noua mea jucarie: xantia rosie...
Moderator: Echipa Tehnica
Daca esti sofer de LHM
pot sa zic ca poti sa o fortezi in limitele bunului simntz si o sa realizezi ca e ceva deosebit si cu totul aparte , mai exact ; masina este bestiala si asta pot sa zic ca au trecut citroene prin mana mea dar de povestile peste limite sunt de acord ....ma rog , care stie o masina lipita de asfalt si cand se desprinde sa nu-si ia zborul
???
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
pai ideea e sa nu ajungi sa se desprinda de asfalt. oricum, cel putin, eu am invatat-o pe asta a mea, si stiu sa ma dau tare cu ea chiar daca pleaca de spate (si pleaca).
referitor la suspensie... este foarte greu sa gasesti un compromis care sa imbine si confortul si stabilitatea. eu cel putin am incarcat sferele de 4-5 ori intr-o zi ca sa ajung la o setare cat de cat aproape de adevar; o si lasasem cam 4 cm mai jos, dar acum am urcat-o la loc; urmeaza sa schimb bara stabilizatoare pe spate ca am de hydractive, iar pe fata... e durere. trebuie data puntea jos, si nu prea am chef sa fac asta, iar daca e sa ma incumet sa fac asa ceva, ii pun si tevile si bara de la activa, schimb puntea spate cu totul si basta... problem solved. si va fi si hydractive. dar... dupa cum spuneam, nu cred ca merita facut asa ceva, mai bine cumpar una gata facuta si basta. ceea ce cred ca ar fi interesant de facut, ar fi un xm "activ"
am auzit, ca undeva pe gogoloiul asta, un tembel si-a facut un SM hydractive 2 si activa. tare, nu?
referitor la suspensie... este foarte greu sa gasesti un compromis care sa imbine si confortul si stabilitatea. eu cel putin am incarcat sferele de 4-5 ori intr-o zi ca sa ajung la o setare cat de cat aproape de adevar; o si lasasem cam 4 cm mai jos, dar acum am urcat-o la loc; urmeaza sa schimb bara stabilizatoare pe spate ca am de hydractive, iar pe fata... e durere. trebuie data puntea jos, si nu prea am chef sa fac asta, iar daca e sa ma incumet sa fac asa ceva, ii pun si tevile si bara de la activa, schimb puntea spate cu totul si basta... problem solved. si va fi si hydractive. dar... dupa cum spuneam, nu cred ca merita facut asa ceva, mai bine cumpar una gata facuta si basta. ceea ce cred ca ar fi interesant de facut, ar fi un xm "activ"
cit_a - Probabil ca totul se rezuma la a te acomoda cu masina...Probabil ca daca nu e masina ta si nu o conduci in fiecare zi, e mult mai imprevizibila decat una clasica. Si stiu treaba asta de la masinile preparate pt. sport....Daca intaresti barele stabilizatoare, sta mult mai bine masina decat una de serie, dar cand a fugit, fuge dintr-o data....cum sa spun...e mult mai violent derapajul...Te ia pe NV.
Practic sistemul de la Activa e cam acelasi lucru ca la masinile sport, doar ca are posibilitatea de a se modifica permanent de la o bara stabilizatoare moale, la una care opune rezistentza, in functie de informatiile pe care le primeste calculatorul suspensiei.
Sant convins ca Activa e unica in comportament rutier, prin sistemul de suspensie pe care il are.
Personal cred ca pt. un sofer care nu se da la curse cu masina, cea mai placuta versiune este una cu Hydractive 2 pe ea. Faptul ca ai posibilitatea sa treci de la o suspensie comfort, la una sport, prin intercalarea celei de-a 3-a sfera pe fiecare punte, schimba radical comportamentul suspensiei. Nu stiu ce bare stabilizatoare are pe ea Hydractyive2......Daca sant la fel sau sant mai groase decat la versiunea standard.
Tare mi-ar place una hidractiva !!!
dj01fad - Exista popoare pe lumea asta, care-si permit sa se ocupe si de modificat masini...fara sa moara de foame....La noi, in tara asta de tot risul, nimic nu se poate. Abia daca ne permitem sa tinem pe linia de plutire masinile astea superbe, demne de o cauza mai buna !!! Pacat!
Interesant! oare cum se comporta un SM Activa ???
Practic sistemul de la Activa e cam acelasi lucru ca la masinile sport, doar ca are posibilitatea de a se modifica permanent de la o bara stabilizatoare moale, la una care opune rezistentza, in functie de informatiile pe care le primeste calculatorul suspensiei.
Sant convins ca Activa e unica in comportament rutier, prin sistemul de suspensie pe care il are.
Personal cred ca pt. un sofer care nu se da la curse cu masina, cea mai placuta versiune este una cu Hydractive 2 pe ea. Faptul ca ai posibilitatea sa treci de la o suspensie comfort, la una sport, prin intercalarea celei de-a 3-a sfera pe fiecare punte, schimba radical comportamentul suspensiei. Nu stiu ce bare stabilizatoare are pe ea Hydractyive2......Daca sant la fel sau sant mai groase decat la versiunea standard.
Tare mi-ar place una hidractiva !!!
dj01fad - Exista popoare pe lumea asta, care-si permit sa se ocupe si de modificat masini...fara sa moara de foame....La noi, in tara asta de tot risul, nimic nu se poate. Abia daca ne permitem sa tinem pe linia de plutire masinile astea superbe, demne de o cauza mai buna !!! Pacat!
Interesant! oare cum se comporta un SM Activa ???
Daneeee , sunt multe de spus despre o activa . In mare pot sa-ti zic ca are masina are 6 telescopae din care doua sa zicem ca nu intaresc bari stabilizatoare ci fac corectii asupra masinii , sfere ce sa mai zic ...fara numar
10 bucati la puratator , etc, etc ..... Apropo , sa sti ca nu difera cu nimic masina fata de una clasica doar cand apesi acel mic buton incepe asistenta pe masina si drept sa zic nu mai conduc sportiv demult si totusi o folosesc din cand-in-cand . Exemplu ; mai amu cateva zile pe un drum cu serpentine stranse ma tot agasa unu' cu o masina mai bengoasa si dupa actionarea acelui buton i-am dat un exemplu ca poate fi mai politicos in trafic indiferent de ce masina ai , mai exact s-a tinut dupa mine pana era sa zboare intro curba si dupa aceea a fost ca mielul la oaie
...., in fine , sunt multe de zis pe aici .
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
stai linistit, ca nu ma apuc de asa ceva... doar sunt intreg la minte nu? nu fac asa ceva decat dupa ce ii pun motor hdi... v6
uaaaaaaaaahahhahhaah
tare nu? glumesc, desigur.
oricum, oricat ar fi ea de xantie, orice versiune ar fi, ca xm nu este. xm efectiv merge ca trenul pe sine. si... unde mai pui ca cx era si mai tare
) de mai... progresul asta 
uaaaaaaaaahahhahhaah
tare nu? glumesc, desigur.
oricum, oricat ar fi ea de xantie, orice versiune ar fi, ca xm nu este. xm efectiv merge ca trenul pe sine. si... unde mai pui ca cx era si mai tare
cit_a - Stiu cum functioneaza Activa si cum arata mecanica ei...Probabil ca nu m-am exprimat tocmai OK. Stiu care e rolul telescoapelor si sferelor suplimentare. M-a pasionat si ma pasioneaza tot ce inseamna Citroen si am tot adunat documentatie de tot felul.
Chiar m-a incitat la un momentdat sa pricep cum functioneaza Activa. Pot spune ca e si mai interesant mecanica de la prototipul Activa 2...Doar nu am avut ocazia sa conduc Activa...De aici o mie de supozitii si presupuneri.
Interesanta si faina povestea ta cu serpentinele ! Sant convins ca o Activa sta muuult mai bine decat celelalte masini...Probabil ca pot apare probleme doar daca nu esti acomodat cu acest sistem de suspensie (daca nu e masina ta) si daca o fortezi la limita.
Am spus ca as prefera totusi o Hydractive 2, mai mult in virtutea faptului ca e ceva mai simpla si mai usor d intretinut decat o Activa si pt. ca am considerat ca ar fi suficienta pt. pretentiile mele in materie de sofat. Sant un sofer destul de ponderat...merg cat se poate de legal...Destul de rar ma mai apuca si o calc. Sant genul de sofer care prefera o masina comfortabila, in defavoarea uneia sportive.
dj01fad - Pai pana la urma e progres sau regres ??? Sincer sa fiu si eu am sesizat ca BX-ul cu toate ca era mai instabil decat Xantia in linie dreapta, la viteza, totusi BX-ul mi s-a parut o masina mult mai echilibrata decat Xantia...Mai usor de strunit...Mai cinstita...etc.
Cred ca pe BX masele erau distribuite mai echilibrat pe masina decat la Xantia....Nu stiu, dar in situatii limita, masina aia (BX-ul) era incredibila...Se agatza ca o matza de asfalt....Cu toate ca dansa in toate partile si imi dadea impresia ca nu sta bine pe sosea, daca aparea o situatie disperata (frana cu evitare de obstacol...derapaj pe gheatza...curba vazuta tarziu noaptea pe serpentine...)masina efectiv devenea alta...Se lipea cu burta de asfalt si asculta ce ii ceream eu din volan...Se torsiona parca cu totul pe viraje, dar nu se dadea batuta...Stiam ca din virajul ala voi iesi drept, exact acolo unde trebuia...Toate acestea pe orice conditii meteo si cu cat era mai rau, cu atat se comporta mai bine...Pe ploaie...pe zapada...pe polei...Era o masina formidabila!!!
Xantia imi da impresia ca e mai greoaie si ca nu e asa de dispusa sa asculte...Nu stiu..Poate sant subiectiv. Poate inca nu m-am acomodat cu ea (cu adevarat)...Asta pt. ca nu am facut prea multi km cu ea.
In schimb la capitolul comfort, Xantia e muuult mai sus decat BX-ul...Felul in care valseaza masina...cum trece peste denivelari...zgomot interior...pozitia la volan...Din punctul asta de vedere Xantia reprezinta intradevar un progres...un pas inainte.
Chiar m-a incitat la un momentdat sa pricep cum functioneaza Activa. Pot spune ca e si mai interesant mecanica de la prototipul Activa 2...Doar nu am avut ocazia sa conduc Activa...De aici o mie de supozitii si presupuneri.
Interesanta si faina povestea ta cu serpentinele ! Sant convins ca o Activa sta muuult mai bine decat celelalte masini...Probabil ca pot apare probleme doar daca nu esti acomodat cu acest sistem de suspensie (daca nu e masina ta) si daca o fortezi la limita.
Am spus ca as prefera totusi o Hydractive 2, mai mult in virtutea faptului ca e ceva mai simpla si mai usor d intretinut decat o Activa si pt. ca am considerat ca ar fi suficienta pt. pretentiile mele in materie de sofat. Sant un sofer destul de ponderat...merg cat se poate de legal...Destul de rar ma mai apuca si o calc. Sant genul de sofer care prefera o masina comfortabila, in defavoarea uneia sportive.
dj01fad - Pai pana la urma e progres sau regres ??? Sincer sa fiu si eu am sesizat ca BX-ul cu toate ca era mai instabil decat Xantia in linie dreapta, la viteza, totusi BX-ul mi s-a parut o masina mult mai echilibrata decat Xantia...Mai usor de strunit...Mai cinstita...etc.
Cred ca pe BX masele erau distribuite mai echilibrat pe masina decat la Xantia....Nu stiu, dar in situatii limita, masina aia (BX-ul) era incredibila...Se agatza ca o matza de asfalt....Cu toate ca dansa in toate partile si imi dadea impresia ca nu sta bine pe sosea, daca aparea o situatie disperata (frana cu evitare de obstacol...derapaj pe gheatza...curba vazuta tarziu noaptea pe serpentine...)masina efectiv devenea alta...Se lipea cu burta de asfalt si asculta ce ii ceream eu din volan...Se torsiona parca cu totul pe viraje, dar nu se dadea batuta...Stiam ca din virajul ala voi iesi drept, exact acolo unde trebuia...Toate acestea pe orice conditii meteo si cu cat era mai rau, cu atat se comporta mai bine...Pe ploaie...pe zapada...pe polei...Era o masina formidabila!!!
Xantia imi da impresia ca e mai greoaie si ca nu e asa de dispusa sa asculte...Nu stiu..Poate sant subiectiv. Poate inca nu m-am acomodat cu ea (cu adevarat)...Asta pt. ca nu am facut prea multi km cu ea.
In schimb la capitolul comfort, Xantia e muuult mai sus decat BX-ul...Felul in care valseaza masina...cum trece peste denivelari...zgomot interior...pozitia la volan...Din punctul asta de vedere Xantia reprezinta intradevar un progres...un pas inainte.
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
-
mbc
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
dan: nu stiu ce versiune de bx si ce versiune de xantia ai condus, dar iti pot zice eu cu convingere maxima ca dupa ce treci de "artificialitate" acceleratie la xantia HDI in comparatie cu bx turbodiesel, Hantia HDI (chiar si break) sta mult mai bine in curbe. Bx-ul este total dezechilibrat din cate am observat, scapi spatele foarte usor. Xantia mi s-a parut ca se lipeste de drum. Si vorbim de o xantia standard.
"If in doubt, flat out!"
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
are io. ce te roade? ah... si sa imi aduc aminte luni sa iti trimit alea, ca am tot uitat. cumva, rama de la cd-ul cela o mai ai? ma refer la rama ce venea in jurul fetei.
pe de alta parte... azi... noutati: masina demontata, adica tot bordul afara, grupul de caldura la fel... si cred ca maine le pun pe foc. a crescut in ea un bord cu 2 airbag-uri, si o instalatie de clima. munca nu a fost asa de mare cum credeam, plus ca ieri am mai schimbat la cineva un radiator de caldura si doar ce facusem antrenament, nu? si la mine tot de aici a pornit totul: radiatorul din bord spart, iar rezultatul era ca dupa ce porneam motorul, in maxim 5 minute nu mai vedeam nimic prin geamuri. si... daca tot am demontat ca sa schimb radiatorul, am zis ca e pacat sa nu profit de ocazie ca sa ii pun si matele de la clima. radiator... am avut pe aici un BEHR de prin 2006, ce l-am gasit intr-una dintre xantiile demontate. nu e original, dar sper sa tina cat mai mult. am avut si original dar era din 96, si am zis ca asta o resista mai mult... cine stie. acum... partea cu instalatia de clima a fost destul de simpla la mine, deoarece a trebuit doar sa inserez in caroserie tuturoiul de scurgere de la grupul de caldura, si sa pun grupul de caldura de la v6 cu totul. bineinteles... instalatia climatizarii era mult diferita, dar... culmea... masina mea era preechipata pentru asa ceva. de fapt... cand am dezbracat-o detot, am constatat ca era preechipata pentru orice. deci practic doar am infipt mufele si a inceput sa mearga, bineinteles ca fara compresorul de AC, pe care nu il mai pun acum ca nu are rost. si.. dupa cum spuneam, masina e preechipata pentru orice. vazand asta, am montat senzorul de pe pedala de acceleratie, pe care l-am mufat in instalatie, am montat senzorul de pe volan si l-am mufat in instalatie, si... am montat si butonul de la hydractive si l-am conectat si pe ala la instalatie. (si senzorul acceleratiei si al volanului tot pt hydra sunt). am studiat putin pe la instalatia motorului, si am constatat ca daca pun matzul de la hydractive cu calculator cu tot, am si unde sa il conectez cu restul instalatiei... deci efectiv, am unde sa cuplez totul. asa ca... este posibil dupa iarna, daca mai tin masina sa o transform in hydractive, pt ca nu e chiar asa de mult de munca. bordul nu l-am schimbat neaparat din cauza airbag-ului de la pasager, ci pentru ca al masinii era cu torpedou mare, pe care nu mai puteam sa il pun, si nu se potrivea torpedoul de la celalalt bord, asa ca daca tot l-am avut desfacut, am zis hai... punem pe asta. sincer sa spun, numai de asta nu aveam chef, dar... daca s-a intamplat, trebuia facuta. ce nu inteleg... de ce nu a crapat pana acum? de ce se strica radiatorul cela numai cand vine frigul? enigma totala, si la toate masinile care mi-au facut asa, s-a intamplat iarna
pe de alta parte... azi... noutati: masina demontata, adica tot bordul afara, grupul de caldura la fel... si cred ca maine le pun pe foc. a crescut in ea un bord cu 2 airbag-uri, si o instalatie de clima. munca nu a fost asa de mare cum credeam, plus ca ieri am mai schimbat la cineva un radiator de caldura si doar ce facusem antrenament, nu? si la mine tot de aici a pornit totul: radiatorul din bord spart, iar rezultatul era ca dupa ce porneam motorul, in maxim 5 minute nu mai vedeam nimic prin geamuri. si... daca tot am demontat ca sa schimb radiatorul, am zis ca e pacat sa nu profit de ocazie ca sa ii pun si matele de la clima. radiator... am avut pe aici un BEHR de prin 2006, ce l-am gasit intr-una dintre xantiile demontate. nu e original, dar sper sa tina cat mai mult. am avut si original dar era din 96, si am zis ca asta o resista mai mult... cine stie. acum... partea cu instalatia de clima a fost destul de simpla la mine, deoarece a trebuit doar sa inserez in caroserie tuturoiul de scurgere de la grupul de caldura, si sa pun grupul de caldura de la v6 cu totul. bineinteles... instalatia climatizarii era mult diferita, dar... culmea... masina mea era preechipata pentru asa ceva. de fapt... cand am dezbracat-o detot, am constatat ca era preechipata pentru orice. deci practic doar am infipt mufele si a inceput sa mearga, bineinteles ca fara compresorul de AC, pe care nu il mai pun acum ca nu are rost. si.. dupa cum spuneam, masina e preechipata pentru orice. vazand asta, am montat senzorul de pe pedala de acceleratie, pe care l-am mufat in instalatie, am montat senzorul de pe volan si l-am mufat in instalatie, si... am montat si butonul de la hydractive si l-am conectat si pe ala la instalatie. (si senzorul acceleratiei si al volanului tot pt hydra sunt). am studiat putin pe la instalatia motorului, si am constatat ca daca pun matzul de la hydractive cu calculator cu tot, am si unde sa il conectez cu restul instalatiei... deci efectiv, am unde sa cuplez totul. asa ca... este posibil dupa iarna, daca mai tin masina sa o transform in hydractive, pt ca nu e chiar asa de mult de munca. bordul nu l-am schimbat neaparat din cauza airbag-ului de la pasager, ci pentru ca al masinii era cu torpedou mare, pe care nu mai puteam sa il pun, si nu se potrivea torpedoul de la celalalt bord, asa ca daca tot l-am avut desfacut, am zis hai... punem pe asta. sincer sa spun, numai de asta nu aveam chef, dar... daca s-a intamplat, trebuia facuta. ce nu inteleg... de ce nu a crapat pana acum? de ce se strica radiatorul cela numai cand vine frigul? enigma totala, si la toate masinile care mi-au facut asa, s-a intamplat iarna
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady




