Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Dan1972:Citroen Xantia,1995,1.8 i-8v,101 CP,verde metalizat

Mesajde dan1972 » Mie 27-Oct-2010 23:59

Salutare tuturor!

O sa-mi spun si eu citro-povestea aici. :D
Pe timpul lui Ceausescu, intalnirile cu un Citroen pe sosea sau in parcari, erau destul de rare si era imposibil sa nu remarci o astfel de masina.
Pt. mine, totul a inceput cand am vazut prin '77...78 la Neptun, un DS negru, cu numere de Franta, parcat cu burta pe iarba, in centrul statiunii. Am ramas fara cuvinte si nu ma mai puteam desprinde de acea masina. Am si acum in minte acele imagini...Parca vad si acum lampile acelea rotunde de la streasina cabinei si stalpii cu ornamente cromate ale acesteia...Spatele acela adunat cu stopurile ascunse parca, undeva jos...Apoi o pereche de faruri rasucite dupa cum erau virate rotile...A trebuit sa ma despart de ea, pt. a nu ma pierde de parinti (aveam cativa ani...)
Au urmat cateva intalniri prin oras cu un 2 CV verde-brotac cu motor de...Trabant, pe al carui posesor il judeca toata lumea, ca nu a avut bani sa-si cumpere o...Dacia 1300. :D
Apoi am aut o inalnire de gradul "0" cu un BX 16 Valve - rosu, condus de 2 nemtoaice blonde, care au demarat rau de tot de la un PECO din Braila, unde nu li s-a dat benzina. Am ramas impresionat de masina aceea...La vremea aceea nu mai vazusem o masina sa plece in halul ala....A tinut-o numai in scartzait de roti zeci de metri, a luat un viraj pe pietris, cu un derapaj controlat, apoi s-a facut nevazut...Practic nu am avut timp sa-l vad prea bine...Imi aduc aminte cu placere de acel BX superb, rosu-sange, cu farurile aprinse...cu niste roti late si spoilerul acela ascutit din fatza (de 16 Valve#1) apoi spatele cu eleron pe picioare si stopuri fumurii.
Mai aproape de anii 90, au urmat alte intalniri cu Citroen-uri...La un bun amic de-al meu a venit un unchi din Austria cu un CX Palas...Nu aveam cum sa ratez ocazia si m-am dus sa vad masina, bine camuflata intr-un garaj, de ochii securitatii.
...Un superb CX Palas, maron metalizat...abia incapea in acel garaj...M-am suit in masina sa vad cum se sta la volan, apoi in spate...Am ramas fara cuvinte !!!! Nu mai era nimic de spus cand aveam in fatza ochilor si puteam admira in voie acea masina...Vopseaua...Dimensiunile masinii si designul...Interiorul...Rotile din aliaj acoperite de aripile spate...Tapiseria interioara si spatiul din masina...Mirosul din interior (mirosea a parfum bun si a Kent)...si evident parcata pe burta.
Acelasi unchi al amicului meu, a revenit in Romania prin '90, cu un XM 3,0L-V6 visiniu, cu care ne-a rupt gura iar !!! Din nou am ramas fara cuvinte...
Am fost profund dezamagit la gandul ca parintii mei aveau o biata Dacia 1300 din 74, pe care abia atunci invatzam s-o conduc prin 89...
Au urmat un Oltcit Club, apoi un Oltcit 12 TRS (pe care le-am pastrat cate 5 ani fiecare) apoi BX-ul 19 TRS, cu care virusul meu Citroen s-a putut exprima cu adevarat ireversibil :D . Nu stiu ce s-ar putea intampla ca la viitoarea schimbare de masina, sa aleg alta marca. Cred ca sant virusat iremediabil, cu toate ca mai bazai eu din cand in cand dupa o masina de teren :D . Dar deja mi se scurg ochii dupa C5 face-lift. :D
Cam asta e Citro-povestea mea!
...........................................................................................................
Acum am masina din semnatura...O Xantia 1,8i-8v de 101...103 cp verde metalizat cu 187.000 Km in bord (acum are 196.000 parca)... de care sant in principiu multumit. Imi face mare placere sa merg cu ea si ma face sa ma simt altfel decat ceilalti colegi de trafic. Simt ca are o anumita prestantza in comparatie cu celelalte masini care circula. Citroenurile nu doar circula, ci plutesc...impresioneaza oamenii pe acolo pe unde trec.
Masina mea este o versiune de Xantia f. simpla si usor de intretinut...nepretentioasa...Asta am si vrut.
Masina are pe ea ABS, A/C, Air-Bag sofer, Geamuri Electrice doar pe fatza (nu ma deranjeaza) Imobilizator Pornire cu tastatura, Inchidere Centralizata din cheie, Oglinzi manuale, Gemuri cu tenta verzuie, Bancheta Spate fractionabila cu sertar pt schiuri...
In principiu, atunci am vrut sa-mi cumpar o Xantia 1,8-16v cu A/C si ABS...Acestea erau principalele cerinte, dar ba am gasit 1,8-16v dar fara A/C, ba avea A/C dar nu era 16v si am preferat sa nu renunt la A/C, decat sa aiba motor 16v. Doar 2 masini am gasit, cum as fi vrut eu, dar una era adusa din Italia si era zgariata si ruginita pe toate partile, cu parbrizul fisurat si jegoasa la propriu la interior (la Resita) iar cealalta era o Xantia X2 din 98, albastru metalizat cu jante originale din aliaj, cu eleron, oglinzi electrice...era adusa din Franta, era f. ingrijita...era superba masina, dar epuizase toate cele 3 numere provizorii...ar fi trebuit s-o aduc pe platforma, tocmai de la Dorohoi (350 Km) lucru care ar fi scumpit pretul masinii cu inca 500 euro, peste pretul si asa mai mare al masinii (parca 1200 euro, daca am retinut corect)...Era prea mult pt. bugetul meu!!!
Eram f. aproape sa o cumpar, chiar si in conditiile astea...Am lasat un avans de cateva sute de euro, am luat cheile masinii si copii dupa acte, dar m-am calmat rapid cand am ajuns la RAR in Braila si mi-au spus cei de acolo ca e EURO 2, nu 3 cum credeam eu...Masina era fabricata inainte de 2000 si nu a prins omologarea EURO 3 (avea montat pe motorul 16v, un alt sistem de injectie...). Era sa cad din picioare, cand am vazut ca am de platit vre-o 1600-1800 euro parca, taxa de mediu...Asa ca am trimis cheile inapoi si mi-am recuperat banii...
Saturandu-ma de cautari, telefoane, drumuri prin tara si bani cheltuiti, m-am hotarat sa o iau pe cea de la Sibiu (prima pe care am gasit-o) pe care o am acum.
Masina, dincolo de faptul ca e...verde, ca majoritatea Xantiilor... :( ,e una domestica, ponderata, usor de condus si de intretinut....E OK.
Deocamdata nu sant multumit de felul in care trage motorul si de cat consuma...Are demaraje lenese si consuma f. mult.
La demaraj, turand motorul pana aproape de zona rosie, am fost depasit fara probleme de un Logan (nu stiu ce motorizare avea) iar consumul in oras este de 13,5...14L la 100 Km. La drum, cu A/C ul pornit cand si cand, cu un mers linistit 100..110 Km/h a consumat 9,3L...Asta iarna mi-a consumat numai peste 16l in oras pe distante scurte...18...19...21L...E enorm! Cand am adus-o de la Sibiu, a consumat 7,2, iarna, pe drum de munte, pe viscol, cu un mers destul de rapid. Iar cel de la care am cumparat masina, mi-a spus ca o sa fiu impresionat placut de consum...Mi-a spus ca el a venit din Germania, pe autostrada, cu un consum sub 6L/100. Si il cred. Sant sigur ca masina asta poate consuma putin...De la venirea mea de la Sibiu, s-a intamplat ceva cu masina...Treptat (nu imediat) a crescut consumul.
Dar e doar o chestiune de timp, pana voi reusi sa-i dau de cap...Sigur are o problema la sistemul de injectie. Deocamdata nu am bani sa rezolv problema asta (diagnoza pe tester...curatarea injectoarelor...etc...)
Nu am reusit sa fac foarte multe la aceasta masina, fiindca din Februarie 2010 mi-am pierdut locul de munca si nu am reusit sa-mi gasesc alt job. Abia am reusit sa-mi achit datoriile ramase de la cumpararea masinii. In acest timp, problemele la masina nu au intarziat sa apara si sa se inmulteasca...Cineva mi-a ciobit parbrizul urat cu masina parcata in fatza blocului....Apoi s-a rupt imbinarea dintre catalizator si galeria de evacuare...(am rezolvat-o cu o sudura lejer, pastrand totusi imbinarea demontabila cu colier...) Apoi s-a ars un senzor ABS...S-a rupt un cablu de frana de mana...S-a spart toba finala (pe care am si inlocuit-o cu una noua originala)...De curand au inceput sa nu-mi mai functioneze geamurile electrice si inchiderea centralizata, decat cu usa soferului deschisa...Am reusit sa-i dau de cap. A fost un fir intrerupt intre usa si stalp, pe care l-am reparat cum trebuie...Apoi am descoperit ca am un comutator defect in motorasul de inchidere de la usa soferului...Am incercat sa-l dezmembrez, dar e o aventura mult prea mare...Ii voi cumpara unul nou, cat de curand...etc.
Toate acestea nu ma fac sa nu apreciez masina...Sant constient ca oricare masina face astfel de probleme...Si cu voia lui Dumnezeu, voi reusi sa o pun la punct pana la urma.
Cand am luat masina, a mai avut cateva hibe...O aripa fatza infundata superficial, pe care am reusit s-o indrept destul de bine singur...Pe drum de la Sibiu la Braila (primul drum noaptea) am constatat ca nu merge nici un bec in bord (lucru pe care nu l-am observat ziua... si care mi-a cam dat fiori pe spate...crezand ca si-a bagat cineva nasul prin instalatia electrica a masinii...). Nu a fost asa! Am gasit aproape toate becurile arse (bord, scrumiera, comenzi aeroterma, ceas...totul...) operatie care mi-a dat ceva batai de cap, din cauza demontarii Air-Bag-ului, a volanului si a bordului...
Nu mergeau multe din luminile din spate si ma gandeam ca cine stie ce gasesc si acolo...Au fost doar becuri arse... :D
Partea mai grava a aparut cand am intrat sub masina...Am gasit capacul de la diferential...de pe cutia de viteze, spart (atins de o piatra) si lipit cu Poxilina...Mi-s-a facut rau !!! Dar cu sprijinul lui Khan am reusit sa o rezolv...Mi-a trimis un capac de diferential intact si am reusit sa o rezolv onorabil. Si pe aceasta cale, vreau sa-i multumesc inca o data !!! :D
Am reusit sa-i schimb aproape toate consumabilele, apoi am incaltat-o cu niste jante din aliaj originale (pe care abia le cumparasem pt. BX... :wink: ) cu cauciucuri 195/55 R 15, urmand sa pastrez rotile de tabla pt. iarna (am luat masina echipata cu cauciucuri noi de iarna)...Am reusit sa-i fac rost si de un set de capace pe 14'' cu ajutorul unui coleg de pe forum, foarte sufletist...(masina a avut rotile de tabla negre...chioare...fara capace).
A urmat cumpararea unui CD-player Sony cu Bluetooth si Hands-Free incorporat, care functioneaza ireprosabil....suna excelent. A urmat conectarea instalatiei audio originale (am avut noroc ca toate difuzoarele si firele originale erau la locul lor) si urmeaza sa montez o statie Blaupunkt de 300 w si un subwoofer Alpine pe care le am deja (cred ca abia la primavara, fiindca acum nu mai e vreme de tras fire prin masina...m-am saturat de stat in frig si de demontat plasticuri)
De curand am reusit sa-i montez o pereche de proiectoare originale, despre care pot spune ca completeaza f. bine farurile masinii. Farurile de Xantia lumineaza destul de ingust, dar daca sant bine reglate, bat destul de departe...destul de clar...Proiectoarele lumineaza exact acolo unde farurile nu bat bine....Lumineaza f. bine drumul in lateral si in apropierea masinii...Inca nu le-am reglat pe un perete, dar par sa lumineze OK.
Au fost f. multe ore de munca in frig in fatza blocului...A trebuit sa decupez intai bara si sa le fixez in bara...Apoi sa trag fire groase prin instalatia masinii (pt. a nu risca scurt-circuite) prin spatele radiatorului, prin aripa stanga, pana la baterie....unde am montat releul de comanda...sigurantza...totul...A urmat o alta zi chinuitoare, in care m-am muncit doar sa conectez butonul de comanda in bord...sa identific fire de plus si de masa ale masinii..., apoi sa trag un fir pana in compartimentul motorului...Initial am zis ca e imposibil sa ajung cu un fir spre motor...Nu gaseam calea...Este ata de inghesuita zona bordului, incat nici nu poti ajunge macar cu un deget pana pe planseul pedalier sau sa vezi zona...sa-ti dai seama pe unde ai putea iesi cu un fir....dar pana la urma am reusit.
Dupa toate acestea, am aflat si eu ca masina avea din fabrica cablaj pt. proiectoare... Si ca ar fi trebuit sa trag fire doar in bara, de la o mufa, pana la proiectoare...:( :D . Asta e! Se mai intampla...Oricum nu-mi pare rau, fiindca ce am facut eu e facut cu simt de raspundere...N-am nici o emotie...E facut ca din fabrica, iar comanda proiectoarelor e independenta de cea a lampilor de ceatza din spate.
Va urma si o lampa de stop pe luneta, construita de mine, dar deocamdata sant la stadiul de teste..."Repar LED-uri" cum spune dj01fad. :D .
......................................
Cam atat pt. moment. Voi reveni cu alte amanunte cand mai reusesc sa mai fac cate ceva .
Voi incarca acum si cateva poze.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 28-Oct-2010 00:11

Asta era masina mea (la RAR in Sibiu apoi pe drum spre casa, prin Intorsura Buzaului, pe viscol)...
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 28-Oct-2010 00:18

Apoi acasa, cu probleme dar si cu jante noi. :D
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 28-Oct-2010 00:29

Ceva pregatiri de iarna, caci avea sa sa vina o iarna adevarata ....
E impresionant din ce zapezi poate iesi Xantia !!! Cu BX-ul n-am avut parte de zapezi adevarate. :D
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 28-Oct-2010 00:39

Si se facu lumina !!! :D
In primele poze pozitiile apoi si proiectoarele, apoi faza scurta si proiectoarele, apoi faza lunga si proiectoarele.
Apoi Bordul...Nimic spectaculos. Pacat ca CD-playerul nu are iluminarea de culoare verde, dar nu am ce-i face.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 28-Oct-2010 00:51

De unde porecla "Crocodilul" ?!? Pai e verde, e lung, e din neamul taratoarelor pt. ca se lasa pe burta, iar cand ii vad botul ascutit si lat, cu faruri inguste, lasata pe burta...latzita pe asfalt... nu pot sa ma gandesc decat la un crocodil/aligator... :D

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 28-Oct-2010 09:40

Iaaaaaaaa !!!!!! Uite ce proiectoare are nebunica !!!!!!! Si capaceeeee !!!!! De unde toate astea ma ? Aaa ? Arata foarte bine masinuta si lasa nervii care ti-i face ca asa-s frantuzoaicele....Nazuroase , mofturoase , fitzoase dar fierbinti mai nene de iti trece supararea pe ele :D !!!!!!!
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Joi 28-Oct-2010 18:03

Salutari crocodilului TOP (sper sa nu confund)!
Plimbari lungi si frumoase!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 29-Oct-2010 22:38

THUNDER77 - Pai nu recunosti proiectoarele?!? :D . Cu capacele m-a ajutat un coleg de aici de pe forum, foarte inimos. Faceam alergie sa vad rotile alea fara capace, vopsite in negru.
Cum ti se pare lumina proiectoarelor??? E OK?
Stiu! Asa sant frantuzoaicele ! Ba isi dau chilotii jos in strada, ba sant doamne elegante. :D

retro (Catalin) - Multumiri pt. aprecieri !!! Da! Uite...nu m-am gandit ca, crocodilul meu ar trebui sa aiba si un nume. TOP...chiar e ok!
Asa ii ramane porecla: "Crocodilul TOP" :D .
Nu ai confundat. E 1,8 i-8V - TOP. Cred ca au fost foarte putine 1,8i - "Top", fiindca nu am gasit denumirea asta in nici o brosura publicitara...Doar pe un site am gasit si versiunea asta...Si am mai vazut una la vanzare in Germania....Stii ca am mai discutat pe tema asta. :D .
...Cu plimbarile...da...sa speram. Imi doresc din tot sufletul sa ma plimb, dar cu vremurile astea mi-a cam disparut speranta.
Xantia ta ce mai face??? E bine?
Multumesc inca o data pt. aprecieri.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Sâm 30-Oct-2010 08:15

Tineam ninte ca am discutat despre versiunea "TOP", dar nu mai eram sigur daca este cea pe care ai cumparat-o pana la urma sau una dintre cele avute in vedere.

Multumesc de intrebare... pe scurt, Xantia mea e "verde".

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 07-Noi-2010 18:51

retro - Ai dreptate. Atunci am tot oscilat intre diversele masini gasite. Da! Asta e "TOP".
Ma tot intreb care a fost ratiunea pt. care Citroen a scos atatea Xantia de culoare verde pe piata ??? Sa fi fost atat de ceruta aceasta culoare de catre clienti ?!?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 15-Noi-2010 21:32

Multumesc pt. sfaturi Lucian!
Momentan nu am alt MAP. Dar chiar si asa, am verificat MAP-ul de pe masina mea, exact cum spune documentatia Citroen. Am verificat daca e alimentat din ECU si este (este alimentat cu 4,99...5V) iar din el iese tensiune in fct. de depresiunea pe care o creiezi cu gura pe furtunul de vacuum.Am verificat si asta si asa functioneaza....Furtunul de vacuum este si el ok...Deci este OK. Tot la MAP m-am gandit si eu initial, dar fratele meu mi-a explicat ca e f. posibil sa fie injectoarele murdare si sa nu dea suficienta benzina sau sa o dea prost (pt. ca la 195.000 Km in bord, e f. posibil sa nu fi facut nimeni operatia asta). In felul asta sonda Lambda simte un amestec sarac (dupa gazele din evacuare) si incearca sa imbogateasca amestecul, comandand un amestec mai bogat, dar nu reuseste sa faca pe deplin asta. Prin urmare, am un amestec sarac initial (si de aici un regim de mers cu detonatii) dar pe partea ailalta consumul creste in incercarea ECU de a imbogati amestecul...de a se adapta la situatie...
Este posibil ca injectoarele sa pishe benzina si sa n-o mai pulverizeze. In felul asta amestecul nu mai este omogen.
Am retinut ce ai spus tu...ca este posibil ca MAP-ul sa nu mai functioneze la cald...In fine...O sa incerc sa-i fac si o proba la cald, cu toate ca am dubii...
Am verificat si furtunele de vacuum...sant intregi si la locul lor...Am verificat si regulatorul de presiune de pe rampa de injectie...Partea de vacuum...Este etans si nu are benzina in el...La fel si furtunul lui.
M-am calmat momentan cu investigatiile fiindca vreau sa-i fac o curatare cu ultrasunete a injectoarelor, dar momentan nu am bani pt. asta...Costa 200 RON...Momentan nu-i pot aloca pt. asta.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 15-Noi-2010 22:11

O sa explic pt. toata lumea, ca sa se inteleaga felul in care se manifesta masina mea acum:
Masina nu demareaza suficient de bine (demareaza mai prost ca un Logan...am mers in paralel) si se aude de la motor clincanitul ala ca de bataie de avans...ca atunci cand nimeresti o benzina proasta la o Dacia/Oltcit.
Pe langa asta, consuma f. mult...Consuma in oras vara 13,5 L/100 iar iarna se duce la 16,5...18...19...21
In afara orasului, la ultimul drum lung, a consumat 9,3L/100 la un mers linistit pe 100-110 Km/h, fara demaraje agresive si cu A/C-ul pornit 50% din timp....Dar cu 2 pers. in masina, fara bagaje...Aproape gol.
In concluzie, nu are putere suficienta si consuma exagerat de mult.
........Mentionez ca martorul de injectie sta stins (nu s-a aprins decat de cateva ori, cand am ramas fara benzina)...deci sonda Lambda e ok.
Asta ma duce cu gandul ca e o defectiune ce nu tine de circuitele electrice ale injectiei...E ceva ce ECU nu simte.
Am zis ca initial sa fac o curatare a injectoarelor fiindca nu are ce sa le faca rau....Chiar am inteles ca dupa fiecare curatare se simte un plus de putere semnificativ.
Daca nu, o sa ma duc sa o pun pe un tester sa vedem ce imi spune....Nu fac asta prima data, pt. ca teoretic pe injectie nu-mi apare nici un defect electric.
........Mentionez ca am verificat si senzorii de temperatura apa si aer admisie si sant OK...La fel...Sant alimentati cu 4,99V si au rezistentza 2200...2500 ohmi si variaza chiar si tinand lampa cu care lucrez, langa senzor (isi modifica valoarea prin incalzire)...deci sant OK si acestia....Eu m-am gandit ca ar putea fi ars unul si motorul sa simta in permanentza o temperatura scazuta si sa imbogateasca permanent amestecul...De aici un consum mare...Dar ar fi trebuit sa traga bine motorul...Dar nu trage si detoneaza...Deci nu e nici de aici...
........Mentionez ca am schimbat filtrul de aer...filtrul de benzina...bujiile...si nu s-a schimbat nimic.
Bujiile vechi erau perfect albe in centru si negre pe margine cu depuneri mari de calamina, negre uscate.
........Mai mentionez ca motorul merge OK. Porneste usor, are o functionare relativ rotunda, dar daca ii dau cateva sprituri in gol, incepe sa scoata fum negru (nu foarte abundent...abia se vede.
Am sesizat doar mici sincope in esapament la relanti (mi se par anormale totusi la un motor pe injectie) iar daca incerc sa dau sprituri cat e rece motorul, da rateuri discrete in admisie (cate unul la aproape fiecare accelerare)...Dupa ce se incalzeste motorul, nu mai face.
........M-am mai gandit sa nu cumva sa aiba catalizatorul infundat...Imi aduc aminte ca am mai patit treaba asta la o motocicleta, cu ani de zile in urma....Avea esapamentul infundat cu calamina...nu tragea si consuma mult...
La mine se aude parca un fashit pe esapament cand accelerez (e posibil sa fiu subiectiv totusi) dar gazele ies cu putere pe esapament...Nu stiu ce sa zic....
M-am gandit la un momentdat sa demontez catalizatorul, sa sparg ceramica din el si sa-l montez la loc...dar mi-e teama ca nu cumva sa se inaspreasca normele de poluare si ITP-ul si sa alerg disperat dupa un catalizator....
..................La masina asta e ceva ce a aparut dupa ce am luat-o la catva timp...Cand am adus-o de la Sibiu, a consumat 7,2 la drum (drum de munte) cu un mers si pe 120-130 si nu se auzeau detonatii cand calcam pe acceleratie...Dupa aceea a inceput treptat sa consume mult si a aparut si caraitul de mers detonant....Dupa ce am apucat sa merg o perioada cu ea mai mult in oras...
Chiar nu-mi dau seama ce are. Sper ca totusi sa fie injectoarele murdare si sa se remedieze...Sper ca iarna asta sa nu mai merg tot cu un consum de 18L/100 ca la SUV-urile americane cu motoare de 5,2L :-) ...
Ca sa fac haz de necaz...cam tot atat consuma in oras si Jeep-ul Cherokee cu motor pe benzina de 5,7L al fratelui meu Asta e totusi o berlina cu motor de 1,8 si 1.200Kg...
Are cineva vre-o idee ce as mai putea face/incerca ca sa depistez aceasta defectiune???

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 15-Noi-2010 22:25

detonatiile ar putea fi de la avans, de senzorul de pe volanta ce stii? ma gindesc ca nu mai citeste momentul motorului si calculatorul intra intr-un soi de avarie si da si el scinteie cind ii vine. senzorul trebuie sa aiba 370 de ohm.

suplimentar verifica si senzorul MAP, nu stiu daca e in admisie sau in cutia cu computerul de motor. verifica si etanseitatea furtunelor de vacuum, mai ales catre MAP



LE acu am aprofundat lectura si zici ca MAP-ul e ok. ramine restu'
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 15-Noi-2010 22:45

Multumesc Andrei!
Nu am verificat senzorul de volanta, dar din ce am citit in documentatia Citroen, acela nu are functie de avarie (sa poata merge motorul cu el ars). In principiu daca apar decalari de moment de aprindere, cu sigurantza apar rateuri urate. Mie nu-mi face asa ceva.Rateurile acelea discrete in admisie pot fi si de la un amestec sarac, fiindca dispar cand se incalzeste motorul.

Am verificat si senzorul MAP...Este prins pe contra-aripa dreapta la modelul meu. Este OK. Este alimentat cu 4,99V si scoate pe pinul de iesire o tensiune variabila, in fct. de depresiunea pe care o creiez cu gura pe furtun.
Am verificat si furtunul de vacuum cu gura...Este etans.
Ar mai putea fi ce a zis dj01fad...sa nu crape la cald, dar mi se pare totusi putin probabil...Ma gandesc ca ala ori merge, ori nu merge...Si merge...L-am verificat.
Am verificat si celelalte furtune de vacuum...Sant etanse...sant la locul lor...

La mine sigur e o defectiune parsiva...ascunsa, ca sa-mi puna mintea pe bigudiuri...Mereu patzesc asa...Si sant sigur ca e ceva simplu.:).
Ce parere ai de ipoteza cu catalizatorul infundat ???


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep