c4 pe benzina sau c4 pe motorina?

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Lun 31-Oct-2005 10:06

danpopa scrie:de aceea, tuturor celor ce vor sa isi cumpere o masina, le recomand sa se documenteze cat mai mult, sa citeasca, sa discute cu specialisti si sa asculte mai putin la nea Vasile de la coltul blocului, mecanic de Dacie o viata intreaga sau la shmekerii care s-au urcat si ei de 3 ori in viata lor la bordul vreunei masini straine chinuite si se dau cunoscatori.


Aici ai pus punctul pe i. Totul depinde de o analiza atenta si de gusturile personale.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 01-Noi-2005 14:13

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
awlan24
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Mie 03-Aug-2005 09:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde awlan24 » Mar 01-Noi-2005 14:57

nicum scrie:Uitati aici un articol interesant:

http://biz.hotnews.ro/articol_35836-Ben ... torina.htm


iar la citroen c4 coupe (cazul meu) diferenta de pret sare cu mult 1000 euro (cat zic cei din articol ca e la golf).
eu am vtr si la acest model diferenta e de aprox 2000 euro:
1.6i - costa 14.420 pret DDP
1.6Hdi - costa 16.282 pret DDP
ambele motoare au 110 cai

la versiunea X lucrurile stau si mai nasol
1.4i (90 cai) - costa 11.939 pret DDP
1.6Hdi (92 cai) - costa 15.093 pret DDP

preturile sunt luate de pe site-ul citroen. (http://www.citroen.ro/model.php/5)

s-ar putea ca si consumul sa fie mai mic la motorul diesel psa, din cate stiu eu e unul dintre cele mai fiabile si mai economice.

ionutz
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Mie 19-Oct-2005 20:00
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde ionutz » Mie 23-Noi-2005 20:56

Un motiv pentru care mi-am luat diesel (atat C3 cat si, de curand, C4) a fost comoditatea... Va explic- cuplul motor si etajarea vitezelor face ca la diesel sa mergi pana la 70-80 km/h in treapta a III-a de viteza, pe cand la benzinare se face trecerea spre a IV-a de la 60 km/h.
In concluzie, daca vrei sa schimbi rar vitezele si sa conduceti relaxat (nu-mi spuneti de cutia automata!), o alternativa tangentiala este diesel-ul.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 24-Noi-2005 09:22

Motivele tale nu sint pertinente: e adevarat ca eu la 60 la ora eu ii dau a patra, dar sint colegi de club care conduc benzinare si la viteza asta abia schimba a 3-a. E adevarat ca datorita cuplului mai mare, la diesel se schimba vitezele mai rar, dar pe mine treaba asta m-a deranjat doar pe serpentine.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Joi 24-Noi-2005 09:48

ionutz scrie:Va explic- cuplul motor si etajarea vitezelor face ca la diesel sa mergi pana la 70-80 km/h in treapta a III-a de viteza, pe cand la benzinare se face trecerea spre a IV-a de la 60 km/h.


total neadevarat!

cand o sa mergi tu cu dieselu' intr-a III-a pana la 150km/h? :shock:


apropo, daca as schimba a IV-a la 60 n-as mai depasi nici dacia (aia fara motor de reno), iti spun eu.

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Joi 24-Noi-2005 10:43

Eu dau a IV -a si la 40. :)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 24-Noi-2005 13:22

Pai nu-i mai da... tii motorul la turatie mica si in felul asta ungerea e deficitara. 40 la ora si treapta a patra e prea devreme si pentru motorul meu, la viteza asta de regula schimb a 3-a... pentru motorul tau, clar nu e bine.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

ovidiub
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mar 17-Mai-2005 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde ovidiub » Joi 24-Noi-2005 14:29

Recunosc de la inceput ca nu ma pricep la mecanica. Dar... ce treaba are ungerea aici? Ungere exista si la 800 rot/min nu? atunci de ce nu ar fi la 1500 de expl?

Mai cred ca asta cu subturatul e mai mult poveste de mecanic. Sau poate nu :?: :wink:

OFF: Si am mai observat ceva pe mai multe forumuri auto. Daca cineva zice ceva..orice..toata lumea face ca el. E precum aruncatul pietrei in apa. Numai ca unii chiar se pricep sa arunce piatra si pe ei trebuie sa-i ascultam. Restul sunt povesti fiecare crede ca cel mai bine procedeaza el.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 24-Noi-2005 15:18

nu e poveste de mecanic mosule, e simplu: presiunea uleiului e masurata la iesirea din pompa de ulei (sau undeva f aproape). dupa care uleiul intra prin toate cotloanele si pina ajunge sus la axa cu came pierde din presiune care e distribuita pe traseu. asa ca daca ai 2 bar presiune la ulei, sus la axa cu came cred ca e undeva sub 1. daca merge la ralanti cu presiunea asta, unde efortul nu e mare, nu se intimpla nimic, dar daca tu esti intr-a 3-a cu 1500 rot/min si ai in zona axei presiune asa mica, in timp va avea de suferit. ca si cuzinetii de altfel care trebuie sa se unga corespunzator cu efortul la care sint supusi (si crede-ma, e mare in aceste conditii), si care se uzeaza deasemeni mai repede in lipsa presiunii. nu mai spun de segmenti care merg cam uscat daca nu ajunge destul ulei la ei
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Joi 24-Noi-2005 15:59

buna tactica nea ovidiub! :D

i ai provocat pe meseriasi si pana la urma ai aflat raspunsul la nedumerirea ta!

ia sa fac si eu tot la fel... si acum stiu si pe cine sa provoc!!! :twisted:

ovidiub
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mar 17-Mai-2005 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde ovidiub » Joi 24-Noi-2005 16:01

Multam Khan! Si in primul rind multumesc ca ai argumentat. Cum spuneam nu ma pricep si toate problemele astea cu subturarea mi se pareau oarecum cusute cu ata alba.

Dar dupa cum ai explicat tu nu e a buna sa conduci in stilul asta. Dar totusi te intreb... oficial este recunoscuta de vreun constructor problema cu asta? Cel putin eu nu am vazut nici o avertizare de genul asta, si eu as intelege ca daca bulesc motorul (si ar fi din vina mea) ei ar fi obligati sa-mi inlocuiasca, in garantie, toate subansablele care se uzeaza prematur.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 24-Noi-2005 16:06

nu se uzeaza atit de rapid in felul asta (cel putin nu in perioada garantiei), dar in timp, in conditii de test diferenta de uzura intre un mers normal si unul "economic" e evidenta. am uitat sa mai precizez ca in timp se infunda partial si sitele din esapament si asta ar putea creste consumul f mult
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Joi 24-Noi-2005 16:09

Problema ar trebui sa apara doar cand se accelereaza, motorul fiind subturat. Daca se merge in regim de croaziera uzura este mult mai mica, corect?

ovidiub
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mar 17-Mai-2005 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde ovidiub » Joi 24-Noi-2005 16:12

:D
Pai ce sa zic... dezbina si cucereste.

Mai bine supar pe cineva cu intrebarile decit s-o patesc.

Ca suparat oricum sunt de citromobilul meu. Ieri afisa un consum de 12% si dupa ce se incalzeste bine de tot, si numai atunci, se aud niste sunete ciudate dinspre motor. La service mi-au spus ca nu e nimic in neregula. Dar sa fim seriosi se aude ca si cum as avea un diesel de 20 de ani :(


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu