xsara extrem de lasata pe spate
Moderator: Echipa Tehnica
o bati din partea cealalta cu ceva
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 30
- Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
- Localitate: Timisoara
in sfarsit am dat jos bratele.
m-am chinuit ceva dar am reusit. nu este prea greu dupa ce prinzi spilu cu desfacutul.dar merita nu am vazut in viata mea ceva mai simplu la o masina.
nu mai ai treaba cu amortizoare in arcuri, cu prese de arcuri cu oale si altele.
simplu tragi de pe caneluri barile de torsiune si gata. scoti rulmentii pui altii si bagi la loc.
dar si aici este un spil trebuie puse semne unde au fost bagate barile initial ca dupa asta bajbai sa le pui la loc si nu le nimeresti din prima unde au fost. si dupa asta o roata este sus si una jos. sau masina e prea sus sau prea jos.
recunosc ca nu am facut faza cu semnele si am bajbait mult pana le-am nimerit.
am luat ca distanta arbitrara de la lonjeron la capul interior al bratului de 26,5 cm. nustiu cat e de bine dar cert este ca masina cam topaie pe drum. semn ca am ridicat-o un pic si pana pun greutate actioneaza doar barile de torsiune si nu prea mai fac treaba amortizoarele(shock absorberele).
multumesc pentru sprijin ramane sa dau o bere mare.
m-am chinuit ceva dar am reusit. nu este prea greu dupa ce prinzi spilu cu desfacutul.dar merita nu am vazut in viata mea ceva mai simplu la o masina.
nu mai ai treaba cu amortizoare in arcuri, cu prese de arcuri cu oale si altele.
simplu tragi de pe caneluri barile de torsiune si gata. scoti rulmentii pui altii si bagi la loc.
dar si aici este un spil trebuie puse semne unde au fost bagate barile initial ca dupa asta bajbai sa le pui la loc si nu le nimeresti din prima unde au fost. si dupa asta o roata este sus si una jos. sau masina e prea sus sau prea jos.
recunosc ca nu am facut faza cu semnele si am bajbait mult pana le-am nimerit.
am luat ca distanta arbitrara de la lonjeron la capul interior al bratului de 26,5 cm. nustiu cat e de bine dar cert este ca masina cam topaie pe drum. semn ca am ridicat-o un pic si pana pun greutate actioneaza doar barile de torsiune si nu prea mai fac treaba amortizoarele(shock absorberele).
multumesc pentru sprijin ramane sa dau o bere mare.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
xsara extrem de lasata pe spate
Azi am facut o masuratoare la partea din spate si am observat dreapta lasata mai jos cu aprox. 20mm. Am luat reper de masurare raza aripei pe axa rotii si sol . Khan ! da-ti cu parerea te rog(sau altcineva care sa mai lovit de aceasta problema) care ar fii ,,buba,, si remedierea sa. Multumirii anticipate !
Peace on earth ... War under the blanket !
mai trebuie mutata un dinte din barele de torsiune
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
xsara extrem de lasata pe spate
Multumesc Khan !... dar totusi mai asi dori sa-mi explici un amanunt. Operatiunea in sine e complicata ...ma descurc ? Am garaj cu elevator si toate sculele aferente dar nu am mai umblat la sistemul de torsiune si sa nu fac vreo boroboata . Inca odata .. multumirii colega !-
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- simpatizant
- Mesaje: 30
- Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
- Localitate: Timisoara
pai in principiu operatiunea este foarte simpla. eu am bajbait un pic pana m-am prins cum se desfac barile de torsiune.
dar se demonteaza de pe brate, tablita aceea cu surub cu cap de 13, strangi conductele de frana cu cate o cheie franceza ca sa nu perzi lichidul de frana si sa te chinui prea mult.
apoi scoti din urechi cablul de la senzorul de abs. eu am dat jos tot de pe brat incusiv saabotii sa scot cablul de la frana de mana. si mi-a ramas gbratul gol.
dar daca, vrei sa ridici putin bratul, nu trebuie scoase toate doar conducta de frana(cheie de 11 si una de 17) si tablita de pe lateral cu surub de 13.
trebuie sa desfaci si pe stanga spate si pe dreapta spate rotile si accesoriile de mai sus.
apoi te duci in stanga si iei un dorn tare care sa intre in gaura din centrul tablitei. dornul sa fie suficient de lung camd 5 cm intra in gaura aceea cand il bati.
si bati cu un ciocan in dorn pana iese bara de torsiune din centru prin partea dreapta.
eu am batut cu vreo doua dornuri pana le-am strambat si am gasit apoi unul tare si am uitat pune spray mult peste tot se le dea drumul.
dupa ce iese bara din centru suficient, o tragi afara.
faci semne pe barele de torsiune si locul unde sunt in momentul in care ai scos bara din centru sa stii cum au fost initial.
cauti si vezi ca ai niste piulite mici pe fiecare parte si le defaci si scoti. sunt piulitele din capul barilor.
atentie nu da jos si suruburile din capetele barilor, ma refer la cele cu cap torx, ca tin barile pe capete si exista riscul sa iasa din brat si sa te vad cum le nimeresti.
dupa asta dai usor cu ciocanul sa scoti bratele din interiorul puntii. vor iesipe rand cate un brat cu cate o bara de torsiune.
in cazul tau o scoti doar pe aia care spui tu ca este mai jos. dar nu tragi de tot bratul afar doar cat se misca liber fara sa tina in canelurile barii sa-l poti misca liber sus jos.
apoi fata de pozitia pe care ai avut-o bagi bratul la loc mai jos cu un dinte fata de cat ai fost inainte de scoatere. si bati usor pana intra.
trebuie sa bati usor si sa intre relativ usor, nu bati tare sa intre ca daca se opune atunci dai afara rulmentul de interior si sa te vad cum il scoti si pui la loc.
spun ca trebuie sa pui bratul mai jos fata de pozitia initiala pt ca prin coborarea bratului se ridica masina pe partea aia.
trebuie sa mai ai un prieten ca singur este greu, eu m-am chinuit un pic singur si apoi am sunat un prieten.
spor la treaba si bafta.
si uite asa mi-am reparat singur rabla, nu am dat-o la remat sa-mi iau logan nou.
dar se demonteaza de pe brate, tablita aceea cu surub cu cap de 13, strangi conductele de frana cu cate o cheie franceza ca sa nu perzi lichidul de frana si sa te chinui prea mult.
apoi scoti din urechi cablul de la senzorul de abs. eu am dat jos tot de pe brat incusiv saabotii sa scot cablul de la frana de mana. si mi-a ramas gbratul gol.
dar daca, vrei sa ridici putin bratul, nu trebuie scoase toate doar conducta de frana(cheie de 11 si una de 17) si tablita de pe lateral cu surub de 13.
trebuie sa desfaci si pe stanga spate si pe dreapta spate rotile si accesoriile de mai sus.
apoi te duci in stanga si iei un dorn tare care sa intre in gaura din centrul tablitei. dornul sa fie suficient de lung camd 5 cm intra in gaura aceea cand il bati.
si bati cu un ciocan in dorn pana iese bara de torsiune din centru prin partea dreapta.
eu am batut cu vreo doua dornuri pana le-am strambat si am gasit apoi unul tare si am uitat pune spray mult peste tot se le dea drumul.
dupa ce iese bara din centru suficient, o tragi afara.
faci semne pe barele de torsiune si locul unde sunt in momentul in care ai scos bara din centru sa stii cum au fost initial.
cauti si vezi ca ai niste piulite mici pe fiecare parte si le defaci si scoti. sunt piulitele din capul barilor.
atentie nu da jos si suruburile din capetele barilor, ma refer la cele cu cap torx, ca tin barile pe capete si exista riscul sa iasa din brat si sa te vad cum le nimeresti.
dupa asta dai usor cu ciocanul sa scoti bratele din interiorul puntii. vor iesipe rand cate un brat cu cate o bara de torsiune.
in cazul tau o scoti doar pe aia care spui tu ca este mai jos. dar nu tragi de tot bratul afar doar cat se misca liber fara sa tina in canelurile barii sa-l poti misca liber sus jos.
apoi fata de pozitia pe care ai avut-o bagi bratul la loc mai jos cu un dinte fata de cat ai fost inainte de scoatere. si bati usor pana intra.
trebuie sa bati usor si sa intre relativ usor, nu bati tare sa intre ca daca se opune atunci dai afara rulmentul de interior si sa te vad cum il scoti si pui la loc.
spun ca trebuie sa pui bratul mai jos fata de pozitia initiala pt ca prin coborarea bratului se ridica masina pe partea aia.
trebuie sa mai ai un prieten ca singur este greu, eu m-am chinuit un pic singur si apoi am sunat un prieten.
spor la treaba si bafta.
si uite asa mi-am reparat singur rabla, nu am dat-o la remat sa-mi iau logan nou.
-
- simpatizant
- Mesaje: 30
- Membru din: Mar 18-Sep-2007 15:05
- Localitate: Timisoara
sincer noroc chior erau sparte coliviile la rulmentii din interior si erau cam imprastiate, dar rulmentii din exterior buni inca. i-am scot usor pe cei din exterior dar pe aia din interior a cam fost chin. dar am reutit pana la urma si a fost o mare satisfactie.
ce-i drept dupa ce am simtit ca ceva nu e in regula am mers forte putin cu masina si doar strictul necesar. acum cred ca asta mi-a salvat si bratele ca altfel se duceau naibii si bratele. iar atunci trebuia sa iau altele sau puntea cu totul.
ce-i drept dupa ce am simtit ca ceva nu e in regula am mers forte putin cu masina si doar strictul necesar. acum cred ca asta mi-a salvat si bratele ca altfel se duceau naibii si bratele. iar atunci trebuia sa iau altele sau puntea cu totul.
O intrebare ?!?!?!
[font=Georgia]Am si eu o Xsara din 2000 2.0 HDI cu puntea rupta sau ma rog cum sa ii zic ... troncane ff rau in spate si rotile nu mai zic ca stau /...\ cam de vreo 4-5 luni si deja am schimbat o pereche de cauciucuri ...
Intrebarea mea este ... mi-a zis cineva ca iti trebuie aparat special pt a da jos puntea ca sa schimbi bucsile, rulmentii si camasile ca nu stiu ce putere are si te poate lovii, e adevarat sau aberatii ? ... apelez la Khan si aurica_iorga ca voi stiti ce si cum.
Ajutati-ma ca sincer NU imi permit sa arunc in perioada asta grea 15 mil la Service .
Multumesc de raspunsuri ![/font]

Intrebarea mea este ... mi-a zis cineva ca iti trebuie aparat special pt a da jos puntea ca sa schimbi bucsile, rulmentii si camasile ca nu stiu ce putere are si te poate lovii, e adevarat sau aberatii ? ... apelez la Khan si aurica_iorga ca voi stiti ce si cum.
Ajutati-ma ca sincer NU imi permit sa arunc in perioada asta grea 15 mil la Service .
Multumesc de raspunsuri ![/font]
iti trebuie alta punte daca mergi cu rotile strimbe de 5 luni
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pesemne bratele sint deja praf, mare lucru daca a scapat puntea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pai trebuie oricum, ca si daca iei o alta punte, bine e sa inlocuiesti ce gasesti acolo
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes