nivel scazut la lichid de frana

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

nivel scazut la lichid de frana

Mesajde nickwu007 » Mar 10-Aug-2010 18:02

Salutare.De vreo 2 zile mi-a aparut pe ecranul de pe bord mesajul "brake fluid level low" ,urmat apoi de mesajul "ASR/ESP not functioning",insotite de de becul de service,cel de STOP,si cel ce se aprinde cand e frana de mana trasa.Toate bune si frumoase pana in momentul cand am ridicat capota si am constatat ca nivelul lichidului de frana din vas e mai apropiat de indicatorul de plin decat de cel de "danger".Un prieten mi-a spus ca masina are un ceas intern si ca la 2 ani de la inlocuire da mesaje de avertizare cum ca nivelul lichidului de frana e scazut,deci in consecinta ar trebui schimbat.
Acum, prima problema:Trebuie sa iau lichid de frana dot 4 neaparat de la TOTAL?Sa spunem ca ar trebui inlocuit tot lichidul de frana,ca deja sunt cam 2 ani de la ultima inlocuire...Cum se scoate lichidul din instalatie,si care este cantitatea care imi trebuie ca sa il inlocuiesc in intregime?
A doua problema:Antigelul cum se scoate din instalatie,si cati litri imi trebuie daca vreau sa il inlocuiesc?
Ma gandesc sa duc masina in service la citroen,dar am indoieli,pentru ca nu as vrea sa dau bani pe 2 operatii pe care s-ar putea sa le pot face si eu.Masina e C5 1 benzina 2.0 SX,din 2004.Multumesc anticipat.

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mar 10-Aug-2010 20:44

nu stiu daca are un ceas care avertizeaza ca nu a fost schimbat lichidul de frana. daca ar fi totusi asa, nu ar fi trebuit sa apara 'stop'. problema trebuie investigata mai amanuntit (eventual lexia), daca zici ca nivelul este peste minim si mesajul persista. lichidul poti sa-l cumperi de la citroen sau peugeot (probabil mai ieftin) ca sa nu ai dubii, la fel si antigelul care este deja preparat pt -35 grade. ai nevoie de cca 6 litri antigel gata preparat, depinde cat se scurge (antigelul se scoate pe la furtunul gros de sub radiator, desfaci colierul, scoti furtunul si desurubezi capacul de la vas; mai greu de pus inapoi pt ca trebuie sa ai grija sa aerisesti instalatia bine pt a nu avea probleme cu circulatia deci cu supraincalzirea). Normal antigelul se schimba odata cu distributia si pompa de apa daca pui de calitate. Lichidul de frana desfaci vasul cu lichid de pe tulumba, scurgi lichidul vechi, speli, montezi la loc si torni lichid. apoi la fiecare etrier ai cate un surub cu capacel pt aerisire, scoti capacelul de plastic, cu o cheie desfaci usor surubul sa curga lichid, eventual cineva in masina sa dea pedale... cam asa ceva, la urma sa ai grija sa completezi cu lichid la maxim si sa faci proba sa vezi daca tine frana :razz:

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 10-Aug-2010 21:01

chiar nu cred si nu am auzit sa existe o astfel de avertizare pt lichid de frana vechi...
eu cred ca e defect doar senzorul de nivel al lichidului si atat.
banuiesc ca eroarea de esp apare tot ca urmare a sesizarii nivelului lichidului.
o sa ma uit pe scheme si revin cu o modalitate de verificare.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 10-Aug-2010 21:19

in scheme exista un senzor pt nivelul lichidului de frana pe care eu nu l-am vazut niciodata pt ca nu a fost cazul sa umblu pe acolo...
maine o sa ma uit si o sa-ti spun exact unde se afla.
in ceea ce priveste antigelul, eu am golit instalatia pe la jonctiunea furtunului cu radiatorul in partea de jos a acestuia.
te uiti in josul radiatorului pe partea cu motorul si jos, undeva pe la mijlocul axei orizontale, iese un furtun care are o siguranta din sarma.
scoti acea siguranta si apoi eliberezi furtunul care are un terminal de plastic.
poti scoate si capacul de la vasul de expansiune si chiar si cele doua capacele de aerisire.
nu stiu daca-mi mai amintesc corect, dar parca tot lichidul era undeva in jurul a 7 litri amestec.

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

Mersi

Mesajde nickwu007 » Mie 11-Aug-2010 11:12

Multumesc mult pt sfaturi.Mesersmith,astept raspunsul tau cu privire la localizarea acelui senzor.Voi ce ziceti...sa risc sa fac aceste operatiuni de unul singur,tinand cont ca am tot atata experienta,cam cata am si ca pilot de naveta spatiala,sau sa o duc la un service?!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 11-Aug-2010 16:02

senzorul se afla in interiorul vasului, in partea dreapta/jos a acestuia.
acolo vei gasi o mufa si cred ca daca o vei curata, ai putea scapa de probleme.
chiar daca nu ai competente in nave spatiale, acea mufa o vei putea da jos cu usurinta.
atentie, ca are o clema si sa n-o rupi.
e posibil sa fie si senzorul busit, dar mai intai verifica mufa sa nu fie oxidata.

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

danke messersmith

Mesajde nickwu007 » Mie 11-Aug-2010 16:39

Stie cineva vreun mecanic priceput in materie de citroen,care sa aiba si LEXIA eventual,prin orasele Galati sau Braila?Mai am niste probleme legate de trecerea peste gropi si denivelari,si as vrea sa ma duc la cineva priceput,ca am fost la reprezentanta,si mi-au zis ca nu e nimic in neregula,desi,confortul a scazut considerabil in ultimul an.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 11-Aug-2010 17:58

descrie mai pe larg problema cu gropile...

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

lichid de frana

Mesajde nickwu007 » Mie 11-Aug-2010 18:41

Legat de treaba cu lichidul de frana,am scos mufa din dreapta jos a vasului,apoi am pornit motorul,si am calcat frana.S-au aprins toti martorii ce i-am enumerat mai sus in bord.Dupa aia am oprit motorul,am curatat ambele parti(mama si tata),cu o perie,si am bagat mufa la locul ei.Am mers si cu masina pe strazile din jurul casei,pe unde am calcat frana de cateva ori.A intrat ABS,iar martorii nu s-au mai aprins in bord,in concluzie,s-a rezolvat treaba(sper).Legat de confortul de la gropi si denivelari...eu am adus masina din Suedia acum 2 ani,si pot spune ca dupa aproximativ un an de folosire a masinii in care nu aveam ce reprosa cu privire la confortul acesteia,suspensia a devenit mult mai rigida,iar cand trec,chiar si peste cele mai mici denivelari sau gropi,se aud troncanituri si bufnituri scurte(mai ales pe la rotile din spate)Toata treaba a atins punctul maxim dupa iarna aceasta ce a trecut,si in care parca a nins cu gropi.In primavara,cand am facut revizia la reprezentanta din Galati,i-am rugat pe baietii de acolo sa imi verifice si trenul de rulare,primind apoi raspuns de la ei ca totul e in regula,ceea ce pot spune ca nu cred ca e adevarat.Eu as vrea pe cat posibil,sa ma duc la cineva care a mai lucrat cu suspensii hydractive(din Galati sau Braila),si sa pun la punct toate aspectele legate de confort.Oricum,sper sa nu sara nimeni in sus daca primesc cateva sugestii legate de suspensie,la capitolul mecanica.Mersi

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 11-Aug-2010 21:21

ma bucur ca s-a rezolvat cu mesajele de eroare...

atunci cand suspensia se rigidizeaza aiurea, problema este de la presiunea din sfere.
la c5 nu se pot incarca, dar costa destul de putin.
poate o sa sara cineva sa spuna ca se incarca si sunt de acord ca, cu un ciocan de 2 chile poti face aproape orice la masina asta.
spune-mi daca masina raspunde la comenzile de ridicare/coborare pe toate cele 4 trepte.

ar mai putea fi de la senzorul de asieta, care daca e prost reglat, adica daca e reglat ca pe treapta de mers normal sa fie masina mai sus decat trebuie, suspensia se rigidizeaza...

masoara distanta de la centrul rotilor pana la marginea aripii si scrie aici valoarea...

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

o sa revin maine cu toate masuratorile

Mesajde nickwu007 » Mie 11-Aug-2010 21:24

O sa revin maine cu toate masuratorile.Mersi.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 11-Aug-2010 21:50

sfere sau rulmentii de la bratele spate. sau ambele
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

revin

Mesajde nickwu007 » Joi 12-Aug-2010 07:40

Revin...Masina se ridica si se lasa ok(de pe treapta de mers normal pe treapta de parcare,si invers ,se lasa si se ridica un pic mai incet decat in celelalte cazuri).Distantele dintre centrul rotilor si aripa sunt 40 de cm la rotile din fata si 39,5 cm la cele din spate.
Khan,cat m-ar costa o sfera? Dar un rulment?Mersi.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 12-Aug-2010 11:08

o sfera e cam 400 ron noua cu garantie. rulmentii is vreo 250-300 ron kit-ul pe o parte + manopera, asta daca sint intr-adevar uzati
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

nickwu007
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Mie 31-Dec-2008 12:37
Localitate: Galati

Mesajde nickwu007 » Joi 12-Aug-2010 19:27

Imi poate da si mie cineva reperul rulmentilor de pe spate?Am un unchi la fabrica de rulmenti din Barlad,si ar trebui sa ii fabrice acolo.O poza in care sa se vada ce scrie pe un asemenea rulment m-ar ajuta mult.Mersi.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo