci Âştrap astfel:
-pe mufa cu 3 pini ĂŽntre 1-2 Âşi verifici dacĂŁ merge faza lungĂŁ; ĂŽntre 1-3 Âşi verifici dacĂŁ merge faza scurtĂŁ.
-pe mufa cu 4 pini ĂŽntre 4-3.
DacĂŁ Ăži se aprind ĂŽnsemnĂŁ cĂŁ ai nevoie de un bloc de lumini, dacĂŁ nu, mai vorbim.
Pentru semnalizare, ĂŽnlocuieÂşte butonul de avarie cu unul bun sau fĂŁ un Âştrap ĂŽntre pinul 1 Âşi 2 pe mufa butonului de avarie cu acesta scos din soclu.
Te aÂşteptĂŁm cu noutĂŁĂži.
- una cu 5 pini;
- una cu 4 pini;
- una cu 3 pini.
Cea cu 5 pini este de la semnalizare, deci nu avem treabpã cu ea deocamdatã. Dacã apãsând flashul se aprind becurile de pe faza lungã ºi scurtã Însemnã cã avem becurile bune, releul, siguranÞa ºi cablajul.
O sĂŁ-Ăži desciu celelalte mufe:
cu 4 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - spre butonul de ceaÞã spate;
3 - poziĂžii Âşi indicatoarele de luminĂŁ din bord ;
4 - +.
cu 3 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - comandĂŁ releu faza lungĂŁ;
3 - faza scurtĂŁ.
Tot ce trebuie sĂŁ faci acum, este sĂŁ verifici dacĂŁ ai plusurile respective, mai ales la mufa cu 4 pini pe pinul 1 cĂŁ pe celelalte teoretic le ai. DacĂŁ le ai, faci Âştrap astfel:
-pe mufa cu 3 pini ĂŽntre 1-2 Âşi verifici dacĂŁ merge faza lungĂŁ; ĂŽntre 1-3 Âşi verifici dacĂŁ merge faza scurtĂŁ.
-pe mufa cu 4 pini ĂŽntre 4-3.
DacĂŁ Ăži se aprind ĂŽnsemnĂŁ cĂŁ ai nevoie de un bloc de lumini, dacĂŁ nu, mai vorbim.
Pentru semnalizare, ĂŽnlocuieÂşte butonul de avarie cu unul bun sau fĂŁ un Âştrap ĂŽntre pinul 1 Âşi 2 pe mufa butonului de avarie cu acesta scos din soclu.
Te aÂşteptĂŁm cu noutĂŁĂži.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mie cand mi-a luat foc instalatia, tot asa incepuse sa faca... orice aprindeam, se aprindeau toate; am gasit ca erau firele sub OZN topite si impreunate.... daca se aprinde scurta+lunga, este un scurtcircuit, ori in buton, ori in fire, ori releul de la lunga blocat... etc; dar cum a spus ca a schimbat butonul, releul si tot asa face...
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
Io am un seria 1 - nu am avut asa probleme ca tine dar si la asta nu sunt relee pe lumini - si la mine blocul de lumini se incalzeste binisor noaptea.
Eu am descoperit ca aveam ceva fire prajite in cablajul ce alimenteaza botul masinii, cablaj ce trece pe langa sfera stanga fata - de fapt chiar langa sfera - am decojit invelitoarea si le-am refacut.
Eu am descoperit ca aveam ceva fire prajite in cablajul ce alimenteaza botul masinii, cablaj ce trece pe langa sfera stanga fata - de fapt chiar langa sfera - am decojit invelitoarea si le-am refacut.
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Mar 20-Ian-2009 20:04
- Localitate: BUCURESTI
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cu mare intarziere raspund si eu - in legatura cu semnalizarile care merg doar pe avarie, asa cum a spus Nick, problema este din butonul de avarie dar nu este vorba de contacte murdare.
Releul de semnalizare primeste alimentare printr-un contact normal inchis al butonului de avarie. In timp, datorita incalzirii lamelelor, contactul fix se ingroapa in plasticul corpului butonului. E f dificil de adus la suprafata din nou. Cel mai bine este sa inlocuiesti butonul cu unul in stare buna.
Releul de semnalizare primeste alimentare printr-un contact normal inchis al butonului de avarie. In timp, datorita incalzirii lamelelor, contactul fix se ingroapa in plasticul corpului butonului. E f dificil de adus la suprafata din nou. Cel mai bine este sa inlocuiesti butonul cu unul in stare buna.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern