Infierbantare excesiva discuri frana !!!
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Infierbantare excesiva discuri frana !!!
Salutari, stimati colegi ! Poate ma puteti ajuta cu niste pareri, mai ales cei care poate ati intalnit asa ceva.In urma cu cateva zile cred ca mi s-a blocat etrierul la roata stanga spate, deoarece discul era foarte fierbinte si iesea fum din cauciuc.Cu toate astea nu am simtit nimic anormal, sa mearga masina infranata, sa traga lateral, sa huruie ceva etc.Mai ales ca nu am abuzat deloc de frane, de aia e ciudat.Astazi am fost la service pt verificari, tester, mecanic si culmea....nimic!Am sperat ca a fost ceva fugitiv.Dupa ce am plecat, dupa vreo 10 km, am simtit ca imi trepideaza volanul si huruie roata dreapta fata foarte tare doar la 80-90km/h.Am crezut ca am pana.Cand m-am dat jos, am ramas masca : discul dreapta fata era aproape rosu si iesea fum din cauciuc.Culmea e ca n-am mers cu mai mult de 90 100 km/h, fara franari dese si puternice.Am fost iarasi la service, iar tester si toate alea si nimic.Cu toate astea imi infierbanta excesiv discurile stanga spate si dreapta fata, desi celelalte 2 sunt normale.Chiar si cand merg numai in frana de motor, fara a calca deloc frana si conduc doar cu 50-60km/h.Astept pareri si sfaturi cu nerabdare.Stima !
Avand in vedere ca C5 are sistem de franare in X (adica stanga fata cu dreapta spate un circuit si dreapta fata cu stanga spate alt circuit), parerea mea este ca ai o problema cel mai probabil in pompa de frana, iti ramane blocat din cand in cand pistonasul de pe circuitul respectiv, din diverse motive (garnitura umflata, pistonas ovalizat sau spart, supapa de descarcare defecta). 

Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
sau aer f mult care expandeaza la cald si tine in tensiune placutele. la ce tester ai fost, ca Lexia de ex nu stie daca e vreun etrier blocat sau nu? s-a lucrat ceva inainte la masina?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Inainte de aceste probleme, nu am facut absolut nimic la masina.Pe Lexia ma gandeam si eu ca nu apar defectele de origine mecanica, de exemplu blocare etrier sau ceva de genul.Ciudat era si faptul ca , masina fiind pe elevator, cu motorul PORNIT, la rotirea usoara a rotilor fata, acestea nu se blocau; daca roteam rotile brusc, acestea se invarteau cam o tura, apoi intepeneau pe loc
.Acest lucru se intampla la ambele roti pe fata; pe spate-totul era normal.Daca impingeam masina, aceasta rula lin, fara semne de blocare.Cat mergeam cu 30-40km/h maxim, mai era cum era, dar la 50-70, deja se incingea problema considerabil.Apropo, la blocarea pistonaselor, acestea nu ar trebui sa ramana asa?Multumesc anticipat si mai astept sfaturile voastre.Stima !

masina are ESP?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Masina are ESP.Din tester, reiese o valoare foarte mica la acceleratia laterala a a masinii-ceva de genul 0,1 m/s, care cica e inregistrata de senzorul girometric al esp-ului, care e situat in consola centarala, intre scaunele din fata.Acest lucru totusi e anormal atunci cand masina stationeaza, trebuie sa fie valoarea zero, logic.Deoarece mi se infranau rotile stanga spate si dreapta fata, dupa cum sunt cele 2 circuite de franare, lucru probabil comandat de esp, care depista aceasta falsa usoara derapare a masinii, am scos acest senzor, pana la inlocuirea lui.Nou costa....3300 lei la Citroen
Oricum voi lua second, daca asta e problema pana la urma.Dupa ce l-am scos, totusi se infierbanta in continuare discurile cu pricina, dar doar la franare, si nu in mers cum era inainte.Inca mai aud totusi un scartait pe spate in mers, cred ca imi blocheaza in continuare etrierii.Oricum, luni merg la Citroen sa-mi dea jos etrierii, pt verificare, curatare eventual schimb lichid farana etc, pt ca pana la urma cred ca e mai mult dpdv mecanic problema.Merci de ajutor si va tin la curent !



- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
la c5, ca si la xantia, etrierii se cracaneaza fata de brat, din cauza ca intre etrier (aluminiu) si brat (fier) se face oxid; la mine se mutasera in asa hal incat incepuse discul sa frece pe etrier pe interior, si imi toca placutele de frana total aiurea. i-am dat jos pe amandoi, am curatat bine detot, i-am mutat intre ei (stanga cu dreapta), si acum totul e perfect; inainte sa ma apuc sa umblu acolo, imi suiera ceva pe la rotile spate, si la franare scartaia; asta m-a facut sa ma apuc sa desfac.
dai bani degeaba sa schimbi lichidul si sa desfaci etrierii. verifica mai intii ce a zis dj01fad, dar nu cred sa fie nici de acolo, si mai degraba continua sa faci investigatii cu Lexia, mai ales ca a reactionat la decuplarea senzorului respectiv
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Apropo de dezactivarea ESP-ului: l-am dezactivat si am mers asa f putin, si s-a stins martorul care avertizeaza ca esp-ul e inactiv, ceea ce iar nu inteleg.In mod normal, ar trebui sa poti merge cu acesta decuplat, nu?Mai ales pt cei care vor sa simta la limita condusul unei masini (chiar daca nu e cazul meu).Am vazut apoi ca nici asta nu merge, am demontat acel captor girometric al esp.Intradevar, daca nu franez, discurile nu mi se mai infierbanta.Cand folosesc frana , chiar daca nu excesiv, tot imi infierbanta aceleasi discuri, ceea ce cred ca totusi e mai mult o cauza mecanica, care trebuie verificata atent.Cat despre scartait, aud si eu acest lucru pe spate, mai ales in oras la viteza mai mica.Oricum, poimaine merg sa o verific mai minutios, pt ca si eu sunt curios ce are.Merci de idei si sfaturi;mai tinem legatura !
P.S. Merci, Mihai deocamdata.Daca se dovedeste a fi si acel senzor problema pana la urma si trebuie neaparat schimbat, te contactez eu.Sper sa nu fie nevoie totusi, pt ca eroarea afisata era destul de mica la urma urmei, dar ramane de vazut.Stima !
P.S. Merci, Mihai deocamdata.Daca se dovedeste a fi si acel senzor problema pana la urma si trebuie neaparat schimbat, te contactez eu.Sper sa nu fie nevoie totusi, pt ca eroarea afisata era destul de mica la urma urmei, dar ramane de vazut.Stima !
Ultima oară modificat Dum 21-Noi-2010 22:20 de către danutz, modificat 1 dată în total.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
danutz scrie:Apropo de dezactivarea ESP-ului: l-am dezactivat si am mers asa f putin, si s-a stins martorul care avertizeaza ca esp-ul e inactiv, ceea ce iar nu inteleg.In mod normal, ar trebui sa poti merge cu acesta decuplat, nu?Mai ales pt cei care vor sa simta la limita condusul unei masini (chiar daca nu e cazul meu).Am vazut apoi ca nici asta nu merge, am demontat acel captor girometric al esp.Intradevar, daca nu franez, discurile nu mi se mai infierbanta.Cand folosesc frana , chiar daca nu excesiv, tot imi infierbanta aceleasi discuri, ceea ce cred ca totusi e mai mult o cauza mecanica, care trebuie verificata atent.Cat despre scartait, aud si eu acest lucru pe spate, mai ales in oras la viteza mai mica.Oricum, poimaine merg sa o verific mai minutios, pt ca si eu sunt curios ce are.Merci de idei si sfaturi;mai tinem legatura !
din cate stiu se reactiveaza sigur dupa ce depasesti o anumita limita de viteza

Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 

Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187781
Total subiecte 18656
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11826
Cel mai nou membru Lucian68