Problema ambreiaj / demaraj

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 09-Aug-2010 17:07

MAI TRAG O CONCLUZIE, INTELEAPT ZIC EU, SI VIN SI CU UN SFAT... :lol:

Concluzia este clara, si anume ca rulmentul s-a intors fiindca siguranta s-a rupt. Dar de ce s-a rupt siguranta: Ei bine, ambreiajul avand punctul de cuplare-decuplare foarte sus, cand e apasat la maximum impinge rulmentul nejustificat de mult in placa de presiune. Dar atunci cand impinge rulmentul el tensioneaza usor si acea siguranta (nu-i la toate masinile la fel, dar la astea, cine a vazut cutia data jos stie despre ce vorbesc), iar rulmentul fiind impins prea "departe", si siguranta asta a fost suprasolicitata, intinsa mai mult decat trebuie, si in timp s-a rupt.
Si acum vine si sfatul, reglati-va inaltimea pedalei corespunzator, au mai facut si altii in garantie la Citroen si a fost bine. Nu veti mai uza discul degeaba (cu toate ca sta se poate evita), dar mai ales nu veti mai rupe siguranta asta (lucru inevitabil daca apesi ambreiajul NEreglat pana la podea, ca orice om).

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Lun 09-Aug-2010 18:16

Inseamna ca e o problema, eu calc ambreiajul in blana... a ramas o deprindere de pe jaful de matiz cu care am facut scoala :roll:
---

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 09-Aug-2010 18:33

Pai asa e corect sa-l calci, doar ca e asta reglat prost. Adica "jocul liber" al pedalei, cum el era denumit in manualele de reparatii de pe vremuri, este prea mic si trebuie ajustat.

aximisu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Dum 27-Iun-2010 10:21
Localitate: Iasi

Mesajde aximisu » Mar 10-Aug-2010 18:22

Inainte la alte ambreiaje am vazut ca placa de presiune, arcul, "soarele", are in centru o bucsa pe care se fizeaza rulmentul.
Insa la ambreiajele noi dupa cum vad rulmentul apasa direct pe arc, "soare".
Probabil ca asta a facut ca siguranta sa atinga in arc.
Corect?
Renunta si nu vei sti niciodata cat de aproape ai fost de reusita.

Imagine

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 10-Aug-2010 21:16

Nu, n-avea cum sa atinga, fiindca siguranta e in spate. Oricum, asa este, rulmentul merge direct pe soare daca e bine sau nu, nu stiu.

In schimb, cu ambreiajul schimbat masina merge bine, intra mult mai usor in viteze, dar cumva, nu stiu cum, s-a stricat unghiul de fuga, cred. La 80-90k pe ora vibreaza masina. Initial ma cam speriasem, crezand ca o fi ceva de la planetare sau rulmenti. Dar acum tocmai am citit in manual ca trebuie verificat unghiul de fuga. Poate imi explica si mie cineva cum e posibil sa se strice geometria, daca nu am desfiletat nimic la bielete, ci doar am scos bieletele din portfuzeta cu presa. A, si am mai extras si pivotul de pe stanga. Oare pentru ca partea conica care intra in portfuzete poate intra mai mult sau mai putin decat era initial? NU stiu!

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mie 11-Aug-2010 10:17

Mergi la service, nu costa foarte mult reglarea. Si daca nu trebuie reglata nu o sa iti ia nimic.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 11-Aug-2010 10:27

Pai clar il fac, ca nu sant eu genul care sa lase masina asa, dar sper sa fie unghiul si sa nu fie altceva. Astazi ma duc.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 12-Aug-2010 01:20

NU e unghiul, pentru ca, asa cum credeam, nu avea cum sa se modifice. Stiu ce e, dar inca nu zic, ca si-asa sunt nervos... Mai intai sa o remediez, sa vad ca masina merge PERFECT si abia dupa aia mai deschid gura... Oricum, e partial din vina mea...

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Lun 16-Aug-2010 21:49

Am observat si eu la a mea ca atunci cand plec de pe loc trepideaza tare... sa se fi ovalizat discul de ambreiaj? Trepideaza decat in treapta 1 cand plec de pe loc...atunci cand e mai turata nu mai face asa...
---

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 16-Aug-2010 23:03

Nu are nimic, sunt sigur, cred ca toate fac asa. Daca observi atent, o sa vezi ca si acceleratia are o chestie ciudata. Scoti la punctul mort si accelerezi usor in gol, sa vezi ca aproape nu poti mentine o turatie constanta. Adica daca tii piciorul pe acceleratie pe la 1500-2000RPM, se duce acolo, dar in 2 secunde incepe sa urce in ture cu toate ca tu mentii piciorul in aceeasi pozitie. Nu ma intreba de ce. Habar nu am, dar asa face. Si cred ca de-aia si pleaca usor trepidat. Fiindca ea ori e subturata, ori se tureaza prea mult. Ce, pana acum nu mai facea asa la tine?

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mar 17-Aug-2010 11:27

XENON scrie:Nu are nimic, sunt sigur, cred ca toate fac asa. Daca observi atent, o sa vezi ca si acceleratia are o chestie ciudata. Scoti la punctul mort si accelerezi usor in gol, sa vezi ca aproape nu poti mentine o turatie constanta. Adica daca tii piciorul pe acceleratie pe la 1500-2000RPM, se duce acolo, dar in 2 secunde incepe sa urce in ture cu toate ca tu mentii piciorul in aceeasi pozitie. Nu ma intreba de ce. Habar nu am, dar asa face. Si cred ca de-aia si pleaca usor trepidat. Fiindca ea ori e subturata, ori se tureaza prea mult. Ce, pana acum nu mai facea asa la tine?



Nu imi amintesc sa fi facut asa, acum la fiecare plecare de pe loc daca nu o turez mai tare trepideaza... La oltcit stiu ca se intampla asa, la plecarea de pe loc trepida foarte tare, si asta a fost problema, ovalizarea discului de ambreiaj... Eu stiu ca dupa ce am facut scoala de soferi si am condus pt prima data c1 si eu nu mai turam inainte sa dau drumul la ambreiaj, si pleca foarte lin, imi placea lucrul asta... am fost la balea lac zilele trecute si am avut multe plecari din rampa ...era aglomerat... si acolo oricat de mult o turam trepida foarte tare, mi s-a si oprit de cateva ori...
---

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mar 17-Aug-2010 11:28

Discul nu este uzat, pentru ca demaraj are...
---

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 17-Aug-2010 14:46

Da, exact asa facea si la mine, este posibil sa fi inceput sa trepideze de-a lungul timpului si eu sa fi avut impresia ca asa a facut mereu, nu stiu.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 20-Aug-2010 12:18

Am zis acum 1 saptamana ca am facut o prostie despre care nu am chef sa vorbesc decat dupa ce o remediez. Ei bine, cand am tot miscat cutia ca sa inlocuiesc ambreiajul, eu am lucrat cu planetarele infipte in cutie, scoase doar din portfuzete, la sfatul unui coleg de pe forumul Peugeot. In timp ce am mutat cutia pe acolo, cumva, am afectat capul planetarei stangi (cea scurta) care intra in cutie, in sensul ca masina trepida destul de tare cand atingeam cam 4000RPM. Am verificat pe o groapa, era intr-adevar planetara. Am gasit din fericire o planetara din dezmembrari pe ebay, cu 7000mile (se vede ca e mult mai noua ca a mea) pe care azi am si montat-o. A avut un pret f. bun. Intre timp am verificat si planetara mea, avea o rola a tripodei careia ii lipsea siguranta cazuta probabil prin vaselina. O sa o repar si pe aceea, candva. Deci planetara s-a rezolvat, sa uitam de ea si sa revenim la ambreiaj, fiindca cu el am alta belea.

AM NEVOIE DE PARARI:

Uneori, cand eliberez pedala, incepe sa se auda un barait care dispare daca apas pedala de ambreiaj, uneori daca turez scurt motorul, daca pornesc A/C-ul. Ce sa fie? Cand ambreiajul e apasat e perfect silentios. Nici baraitul nu apare mereu. Masina intra perfect in viteze, trage bine, nu exista vreun tremurat la plecarea de pe loc la turatii mici/mari, absolut nimic dubios.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 23-Aug-2010 10:09

XENON scrie:Uneori, cand eliberez pedala, incepe sa se auda un barait care dispare daca apas pedala de ambreiaj, uneori daca turez scurt motorul, daca pornesc A/C-ul.


Greierasi sau cuplu (turatie) insuficient?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo