Apropo de valva egr, am avut ocazia sa vad cat de murdara poate fi, si m-am ingrozit: va dati seama, ca toata funinginea aia, este introdusa din nou in admisie!
Ma bate gandul sa anulez cumva aceasta valva, si cred ca cea mai buna solutie, este sa se monteze o garnitura plina, intre teava pe care vin gazele de la esapament, si egr. De ce spun ca e cea mai buna solutie: ar mai fi varianta resoftarii masinii si anularii functionarii valvei din soft, dar e scumpa, sau scoaterea mufei, dar se aprinde becul galben check engine, si intra in mod avarie.
Asa, cu garnitira plina, valva va functiona normal, doar ca nu va mai ajunge gaz de esapament recirculat, in motor.
In ceea ce priveste poluarea, eu cred ca ea va scade, deoarece daca nu mai intra mizeria aia in motor consumul va scade destul de mult, in special in regim de oras, acolo unde egr-ul functiona din plin. Consum mic = poluare mica.
Si am impresia ca va si trage mai bine masina in ture joase.
Ma ajuta si pe mine cineva sa fac aceasta modificare?
Va fi nevoie de o cutie de bere

, din care vom face garnitura plina, si niste pasta rosie siliconica de etansare.
A mai facut cineva asa ceva, la un motor turbo-diesel de generatie noua?