prin oras se infierbanta tare si repede lichidul de racire

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

cip
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mie 09-Sep-2009 20:24
Localitate: bistrita

prin oras se infierbanta tare si repede lichidul de racire

Mesajde cip » Dum 10-Oct-2010 18:41

De ceva timp, la condus in viteza 1,2 se infierbanta repede lichidul de racire. Se porneste termocupla.
Vara ma gandeam ca la orice masina se incalzeste repede. Dar se intampla chiar daca afara este rece.
E de la uzura? In bord are 267.000 km.
Xantia, 1.9 td 90 cp, an 1994.
Merci.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 11-Oct-2010 00:04

nu e de la uzura. si a mea face la fel, si nu are nici o problema in rest. am mai auzit basma ca atunci cand e frig nu trebuie sa auzi termocupla ca cica nu ar fi nevoie. dar... eu la toate- masinile mele am auzit-o si vara si iarna.

cip
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mie 09-Sep-2009 20:24
Localitate: bistrita

Mesajde cip » Mar 12-Oct-2010 13:47

ar fi posibil sa aiba influenta si de la turbina? Mentionez ca motorul consuma si ulei, complectez aprox. 2-300 ml la 800 km
efectuati prin oras. Daca as schimba antigelul cu unul de calitate superioara(nu stiu care) ar fi ceva mai bine?
Merci.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mar 12-Oct-2010 14:22

Ce inseamna totusi "se infierbanta tare"? Trece de 90°? Trece de 100°? Daca se supraincalzeste, sunt mai multe cauze posibile
- sa fie blocat termostatul pe pozitia inchis. :roll:
- sa fie radiatorul infundat partial (nu numai pe exterior, ci si pe interior)
- sa nu functioneze termocupla ventilatorului sau ventilatorul in sine (de obicei releul sau siguranta). Excludem asta, ca zici ca porneste.
- sa ai aer mult in instalatie, daca nu a fost aerisit ca lumea sistemul de racire.
- sa ai probleme de etansare, de exemplu garnitura de chiulasa arsa, dar atunci sunt semne care arata asta, pe langa supraincalzirea motorului.
De obicei antigelul se schimba dupa 2 ani de utilizare, devine acid si provoaca belele.
Temperatura normala de functionare a unui motor este in jur de 90°, orice motor ajunge la temperatura aia. Daca atunci cand e frig nu se incalzeste motorul la regimul normal de functionare, e o problema, de cele mai multe ori lipsa termostatului. :roll: Rolul termostatului si a ventilatorului este sa mentina temperatura de functionare a motorului in jurul valorii aleia, nu sa tina motorul cat mai rece. :roll: Iar motorul trebuie sa ajunga la temperatura aia, nu sa ramana cat mai rece.
Zici ca porneste ventilatorul. Verifica si CAND porneste, daca porneste cu mult inainte sa atingi temperatura normala de functionare, e o problema cu termocupla. Daca nu ma insel, e in doua trepte, la 79°C si respectiv la 80 si ceva °C pornesc cele 2 trepte ale ventilatorului.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 12-Oct-2010 20:31

Nu prea are treaba lichidul. Daca termocupla, termostatul si ventilatorul merg, si nu ai probleme nici cu garnitura de chiulasa, poti incerca sa scoti si sa cureti radiatorul.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

cip
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mie 09-Sep-2009 20:24
Localitate: bistrita

Mesajde cip » Joi 14-Oct-2010 07:24

ventilatorul porneste la 80 C si poate si ceva mai repede.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 17-Oct-2010 13:24

termocontact (si nu termocupla) decalibrat, inlocuieste-l
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

cip
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mie 09-Sep-2009 20:24
Localitate: bistrita

Mesajde cip » Dum 17-Oct-2010 15:01

khan scrie:termocontact (si nu termocupla) decalibrat, inlocuieste-l

unde se afla termocontactul? nu stiu cum e.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 17-Oct-2010 15:17

e una dintre cele 2 (3 daca are si aer) sonde de pe carcasa termostatului, cea maro mai degraba
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst