probleme mari la relanti si accelerare

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Lun 15-Noi-2010 17:58

am scos acea piesa, am incercat sa suflu, sa trag cu gura din ea....nimic...sa fie oare aia? mi s-a zis ca ar defect corpul clapeta, nu stiu ce senzori, pt ca nu se intampla nimic cand scot mufele de pe la el
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 15-Noi-2010 22:10

daca nu se intimpa nimic cu piesa aia cind sufli/tragi e ok, daca mergea usor sa sufli/tragi era o problema ca insemna ca e sparta membrana. cind scoti mufele de pe corpul acceleratiei nu e neaparat nevoie sa se intimple ceva. verifica daca ai vacuum pe furtunul care vine in piesa pe care ai verificat-o deja
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Lun 15-Noi-2010 23:20

am verificat daca am vacuum. se pare ca am. am schimbat toti senzorii de pe corpul clapeta, mai putin un senzor care arata ca o pastila, mai exact vine bagat intr-un orificiu und enu comunica cu nimic, decat face atingere cu metalul. cred ca e pentru temperatura. cand am pus corpul clapeta pe masina cu senzorii schimbat i am crezut ca am rezolvat-o. pt moment a mers mai bn..aa sa recunosc, parca nu se mai ineaca...insa da in nas, adica cand calc accleratia intai scade in ture. are monete cand sta la relanti. momente cand nu sta. ce rol are acel senzor? la mine e de culoare galbenasi are o mufa cu 2 pini. am sa il schimb si pe acela, numai ca asta pe care il am nu sta acolo, are alta prindere, dar il tin cu mina...
mi s epare ca s-ar auzi un fasait.... cand scot acele furtunase de pe rampa si o las sa traga aer fals, motorul merge rotund. am sa schimb si acea valva de pe rampa...
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Joi 18-Noi-2010 19:00

se pare ca nimeni nu mai zice nimic. am fost cu ea si la service si degeaba. oricum, cand scot furtunasul ala de la senzorul map de pe galeria de admisie si masina trage prin urmare aer fals, sta la relanti, merge rotund motorul. totusi....pot cumva sa verific daca acel cablu care vine spre iac are curent, daca iacul functioneaza? am schimbat iacul( ce e drept cu unul sh) si degeaba. nu vreau sa dau 3 mil pe un iac nou degeaba. sa fie vreo problema de presiune ceva?? nu mai stiu
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 19-Noi-2010 01:06

posibil sa fie chiar map-ul zapacit...

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Vin 19-Noi-2010 07:53

Daca motorul merge rotund cand scoti furtunul, inseamna ca senzorul de temperatura dupa care calculatorul de injectie regleaza cantitatea de benzina injectata in galerie transmite o valoare eronata a temperaturii motorului, practic il vede tot timpul rece, de aici si cantitatea mare de benzina care practic ineaca motorul, schimba senzorul sau vezi ce valoare are si incearca sa adaptezi un potentiometru variabil, apoi faci mai multe determinari cu valori diferite ale potentiometrului si vezi daca merge, de abia apoi cumperi alt senzor nou . Succes!
MESERIAS

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Vin 19-Noi-2010 10:12

unde este senzorul de temperatura dupa care calculatorul injectie regleaza cantitatea de benzina? alta intrebare: nu este de la sonda lambda? eu am avut instalatie de gaz, insa nu o mai am pe masina, dar firele si acel ELC( emulator lambda control) a ramas. am citit pe un alt forum si baietii care aveau masini cu gaz aveau aceasta problema cand vroiau sa mearga pe benzina. mai am o problema. la mine pe motor atarna o gramada de mufe care nu intra, nu sunt conectate nicaieri. azi am mai descoperit una. pe acel manunchi ca sa zic asa de cabluri pe care vin si cablurile de la sonda lambda mai vin inca 3 grupe de cabluri, doua dintre ele sunt conectate, unul atarna in gol. am sa le fac poze exact. deci am 4 setuti de cabluri. un set pentru sonda lambda, un set se duce la un senzor undeva pe volanta cred un senzor nu stiu pentru ce e. si o mufa atarna pe acolo. ma gandesc sa nu fie din cauza acelui emulator, sa fie legat aiurea sau mai stiu eu ce si motorul sa mearga cu niste setari din calculator default. am sa ma duc la un atelier de gaz si am sa vb cu baietii sa mi faca masina si sa imi lege firele exact cum a fost masina fara gaz. fiecare fir la locul lui. astia d epe aici sunt cam carpaci...nu stiu ce o sa imi faca si un electrician bun nu stiu.

downloadez acum "citroen documentation backup" ...
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Joi 25-Noi-2010 14:01

am pus-o pe tester. se pare ca este senzorul pozitie clapeta care de altfel l-am schimbat. ai pe corpul clapeta un surub underegelzi pozitia clapeteti...ce se intampla daca nu il mai deloc? eu am inteles ca nu trebuia umblat deloc la el, insa la mine nu este deloc acel surubel, am cumparat-o cu el scos.
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 13-Ian-2011 14:06

Imi pare rau ca nu am vazut acest topic in timp util...Acum nu stiu daca mai e de actualitate...
PEDROS69 - Xantia nu are carburator si nici pompa de benzina mecanica !!! Toate Xantiile au injectie si pompa de benzina electrica!!!

Daca masina ta mai are problema descrisa, iti pot spune urmatoarele:
- Nu mai umbla aiurea prin sistemul de injectie, pt. ca risti sa strici mai mult daca nu ai cunostintele necesare !!! Nu te mai lega inutil de MAP...de IAC...etc...
- Daca problema a aparut in momentul in care ai demontat instalatia de gaz, poti fi sigur ca e ceva legat de aceasta...Daca ai demontat-o, nu mai avea ce sa caute pe ea acel emulator Lambda !!! Deci deconecteaza tot ce nu a fost pe masina simpla (fara instalatia de gaz).
Tie acum ti-a ramas masina ca un hibrid...Nu mai este nici pe gaz, dar probabil ca calculatorul ECU inca mai primeste informatii de la acel emulator Lambda...fapt ce il zapaceste...Probabil ca primeste informatii ca masina inca primeste GPL...
- Sant multe mufe nefolosite pe masina...Si la a mea sant cateva pe langa motor care sant lasate libere...Probabil cablajul a fost fabricat pt. toate variantele de motorizare...
Asigura-te ca toti senzorii sant conectati la mufele corespunzatoare si e OK.
- Verifica daca toate furtunele de vacuum care intra in admisie sant etanse...Verifica cu gura..
- E firesc sa se modifice turatia motorului cand tragi aer pe furtunul subtire care vine din stanga (cum spui tu). Acela duce la senzorul MAP de pe contraarioa stanga...Cand tragi aer pe el, senzorul modifica avansul la aprindere...
- Fluctuatiile pe care le are motorul masinii tale, sant ori din cauza aerului fals in admisie, ori de la o componenta a instalatiei GPL ramasa inca pe masina...in spetza emulatorul Lambda...
Nu te mai lega fara rost de alte componente ale sistemului de injectie, ca le zapacesti de tot...N-ai sa mai stii ce sa-i faci la un momentdat...Nu sant de vina nici motorasul de relanti, nici IAC-ul, nici senzorii de temperatura, nici...nimic.
- Treaba cu evacuarea neetansa, poate afecta informatiile date de sonda Lambda, dar nu atat de grav, incat motorul sa ajunga sa mearga in halul in care spui tu...E bine totusi sa remediezi si acea problema si sa etansezi evacuarea...De acolo provine mirosul de benzina...Pt. ca motorul merge prost, scoate gaze intzepatoare la miros si le scoate chiar in compartimentul motorului...
- MAP-ul (senzorul de depresiune...aflat pe caroserie in partea stanga, langa sfera suspensiei) din cate spui tu lucreaza, pt. ca spui ca atunci cand tragi aer pe el, se tureaza motorul...
- Furtunul subtire care duce in dreapta, e de la regulatorul de presiune de pe rampa de injectie...Acel regulator simte cand motorul are depresiune mai mare in admisie si mareste presiunea in rampa de injectie, pt. demaraje...Daca din acel regulator nu curge benzina si este etans cand tragi aer cu gura pe furtunul subtire, este OK...
........................................
Scoate acel emulator Lambda si asigura-te ca toate mufele sant conectate la locul lor...Mai mult ca sigur masina va merge OK.
Daca nu, verifica toate furtunele care duc in admisie...sa fie la locul lor...sa nu fie crapate...etc...Verifica toate strangerile elementelor de pe galeria de admisie si asigura-te ca nu poate intra aer fals in ea...Unde ai dubii, poti da cu vaselina...Daca trage aer fals in zona suspectata, pt. o perioada scurta, motorul va merge bine...Trucul acesta e valabil in special pt. locurile etansate cu garnituri....
Bafta si tine-ne la curent cu ce se intampla !

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 13-Ian-2011 14:14

Probabil ca acel surub de pe corpul port-clapeta regleaza predeschiderea clapetei de acceleratie...Probabil ca are o pozitie foarte precisa, reglata fin din fabrica si de aceea nu trebuie umblat la el...Probabil ca reglajul e f.f. fin...E rau daca nu mai ai acel surub. Probabil ca fara el, reglajul si citirea pozitiei clapetei de acceleratie nu mai pot fi facute in parametri (mai ales la relanti...)
Probabil ca va trebui sa-ti faci rost de un alt corp port-clapeta...

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Joi 13-Ian-2011 18:32

multumesc dan1972. eu am verificat mereu daca a mai raspuns cineva referitior la acest subiect. ai dreptate, cred ca acel emulator era problema intrucat ramasese pe masina, instalatia electrica ramanand la fel cand am dat gazul jos, eu scotand doar plamanul ala, firele si restul chestiilor ce le mai avea ramanand pe masina. am pus masina ieri pe gaz si masina merge impecabil. nu da nici un rateu, atat doar, din cand in cand se mai aprinde martotul ala galben din stanga care are un motor pe el si trei liniute, dar se stinge singur, si o alta problema ar fi ca daca merg cu viteza mai mare, peste 30-40 si debreiez si las motorul la relanti, acesta se opreste.
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 13-Ian-2011 22:04

Nu ai pt. ce! Cu placere! Imi pare rau ca nu am vazut topicul mai devreme...
..........................
Pai ce ai facut ?!? Iar ai pus instalatia GPL pe masina ??? E drept ca e mai avantajos pe GPL decat pe benzina, dar in timp distrugi motorul...
- GPL-ul nu asigura o ungere capului pistonului, primului segment si camasii, cum asigura benzina...GPL-ul arde mai uscat...
- Busesti supapele si chiulasa
........Sigur...toate astea nu se simt imediat...dar in cateva zeci de mii de Km termini motorul...probabil 30-40.000 Km...
Mai mult ca sigur de acolo era problema...Daca vei vrea sa renunti la GPL, refa legaturile sondei Lambda, cum au fost din fabrica...
Sant convins ca va merge ok masina...
...........................
Becul martor galben semnalizeaza avariile din sistemul de injectie pe partea electrica (unele din ele)...Dar se mai aprinde si cand ramai fara benzina si amestecul nu mai este in parametri...Sonda Lambda simte asta si aprinde becul...
...La tine probabil ca emulatorul Lambda nu reuseste sa pacaleasca sonda sau ECU (ca practic asta face) si probabil in anumite regimuri amestecul nu este cel optim....Probabil ca este mai sarac...Poate ca ar trebui sa mai reglezi instalatia GPL, daca exista posibilitatea asta...Sa imbogatesti putin amestecul....
..........................
Problema cu oprirea motorului cand debraiezi...este tot din cauza sondei Lambda care nu citeste ce trebuie...In esentza, probabil din cauza unui reglaj prea sarac al istalatiei GPL...Incearca sa o mai reglezi, daca se poate...
Practic e un moment in care sistemul de injectie nu se poate adapta la cerinte si ramane fara combustibil...Mai ales ca spui ca nu da nici un rateu...
Toate aceste instalatii GPL nu sant adaptate perfect, pt. ca sant facute sa poata fi montate pe cateva zeci de modele de masini...Practic nu au cum sa le faca sa mearga perfect, decat daca ar fi o instalatie facuta special pt. Xantia...din fabrica...
Eu totusi iti recomand ca daca ai posibilitatea sa mergi pe benzina, sa renunti la GPL...Reparatiile ulterioare vor fi usturatoare si-ti vor scoate pe nas toata economia pe care o faci acum...Asta ca sa nu mai vorbim de pericolul la care te expui...Am vazut o groaza de butelii GPL fisurate...Probabil din cauza drumurilor noastre de 2 bani...cu o mie de gropi...


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu