Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde cdTDanxp » Vin 02-Iul-2010 05:50

ok, multumesc pt ajutor, incerc sa-i schimb.

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Lun 19-Iul-2010 15:16

Sal all, revenind la subiect , am schimbat tranzistorii (2N6287), se pare ca aceasi problema am, pornesc motorul mut cursorul de la 1 / 2 /3 / nu porneste nimic, abia la viteza a- 4-a porneste si aeroterma.In chimb nu se mai reduce la minim, ce-a ce este bine.Ce se intampla de nu merg si celelalte viteze, se fie oare cursorul de vina?
Si o alta constatare, desi este pe viteza mare (maxim) nu se simte aerul care intra in masina (fie pe la parbriz sau din bord).

Multumesc si astept un raspuns

BFT ALL

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 19-Iul-2010 15:24

verifica daca ventilatorul nu merge invers , sa scoata aerul afara

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Lun 19-Iul-2010 15:43

Da, am verificat, defapt la prima montare a aerotermei, una din mufe era invers, am schimbat mozitia lui si acum merge bine, dar tot nu se se simte ca ar fi pe maxim viteza de racire/caldura.In prima faza ma interesa dc nu merg vitezele celelalte si dc porneste pe maxim.

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Mar 20-Iul-2010 09:17

Schimba filtrul de habitaclu , precis e inbacsit de mizerie .

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Mar 20-Iul-2010 12:38

Da, asta o sa fac, ms pt help :shock:

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mie 21-Iul-2010 17:42

Foarte important, consider eu, la conditiile din Romania filtrul de habitaclu devine foarte imbacsit de pe la 7000, 8000km si ar trebui schimbat.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Mie 21-Iul-2010 20:06

Am rezolvat ambele probleme, atat filtru de habitaclu cat si aeroterma ca parte electronica.Acum imi merg toate cele 4 viteze inclusiv pe AUTO.
Nu era de la cei 2 tranzistori asa cum am crezut , era de la o nenorocita clema care nu facea "masa"...exemplu here : Imagine

Uploaded with ImageShack.us

De la o nenorocita clema care nu inteleg cum de sa desprins din locasul lui, m-a facut sa desfac tot bordul, intamplator am pus mana pe el si a pornit ventilatorul la parametri lui de functionare.

Multumesc oricum pt ajutor.

BAFTA :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 26-Iul-2010 12:11

sub clema aia trebuie sa fie o pastila, probabil ca s-a desprins. oricum nu ajungeai la ea decit dupa ce desfaceai
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Lun 26-Iul-2010 20:57

Cred ca pastila aia de care te referi tu nici nu exista sub clema aia.Cel putin asa am vazut eu. Sub ea nu era nicio pastila cand am desfacut . Posibil sa fi scapat in timpul demontarii.Oricum am fortat clema mai jos.Acum totul functioneaza perfect.

MS

Avatar utilizator
MoZoLyCy
pasionat
Mesaje: 122
Membru din: Vin 20-Mar-2009 11:26
Localitate: Brasov
Contact:

Mesajde MoZoLyCy » Mar 03-Aug-2010 15:48

..." khan "... o intrebare, pastila respectiva nu este din metal ca am verificat-o cu aparatul de masura, ce rol are aceea pastila ca poate de aceea nu merge ventilatorul meu ? Eu am schimbat cei 2 tranzistori 2N6287 si acuma merge doar 2 sec aerul dupa care moare, nu stiu ce sa ii mai fac ... ai vreo idee ?
Mersi de raspuns !

Aici e deschis topicul cu problema mea ca sa iti faci o idee din toata problema mea.
Mersi de ajutor !
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... ght=ajutor

cdTDanxp
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 12-Iun-2008 18:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Aeroterma

Mesajde cdTDanxp » Mar 03-Aug-2010 19:43

Neata,

Nu stiu daca ai urmarit in totalitate post-urile mele, simtomele la mine era asa (sper sa te ajute intr-un fel):

-cursorul daca era pe auto : nu avea niciun efect (adica nu pornea aeroterma)
-cursorul pe treptele 1/2/3/.....acelasi lucru
-cursorul pe treapta a-4-a pornea aeroterma pe maxim, dupa 2/3 secunde revenea la minim (viteza)
-aeroterma se oprea in momentul mutarii cursorului de la treapta a-4-a la o treapta mai mica ( si nici ca mai pornea)
Am schimbat ce-i 2 tranzistori de pe modulul aflat sau montat pe aeroterma...(crezand ca aia este buba)
La xantia intra-devar clema (in forma de cruce) care este lipita de placa electronica ,este metalica si sub ea se afla o "pastila", pastila ce se afla pe radiatorul de racire....... clema era putin ridicata (deplasata) de la locul ei.
Apasand involuntar clema mai jos, aeroterma a pornit (probabil ca nu facea "masa") cu pastila.....sper sa nu spun idiotenii, dar asta am constatat.
Tre sa recunosc ca m-am chinuit cam 5 ore pt ca nu sunt in tema cu asa ceva.Am desfacut bordul, am masurat senzorul de caldura, totul era ok la bord.La o ultma incercare cu modulul in mana fara sa vreau am apasat clema mai jos si uita asa am scapat de o buba care ma tinut asa 1 an cu carpa in mana cu flecme pe parbriz, injuraturi,etc. :shock:
Sper sa fie si la tine aceasi problema cum am avut eu, pt ca o poti rezolva ffff usor.

BAFTA

Avatar utilizator
MoZoLyCy
pasionat
Mesaje: 122
Membru din: Vin 20-Mar-2009 11:26
Localitate: Brasov
Contact:

Mesajde MoZoLyCy » Mar 03-Aug-2010 20:51

Salut ..." cdTDanxp "... mersi pt ajutor, tocmai spre seara am demontat din nou ventilatorul ca am uitat sa pun pastila ... am verificat pastila respectiva crezand ca este de metal si am masurat-o cu aparatul sa vad daca are continuitate dar nimic.
Acum 2 seri, cand m-am apucat sa polisez tot gratarul ala de aluminiu ca era varza de mizerie, am curatat totul cu o smecherie mica de polizor iar dupa ce am terminat am zis eu sa polizez si pastile , ... am vazut eu ca se cam magina pastila si atunci mi-am dat seama ca nu este din metal ... posibil sa fi fost invelita pastila respectiva intr-o foita mica de cupru care sa conduca curentul mai departe si tocmai din acest motiv ma gandesc ca poate nu mai face contactul perfect ... singura varianta ar mai fi maine sa desfac si sa fac o mica punte intre clema care impinge pastila si contactul de pe placa ... sper sa nu ard altceva :( .

REvin maine seara cu alte amanunte ca sincer ... m-am saturat ... din Ianuarie, in mijlocul iernii m-a lasat caldura ... iar acuma vara, ma rog ... stiti cum este cei care au trecut prin asta :cry: .

Toate cele bune !

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 04-Aug-2010 10:29

in principiu poti pune orice acolo in loc de pastila aia, numa sa faca contact intre clema si masa
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
cristidica
pasionat
Mesaje: 459
Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristidica » Mie 03-Noi-2010 20:54

eu pot sa zic ca am aceiasi problema in mare
merge ventilatoru cam pe viteza 3 cum ar veni daca dau pe 4 se mareste viteza ventilatorului pe auto ,1 ,2 nu merge nici o schema tot
timpul mergand pe 3 daca dau pe 4 se mareste viteza si pe auto ,1 ,2 are aceiasi viteza ca la 3
deci nu inteleg
ce ar putea fi ? sa fie tranzistori ?
am masurat vechii tranzistori si e o mica diferenta intre cele vechi si cele noi acum nujtu sa fie de la clema despre care se discuta mai sus ?
sau sa schimb tranzistorii ?acestia fiind cositoriti de placa aceea , si prinsi in nituri a mai avut cineva asa cu nituri ?


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO