viteze HDI - pentru tonti

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 04-Dec-2005 12:19

Te rog sa ma crezi ca motoarele diesel clasice ajung foarte usor la 500000km(au fost cazuri in care s-a ajuns si la 1mil.) fara a li se acorda o atentie deosebita(vezi motoarele care au echipat dubitele indiferent de marca)
Asta in conditiile in care se folosea un ulei si motorina de calitate mai slaba.
Un motor cu putere pe litru mai mica va tine mai mult.(vedeti motoarele americane pe benzina) De asemenea axele cu came in bloc erau mult mai durabile.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 04-Dec-2005 12:32

Merci, Marian!
Se pare ca am avut dreptate...

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Dum 04-Dec-2005 15:42

eu nu am luat in calcul dubitele ci numai autoturismele intradevar dubele echipate cu diesel clasic pot ajunge la km aceia dar turismele fara o grija mare de motor nu , ca de omu' mai trebuie sa cumpere si modelul mai nou nu?
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 04-Dec-2005 16:53


Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 04-Dec-2005 16:57

maximus scrie:te iseli singurul lucru de care trebuie tinut cont la diesel-urile noi este acela sa nu opresti motorul imediat ci sa-l mai lasi vreo 5-10 secunde in relanti ca sa ajunga si turbina la turatia motorului asta este un aspect pe care multi nu il stiu sau daca il stiu nu il aplica
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte
daca mergi cu un diesel "nou" la turati mari singurul lucru pe care il va face este sa scoata fum negru la acceleratie puternica gen demaraj la semafor sau la 120 km/h si accel tare atunci va lasa un nor de fum negru dar motorul va merge tot atatia km
stii ceva dar nici tu nu stii ce stii. pe rind, un motor turbo (indiferent de combustibil) se va mai tine pornit la ralanti inainte de a-l opri un timp echivalent cu temperatura la care se afla, sau mai exact in functie de cum s-a circulat inainte de a ajunge la destinatie. astfel, pe vremea asta, mai ales dupa un drum scurt, nu e nevoie, insa daca masina a mers mult si la turatii mari, e bine sa o lasi pornita la ralanti inainte de a o opri definitiv chiar si 10 minute, si asta pentru ca axul turbinei culiseaza peun film de ulei f fin, ulei care se arde de cum opresti motorul incins, facind ca la urmatoarea pornire turbina sa nu mai aiba ungere pina cind sistemul de ungere se presuriezeaza. asta inseamna o uzura prematura, care prin mentinerea motorului pornit si astfel revenirea la o temperatura normala de lucru inainte de oprire e evitata. cit despre explicatia cu cit de durabil e motorul... hm.. nu pot sa spun decit ca un motor de cap tractor dureaza si un milion jumate de km. asta pentru ca e un motor cu cursa mare si turatie scazuta, nu unul de turatie. de unde resiese ca turatia omoara un motor in general (motoarele din f1 ajung si la 18-19000 rot/min) si nu incarcatura. la asta se mai adauga si faptul ca motoarele moderne sint calculate cam la limita din pacate, spre deosebire de cele de generatie mai veche.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 04-Dec-2005 17:54

Am citit ,nu mai retin unde, ca este recomandat, pentru a nu forta turbina sa mearga la turatii mari cand este rece, sa se astepte 1-2min. dupa pornirea motorului. (si ca la unele firme....parca la o masina coreeana...se specifica aceasta informatie pe un abtibild, unde de asemenea specifica si faptul ca nu se opreste imediat.) La ce tolerante sunt in lagarele suflantei, eu le-am dat crezare. Apropo de fiabilitatea masinilor noi, am o colega de serviciu care a schimbat suflanta la un Peugeot 406 td la 70000km.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 04-Dec-2005 19:05

turatia omoara un motor in general (motoarele din f1 ajung si la 18-19000 rot/min) si nu incarcatura.

Pai pana acum parca ziceai ca este bine sa mergi turat :lol:

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 04-Dec-2005 19:25

se va mai tine pornit la ralanti inainte de a-l opri un timp echivalent cu temperatura la care se afla, sau mai exact in functie de cum s-a circulat inainte de a ajunge la destinatie. astfel, pe vremea asta, mai ales dupa un drum scurt, nu e nevoie, insa daca masina a mers mult si la turatii mari, e bine sa o lasi pornita la ralanti inainte de a o opri definitiv chiar si 10 minute, si asta pentru ca axul turbinei culiseaza peun film de ulei f fin, ulei care se arde de cum opresti motorul incins,

Atat din teorie cat si din practica se stie ca temperatura motorului implicit a componentelor nu scade la ralanti ba mai mult aceasta va creste.Am mai scris undeva pe aici ca este imperativ ca indiferent de cat timp a mers motorul si cat de turat, inainte de a se opri, acesta se tine in regimul de ralanti pana cand suflantul va intra in acelasi regim.
Suflantul nu se incalzeste datorita frecarii componentelor acestui ci datorita schimbului de caldura intre acesta si gazele de evacuare asa ca oricat timp l-am lasa la ralanti acesta isi va mentine temperatura deoarece racirea acestuia se face cu ajutorul uleiului din motor sub presiune.
Un suflant bun mai merge cel putin 30 sec dupa oprirea motorului de aceea este necesar sa se astepte inainte de oprire ca suflantul sa intre in regimul de ralanti pt. a se micsora turatia turbinei si astfel rotirea acesteia sa nu se realizeze uscat pe cuzineti.La o turatie ridicata a motorului suflantul atinge cateva zeci de miii de rot deci si timpul de invartire fara ungere fortata dupa oprirea motorului fiind mult mai mare.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 05-Dec-2005 01:01

corect ce spui, marian, dar eu stiu ca exista dispozitive speciale pentru masinile turbo, aftermarket, care masoara EGT (temp gazelor de evacuare) chiar pe corpul turbinei si asteapta ca temperatura corpului in sine sa scada pina la o anumita temperatura inainte de a permite oprirea motorului (dispozitivul e conceput ca, odata ajuns in parcare sa scoti cheia de contact si el sa mentina motorul mergind pina ajunge la o temp mai scazuta).
sorin. scrie:
turatia omoara un motor in general (motoarele din f1 ajung si la 18-19000 rot/min) si nu incarcatura.

Pai pana acum parca ziceai ca este bine sa mergi turat :lol:
cred ca trebuie sa recitesti, am spus ca e bine sa mergi ceva mai turat decit se spunea acolo, adica mai sus de 1500-2000 rot/min, nu la 7000 toata ziua
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 05-Dec-2005 16:44

EGT (temp gazelor de evacuare) chiar pe corpul turbinei si asteapta ca temperatura corpului in sine sa scada pina la o anumita temperatura

Asa cum ai spus EGT masoara temperatura gazelor de evacuare si este un indicator direct al starii(turatie,incarcatura) motorului deci va sti si cand motorul ajunge la ralanti.S-a folosit pt. prima data in aviatie si se foloseste mai mult pt. motoarele la care s-a facut un tuning.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 18-Ian-2006 17:20

1.voi cei cu diesel...spuneti-mi si mie... 1.4 Hdi si 1.6 Hdi sunt motoare TURBODIESEL cu INTERCOOLER !?!? sau numai turbodiesel sau nici macar turbo !? ca cei de la ATS nu m-au lamurit si de-aia am preferat benzina !!!!

2.De ex , la 110 - 120 Km/h cand ii dai "blana" sare ca racheta in 140-150 Km/h (chiar si in viteza a -4-a) precum BMW sau Audi ?!



Merci !

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 18-Ian-2006 17:30

B25BUY scrie:1.voi cei cu diesel...spuneti-mi si mie... 1.4 Hdi si 1.6 Hdi sunt motoare TURBODIESEL cu INTERCOOLER !?!? sau numai turbodiesel sau nici macar turbo !? ca cei de la ATS nu m-au lamurit si de-aia am preferat benzina !!!!

Sunt turbodiesel, cu turbină cu geometrie fixă. H-ul vine de la "injecţie ĂŽnaltă presiune", e iniţiala de la haute.

B25BUY scrie:2.De ex , la 110 - 120 Km/h cand ii dai "blana" sare ca racheta in 140-150 Km/h (chiar si in viteza a -4-a) precum BMW sau Audi ?!

Varianta de 70cp sare ca racheta până pe la 100km/h, după aia se cam puturoşeşte. Urcă relativ uşor, adica nu te rogi de maşină (prea tare) până pe la 150 (reali, pe GPS, nu ştiu exact cât pe bord), după aia, pe la 160... descoperi că nu mai ai pedală :lol:

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 18-Ian-2006 18:38

Sunt turbo cu geometrie variabila

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 18-Ian-2006 18:50

Am uploadat mai jos tabelul cu viteza in functie de turatie si treapta de viteza pt 1.4 HDI (70 CP).

Legenda:
- In albastru (deschis) e viteza minima la care ar trebui schimbat a.i. in treapta urmatoare sa nu fie subturata (am considerat limita subturarii pt HDI -> 1500 RPM).
- In rosu viteza la care sa schimbi a.i. la trecerea in treapta superioara sa "cazi" pe turatia de cuplu maxim.

Imagine

Aceeasi poveste pt 1.4i 75 CP:
Imagine

si pt 1.1i 60 CP:
Imagine

.. ultimele 2 sunt thumbnailuri (trebuie click pe ele pt imagine mare) - sa nu incarc pagina cu niste grafice off-topic

Later edit:
Am renuntat in final la thumbnailuri:
1. din motive estetice :)
2. oricum pozele sunt mici (15 KB fiecare)
Ultima oară modificat Mie 18-Ian-2006 19:09 de către mars2k, modificat de 2 ori în total.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 18-Ian-2006 18:52

DanCld scrie:
B25BUY scrie:1.voi cei cu diesel...spuneti-mi si mie... 1.4 Hdi si 1.6 Hdi sunt motoare TURBODIESEL cu INTERCOOLER !?!? sau numai turbodiesel sau nici macar turbo !? ca cei de la ATS nu m-au lamurit si de-aia am preferat benzina !!!!

Sunt turbodiesel, cu turbină cu geometrie fixă. H-ul vine de la "injecţie ĂŽnaltă presiune", e iniţiala de la haute.

B25BUY scrie:2.De ex , la 110 - 120 Km/h cand ii dai "blana" sare ca racheta in 140-150 Km/h (chiar si in viteza a -4-a) precum BMW sau Audi ?!

Varianta de 70cp sare ca racheta până pe la 100km/h, după aia se cam puturoşeşte. Urcă relativ uşor, adica nu te rogi de maşină (prea tare) până pe la 150 (reali, pe GPS, nu ştiu exact cât pe bord), după aia, pe la 160... descoperi că nu mai ai pedală :lol:


Poate "Racheta" pana la 100km si nicidecum Racheta . :twisted:

Cuplul ala mare care ar trebui sa te bage in scaun nu prea il simti, eu compar cu benzina mea de 90CP, si cu un clio de 80CP tot diesel!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot