ABS CX
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Apropos de ABS: senzorii masoara viteza rotilor prin tot felul de metode efectul de HALL(gaura-asa zisii dintisori de pe planetara sau mai nou prin inductia benzii de pe rulmentul rotii
Asta imi scapase in faza initiala.
HALL(gaura...) asta nu este hole-gaura.Nu se traduce ca este nume adica vine de la Edwin Herbert Hall si nu are nici o legatura cu dintisorii pt. ca omul a studiat doar efectul Hall iar la ABs se foloseste chestia aia cu dintisori din cauza celor explicate de Eugen mai sus putin.
@khan principiul de functionare este chiar cel enuntat de Eugen - asta daca nu citesti aceleasi documente cu Mugurel
Ultima oară modificat Mar 22-Noi-2005 12:29 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
nu inteleg de ai zis ca ai gresit in enuntare fc ABS.Imi scapa ceva?
In enuntul fc. ABS scrie cam asa:
Daca o roata incepe sa se invarta mai incet decat celelalte, ABS va reduce presiunea in etrierul respectiv.Este clar o prevenire a blocarii.Am mai spus chiar si denumirea sistemului este de a preveni blocarea.
In enuntul fc. ABS scrie cam asa:
Daca o roata incepe sa se invarta mai incet decat celelalte, ABS va reduce presiunea in etrierul respectiv.Este clar o prevenire a blocarii.Am mai spus chiar si denumirea sistemului este de a preveni blocarea.
Se pare ca in legatura cu blocarea rotilor adevarul este undeva la mijloc.
La franare ecu sesizeaza TENDINTA la blocaj a rotilor si se intrerupe alimentarea circuitului de franare. (Deci nu permite o marire in continuare a presiunii in etrieri.)Daca tendinta la blocaj s-a CONFIRMAT, ecu provoaca taierea presiunii in circuitul de franare. Deci in anumite situatii se pot bloca rotile, in altele nu, in fct. de cat de energica este franarea cat si de aderenta la sol.
La franare ecu sesizeaza TENDINTA la blocaj a rotilor si se intrerupe alimentarea circuitului de franare. (Deci nu permite o marire in continuare a presiunii in etrieri.)Daca tendinta la blocaj s-a CONFIRMAT, ecu provoaca taierea presiunii in circuitul de franare. Deci in anumite situatii se pot bloca rotile, in altele nu, in fct. de cat de energica este franarea cat si de aderenta la sol.
nu pot sa neg ce am vazut, marian. se vedea clar pe filmare (imi pare rau ca nu o gasesc acum, era vorba de un BMW daca nu ma insel, un "ursulet", masina din aceeasi generatie cu CX-ul, adica vorbim de primele generatii de ABS montate in serie) la care se vedea clar ca roata se blocheaza pentru o fractiune de secunda pentru ca mai apoi sa reinceapa sa se invirta pentru inca o fractiune de secunda, si tot asa. nu stiu ce stii tu teoretic, dar ce iti povestesc eu e practica. e posibil ca sistemul sa fi evoluat in timp pina la ce spui tu, asta nu neg, dar daca ne referim strict la CX, cred ca adevarul e asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Cred ca nu ne intelegem bine.Ia uite ce spunea Eugen
Iata ce spui tu
Ei bine asta am contrazis eu:Ca principiu de functionare ABS a fost conceput sa previna blocarea rotilor(asta a vrut sa se realizeze prin acest sistem) deci, perfect adevarat ce spune Eugen ;ca in practica se intampla altceva si eu si Eugen am admis ca ABS poate fi depasit de situatie.
Eu nu contest faptul ca ABS-ul poate debloca roata daca aceasta a ajuns in stadiul sa se blocheze. In mod normal, ABS-ul nu trebuie sa permita rotii sa se blocheze dar in conditiile de mai sus, pe gheata, aderenta este atat de scazuta incat ABS-ul nu mai poate preveni blocarea rotii iar cand intra in functiune o deblocheaza. Consider ca in aceast caz ABS-ul este depasit de situatie. Probabil ca de aceea a trebuit inventat controlul tractiunii.
Iata ce spui tu
rotile au tendinta sa se blocheze la o frinare violenta. aici intervine ABS-ul care sesizeaza faptul ca roata s-a blocat si o deblocheaza. principiul de functionare acesta e, nu cel enuntat de Eugen, cum ca ABS...
Ei bine asta am contrazis eu:Ca principiu de functionare ABS a fost conceput sa previna blocarea rotilor(asta a vrut sa se realizeze prin acest sistem) deci, perfect adevarat ce spune Eugen ;ca in practica se intampla altceva si eu si Eugen am admis ca ABS poate fi depasit de situatie.
pai inseamna ca am spus acelasi lucru cumva, dar nu am precizat de la inceput ca e o diferenta intre modul de conceptie si functionarea propriuzisa. adica ne-am invirtit in jurul cozii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
bytzu, tocmai cand se ajunsese la o conluzie ai venit tu sa "lamuresti problema"....si de fapt ne-am intors de unde am plecat!
as dori sa repet ca principiul de functionare este foarte bine definit si asa cu spunea si Marian este usor de dedus de la abrevierea ABS= Antilock Breaking System.
deci sistemul este conceput pentru a previni blocarea rotilor si chiar asa si functioneaza. parametrul monitorizat de ABS este viteza de rotatie a rotii(rotilor) si nu blocarea ei.
In conditii deosebite, cand coeficientii de frecare dintre pneu si suprafata de rulare sint foarte mici (pe zapada, gheata..) se poate ajunge la blocarea rotii pentru durate f. scurte, si deblocarea ei intr-adevar tot de catre ABS.
as dori sa repet ca principiul de functionare este foarte bine definit si asa cu spunea si Marian este usor de dedus de la abrevierea ABS= Antilock Breaking System.
deci sistemul este conceput pentru a previni blocarea rotilor si chiar asa si functioneaza. parametrul monitorizat de ABS este viteza de rotatie a rotii(rotilor) si nu blocarea ei.
In conditii deosebite, cand coeficientii de frecare dintre pneu si suprafata de rulare sint foarte mici (pe zapada, gheata..) se poate ajunge la blocarea rotii pentru durate f. scurte, si deblocarea ei intr-adevar tot de catre ABS.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
ceea ce ma duce la concluzia ca am intuit exact cum functioneaza electrovalvele. multumesc pentru aplauze!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
tu nu le-ai cerut, iar eu le-am primit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11709
Cel mai nou membru csty41