Salutare la toata lumea si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
De cateva luni mi s-a pus pata pe Xantia dar nu stiu mare lucru despre masina asta.
Va rog mult spuneti-mi si mie ce ar trebui sa stiu inainte sa cumpar...stiu ca are suspensie hidropneumatica care este un pic problematica..pe mine asta ma intereseaza in primul rand, suspensia...ce trebuie sa verific la ea...cum se intretine, la cat timp se schimba/incarca sferele...eventual zgomote la care sa fiu atent....mentionez ca pt achizitie am numai 3500 de euro...pot gasi ceva la banii astia?
O alta intrebare ar fi: daca face probleme suspensia, o pot inlocui cu una normala...ma gandeam la McPherson sau ceva de genul asta...
Va multumesc si inca odata imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie, rog adminii sa ma mute
ce trebuie stiut la cumparare Xantia?
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Asa e, ai grija la hidraulica inainte sa o cumperi. Eventual du-o la cineva care se pricepe (poti cauta si aici pe forum ca sunt destule persoane). De sfere nu iti face griji, ca se incarca sau poti cumpara altele noi sau gata incarcate. Alea sunt usor de schimbat si nici f scumpe.
NU poti schimba suspensia, sau ma rog..nu e indicat sa ai atatea modificari ca s-ar putea sa te rastorni cu ea!
Gasesti Xantii la maxim 3500E..depinde ce motor vrei pe ea..ce an de fabricatie sa fie..etc..
Bafta.
NU poti schimba suspensia, sau ma rog..nu e indicat sa ai atatea modificari ca s-ar putea sa te rastorni cu ea!
Gasesti Xantii la maxim 3500E..depinde ce motor vrei pe ea..ce an de fabricatie sa fie..etc..
Bafta.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
multumesc mult pentru raspuns, caut ceva cu motor pana in 2000 cc si de preferat pe benzina ca nu suport tacanitul ala de diesel..am auzit niste chestii cam nasoalea in legatura cu hidraulica asta cum ar fi faptul ca servo-directia, franele si suspensia impart anumite elemente si daca pica una din ele pica toate...mi-e cam teama de asta pt ca obisnuiesc sa merg cam tare, cu directia fara servo mai merge,suspensia cred ca nu se lasa brusc in asa fel incat sa nu poti sa te opresti in caz de ceva dar cu franele...de asta ma tem...
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
la banii astia iti iei super xantie; recomand un hdi 109CP de dupa 2000
si iti mai raman si bani
hidraulica.... ma... paranoia bx-ului e de inteles, dar sincer, xantiile nu prea au probleme la idraulica. adica au, dar nu ca bx-ul. nu ai sa pomenesti sa crape conductele, sa crape retururile si sa faca balta sub ea, si asa mai departe. intr-adevar, odata la ceva vreme trebuie curatate corectoarele, incarcate sferele, si.... cam atat! pe mine nu ma atragea xantia inainte pt ca e mica de mine, dar... demontant atatea si vazand cum sunt construite, am decis sa iau una "de buna", pt ca este intr-adevar o masina incredibila. de testat... e sui in ea si mergi. nu trebuie sa auzi zgomote, nu trebuie sa auzi greierasi... nimic din astea. este extrem de bine inchegata si insonorizata, asa ca inauntru trebuie sa fie liniste in mers. ca probleme... ce sa zic... ca la oricare alta: articulatii, consumabile, si... normal, mai cade cate ceva, dar foarte rar, cel putin la o maisna buna. sferele se reincarca, iar daca se sparge vreuna, se schimba. una noua si de marca OK costa cam 50 de euro, deci nimic dezastruos.


hidraulica.... ma... paranoia bx-ului e de inteles, dar sincer, xantiile nu prea au probleme la idraulica. adica au, dar nu ca bx-ul. nu ai sa pomenesti sa crape conductele, sa crape retururile si sa faca balta sub ea, si asa mai departe. intr-adevar, odata la ceva vreme trebuie curatate corectoarele, incarcate sferele, si.... cam atat! pe mine nu ma atragea xantia inainte pt ca e mica de mine, dar... demontant atatea si vazand cum sunt construite, am decis sa iau una "de buna", pt ca este intr-adevar o masina incredibila. de testat... e sui in ea si mergi. nu trebuie sa auzi zgomote, nu trebuie sa auzi greierasi... nimic din astea. este extrem de bine inchegata si insonorizata, asa ca inauntru trebuie sa fie liniste in mers. ca probleme... ce sa zic... ca la oricare alta: articulatii, consumabile, si... normal, mai cade cate ceva, dar foarte rar, cel putin la o maisna buna. sferele se reincarca, iar daca se sparge vreuna, se schimba. una noua si de marca OK costa cam 50 de euro, deci nimic dezastruos.
eu eram 95% convins ca vreau masina asta dar acum sunt 100% daca mai sunt pareri...o sa dau o fuga pana in bulgaria peste vreo 2 saptamani sa vad ce gasesc acolo pt ca am vazut pe autovit cateva dar inmatriculate pe BG si mai bine ma duc eu acolo sa vad ce si cum...am auzit eu bine, sunt si modele cu clima? cam ce dotari au? am vazut ca au ABS, geamuri electrice, inchidere, oglinzi electrice...aaaa..era sa uit..am tot vazut ceva de pornire pe cod...e de evitat asta sau e ok?
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Exista aer conditionat simplu sau climatizare (controlul automat al temperaturii). In multe anunturi de vanzare apare ca dotare si ESP-ul. Din pacate nu exista asa ceva pe Xantia.
Tastatura cu cod de pornire ridica uneori probleme. La Xantia facelift (incepand cu 01.01.1998) claviatura a fost inlocuita cu un transponder.
Ceva adevar in legendele despre hidraulica la citroenuri exista. Nu ca ar fi cine stie ce filozofie reparatiile, dar sunt destul de putine atelierele care se ocupa profi. De ex. cineva din Suceava a mers la 3 service-uri pentru a inlocui sferele si a fost refuzat. Mergea omul cu sferele noi in portbagaj.
Succes la cumparaturi!
P.S. Daca vrei motor pe benzina, unul pe care eu l-as recomanda in conditiile de astazi ar fi 1.8i cu 16 supape.
Tastatura cu cod de pornire ridica uneori probleme. La Xantia facelift (incepand cu 01.01.1998) claviatura a fost inlocuita cu un transponder.
Ceva adevar in legendele despre hidraulica la citroenuri exista. Nu ca ar fi cine stie ce filozofie reparatiile, dar sunt destul de putine atelierele care se ocupa profi. De ex. cineva din Suceava a mers la 3 service-uri pentru a inlocui sferele si a fost refuzat. Mergea omul cu sferele noi in portbagaj.
Succes la cumparaturi!
P.S. Daca vrei motor pe benzina, unul pe care eu l-as recomanda in conditiile de astazi ar fi 1.8i cu 16 supape.
problema cu service-ul ar fi intr-o oarecare masura rezolvata, in turnu magurele exista un service specializat pe citroen (patronul fiind obsedat de marca)...din cauza asta, la un momentdat era orasul plin de BX-uri...am avut ocazia sa merg cu un XM si am fost foarte incantat de el numai ca atunci omu' cerea foarte mult pe el si nu aveam banii...daca si xantia se comporta cel putin la fel de bine ca XM-ul atunci sunt dispus sa ii accept cateva "fite" pe care ar putea sa le faca...in rest...cum sunt preturile la consumabile?
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Salut si bine ai venit!
Ca proprietar de Xantie, nu pot decat sa-ti spun ca eu sunt f multumit de a mea. Parerea mea este ca pt ea, consumabilele nu sunt scumpe. Cand am inlocuit kit-ul de distributie, precum si pe cel de ambreiaj, am constatat ca preturile sunt ok.
Un sfat: nu te lua dupa "gura lumii" care iti recomanda calduros sa fugi de masinile cu suspensie hidraulica. marea majoritate nu stiu ce vorbesc. Sunt mecanici si "mecanici" care refuza cu indarjire sa-si puna mintea la contributie. In loc sa recunoasca ca nu se pricep, se multumesc sa-ti spuna ca sunt niste masini de nimic si ca te-ai legat cu ele la cap. Noroc ca mai ezista si OAMENI printre ei.
Nu uitam de colegii de forum, care te ajuta, fiecare asa cum poate, ori de cate ori ai vreo problema! cand am avut probleme si am postat pe forum, am primit raspunsuri mai mult decat pertinente. Te vei convinge si tu cand vei vedea ca sunt niste oameni deosebiti. Vei vedea ca vei fi ajutat de oameni pe care nici macar nu i-ai vazut in viata ta.
Si daca tot am scris asta, ma folosesc de de ocazie sa le multumesc din nou tuturor celor care m-au ajutat si m-au sprijinit atunci cand am avut nevoie. Multumesc!
Ca proprietar de Xantie, nu pot decat sa-ti spun ca eu sunt f multumit de a mea. Parerea mea este ca pt ea, consumabilele nu sunt scumpe. Cand am inlocuit kit-ul de distributie, precum si pe cel de ambreiaj, am constatat ca preturile sunt ok.
Un sfat: nu te lua dupa "gura lumii" care iti recomanda calduros sa fugi de masinile cu suspensie hidraulica. marea majoritate nu stiu ce vorbesc. Sunt mecanici si "mecanici" care refuza cu indarjire sa-si puna mintea la contributie. In loc sa recunoasca ca nu se pricep, se multumesc sa-ti spuna ca sunt niste masini de nimic si ca te-ai legat cu ele la cap. Noroc ca mai ezista si OAMENI printre ei.
Nu uitam de colegii de forum, care te ajuta, fiecare asa cum poate, ori de cate ori ai vreo problema! cand am avut probleme si am postat pe forum, am primit raspunsuri mai mult decat pertinente. Te vei convinge si tu cand vei vedea ca sunt niste oameni deosebiti. Vei vedea ca vei fi ajutat de oameni pe care nici macar nu i-ai vazut in viata ta.
Si daca tot am scris asta, ma folosesc de de ocazie sa le multumesc din nou tuturor celor care m-au ajutat si m-au sprijinit atunci cand am avut nevoie. Multumesc!
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
uau!!! deja sunt uimit de viteza cu care mi s-a raspuns...va multumesc mult tuturor...sper sa ramana topicul deschis...poate mai sunt curiosi ca mine...acum ramane doar sa gasesc masina pt ca m-am convins ca este o masina pe care te poti baza...de altfel nu cred ca exista masini proaste...exista numai masini neintretinute iar xantia cred ca intra in categoria masinilor care daca iti bati joc de ele, atunci isi bat si ele joc de tine...multumesc mult inca odata
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
de ce vrei sa iei de bulgaria? la cati bani ai disponibili iti iei un model de top si il si inmatriculezi. euro 3 sunt cele cu motor 2000 hdi 109 fabricate dupa 99 si cele cu motor 1.8 16V fabricate tot dupa 99. nu stiu exact data pt fiecare, dar se poate afla norma euro din seria caroseriei. gasesti chiar si in tara la noi masini ok la preturi decente, dar secretul este sa fi atent.
PS: scuze pentru greselile din mesajul anterior, dar ... cam dormeam pe mine
PS: scuze pentru greselile din mesajul anterior, dar ... cam dormeam pe mine

pai eu m-am gandit sa imi iau din bulgaria pentru ca sunt mai ieftine decat la noi...dupa cum am mai spus, am vazut pe autovit cateva dar erau inmatriculate pe bulgaria asa ca m-am gandit sa ma duc la "sursa" stiu ca as putea sa ma duc in germania dar nu am timp si ar mai fi si problema cu inmatricularea la noi...tot cam acolo ajung...ma duc pana acolo ca tot am treaba si daca nu gasesc nimic, o sa caut ceva in tara..
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
parerea mea iati pe romania nu te complica cu bulgaria,si la 3500e iti iei xantia cu pretentii.eu unu am avut destule probleme cu ea pt ca vechiul proprietar era un *AtenĂžie la limbaj* de om nu investea nimic,dar am gasit un mecanic si mia puso la punct si sincer nas mai vindeo acum.e greu pana conduci o data o xantia si dupaia o masina oboisnuita,o sa faci diferenta si no sati mai trebuiasca suspensie pe arc cu amortizor.suspensia nui asa de speriat cum vorbeste lumea in popor.e usor de intretinut daca faci otu la timp cu un meserias care le are,in rest benzina si ulei sa fie 

-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
imi cer scuze mia scapat,dar omu ala a pus masina pe chituci
am muncit mulst la ea pana so fac si a fost un nesimtit pt ca nici macar nu mia dat nr la meserias desi il stia,am stat un an cu masina pe dreapa pt ca toti de la service se fereau de citroen,pana si cei de la reprezentanta nau vrut sa se bage cai sub anii 2000.

-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum 05-Sep-2010 15:06
- Localitate: Iasi
- Contact:
Maine imi cumpar Xantia. Ceva sfaturi?
Salut !
Sunt in Spania momentan, duminica viitoare ma pornesc in Romania.
Nu am mai avut masina niciodata, nu ma pricep in mod deosebit la mecanica vreunui model anume, doar asa, ca toata lumea, din auzite.
Am gasit de vanzare in Madrid un Citroen Xantia din 1998, cu motor pe benzina, 1.8i, 16V.
Are aer conditionat, geamuri electrice, ABS, servo... totul e OK. Am probat-o, nu se aude nici o pacaneala... toata partea de electronica/ac am testat-o si functioneaza perfect. I-am lasat 100 euro avans si maine m-am inteles cu omul sa mergem sa facem actele.
Acu... ar putea sa fie vreo problema care sa ma faca sa ma razgandesc? Este ceva anume ce trebuie verificat la ea? Estetic arata impecabil, si la cat am mers eu cu ea 10 minute nu mi-a parut nimic suspect, inafara de faptul ca acceleratia se apasa foarte greu, dar proprietarul mi-a zis ca nu a folosit masina in ultimul timp si ca nu are vaselina, dar maine merge si ii face ITP-ul si in acelasi timp ii zice la mecanic sa o "unga" pe banii lui.
Pareri? Opinii? Ar trebui sa ma joc cu chestia aia care lasa suspensia in sus si in jos sau sa o las tot timpul pe "normal" ?
Pot sa ma pornesc linistit la drum cu ea spre Romania?
Si.. apropo... motorul de 1.8i 16v are 109 cai?
Sunt in Spania momentan, duminica viitoare ma pornesc in Romania.
Nu am mai avut masina niciodata, nu ma pricep in mod deosebit la mecanica vreunui model anume, doar asa, ca toata lumea, din auzite.
Am gasit de vanzare in Madrid un Citroen Xantia din 1998, cu motor pe benzina, 1.8i, 16V.
Are aer conditionat, geamuri electrice, ABS, servo... totul e OK. Am probat-o, nu se aude nici o pacaneala... toata partea de electronica/ac am testat-o si functioneaza perfect. I-am lasat 100 euro avans si maine m-am inteles cu omul sa mergem sa facem actele.
Acu... ar putea sa fie vreo problema care sa ma faca sa ma razgandesc? Este ceva anume ce trebuie verificat la ea? Estetic arata impecabil, si la cat am mers eu cu ea 10 minute nu mi-a parut nimic suspect, inafara de faptul ca acceleratia se apasa foarte greu, dar proprietarul mi-a zis ca nu a folosit masina in ultimul timp si ca nu are vaselina, dar maine merge si ii face ITP-ul si in acelasi timp ii zice la mecanic sa o "unga" pe banii lui.
Pareri? Opinii? Ar trebui sa ma joc cu chestia aia care lasa suspensia in sus si in jos sau sa o las tot timpul pe "normal" ?
Pot sa ma pornesc linistit la drum cu ea spre Romania?

Si.. apropo... motorul de 1.8i 16v are 109 cai?
I'm not trapped with them, they are trapped with me.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst