Acces alimentare ventilator habitaclu

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

poliumf
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 09-Mai-2006 15:37
Localitate: UK

Acces alimentare ventilator habitaclu

Mesajde poliumf » Mie 13-Oct-2010 10:47

Salutare, Xsara mea are un comportament electric foarte ciudat. Motorul porneste si se opreste doar daca aprind si sting farurile, ventilatorul de habitaclu s-a oprit. Am desfacut o data contactul si am curatat firele acre erau cam carbonizate, ventilatorul a mers cateva luni, acum e mort din nou. Am luat un contact "nou" dar n-am reusit sa pornesc deloc masina cu el. Am verificat cu ohmmetru si pare sa inchida contactele asa cum scrie la carte dar masina nu porneste. Cand l-am verificat pe al meu, cel buclucas, ma mir cum de porneste masina pentru ca secventa de inchis deschis contacte e total aiurea (pe S e OK, A la fel, M nu are contact decat la firul gri si pe D nu are contact pe firul negru desi asta ar trebui sa fie singurul care sa mearga). Am hotarat sa nu-mi mai bat capul cu asta si sa incerc sa alimentez cumva ventilatorul din alta parte. Aveti vreo idee simpla? Daca da ar fi minunat sa-mi dati si niste indicatii cum sa fac conexiunea. Multumesc

poliumf
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 09-Mai-2006 15:37
Localitate: UK

Mesajde poliumf » Joi 14-Oct-2010 12:34

Sa fiu mai clar, as vrea sa alimentez ventilatorul fara sa mai trec prin contactul de la cheie. E fezabil? Multumesc

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 14-Oct-2010 13:04

poti sa inserezi un releu de 20A pe traseul ventilatorului, ca sa nu mai treaca tot consumul prin contact. eu asa am facut, dupa ce mi s-a prajit contactul.

poliumf
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 09-Mai-2006 15:37
Localitate: UK

Mesajde poliumf » Joi 14-Oct-2010 15:30

Nu vroiam sa ma mai incurc cu un nou contact si cu protectia asta, vroiam ceva rapid ca mai tin masina asta un pic si o casez. Ma gandeam sa ma leg de la priza de 12V (nu bricheta ci una suplimentara) direct la ventilator. Exista vreun risc ca nu stiu ce permite priza ca si curent? Sa sufle putin aer ca s-a facut frig si-n Anglia.

mishua55
simpatizant
Mesaje: 43
Membru din: Sâm 24-Mai-2008 22:25
Localitate: ZARAGOZA

Mesajde mishua55 » Joi 14-Oct-2010 15:48

urmareste firele de la ventilator care ajung la contact si fa o punte intre + su retur
eu asa am facut si o am asa de 2 ani

poliumf
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 09-Mai-2006 15:37
Localitate: UK

Mesajde poliumf » Joi 14-Oct-2010 16:45

Pai la contact ajung 3 perechi de fire maro, negru, gri. Tu zici sa unesc firele de pe conectorul maro? Poti fi un pic mai exact? AAveti careva o schema sa vad cum se leaga toate?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 17-Oct-2010 13:40

pune contactul nou si incearca sa pornesti avind in apropierea contactului si cheia veche. e un cip inauntru pe care daca nu il vede nu deblocheaza calculatorul de motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

poliumf
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mar 09-Mai-2006 15:37
Localitate: UK

Mesajde poliumf » Mar 19-Oct-2010 15:41

Contactul nou are firele legate altfel, doua dintre ele sunt legate impreuna (1 si 6). Al meu era Simplex si asta e Valeo, pare mai nou si are cablurile cam jumatate lungimea celor vechi. Faza cu cheia veche am incercat-o dar nu e asta ci pur si simplu cand dau sa porneasca nu cupleaza. Intre timp am mai curatat o data contactul vechi si o mai duc asa catva timp.

Xara
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Vin 23-Mar-2007 14:17
Localitate: Radauti

Mesajde Xara » Vin 22-Oct-2010 08:42

Problema e la contact sau la ventilator?
Daca la ventilator ajunge tensiunea nominala (12-14V) si totusi acesta nu functioneaza inseamna ca cel mai probabil s-a stricat modulul de comanda al acestuia. Vezi ca sunt mai multe posturi despre cum se repara.
Insa defectiunea poate fi si in alta parte (adica ai tensiune de alimentare, modulul cu tranzistori e in regula dar totusi ventilatorul nu porneste! (cazul meu)
Prin incercari am constatat ca lipseste semnalul de comanda pentru modulul ventilatorului (probabil defect calculatorul de clima) asa ca am incercat sa-l pacalesc cu un potentiometru - si a mers! Nu ai ai aceeiasi plaja da reglaj dar opricum e mai bine decat nimic.
Nu trebuie taiat nimic, doar doua fire improvizate pe conectorul cu 4 pini (rosu Âşi negru groase, galben si portocaliu subĂžiri - pe unul din astea subtiri vine si semnalul ce comanda turatia la ventilator), legate la un potentiometru.
Nu mai tin minte exact firele pe care trebuie pus potentiometrul si nici valoarea acestuia, am probat mai multe pana a mers!


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats