george scrie:Dar diferentele cele mai mari se datoreaza stilului de condus si traficului. Cei care mergeti mai "linistit", incercati odata sa conduceti mai "sportiv", cu multe apasari puternice ale pedalei de acceleratie si veti vedea!. Invers, ceilalti, incercati sa mergeti mai "ca pensionarii", fara bruscari, cu acceleratii line, iar consumul va scadea drastic.
Eu nu ma pricep la masini, dar in cazul de mai sus cred ca se face o grava eroare...
Nu poti sa conduci linistit sau agresiv la modul in care se specifica mai sus. Adica nu merge treaba cu apasari puternice ale pedalei de acceleratie. Treaba am impresia ca este valabila la motoarele vechi unde atunci cand voiai sa conduci sportiv ii dadeai talpa. La masinile noi cred ca poti apasa pedala de acceleratie in ce fel vrei, gingas ca o domnisoara sau la fund ca tzaranu.
La carburatie, atunci cand apasai suparat pe acceleratie bagai mai multa benzina. La injectie nu ai ce face, injectia aia este pusa acolo cu un scop clar: Sa dea motorului o cantitate ANUME si cat trebuie de benzina, nu cat ti-ai dori tu.

Consumul sunt convins ca variaza in functie de stilul de condus, adica daca conduci agresiv sau nu. Frane si accelerari permanente (inutile de multe ori) clar duc la un consum ridicat.
La injectie cand vrei mai "mult" atunci trebuie sa ai o treapta de viteza inferioara. Eu nu am vazut nici o diferenta atunci cand calc pedala de acceleratie nici la Ford Focus 2003 nici la Citroen C4.
Ar fi totusi cateva chestii... dar cred ca sunt putin fortate. De exemplu la Citroen C4 atunci cand am limitator pus si calc acceleratia de cateva ori (tehnica numita kick down???) scapa de limitator... si evident viteza creste

dar liniar

De asemenea la Smart Roadster stiu ca daca ii dai talpa, masina chiar se infige mai repede, dar treaba se realizeaza la felul urmator. Cutia care este automata, scade singura o treapta, si evident ... apare sporul de viteza

P.S. Ma insel cand spun ca la un motor cu injectie nu ii poti da talpa?
