Ulei Motor

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 11-Aug-2010 21:41

eu n-as pune 10W la motorul asta. pe de alta parte, in ciuda teoriei, e o mare diferenta intre 5W si 10W, sintetic sau semi, chiar daca sint urmate de acelasi 40. din primul, motorul meu a muscat cam 700 gr in prima mie de km, din al doilea nimic, kit ca 40-ul ala e acelasi la prima vedere. asta e ca in viata, unii "e" mai egali decit altii, deh
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Joi 12-Aug-2010 00:54

Ce marca era "5W"-ul "vinovat"?Si ce marca, "10W"-ul "potrivit"?"Pe hartie" exista diferente doar "la rece" cand amandoua sunt oricum mai "groase" decat ar fi necesar pentru a ajunge cat mai repede unde trebuie, ca sa-si faca treaba.
"La cald"(100 gr.C) sunt absolut egal de vascoase(inclusiv cu 0W-40), deci ar trebui sa fie brand-ul de vina.
Ar putea fi relevant, deci, sa ne spui ce anume ai bagat...
Cele bune!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 12-Aug-2010 11:12

nu e brand-ul de vina, era acelasi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Vin 13-Aug-2010 02:30

Trebuie sa mai fie ceva "la mijloc"!Erau cumparate din aceeasi tara?
Iti pot recomanda (pe privat, desigur, ca nu-i voie cu reclama :) ), un 0W-40, full synthetic, pe care, sunt curios daca il mai "papa".Poate-i "place" si asta ,dar m-ar mira.
Drumuri bune!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 14-Aug-2010 18:51

spune aici ce ai de zis, e un forum liber
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Sâm 14-Aug-2010 23:32

OK!Liqui Moly este uleiu', mai precis asta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1360.html
S-a "ambitionat" sa nu se lase "papat" la niste jafuri de "tedei-uri" care ,dupa cum stii deja, consuma ulei in acelasi ritm cu motorina. :lol:
La pret de diistribuitor il gasesti in Bucuresti luand legatura cu Dorin Cozac la 0744572042.
Cele bune (sa se-adune)!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 15-Aug-2010 12:06

0W? cam mult pentru un motor totusi de conceptie mai veche
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Dum 15-Aug-2010 15:38

Pune-l linistit!
Nu-ti va influenta cu nimic ,decat in bine , o lubrifiere calitativ superioara ,un motor "de conceptie veche".
In Oltcit pun "de vreo 20 k km"(doua schimburi) si nu cred ca se poate afirma ca e "o conceptie mai noua".Plus ca e racit cu aer=regimuri termice mai dure pentru ulei.Rezultatul este peste asteptari!
Nu are ce rau sa iti faca.La rece va fi oricum mai vascos decat "si-ar dori" orice motor de orice conceptie(dar asta e situatia, industria nu poate inca furniza un ulei egal de vascos si la 15 gr.C ,si la 40 gr. C, si la 100 gr.C, ceea ce ar fi ideal), iar la cald, are exact aceeasi vascozitate(aceea care te intereseaza de fapt, si este cea mai mica) ca 10W-40-ul pe care-l folosesti acum :wink:
Logic?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 29-Aug-2010 15:29

am in fata 2 fise: LM 0W40 si Total 10W40. chiar daca indicele de viscozitate per total e 181 vs 160 (respectind ordinea), viscozitatea la 40grC e 80 vs 96,8 si la 100grC e 14 vs 14,81. deci cum e viscozitatea? incerc sa atasez fisele ca sa le compari

liqui moly

total
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Dum 29-Aug-2010 17:37

14 vs 14,81 este o vascozitate extraordinar de similara.

Si eu sunt adeptul uleiurilor full sintetice, cu vascozitate cat mai mica la rece. La cald daca se respecta indicele e suficient.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Lun 30-Aug-2010 01:01

Nu inteleg.Cum adica "cum e vascozitatea"?Exact cum am zis.Mai mica "la rece"(dar nu suficient de mica , dar atata poate tehnologia in momentul asta), asa cum ar trebui sa fie orice ulei care trebuie sa ajunga cat mai repede unde trebuie, ca sa isi faca treaba si cvasisimilara "la cald".
Unde e problema?In cei 0,81 mmp/s, diferenta de vascozitate ,la 100 gr. C? :lol:
Asta te-a "speriat/nedumerit"? :)
Apropos @SPF pot accepta exprimarea ta dar numai in sens metaforic :lol: Adjectivul "similara" nu are grad de comparatie.
Dar , da, de acord, fie, vascozitatile "14" si "14,81" sunt "extraordinar de " similare.Acum ,inteleg...:lol:
Chiar se merita exprimarea la superlativ a similaritatii in cazul asta. :wink:
Bafta!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 31-Aug-2010 12:54

pai hai sa reluam un pic: eu am zis ca pe 5W l-a papat (deci mai putin viscos, overall) si ca pe 10W nu, si ca acest 10W, dupa fise, are viscositate mai mare la cald, acolo unde sta motorul cel mai mult, decit acel 0W de care ziceai. deci e posibil sa nu fie in nici un caz mai bun decit 10W, in ciuda viscozitatii mai mici la rece, dar care e alta poveste in contextul asta. asa ca acel extraordinar de identic 14 cu 14.81 (in orice tara 14.81 e mai mare decit 14, chiar daca si cu 0.81) e posibil sa conteze
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mar 31-Aug-2010 22:23

Nu-i posibil si nici nu conteaza! :)
5W-40 nu-i mai putin vascos "overall" decat 10W-40 ci doar "la rece". :) Toate uleiurile XW-40 au aproximativ aceeasi vascozitate la cald si anume 14-16 mmp/s.Acei doi milimetri patrati pe secunda sunt considerati neglijabili. :) Crede-ma!Ce sa mai vorbim de 0,81 mmp/s? :lol:
Nu conteaza "diferenta" aia de vascozitate ci gradul de volatilitate(un mineral e mult mai instabil si mai volatil la temperaturi mari ,la care lucreaza in motor, decat un sintetic 100%) si alte caracteristici ale uleiului cu pricina.Daca e sa-l "pape" pe la neetanseitati il va "papa" exact la fel sau mai putin , pe cel "full synthetic".
Iti dau cu prima ocazie niste link-uri catre niste site-uri din care, studiindu-le putin, vei putea intelege mai bine ce se intampla cu chestiile astea.Nu prea am timp acum ,dar promit ca-mi fac!
Pana atunci, crede-ma ca spun lucruri adevarate si verificate, pe cat posibil.
Drumuri bune!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 01-Sep-2010 00:26

interesanta asta cu volatilitatea. dar revenind la viscozitate, Total 5W40 are Viscosity at 40°C mm²/s 82.19 Viscosity at 100°C mm²/s 13.60, adica o diferenta deasemeni ff mica fata de 10W40 care are Viscosity at 40°C mm²/s 96.8 Viscosity at 100°C mm²/s 14,81. chiar sintetic fiind si fara sa conteze asa de mult aceste diferente precum spui, pe 5w totusi l-a mincat, atunci e normal sa ma gindesc ca si diferentele mici conteaza in ecuatia asta, logic. astept documentele, poate reusesc sa ma lamuresc
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 01-Sep-2010 02:35

Asa-i ca-i interesanta("asta cu volatilitatea")?Uite doar vreo doua materiale de studiu, desi voiam sa astept week-end-ul sa elaborez putin "selectia". As zice ca e bine sa ai pana atunci aceste materiale "de studiu", "legate" de acelasi autor , un anume "dr.Haas":
http://www.ferrarichat.com/forum/showth ... p?t=136338
http://www.ferrarichat.com/forum/faq.ph ... s_articles
Revin cu date noi, in week-end.In ceea ce priveste "papatul" uleiului tau, despre ce cifre este vorba, cantitati, kilometraj, conditii de exploatare, anotimp, etc etc.?Toate sunt "atat de" similare(mai putin cantitatea "ingurgitata" de motor, desigur) incat sa poata fi aruncata vina doar asupra vascozitatii "la rece" a uleiului folosit?
Daca este asa, alunecam intr-un domeniu al absurdului.Dar, nu cred...
Oricum , voi reveni cu "legaturi" catre "consideratii teoretice" care ne fac sa intelegem mai repede , mai usor, si mai "profund", problema asta a uleiurilor si vascozitatii lor.Daca vei mai dori , desigur.
Cele bune!


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187794
    Total subiecte 18659
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV