Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu
Moderator: Echipa Tehnica
aeroterma
Da, asa era la mine, cei doi tranzistori erau prinsi in nituri, dupa scoaterea lor poti pune lejer suruburi.Auzeam tot feluri de variante legat de masurarea tranzistorilor, unu spunea sa-i masor cu ei montati pe placa iar altii spuneau sa-i scot si dupa sa-i masor.....ai sa constati ca iti da valori diferite.Fiecare cu versiunea lui, asa ca le-am schimbat fara prea multe batai de cap.
Ce sa zic cristidica, in prima faza schimba tranzistorii si verifica clema aia, poate nu da randament cum trebuie.
Revino pe forum si spune-ne si noua ce ai facut.
De aici ii poti comanda global@e-piese.ro
BFT
Ce sa zic cristidica, in prima faza schimba tranzistorii si verifica clema aia, poate nu da randament cum trebuie.
Revino pe forum si spune-ne si noua ce ai facut.
De aici ii poti comanda global@e-piese.ro
BFT
tranzistorii se masoara scosi. nu trebuie sa aiba continuitate cu masa in nici o varianta daca tin bine minte
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
ai pus intre ei si radiator pasta din aia alba pentru transferul caldurii? daca nu, poate fi o cauza.la fel,folosirea ventilatorului pe viteza cea mai mica,ceea ce duce la incalzirea maxima a tranzistoriulor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Poti pune linistit pasta termica de care pui la calculator dar atentie ca se aplica acelasi principiu, adica se pune un strat cat de subtire posibil. Cel mai bine pui un pic si iei un card si intinzi bine si razuiesti odata cu cardul bine lipit de suprafata ca sa ramana doar cat trebuie.
O greseala comuna la aplicarea pastei e sa pui mai multa crezand ca face transfer mai bine. E gresit pt ca de fapt acea pasta umple niste denivelari intre doua suprafete care sunt prea mici sa se vada cu ochiul liber. A pune un strat mare de pasta are efect invers, de izolare a caldurii.( fara sa mai vb de mizeria care se face)
Pasta termica NU este conducatoare de curent. Doar modelele de Arctic Silver , in teorie, pentru ca au in componenta particule microscopice de argint, ar putea fi un pic conducatoare dar trebuie sa te gandesti ca acele particule nu sunt una langa alta sa formeze continuitate ci sunt intr-o suspensie de pasta normala neconducatoare de curent. De aceea am zis ''in teorie ar putea fi''
Si inca ceva, pasta de calculator trebuie schimbata anual, cel mult 2 ani, pt ca dupa aceea se intareste si isi pierde propietatile de conductivitate termica, actionand in sens invers de izolare. Acuma depinde si de temperaturile componentelor respective.
O greseala comuna la aplicarea pastei e sa pui mai multa crezand ca face transfer mai bine. E gresit pt ca de fapt acea pasta umple niste denivelari intre doua suprafete care sunt prea mici sa se vada cu ochiul liber. A pune un strat mare de pasta are efect invers, de izolare a caldurii.( fara sa mai vb de mizeria care se face)
Pasta termica NU este conducatoare de curent. Doar modelele de Arctic Silver , in teorie, pentru ca au in componenta particule microscopice de argint, ar putea fi un pic conducatoare dar trebuie sa te gandesti ca acele particule nu sunt una langa alta sa formeze continuitate ci sunt intr-o suspensie de pasta normala neconducatoare de curent. De aceea am zis ''in teorie ar putea fi''
Si inca ceva, pasta de calculator trebuie schimbata anual, cel mult 2 ani, pt ca dupa aceea se intareste si isi pierde propietatile de conductivitate termica, actionand in sens invers de izolare. Acuma depinde si de temperaturile componentelor respective.
revin si eu cu "vesnica" problema - tranzistori. m-au tinut aproximativ un an si un pic. am avut si eu unele simptome - adica nu simteam ca ar sufla aer inauntru decat in treapta 4. toata vara nu m-a deranjat. mi-am verificat clima, am schimbat filtru si a fost super. acuma cum a dat frigul, cand il dadeam la maxim - treapat 4 - mergea in rest ... mi se aburea geamul.zilele trecute mi-a murit de tot. am comandat tranzistori BDX... si ii astept sa vina. cand am desfacut tot motorasul era imbacsit de praf si cand il imvarteam cu mana se misca greu o tura si se opreste. m-am gandit ca am pus ceva mufe invers, da nu cred.
vreau sa ii pun putin spray sa il ung. am citit ca ar fi vb si despre carbuni motorasului. cum imi dau seama ca is buni sau trebuie schimbati ??
ceva pareri ??
merci de ajutor
vreau sa ii pun putin spray sa il ung. am citit ca ar fi vb si despre carbuni motorasului. cum imi dau seama ca is buni sau trebuie schimbati ??
ceva pareri ??
merci de ajutor
La mine aeroterma se comporta un pic diferit de ce am gasit pe forum:
Cand pornesc motorul - porneste si aeroterma timp de 2-3 secunde la viteza setata de comutator. Am incercat in acest rastimp sa mut la alte viteze si aeroterma isi schimba turatia corespunzator.
Dupa 2-3 secunde isi reduce viteza la minim si asa ramine. Indiferent de ce viteza selectez 1/2/3/4 sau auto, ea isi mentine viteza minima constanta.
Uneori revine la viteza selectata pentru alte 2 secunde, dar asta se intimpla rar. Pozitia zero opreste aeroterma.
Sa fie si la mine problema din tranzistori ? Multumesc.
Cand pornesc motorul - porneste si aeroterma timp de 2-3 secunde la viteza setata de comutator. Am incercat in acest rastimp sa mut la alte viteze si aeroterma isi schimba turatia corespunzator.
Dupa 2-3 secunde isi reduce viteza la minim si asa ramine. Indiferent de ce viteza selectez 1/2/3/4 sau auto, ea isi mentine viteza minima constanta.
Uneori revine la viteza selectata pentru alte 2 secunde, dar asta se intimpla rar. Pozitia zero opreste aeroterma.
Sa fie si la mine problema din tranzistori ? Multumesc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO