Eu nu inteleg de ce nu aerisesti..ca sa vezi daca de acolo era problema sau nu...
HIDRAULICA XANTIA
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Tot din experienta scriu si eu: cand schimbi sferele iti intra cu siguranta aer in instalatie si trebuie sa aerisesti. Ca e foarte probabil sa iti iasa aerul pe parcurs, e alta poveste...in final tot iti iese aerul din instalatie...dar mai bine aeriseste, mai ales daca umblii la sferele spate si scapi de grija
(e o treaba usoara sa aerisesti) .
Eu nu inteleg de ce nu aerisesti..ca sa vezi daca de acolo era problema sau nu...
Eu nu inteleg de ce nu aerisesti..ca sa vezi daca de acolo era problema sau nu...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Colegu' de ce nu aerisesti naibii franele alea si vezi dupa aia cum stai ? Prea greu nu e , oricum nu poate fi mai greu ca schimbatul placutelor de frana pe spate - asta te asigur eu , ca tocmai le-am schimbat pe ale mele si ghici cum : am sunat un coleg "hidraulist Citroen peste noapte" care si mi-a explicat pas cu pas ce am de facut !!! Asa ca da-i drumul la treaba , suna pe cineva de aici daca e nevoie si scoate aerul ala de acolo si-apoi mai vorbim . Cat despre colegul "18 ani experienta" nu vreau sa fiu necioplit , nesimtit sau lipsit de respect insa din cauza "meseriasilor" cu vechime eu am ramasa fara ambreiaj din cauza unui amarat de rulment de presiune a carui comanda au tot amanat-o "meseriasii lu' peste" , aceiasi meseriasi care imi cereau vreo 1200 ron "toata afacerea AMBREIAJ" , aceiasi meseriasi carora a trebuit sa le "traduc" eu ce e "cutia aia mare si neagra cu tevaraie , fire si "tzamburuc" de langa aripa stanga fata "din motor" ( v-ati prins nu ? era vorba de vasul de LHM )....in fine acei meseriasi s-au tot codit si sucit ca nu au piese , ca dureaza , ca sunt ocupate halele etc. etc. incercand sa-si mascheze incompetenta , fapt ce nu mi-a dat decat o solutie "kamikaze" - 123 km cu masina tractata la stanga pana la Craiova unde un "hidraulist peste noapte" mi-a comandat piesele desi nu erau pe stoc (!) , a fortat "nota" sa vina repede piesele , m-a "tavalit" pe sub masina sa-l ajut sa repare ce s-a stricat din vina altora - il citez : "Ba , daca iti trimiteau aia rulmentul la timp ********** scapai doar cu rahatul asta de rulment , nu mai ******** placa si discul , ******** mamii lor de tampiti " - am incheiat citatul ! Acelasi "hidraulist peste noapte" mi-a rezolvat : usa dreapta fata , far dreapta , flansa de amortizor care mi s-a rupt pe dreapta fata - am mers cu masina pana la el la Craiova , de la Pitesti , cu flansa care se mai tinea intr-o bucatica de metal de 3 cm latime si doua bucati de lant ( puse la sfatul lui ) prinse in suruburi ( chiar si el s-a crucit ) , sfera care pierdea LHM tot la el rezolvata si o gramada de "bagatele" la care "meseriasii titrati" nu s-au bagat . Cred ca multi colegi si-au dat seama de cine vorbesc , nu vreau sa ii dau numele pentru ca suna a reclama si nu e frumos , dar permiteti-mi sa-i multumesc pentru ajutor si prietenie si , totodata , sa multumesc tuturor celorlalti " hidraulisti Citroen peste noapte " ca exista , au rabdare , ca sunt aici cu noi cei "mici" si ne ajuta cu sfaturi si cu "osul pus la munca" ! Stima tuturor si sa auzim numai de bine !!!!!!!
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Mai MOTROCEL , eu nu urlu pe aici , intreb ca sa-ti deschid ochii asupra meserisului la care ai fost . Asa ... sa revenim la oile tale cu masina . De GRECU am auzit multe povesti ca e cam neserios si cam umfla pretul si la piese te trezesti cu multe minuni pe la masina , de FAERAN eu stiu ca lucreaza bine si e serios ca sa nu mai zic ca la el imi fac masina de ani de zile , binenteles si eu cu mici incidente cu el dar la GRECU nu am curajul sa merg . In general eu nu platesc un meserias pana nu verific cum a lucrat su cum merge masina .
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
da uitati-va mai sa vedeti cum este traseul de la suspensia si frana spate, si mai povestim apoi. documentatie se gaseste. eu deja nu mai spun nimic, ca deja ma enervez prea tare. propun sa scoata toata lumea sau cine are chef sferele de pe spate, sa le puna la loc, si apoi sa ne spuna fiecare daca a aparut aer in franele spate, bineinteles aerisind.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
dj01fad scrie:da uitati-va mai sa vedeti cum este traseul de la suspensia si frana spate, si mai povestim apoi. documentatie se gaseste. eu deja nu mai spun nimic, ca deja ma enervez prea tare. propun sa scoata toata lumea sau cine are chef sferele de pe spate, sa le puna la loc, si apoi sa ne spuna fiecare daca a aparut aer in franele spate, bineinteles aerisind.
Nik, fĂŁrĂŁ supĂŁrare, tocmai documentaĂžia ne spune cĂŁ cele doua trasese sunt separate Âşi se unesc doar pe spate prin compensatorul de greutate care teoretic se aeriseÂşte automat...
Repet, la nivel de teorie, ce spune omul cu Xantia lui, se pare ca este de la aer ĂŽn instalaĂžie!
http://www.clubcitroen.ro/forum/sistemhidraulic.php
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
MARIAN scrie:dj01fad scrie:da uitati-va mai sa vedeti cum este traseul de la suspensia si frana spate, si mai povestim apoi. documentatie se gaseste. eu deja nu mai spun nimic, ca deja ma enervez prea tare. propun sa scoata toata lumea sau cine are chef sferele de pe spate, sa le puna la loc, si apoi sa ne spuna fiecare daca a aparut aer in franele spate, bineinteles aerisind.
Nik, fĂŁrĂŁ supĂŁrare, tocmai documentaĂžia ne spune cĂŁ cele doua trasese sunt separate Âşi se unesc doar pe spate prin compensatorul de greutate care teoretic se aeriseÂşte automat...
Repet, la nivel de teorie, ce spune omul cu Xantia lui, se pare ca este de la aer ĂŽn instalaĂžie!
http://www.clubcitroen.ro/forum/sistemhidraulic.php
http://yfrog.com/8bdozatorvp
@marian,tocmai ca etrierele spate sunt alimentate DIRECT din suspensia spate.
daca dupa montarea sferelor SPATE apesi imediat frina,sansele ca aerul sa intre in sist. de frinare spate sunt mari.daca dupa montarea sferelor masina e urcata si coborita de citeva ori de la max la min mare parte din aer se duce pe retur spre vas.
la fel la sfera centrala.daca dupa pornire deschizi surubul de depresurizare si motorul merge citeva minute aerul va iesi nemaiajungind in vana de securitate de unde iese mai greu si intra si in frine.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cu tot respectul pentru pasionatii Citroen care mi-au raspuns la solicitari, cred ca am rezolvat problema la Satu Mare.
Masinii i-au fost facute reglajele pe inaltime cand erau sferele aproape goale, acum 3 ani, in Franta, cum bine anticipa colegul "Cit_a" de la Deva.
Acum au fost refacute reglajele pe inaltime cu sferele pline si mi-a fost coborata fata cu vreo 7 cm, dupa care a fost strans nu stiu ce surub vertical de dedesupt (probabil cel din care se facea fixarea in pozitia reglata), din zona puntea fata (care era destrans din cauza gropilor) si dupa care mi-a fost facuta aerisirea (daca mai era necesara), prin ridicarea la maxim si virarea maxima stanga dreapta cu pedala de frana apasata.
Dar, contrar spuselor colegului de la Deva, acum nu se mai inclina de fata la franare (spatele devine foarte rigid la franare) si se simte ca lucreaza si frana spate.
Cand mi-au fost incarcate sferele la Deva si montate cu masina aplecata de fata (nu pe teren drept) aerul a intrat la montajul sferelor spate. Din cauza pozitiei atipice a masinii in mers (cu fata ridicata, de ma claxonau multi ca le bagam faza scurta in ochi) probabil ca autoaerisirea nu s-a realizat in totalitate si, cumulat cu alte slabiciuni (provenite si din pierderea elasticitatii membranei de la sfera centrala fata, care totusi lucreaza rapid cu aceasta golita), am avut frana doar pe fata (cu actionare si.....hidraulica). Cam asta cred ca a fost pentru ca placutele pe spate au si astazi foarte putina uzura (au lucrat numai cand au fost sferele goale).
Si respecte deosebite domnilor Faeran de la Deva, Sandor de la Cluj si Rolfi de la Satu Mare (si altii), pentru ca duc stindardul BX ului sus, ... foarte sus. Daca ar sti cei de la Citroen (Franta) i-ar premia pentru profesionalism si perseverenta.
Masinii i-au fost facute reglajele pe inaltime cand erau sferele aproape goale, acum 3 ani, in Franta, cum bine anticipa colegul "Cit_a" de la Deva.
Acum au fost refacute reglajele pe inaltime cu sferele pline si mi-a fost coborata fata cu vreo 7 cm, dupa care a fost strans nu stiu ce surub vertical de dedesupt (probabil cel din care se facea fixarea in pozitia reglata), din zona puntea fata (care era destrans din cauza gropilor) si dupa care mi-a fost facuta aerisirea (daca mai era necesara), prin ridicarea la maxim si virarea maxima stanga dreapta cu pedala de frana apasata.
Dar, contrar spuselor colegului de la Deva, acum nu se mai inclina de fata la franare (spatele devine foarte rigid la franare) si se simte ca lucreaza si frana spate.
Cand mi-au fost incarcate sferele la Deva si montate cu masina aplecata de fata (nu pe teren drept) aerul a intrat la montajul sferelor spate. Din cauza pozitiei atipice a masinii in mers (cu fata ridicata, de ma claxonau multi ca le bagam faza scurta in ochi) probabil ca autoaerisirea nu s-a realizat in totalitate si, cumulat cu alte slabiciuni (provenite si din pierderea elasticitatii membranei de la sfera centrala fata, care totusi lucreaza rapid cu aceasta golita), am avut frana doar pe fata (cu actionare si.....hidraulica). Cam asta cred ca a fost pentru ca placutele pe spate au si astazi foarte putina uzura (au lucrat numai cand au fost sferele goale).
Si respecte deosebite domnilor Faeran de la Deva, Sandor de la Cluj si Rolfi de la Satu Mare (si altii), pentru ca duc stindardul BX ului sus, ... foarte sus. Daca ar sti cei de la Citroen (Franta) i-ar premia pentru profesionalism si perseverenta.
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
MOTROCEL scrie:Cu tot respectul pentru pasionatii Citroen care mi-au raspuns la solicitari, cred ca am rezolvat problema la Satu Mare.
Masinii i-au fost facute reglajele pe inaltime cand erau sferele aproape goale, acum 3 ani, in Franta, cum bine anticipa colegul "Cit_a" de la Deva.
Acum au fost refacute reglajele pe inaltime cu sferele pline si mi-a fost coborata fata cu vreo 7 cm, dupa care a fost strans nu stiu ce surub vertical de dedesupt (probabil cel din care se facea fixarea in pozitia reglata), din zona puntea fata (care era destrans din cauza gropilor) si dupa care mi-a fost facuta aerisirea (daca mai era necesara), prin ridicarea la maxim si virarea maxima stanga dreapta cu pedala de frana apasata.
Dar, contrar spuselor colegului de la Deva, acum nu se mai inclina de fata la franare (spatele devine foarte rigid la franare) si se simte ca lucreaza si frana spate.
Cand mi-au fost incarcate sferele la Deva si montate cu masina aplecata de fata (nu pe teren drept) aerul a intrat la montajul sferelor spate. Din cauza pozitiei atipice a masinii in mers (cu fata ridicata, de ma claxonau multi ca le bagam faza scurta in ochi) probabil ca autoaerisirea nu s-a realizat in totalitate si, cumulat cu alte slabiciuni (provenite si din pierderea elasticitatii membranei de la sfera centrala fata, care totusi lucreaza rapid cu aceasta golita), am avut frana doar pe fata (cu actionare si.....hidraulica). Cam asta cred ca a fost pentru ca placutele pe spate au si astazi foarte putina uzura (au lucrat numai cand au fost sferele goale).
Si respecte deosebite domnilor Faeran de la Deva, Sandor de la Cluj si Rolfi de la Satu Mare (si altii), pentru ca duc stindardul BX ului sus, ... foarte sus. Daca ar sti cei de la Citroen (Franta) i-ar premia pentru profesionalism si perseverenta.
aÂşa minunĂŁĂžii n am auzit de cĂŽnd sunt.sĂŁ i spui respectivului domn cĂŁ trebuie sĂŁ citeascĂŁ mult.sĂŁ nu crezi mai mult de 10 % din ce ai scris.fĂŁrĂŁ supĂŁrare.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Sau ce domnu Sandor? Ca de starea sferei centrale fata depinde aproape totul? Pozitia orizontala a masinii si starea membranei sferei centrale de langa disjunctor determina si functioanarea normala a pompei hidraulice (nu cu zgomote repetate ca si de refulare) si reactia imediata dupa apasarea pe pedala de frana.
Pai inseamna ca il contrazici pe domnul Faeran de la Deva.
Si va contraziceti voi aia cu pretentii de experienta.
Aproape nimic din ceea ce mi-ai sugerat sa nu cred mai mult decat 10% nu mi-a fost spus de la Satu Mare. Omul a rezolvat problema fara sa trancaneasca despre ce a facut. Daca eu am tras concluzii gresite, e vina mea si mi-o asum.
Pai inseamna ca il contrazici pe domnul Faeran de la Deva.
Si va contraziceti voi aia cu pretentii de experienta.
Aproape nimic din ceea ce mi-ai sugerat sa nu cred mai mult decat 10% nu mi-a fost spus de la Satu Mare. Omul a rezolvat problema fara sa trancaneasca despre ce a facut. Daca eu am tras concluzii gresite, e vina mea si mi-o asum.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
MOTROCEL scrie:abarth_mcm scrie:Frana e aceeasi indiferent de starea sferelor. Nu are nicio legatura. Mari tampenii mai spun unii asa zisi mecanici.Ma minunez si eu
Fratele meu, de cand urmaresc forumul, numai minunatii citesc de la tine. Asa ca minuneaza-te in continuare spre Moldova.
Fratioare(cum ma numesti tu)... eu nu am avut nicio legatura cu tine,nu te cunosc, nu pricep atacul tau si nu intru in astfel de atacuri...dar sferele nu iti influenteaza franarea asa cum ai zis mai sus
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
abarth_mcm scrie:MOTROCEL scrie:abarth_mcm scrie:Frana e aceeasi indiferent de starea sferelor. Nu are nicio legatura. Mari tampenii mai spun unii asa zisi mecanici.Ma minunez si eu
Fratele meu, de cand urmaresc forumul, numai minunatii citesc de la tine. Asa ca minuneaza-te in continuare spre Moldova.
Fratioare(cum ma numesti tu)... eu nu am avut nicio legatura cu tine,nu te cunosc, nu pricep atacul tau si nu intru in astfel de atacuri...dar sferele nu iti influenteaza franarea asa cum ai zis mai susSfera centrala influenteaza comportamentul hidraulicii in sensul in care pompa hidraulica nu e fortata sa lucreze mult si sa tacane des conjunctorul...etc. Celelalte sfere de la roti nu au absolut nicio influenta asupra hidraulicii in niciun fel. Chiar daca sunt sparte, descarcate sau incarcate, tot frana aia o ai
. Zi si tu..cum sa influenteze o sfera de la roata franarea?Asta e tare de tot
Cred ca topicul asta se intinde prea mult fara rost
PS: invata geografie.
Eu m-am referit numai la sfera centrala in toate textele pentru ca asta am auzit-o la Faeran de la Deva. Nu la toate sferele. Dar ma rog, imi cer scuze pentru limbaj. Cred ca am incheiat subiectul.
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady






