Pentru cunoscĂŁtori

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Pentru cunoscĂŁtori

Mesajde motrocel » Mie 03-Noi-2010 22:15

Am o micĂŁ problemĂŁ la Xantia mea fabricatĂŁ ĂŽn anul 2000.
Este vorba de un mic scârÞãit pe care Îl simt când sunt la volan ºi frânez foarte uºor sau accelerez uºor la plecarea de pe loc.
Acest scârÞâit se aude undeva În zona puntea faÞã ºi seamãnã cu o deplasare inerÞialã Întârziatã, datoratã unui joc.
Acest "ceva" nu se auzea când am umblat cu sferele descãrcate. Am schimbat bucºile din faÞã ºi spate ale punÞii faÞã. Am schimbat un pivot ºi am schimbat bieletele antiruliu. Capetele de barã ... am fost asigurat cã sunt bune. Am Întrebat pe cei de la Citroen Baia Mare dar poate cã nu ºtiu sã explic prea bine ºi nu am rezolvat problema. Dupã mintea mea ar mai putea fi din ceva tampon de cauciuc care suportã inerÞia la plecarea de pe loc ºi frânare (gen tampon cutie de vitezã) sau, tocmai cã nu se auzea Înainte de reÎncãrcarea sferelor, de la uzura membranei de la sfera centralã faÞã (duce la o reacÞie cu Întârziere).

DeÂşi nu este ceva care deranjeazĂŁ foarte tare totuÂşi...... Rog cunoscĂŁtorii sĂŁ ĂŽmi dea un sfat ca sĂŁ rezolv problema. MulĂžumesc anticipat.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 03-Noi-2010 22:29

aeriseste franele si vezi daca mai face dupa aia. mai ales daca spui ca ai umblat la sfere.

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mie 03-Noi-2010 23:01

dj01fad scrie:aeriseste franele si vezi daca mai face dupa aia. mai ales daca spui ca ai umblat la sfere.

Cu un furtun "de perfuzii" de la etrier pânã În vasul de lhm, cum mã sfãtuia ªandor Mihai?

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mie 03-Noi-2010 23:07

dj01fad scrie:aeriseste franele si vezi daca mai face dupa aia. mai ales daca spui ca ai umblat la sfere.


Sau prin ridicarea la maxim si virarea maxima stanga dreapta cu pedala de frana apasatĂŁ, cum mĂŁ povĂŁĂžuia altcineva?

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mie 03-Noi-2010 23:13

Bun ... aerisesc, nu vreau sĂŁ mai creez controverse. Ar putea proveni Âşi din altceva? Vorbesc serios.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 03-Noi-2010 23:58

dozatorul poate sa tiuie putin, adica scartaiala aia scurta de o auzi tu, daca are aer in el in special. deci... poti sa aerisesti si sa vezi apoi ce si cum. macar treaba asta nu costa nimic, nu inlocuiesti nimic. poti sa faci si cum a zis sandor mihai, dar eu folosesc un furtunel de 50 cm pe care il bag intr-o sticla, apoi vars inapoi in vas... mi se paer mai simplu. trebuie sa aerisesti minim 100 ml la fiecare roata. daca nu stii cum se face: tii apasat pe pedala si desfaci aerisitorul. nimic altceva. pe spate, masina trebuie sa fie la inaltimea maxima. cam atat. fa astea, si ne spui apoi ce si cum. ezitare la franare nu simti cumva ca are?
si nu, prin virare si alte prostii nu ai ce sa aerisesti. franele se aerisesc de la etrier.

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Joi 04-Noi-2010 09:41

dj01fad scrie:dozatorul poate sa tiuie putin, adica scartaiala aia scurta de o auzi tu, daca are aer in el in special. deci... poti sa aerisesti si sa vezi apoi ce si cum. macar treaba asta nu costa nimic, nu inlocuiesti nimic. poti sa faci si cum a zis sandor mihai, dar eu folosesc un furtunel de 50 cm pe care il bag intr-o sticla, apoi vars inapoi in vas... mi se paer mai simplu. trebuie sa aerisesti minim 100 ml la fiecare roata. daca nu stii cum se face: tii apasat pe pedala si desfaci aerisitorul. nimic altceva. pe spate, masina trebuie sa fie la inaltimea maxima. cam atat. fa astea, si ne spui apoi ce si cum. ezitare la franare nu simti cumva ca are?
si nu, prin virare si alte prostii nu ai ce sa aerisesti. franele se aerisesc de la etrier.


Numai la aerisirea pe spate maÂşina trebuie ĂžinutĂŁ la ĂŽnĂŁlĂžimea maximĂŁ?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 04-Noi-2010 11:15

da

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Lun 08-Noi-2010 18:44

dj01fad scrie:da


Am aerisit etrierele faÞã ºi spate. ScârÞâitul se mai aude dar mai scurt. Trebuie aerisire ºi pe la dozator? Cum? Prin deºurubarea vreo douã spire a ºurubului vertical al dozatorului (cu motorul pornit)? Sau trebuia fãcutã treaba asta atunci când am aerisit etrierele?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 08-Noi-2010 20:56

nu are legatura surubul ala vertical, deoarece e pus de jos in sus, iar daca e aer inauntru este in partea de sus si pleaca pe conducta; ia sa te uiti cu o lanterna in vazul de lhm cu motorul pornit sa nu cumva sa faca spuma... daca face asta, trage aer pe furtunul de aduce uleiul din vas in pompa... sau ... poate nu ai scos tot aerul de pe traseu. cam ce cantitate ai lasat sa curga la fiecare roata?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 08-Noi-2010 23:00

scirtiitul se aude la frinare chiar daca masina e oprita complet ?
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mar 09-Noi-2010 17:04

dj01fad scrie:nu are legatura surubul ala vertical, deoarece e pus de jos in sus, iar daca e aer inauntru este in partea de sus si pleaca pe conducta; ia sa te uiti cu o lanterna in vazul de lhm cu motorul pornit sa nu cumva sa faca spuma... daca face asta, trage aer pe furtunul de aduce uleiul din vas in pompa... sau ... poate nu ai scos tot aerul de pe traseu. cam ce cantitate ai lasat sa curga la fiecare roata?


Nu, nu face spumã. Lichidul este limpede ºi ....verde, atât În vas cât ºi cel care a ieºit la aerisire. E foarte posibil sã nu fi ieºit tot aerul din etrierele faÞã pentru cã nu am putut avea acces la aerisitor decât dacã am ridicat faÞa pe douã cricuri stg.+ dr.(???????????). Pe faÞã nu a ieºit decât puÞin aer pe una din pãrÞi ºi pe spate cu maºina ridicatã În treapta maximã a ieºit timp de 3 minute numai aer. Cred cã faÞa nu nu s-a aerisit bine. ªi am vãzut cã transpirã lichid În zona de strângere a sferei centrale faÞã sau "chestia" aceea de deasupra ei (dozator sau cum Îi zice). Am mai strâns un pic sfera centralã cu o cheie de 14 ºi vreau sã vãd dacã mai pierde...

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mar 09-Noi-2010 17:06

sandor mihai scrie:scirtiitul se aude la frinare chiar daca masina e oprita complet ?


Nu, dacã maºina este opritã nici nu pot sã apãs pedala de frânã. E tare, tare.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 09-Noi-2010 17:42

la fel de tare e si cind merge masina.de fapt cursa e foarte mica comparativ cu alte masini.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mar 09-Noi-2010 21:03

sandor mihai scrie:la fel de tare e si cind merge masina.de fapt cursa e foarte mica comparativ cu alte masini.


Poate cĂŁ mai diferĂŁ Âşi de la Xantie la Xantie.
V-aÂş mai ĂŽntreba ceva?
Din rãspunsul anterior cãtre dj01fad nu reiese cã am aerisit aiurea etrierele din faÞã?
ªi ... de unde ar putea proveni uleiul hidraulic de care este murdarã zona de dedesuptul sferei centrale faÞã?


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO