noua mea jucarie: xantia rosie...

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Lun 18-Oct-2010 00:03

D'astia cu prejudecati "Citroen" nu vrem nici unul.....pe mine m-au facut sa borasc unii colegi de serviciu cand au vazut masina mea.....Logica voma....mi-au confundat masina cu un Cx....Dauhhhh!!!
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 18-Oct-2010 05:48

Cele de 1.8 16v au avut o varianta foarte lunga de cutie. Intri pe citroen service, si cu seria de sasiu afli ce cutie ai.
..Placutele de frana proaste, nu franeaza discurile si se incing mult mai tare

Se incing mai tare cand franeaza mai bine.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 19-Oct-2010 02:53

Salut Lucian,

Pai n-am stiut ce frane ai pe ea... :D . Am crezut ca ai franele originale de 1,8i...
Sa stii totusi, chiar si cu un stil de condus mai agresiv, eu la BX n-am reusit sa-i obosesc nici o data franele...Nici o data nu au dat semne de oboseala, chiar si pe coborari in fortza la munte, pe serpentine, unde au fost momente cand a iesit fum albastru din cauciucuri... :D .
Iar masina avea franele originale de BX 19 TRS. Ca sa-ti faci idee despre stilul de condus...Am facut distantza Sibiu - Braila in 6h 30...450 km in conditii de iarna (3 Ianuarie) noapte, ninsoare/asfalt ud sau inghetat, vant puternic.... prin Intorsura Buzaului. Am plecat la 15:30 din Sibiu si la 21:30 eram in Braila. Nici cu motocicleta nu am scos timp mai bun de 9 ore...
Franele de Citroen au o rezerva de putere fantastica, datorita conceptiei si nici nu sant subdimensionate la capitolul discuri/placute. Dupa orice fel de tratament, eu n-am reusit sa ard placute sau sa ovalizez discuri. La Xantia, s-ar putea ca asta sa fie o hiba (ovalizarea discurilor, fiindca si eu am sesizat ca am un disc care trepideaza la franari puternice prelungite.
Placutele de frana Lukas, din cate stiu nu sant tocmai proaste...
Oricum, cert e ca discurile intotdeauna se ovalizeaza cand sant incinse si ajunge apa pe ele.

Vitezometrul....N-am stiut de combinatia asta bord...pinion...roti...Da asa e posibil sa indice viteza reala. Dar cu bordul original, sigur nu avea cum.

Cutiile de viteze...Nuuu! S-au montat si pe 8V si pe 16V cutii lungi si cutii scurte. Stiu o Xantia X2-1,8-16V cu cutie scurta...Dehhh...Francezii...Chiar am citit treaba asta intr-un articol dintr-o revista...A fost strict pt. impozitare gandita. Una din cutii e notata cu 7 bh...cv...hp (nu mai stiu exact denumirea...) si cealalta cu 9.
Din punct de vedere al performantelor date in specificatii nu difera decat consumul...Au reusit sa-l creasca pe cel de la cutia scurta cu 0,5L/100 (consumul mediu dat pt. 1,8-8v).
Daca vrei sa afli exact ce cutie ai pe masina, ce a spus sorin e cel mai just...intri pe Citroen service, introduci seria de sasiu si...

Cu XM-ul...E adevarat! Pasionatii doar admira...:-). Oricum e chestie de optica...de cum vezi lucrurile...Sigur cel care-l va cumpara, nu va fi om "normal"...Ca noi toti ! :D . Trebuie sa fii un pic altfel decat "turma" ca sa-ti cumperi XM...Altfel ti-ai cumpara Dacia,VW sau Opel. Trbuie sa fii in stare sa distingi rafinamentul XM-ului, ca sa il cumperi. Eu asa vad lucrurile.
Oricum, ca un argument de neclintit la vanzare (daca vine un client): Fa o demonstratie de ridicare si coborare a masinii, apoi o tura cu ea si masina e ca si vanduta. :) . Nici un novice nu poate ramane neimpresionat de suspensia Citroen. :D .
Cu sigurantza fiecare lucru are clientul lui!!! Si eu am zis acelasi lucru mereu.
Bafta la vanzare !!! Piatza de SH-uri a crescut in luna Septembrie cu 41% fatza de luna anterioara.

sorin - Ce spui tu are logica, dar iti spun din practica, ca placutele proaste incing discurile si le uzeaza mai repede. Pune niste placute originale (recomandate de fabricant) si ai sa vezi ca nu se mai uzeaza nici discurile, iar franele lucreaza la temperaturi normale.
Am avut clienti pe service, care nu au vrut sa ma asculte cand le-am zis sa cumpere placute originale...au montat placute proaste, au uzat discurile si nici frane ok nu au avut. Dupa aceea au cumparat placute originale...dar si discuri noi...
Cu siguranta intervin mai multi factori, care ne scapa noua acum.
Probabil ca placutele proaste, care nu franeaza discurile suficient de bine, au nevoie de o apasare mai mare pe disc. Cum franele de Citroen nu duc lipsa de putere (la BX era belea cu frana fara ABS si e problema recunoscuta de jurnalistii care au testat masina)...o apasare mai mare pe discuri, poate trece f. usor neobservata la Citroen, fiindca prin apasarea pedalei, soferul nu creaza presiune in instalatia de frana, ci doar dozeaza un volum/presiune (deja existente in instalatie) spre roti. Acestea au valori muuult mai mari decat in cazul franelor clasice. De aici promptitudinea/violenta si rezerva de putere a franelor Citroen...
De ce daca placutele au ajuns la metal, nu mai franeaza, dar metalul se gripeaza ??? E vorba de compozitia materialului...
Ma rog...nu ma pricep eu prea bine sa explic si nici nu incerc sa ma dau specialist, dar in esenta cam asta e.

THUNDER77 - Stai linistit ca e plin de indivizi de genul asta...Totul pleaca din necunoastere si indolentza. Am intalnit si eu destui care stramba din nas aiurea cand vad Citroen. Dar toti raman cu gurile cascate si mor de invidie, cad vad ce poate o astfel de masina...cand vad ca Opel-ul/VW -ul lor scump si drag pe care au dat dublu ca bani, nu e in stare sa intre pe unde intra un Citroen...Despre comfort, nu mai vorbim fiindca oricum n-au avut ocazia sa mearga cu un Citroen...Daca ar fi avut aceasta ocazie, nu-si mai luau Opel... :D .
Sincer...m-am saturat sa incerc sa le explic novicilor ca Citroen-urile sant niste masini remarcabile din multe puncte de vedere. Sa fie sanatosi ! Sa mearga in carutele lor si sa repare sanatosi TDI-urile lor care consuma ulei de noi si li se stramba puntile spate de la orice gropitza...Sa le stapaneasca sanatosi!!! Ce vreti !!! Asta e poporul roman !!!
Sa mearga ei cu Opel si VW ca-s mai bune si sa ne plimbam noi in BX, CX, XM, Xantia, C5 si sa ne dam jos de la volan odihniti si mai in sigurantza dupa 500 de Km. De ce ar trebui sa fie toti oamenii la fel ??? :D .
O singura masina de alta marca mi-a placut cu adevarat! E vorba de BMW X5. Este fantastica! Are suspensiile si sportive si comfortabile in acelasi timp. Cat despre demaraje si viteza nu mai vorbesc. Sant impresionante! Dar discutam despre alta categorie de pret mult diferita, cu alte costuri de intretinere. Asa ca deocamdata votez pt. "crocodilul" meu verde. :D

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mar 19-Oct-2010 22:10

Dau o duzina de X5-uri pe un XM impecabil , o Xantia Activa impecabila si un CX de serie 2 tot impecabil si ai sa vezi ca duzina se uzeaza mai repede decat astea 3 :D Si ca "bonus" le cer si un DS :D
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Mie 20-Oct-2010 22:10

No sa-ti para rau de pui mana pe o activa HDI si asta pot sa-ti garantez ...de-si mai mici probleme cu ea :wink:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 20-Oct-2010 22:51

am venit saptamana trecuta cu una, si mai era si exclusive pe deasupra, deci piele, trapa, etc... marfa masina, pacat ca nu a fost pentru mine :lol: poate o sa apara si pe aici sa si-o prezinte...

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Mie 20-Oct-2010 23:20

Indeamna-l ! :D
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 21-Oct-2010 00:08

e forumist :lol:
deocamdata asteptam :lol:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 24-Oct-2010 15:22

Nu sant un adept al Diesel-urilor. Cu toate ca parerile sant impartite (si s-a mai discutat pe acest subiect pe forum) nu suport Diesel-ul...Nu suport zgomotul lor...vibratiile...mirosul de motorina si de fum de motorina. Pt. mine masina nu-i masina daca nu e pe benzina. Va rog sa ma intelegeti...E o chestiune personala...Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni. :D .
Activa - Nu am condus, dar din cate stiu e o masina unica ca si comportament rutier. Cred ca e interesant ca masina pe care o conduci, sa nu se incline in viraje. Cred ca sta excelent pe sosea. Pacat ca e destul de complicata la partea hidraulica.

Thunder77 - Stai linistit! BMW X5 e masina adevarata! Pacat ca nu e pt. oricine. E f. scumpa la intretinere. Pt. exemplu...bateria este amplasata in portbagaj si are o forma aparte. Nu poate fi folosita decat baterie de acel tip si costa aprox. 800 RON de la Varta.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 24-Oct-2010 17:45

ai doar impresia ca sta excelent pe viraje, dar senzatia este de nedescris. cu stabilitatea... e discutabil.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 24-Oct-2010 20:06

ce se discuta pe aici m-a facut sa revin la sentimente pe care le credeam ingropate... Si eu vreau XM.....
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 24-Oct-2010 21:03

ce coincidenta... eu vreau sa il dau pe al meu. hai nu facem ceva? iti iau si bx-ul la combinatie :lol:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 27-Oct-2010 00:46

dj01fad - De ce spui ca e doar aparenta stabilitatea in cazul Activa ???
Sigur...Mai mult decat permit pneurile nu are cum sa se tina de sosea, dar banuiesc ca e mare lucru sa nu se mai incline caroseria spre exteriorul virajelor...In felul asta, centrul de greutate al masinii nu se mai muta spre exterior...In plus nici cauciucurile nu-si mai modifica pozitia verticala fatza de asfalt...
Am vazut cateva filmuletze cu incercari dinamice (ex. trecerea printre jaloane...pe care-l stie toata lumea) si acolo masina sta f. bine pe traiectorie...Mult mai bine decat altele.
Ce se intampla cu stabilitatea Activei ??? Ori are tendinta de a se rasturna, de la un punct incolo (daca fortezi...)??? Este imprevizibila??? Ce se intampla cu ea??? Chiar as fi curios sa aflu !

XM-ul ??? - Daaa! E o masina superba ! Are niste linii superbe...perfecte si este total altfel decat toate celelalte masini. Dovada??? Faptul ca este f. greu sa faci tunning pe XM. Doar firmele consacrate au reusit sa scoata ceva in sensul asta.
Este incomfundabila pe sosea! Are botul ascutit...laterala e numai geamuri...Lampile spate mascate...Luneta suplimentara ca sa nu intre vantul in masina cand deschizi hayonul....Interiorul cu tot ce poate sa insemne comfort....E superba! Consider ca e un adevarat urmas al DS-ului si CX-ului, fiindca pastreaza multe din trasaturile definitorii Citroen. Cred ca s-a gasit o rezolvare moderna reusita pt. a mosteni liniile DS si CX.
Nu am condus XM, dar vorbeam cu cineva care a avut o astfel de masina (un XM) in Germania, mai multi ani....Cu toate ca nu e fan Citroen, a fost profund impresionat de ce ofera masina aia...Imi povestea cum e sa mergi cu 200 Km/h pe autostrada si sa tii volanul doar ... cu un deget (directie DIRAVI)....A remarcat si faptul ca masina nu il obosea atunci cand facea multi Km. Povestea ca a fost nevoit sa doarma de cateva ori in masina acolo....Spunea ca se doarme imparateste in XM... :D .
Daca ar fi dupa mine, as prefera un 3,0L - V6, dar pt. Romania cred ca e mai cu cap 2,0L - benzina. :(
Cred ca este cu mult superioara Xantiei si e firesc, atat timp cat e dintr-o clasa superioara. Initial spre XM imi erau ochii si mie (cat am avut BX-ul...Nu stiu ce m-a facut sa-mi iau Xantia...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 27-Oct-2010 10:51

xm ... e ceva deosebit, nu mai are rost sa mai spun nimic
de activa.... da.... nu se inclina. si da, e tare imprevizibila. nu se rastoarna pentru ca nu are cum sa se rastoarne, dar de la un punct incolo este tare periculoasa. cauta pe net sa vezi cate dintre ele au sfarsit prin stalpi, pomi sau mai stiu eu ce. toata chestia asta se intampla pentru ca masina cu toate ca are suspensie moale nu se inclina, si.... nu iti comunica nimic. ai impresia ca tine, ca tine... ca tot tine, si... poc! esti in zid. am fost pe aeroport cu o activa, sa vedem ce poate. si.... cand a plecat, plecata a fost, s-a dus dreaq de-a latu' de nu am mai avut ce sa ii fac. efectiv pleaca cu totul, si nu ai ce sa ii faci. da, e misto, dar cand nu te dai ca nebunul la ea. pentru un sofer exrem nu e buna pt ca nu comunica. eu am putut sa o compar cu a mea, care la vremea aia avea sfere de hydractive, pe spate incarcate la 20 si pe fata la 35, si rotile pe 16, si din ce am mers cu ambele, aveam mult mai multa incredere in a mea, intram mult mai tare cu ea pe curbe si fara frica, pentru ca o simteam daca vrea sa faca ceva, pe cand activa... mergeam orbeste. tine sau se duce.... nu stim. plus ca... nici a mea nu se mai inclina asa de tare cu setarile alea la suspensie, si probabil ca daca aveam si barile stabilizatoare de hydractive era altceva. acum... am revenit la suspensia normala, pentru ca nu prea mai puteam sa merg cu masina prin oras, era un chin. concluzia mea a fost urmatoarea: activa este minunata, sta minunat pe drum, dar, daca soferul este nebun, si vrea sa forteze la limita, nu recomand.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 27-Oct-2010 20:39

Multumesc Lucian! Deci e exact cum ma asteptam....Activa este imprevizibila...Sigur...Aici putem fi subiectivi pt. ca este posibil ca masina, fiind total diferite de celelalte, sa ceara un timp de acomodare. Probabil ca dupa ce mergi un timp cu o Activa, reusesti sa ii simti momentul in care incepe sa derapeze si reusesti sa exploatezi exact partea frumoasa.
Acum, un lucru este cert...Nu se poate trece peste aderenta oferita de pneuri...Daca pneurile rup aderenta, poti sa ai o mie de sisteme sofisticate pe masina, ca tot degeaba.
Probabil ca la Activa, prin faptul ca nu se mai inclina (nu se mai muta centrul de greutate spre exterior) se imbunatateste stabilitatea pana la un punct, dar cu pretul de a fi imprevizibila cum spuneam.
Cum ai spus si tu Lucian...probabil ca e mai ok s-o simti cat se inclina...masina sa te avertizeze...si sa te ponderezi, decat sa nu stii si o data sa te trezesti ca rupe aderenta si masina devine de necontrolat.
Interesanta experienta ta de pe aeroport !!!
Cred ca as prefera mai curand o Xantia cu Hydractive 2 pe ea, decat o Activa.
Am avut si eu o experientza interesanta, pe care am facut-o fara voia mea...Cand am cumparat Xantia de la Sibiu, am cumparat-o cu sferele de pe spate aproape descarcate (era aproape tzeapana de spate...mai lansa doar 2-3 cm...) si am fost nevoit s-o aduc pana la Braila asa, cu toate ca m-a durut sufletul.
....In ciuda faptului ca masina tzopaia de spate destul de rau, acolo unde soseaua era buna, m-a surprins placut faptul ca statea excelent pe viraje. Acum, cu sferele incarcate si chiar si cu roti pe 15'' cu cauciucuri mult mai late decat cele originale, nu mai sta atat de bine.
Pt. cei care vor o masina cu tinuta de drum sport, cred ca aici ar trebui umblat...Bara stabilizatoare spate si sfere spate.
............La sferele spate, nu stiu exact asupra carui lucru ar trebui umblat, pt. a nu afecta prea tare comfortul....La presiunea din sfere (adica un arc mai tare) sau alte sfere cu orificii mai mici (adica amortizare mai ferma) ??? Sau si una si alta ???
Cred totusi ca daca se schimba doar bara stabilizatoare de pe spate (fara a modifica sferele) nu va fi afectat comfortul....Dar mi-e teama sa nu se intample ce se intampla cu Activa.
Oricum, e chestiune de finetze si de muulte incercari si probe. Probabil ca daca masinile noastre ar avea pe ele Hydractive 2, s-ar elimina acest neajuns. Am citit despre Xantiile Hydractive 2 ca se comporta remarcabil pe sosea. Chiar ma bate gandul sa montez pe masina mea un astfel de sistem (un Hydractive 2...).


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes