Schimb 2 gume. Unde sa le pun? Pe fata sau pe spate?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 18-Iul-2010 13:36

PEDROS69 scrie:cauciucurile se monteaza pe fata deoarece masina are tractiune fata, daca ai sisteme de sigurana ABS ESP si controlul tractiunii solutia nemteasca era sa le schimbi noi pe toate 4 sa fie de aceeasi firma si cu acelasi profil.


Pai in secunda asta am toate cauciucurile fix identice. Doar ca alea de pe spate sunt mai uzate. Cam 40%

Cat despre pusul cauciucurilor noi pe fata, eu am ca argumente urmatoarele:

ESP-ul intotdeauna ca sa redreseze masina franeaza una din rotile de pe fata ca sa opreasca rotatia masinii in jurul axei.
In linie dreapta frana blana forjeaza cauciucurile de pe fata.
Avand toate profilele centrale mai adanci se comporta mai bine la prevenirea acvaplanarii
Ultimul argument: E vara. Pericolul sa iti fuga spatele in vreo curba este aproape inexistent. Plus ca atata timp cat gumele nu au ajuns la marcajul de uzura, aderenta la asfalt este, cu variatii negllijabile, identica.

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 18-Iul-2010 14:13

Distanta de franare pe apa creste considerabil pe masura ce anvelopele se uzeaza pentru ca arunca apa din ce in ce mai putin si creste riscul acvaplanarii. asa cum s-a precizat si anterior cauciucurile noi trebuie sa fie pe spate pentru a micsora conditiile de acvaplanare din cauza profilului redus iar esp asr se poate descurca pe fata fiind ajutata si de greutatea motorului.
Intr-adevar pe uscat putem zice ca e neglijabil :)
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 18-Iul-2010 19:21

Pai da, dar vezi tu, intai gumele din fata ataca pelicula de apa de pe sosea dispersand-o. Cele de pe spate trec peste locul deja degajat de apa de gumele din fata.

Asadar dispersarea apei trebuie sa fie maxima pe fata.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 18-Iul-2010 19:35

gresit... apa va fi la loc in mare proportie in momentul in care rotile spate ajung in acelasi loc.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 18-Iul-2010 19:39

Explica. La 100km la ora, masina parcurge 28 de metri pe secunda. Considerand ampatament in jur de 3 metri, rotile din spate trec pe urma lasata de rotile din fata la 0,1 secunde. Adica la o zecime de secunda.

Arata-mi tu pelicula de apa care se formeaza la loc atat de repede. Tu cand mergi in urma altor masini pe autostrada cand ploua torential nu observi ca lasa in urma doua dare pe unde au trecut rotile?

Si chiar daca s-ar replia in mare proportie asa cum spui tu, tot nu se repliaza in proportie de 100%. Asadar logica ne spune ca avem nevoie de santuri de dispersie nu la fel de adanci ca la rotile din fata. In schimb rotile din fata care ataca primele o pelicula de apa nederanjata, au nevoie de eficienta maxima.

Nu te mai repezi sa pornesti subiecte cu cuvantul gresit. De obicei cuvantul asta finalizeaza o argumentatie.

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 18-Iul-2010 19:59

ca sa fie clar pentru toata lumea urmariti video asta http://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0 care l-am dat de la bun inceput. explica clar pentru FWD anvelopele noi se pun pe spate iar pentru RWD se pun pe fata.
si inca un .
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 18-Iul-2010 21:26

off topicul a fost sters, SPF te rog incearca sa te mai temperezi, nimeni nu a sarit la gitul nimanui, parerile pot fi spuse si pe un ton elegant si fara jigniri. mesersmith nu mai intretine flame-uri, te rog. multumesc
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 18-Iul-2010 21:48

Nu eu am spus ca ar fi sarit cineva la gatul altcuiva, erau vorbele prietenului tau mesersmith. Si el nu (doar) intretinea flame-ul ci il pornise. Ai putea sa fii fairplay daca tot ne tragi de urechi in public? Adica macar tu nu imi pune vorbe in gura si fapte in spate.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 19-Iul-2010 07:18

Vad ca sunt multe discutii pe aici.
Treaba este destul de simpla. Prin carti scrie ca intotdeauna cauciucurile noi se pun pe spate. Mie in cazul unui cauciuc mai vechi, avand in vedere drumurile din Romania si multitudinea de obiecte contondente, pe langa gropi care pot aparea pe ele, imi este frica de o explozie. Iar exploziile la cauciucuri sunt cel mai greu de controlat cand apar pe fata, ergo, eu as pune cauciucurile noi pe fața.
Au aparut aici discutii despre acvaplanare si aderenta. Eu cred ca pentru cineva care merge la limita cu masina este recomandat sa aiba 4 cauciucuri de acelas fel si cu aceiasi vechime. Functie de buget: unele de marca noi, sau unele no name noi sau unele de marca la mana a doua.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 19-Iul-2010 07:46

Eu sunt de parere ca niste cauciucuri care nu au ajuns inca la marcajul de uzura se comporta foarte bine. Producatorul ala nu pune marcajul de uzura degeaba. E pus acolo ca sa te traga de maneca: stimate utilizator, pana aici iti garantez performantele gumei.

Deci atata timp cat marcajele de uzura sunt ok, gumele noi se pun pe fata pentru ca se uzeaza mult mai repede daca ai tractiune pe fata si atunci cand franezi (fata se incarca 70-80% cand franezi blana).

Pun pariu ca filmuletul ala cu masinile cele doua care mergeau comparativ, aveau cauciucuri lustruite, aproape fara riduri ca sa acvaplaneze in halul ala.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 19-Iul-2010 08:02

Oare de ce ai mai deschis acest topic ?

Stiai de la bun inceput unde ai sa le pui si acolo le-ai pus chiar daca nu asa este recomandat.
Concluzia ar fi ca Romania este atipica asa ca majoritatea recomandarilor nu se aplica aici.

Eu unul cred ca se poate inchide topicul.
Vorba lunga...

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 19-Iul-2010 12:47

Eu cred ca voi aveti nevoie sa gandeasca altcineva pentru voi. Eu am incercat sa imi demonstrez logic, alaturi de colegii de forum daca e bine sau nu sa le punem pe fata.

Ce am vrut eu sa fac a fost un brain storming. Din pacate vad ca nu iese pentru ca unii simt nevoia sa ia de bun niste filmulete care arata ce se intampla cu gume uzate pe fata/spate. In realitate cei din fimulet nu dau niciun prim plan la gumele alea. Eu banuiesc ca sunt aproape slick-uri de se comporta asa. Au exagerat un pic cu uzura gumelor ca sa le iasa demonstratia. In viata reala daca nu ajungi la marcajele de uzura nu-ti va fugi niciodata spatele de nebun tu mergand linistit pe sosea.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 19-Iul-2010 12:56

brain storming... pe forum ?
ce ne pregatesti in urmatorul topic, team buiding ?

exagerezi.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 19-Iul-2010 13:37

Aici ti-ai jignit colegii de forum. Ii faci incapabili de a se angrena intr-un brain storming (macar cunosti termenul ca sa nu intelegem chestii diferite)?

Si ce-ar fi exagerat intr-un team building? Vad ca clubul citroen face team buildinguri. Adunarea pentru socializare se numeste teambuilding ;)

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 19-Iul-2010 14:34

Team buiding virtual ? :lol:

Pot intelege ca ai nevoie de brain storming pe forum ( anuntat la sfarsitul topicului ) ca sa stii unde sa-ti poztionezi tu doua cauciucuri noi la masina dar nu pot intelege de ce nu accepti si rezultatul acestuia.
...
stai ca incep sa-mi dau seama si eu:
toti care au facut clipul si toti cei care au mai scris articole de specialitate pe tema aceasta lucreaza impreuna, e clar un complot global. :lol:

Dar sa stii ca iti accept decizia si sunt de acord cu ea daca esti obisnuit sa conduci sub limita regulamentarea de viteza de obicei si la jumatate din ea pe timp de ploaie.

p.s.
Iarasi exagerezi asa ca rog pe toti cei care s-au simtit jigniti de postul meu anterior sa-si manifeste dezacordul si sa protesteze cum doresc ei de cuvinta. :lol:


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst