sambo scrie:@mbc: daca prin frana de motor tu intelegi retrogradarea intr-o treapta inferioara, asta inseamna cresterea turatiei urmata instant de cresterea consumului.
Frana de motor inseamna retrogradarea intr-o treapta de viteza inferioara si luarea piciorului de pe acceleratie.
Chiar daca creste turatia ... tu nu ai acceleratia apasata => ECU-ul sesizeaza turatia mai mare decat turatia de ralanti si acceleratia 0, si opreste alimentarea cu benzina, de unde rezulta consum instantaneu apropiat de 0
sambo scrie: Adica incerci sa-mi spui ca daca merg cu a4a si instnt schimnb in a 3a sau a 2a imi scade consumul?!! Pai de ce mai avem viteze superioare, de ce treapta a 5a a dus tocmai la o scadere a consumului
Pornesti de la o premiza gresita. Noi cand vorbim despre faptul ca in treptele inferioare avem consum mai mic, ne referim la frana de motor. Asa ca, daca mergi in a 4-a si schimbi instant in a 3-a si sau a doua si iei piciorul de pe acceleratie vei avea un consum mai mic.
sambo scrie:. Nu de alta dar exista oameni care nu se pricep pe forumul asta si se apuca sa de a3a dintr-a 5a inainte de franare doar le va scadea consumul.
Chiar ii sfatuiesc sa faca frana de motor inainte de franare, pentru ca le va scadea consumul.
sambo scrie: @xenon- Pai asta e altceva! Dar asta nu inseamna frana de motor.
Exact asta inseamna frana de motor.
Si acum pe o nota personala, nu am nimic cu tine dar nu cred ca faci diferenta dintre "frana de motor" si "mersul intr-o treapta de viteza inferioara"