DESPRE DURABILITATEA MOTORULUI 1,8 i, 16 v
Moderator: Echipa Tehnica
DESPRE DURABILITATEA MOTORULUI 1,8 i, 16 v
CAM CARE AR PUTEA FI O DURABILITATE MEDIE A UNUI MOTOR DE 1,8, 16V, CARE ESTE EXPLOATAT CORESPUNZATOR, AVAND IN VEDERE CA SCHIMB VITEZELE LA 1500 TURATII. AL MEU ARE 250000KM SI PARCA NU PREA ARE SPRINT. O FI PROBLEMA DIN INJECTOARE? EU AM TOT BAGAT ADITIVI IN BENZINA SI, IN AFARA DE FAPTUL CA LA MAXIM 2500 ROTATII TOARCE FOARTE FRUMOS, NU AM OBSERVAT CASTIG DE PUTERE. SA MA BAG SA II SCHIMB INJECTOARELE?
PE LANGA ASTA, CAND BAG IN MARSARIER, UNEORI NU IMI INTRA DIN PRIMA SI CARAIE. TREBUIE OARE SCHIMBATA NUCA AIA DE TEFLON? O TIJA DIN AIA SCURTA DE LA CAUTATORI AM SCHIMBAT-O DOAR CA AVEA UN PIC DE JOC, DAR DEGEABA.
BINE, STIU CA MAI CONTEAZA SI CUM A FOST EXPLOATAT ANTERIOR (EU AM LUAT MASINA CU 228000 KM) DE LA CINEVA CARE A VENIT DIN FRANTA.
PE LANGA ASTA, CAND BAG IN MARSARIER, UNEORI NU IMI INTRA DIN PRIMA SI CARAIE. TREBUIE OARE SCHIMBATA NUCA AIA DE TEFLON? O TIJA DIN AIA SCURTA DE LA CAUTATORI AM SCHIMBAT-O DOAR CA AVEA UN PIC DE JOC, DAR DEGEABA.
BINE, STIU CA MAI CONTEAZA SI CUM A FOST EXPLOATAT ANTERIOR (EU AM LUAT MASINA CU 228000 KM) DE LA CINEVA CARE A VENIT DIN FRANTA.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
in primul rand la motoarele pe benzina nu se schimba la 1500 de ture, doar nu e diesel
eu am 2.0i 16v si schimb la 3000, poti schimba si la 2500 in asa fel incat in treapta superioara sa nu cada sub 2000 de ture. daca nu e sprintena... e posibil sa fie imbacsit catalizatorul, poti pune benzina mai buna si sa-i dai peste 130km in afara orasului ca sa-l cureti 


Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 

-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
1.500 de ture ? Eu schimb ĂŽn jur la 3.000 chiar 3.500, altfel ĂŽmi tremurĂŁ toatĂŁ maÂşina ca Âşi la cutremur.
Cum stai cu ambreiajul al km ĂŁÂştia ?

Cum stai cu ambreiajul al km ĂŁÂştia ?
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
MOTROCEL scrie:APROPO DE AMBREIAJ, L-AM SCHIMBAT ACUM 3 LUNI. M-A LASAT DE TOT. A RAMAS RULMENTUL DE PRESIUNE INAUNTRU SI DECI PEDALA LA PODEA. DAR AM PUS UN KIT NOU "SACHS" CARE CRED CA O SA TINA CEVA.
SCHIMB LA 1500 TURE FARA SA TREMURE, PENTRU CONSUM DE 9 LITRI IN ORAS SI DE 6 AFARA. NU E BINE ASA?
te rog scrie cu litere mici (fara capslock)!
continua sa schimbi la 1500 de ture si cand ti se strica ceva la masina sa nu mai vii pe forum

Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 

Fie, aveti dreptate cu turatia la care schimb vitezele. Oricum eu schimb vitezele nu cu ochii pe turometru, ci dupa cum imi suna mie bine in ureche. Pe "Xantiuta" mea nu o forjez in oras pentru ca nu e nevoie. Conduc din 1992 si credeti-ma ca am luat multe amenzi pentru viteza, dar nu in orasul in care locuiesc si merg la serviciu.
Totusi intrebarea mea era referitoare la durabilitatea motorului 1,8 i, 16 v, exploatat in conditii "mai mult decat normale" si daca lipsa de sprint ar putea proveni si din uzura injectoarelor.
Spre exemplu motoarele HDI de 90 cai am auzit ca tin si 1.000.000 km.
Totusi intrebarea mea era referitoare la durabilitatea motorului 1,8 i, 16 v, exploatat in conditii "mai mult decat normale" si daca lipsa de sprint ar putea proveni si din uzura injectoarelor.
Spre exemplu motoarele HDI de 90 cai am auzit ca tin si 1.000.000 km.
Iar am vazut subiectul tarziu...
Nu te supara pe mine, dar e total aiurea cum conduci masina !!! Nu-i faci decat rau schimband la 1500 rpm !!! E motor pe benzina...nu se conduce ca un Diesel...sa schimbi la turatii asa de joase...Mai ales ca e si 16V...un motor nascut/facut pt. turatii mari...Nici macar nu are cuplu prea bun la turatii asa de joase...
- Distrugi ambreiajul
- Bagi uzuri in lagarele arborelui, in pistoane, camasi si in tot ce inseamna piese in miscare in motor pt. ca toate vibreaza, chiar daca tu nu-ti dai seama...
- Imbacsesti catalizatorul
- Vara motorul nu are suficienta racire, pt. ca pompa de apa nu plimba apa suficient de repede
- Ungerea e deficitara, pt. ca pompa nu ridica presiunea normala, iar tu soliciti motorul din plin la turatii asa de joase si o treapta mare a cutiei....
- Se ancraseaza tot motorul (se umple de calamina in camerele de ardere) pt. ca nici o data nu ajunge la un regim convenabil de functionare...Frontul de flacara, nu bate suficient de tare incat sa se ajunga la regimul de autocuratire al pieselor...
- Iarna ajunge greu la temperatura de regim, pt. ca nu este turat...astfel se uzeaza mult mai tare...pt. ca el merge mult mai mult timp rece...
- etc...etc....etc...(multe alte neajunsuri si deservicii aduse motorului)
.........Nici macar consumul de benzina nu e cel mai mic la turatii foarte mici....Daca ai sa studiezi diagramele (graficele) de putere-cuplu-consum specific ale unui motor, ai sa vezi ca la toate motoarele pe benzina din lumea asta, consumul specific cel mai mic e undeva in jurul turatiei de cuplu maxim...In cazul tau 4250 rpm (daca am retinut corect)...
.................................................
O exploatare corecta a motorului tau 1,8-16v, ar fi sa schimbi vitezele undeva peste turatia de cuplu (adica peste 4250 rpm parca) pt. ca turatia in urmatoarea treapta sa pice aproape de turatia de cuplu maxim.
Acolo merge motorul cel mai bine...Nu te speria de turatiile mari !!! Asa se conduc motoarele pe benzina! Sant facute sa functioneze asa.
Daca totusi vrei neaparat sa mergi mai linistit, poti accelera pana spre 3000 rpm, pt. ca dupa schimbarea vitezei, turatia sa pice pe vre-o 2000 rpm...Oricum e putin pt. motorul tau, dar tot e mai bine decat sa schimbi la 1500 rpm si turatia sa scada sub 900rpm...care e practic turatia de relanti !!!
Asta e o greseala pe care o fac multi instructori auto...Invata elevii sa mearga cu masinile subturate, ca sa nu-i ia prin surprindere...Iar unii din elevi raman cu deprinderea asta toata viata, crezand ca asa e normal...Li se acomodeaza urechea asa....
................................................
Referitor la durabilitatea motoarelor 1,8...Probabil e undeva in jurul valorii de 300.000 km fara probleme (fara interventii majore) ca si in cazul celorlalte motoare pe benzina....Dupa acest rulaj, te poti astepta la un oarecare consum de ulei, dar nu neaparat din cauza setului motor...Poate doar segmentii sa se uzeze...Mai curand pun probleme simeringurile de supape, care imbatranesc si devin casante...crapacioase...nu mai sant elastice si nu mai rad uleiul de pe tijele supapelor...Dar asta se remediaza relativ usor...
Diesel-urile tin mai mult, pt. ca nu sant asa turate ca motoarele pe benzina...Am impresia ca si lucreaza intr-un regim termic mai coborat decat motoarele pe benzina....
S-ar putea ca si motorina injectata in cilindri, sa contribuie la procesul de ungere...De aceea rezista mai mult motoarele Diesel...Lucru care nu e valabil decat in mica masura in cazul benzinei...
Totusi rezista mai mult daca sant intretinute corect...Nu se intampla treaba asta in cazul motoarelor Diesel care au schiopatat toata viata lor, pt ca nici o data nu au avut injectia pusa la punct...
Nici Diesel-urile nu tin 1 mil de Km, fara interventii majore...Poate 500.000 Km pt. un Diesel sa fie ceva mai realist...
Conteaza f. mult si cum a fost exploatata masina...O masina care nu vede decat autostrada...viteza constanta...combustibil de calitate...lipsa praf, va tine mult mai mult in comparatie cu una exploatata in Romania, cu 95% din Km parcursi in oras (la serviciu...semafoare...distantze scurte...) combustibil prost...mult praf...etc...
Toti producatorii de autoturisme considera Romania ca facand parte din categoria "drumuri grele" si recomanda intervale de service mai scurte...Asa ca daca vrei ca masina ta sa tina cat mai mult, schimba-i filtrele si uleiurile mai des decat e specificat in carte (cu unele de calitate !!!) si exploateaz-o intr-un interval de turatii rezonabil, pe distantze suficient de lungi, astfel ca motorul sa ajunga la temperatura de regim...

Nu te supara pe mine, dar e total aiurea cum conduci masina !!! Nu-i faci decat rau schimband la 1500 rpm !!! E motor pe benzina...nu se conduce ca un Diesel...sa schimbi la turatii asa de joase...Mai ales ca e si 16V...un motor nascut/facut pt. turatii mari...Nici macar nu are cuplu prea bun la turatii asa de joase...
- Distrugi ambreiajul
- Bagi uzuri in lagarele arborelui, in pistoane, camasi si in tot ce inseamna piese in miscare in motor pt. ca toate vibreaza, chiar daca tu nu-ti dai seama...
- Imbacsesti catalizatorul
- Vara motorul nu are suficienta racire, pt. ca pompa de apa nu plimba apa suficient de repede
- Ungerea e deficitara, pt. ca pompa nu ridica presiunea normala, iar tu soliciti motorul din plin la turatii asa de joase si o treapta mare a cutiei....
- Se ancraseaza tot motorul (se umple de calamina in camerele de ardere) pt. ca nici o data nu ajunge la un regim convenabil de functionare...Frontul de flacara, nu bate suficient de tare incat sa se ajunga la regimul de autocuratire al pieselor...
- Iarna ajunge greu la temperatura de regim, pt. ca nu este turat...astfel se uzeaza mult mai tare...pt. ca el merge mult mai mult timp rece...
- etc...etc....etc...(multe alte neajunsuri si deservicii aduse motorului)
.........Nici macar consumul de benzina nu e cel mai mic la turatii foarte mici....Daca ai sa studiezi diagramele (graficele) de putere-cuplu-consum specific ale unui motor, ai sa vezi ca la toate motoarele pe benzina din lumea asta, consumul specific cel mai mic e undeva in jurul turatiei de cuplu maxim...In cazul tau 4250 rpm (daca am retinut corect)...
.................................................
O exploatare corecta a motorului tau 1,8-16v, ar fi sa schimbi vitezele undeva peste turatia de cuplu (adica peste 4250 rpm parca) pt. ca turatia in urmatoarea treapta sa pice aproape de turatia de cuplu maxim.
Acolo merge motorul cel mai bine...Nu te speria de turatiile mari !!! Asa se conduc motoarele pe benzina! Sant facute sa functioneze asa.
Daca totusi vrei neaparat sa mergi mai linistit, poti accelera pana spre 3000 rpm, pt. ca dupa schimbarea vitezei, turatia sa pice pe vre-o 2000 rpm...Oricum e putin pt. motorul tau, dar tot e mai bine decat sa schimbi la 1500 rpm si turatia sa scada sub 900rpm...care e practic turatia de relanti !!!
Asta e o greseala pe care o fac multi instructori auto...Invata elevii sa mearga cu masinile subturate, ca sa nu-i ia prin surprindere...Iar unii din elevi raman cu deprinderea asta toata viata, crezand ca asa e normal...Li se acomodeaza urechea asa....
................................................
Referitor la durabilitatea motoarelor 1,8...Probabil e undeva in jurul valorii de 300.000 km fara probleme (fara interventii majore) ca si in cazul celorlalte motoare pe benzina....Dupa acest rulaj, te poti astepta la un oarecare consum de ulei, dar nu neaparat din cauza setului motor...Poate doar segmentii sa se uzeze...Mai curand pun probleme simeringurile de supape, care imbatranesc si devin casante...crapacioase...nu mai sant elastice si nu mai rad uleiul de pe tijele supapelor...Dar asta se remediaza relativ usor...
Diesel-urile tin mai mult, pt. ca nu sant asa turate ca motoarele pe benzina...Am impresia ca si lucreaza intr-un regim termic mai coborat decat motoarele pe benzina....
S-ar putea ca si motorina injectata in cilindri, sa contribuie la procesul de ungere...De aceea rezista mai mult motoarele Diesel...Lucru care nu e valabil decat in mica masura in cazul benzinei...
Totusi rezista mai mult daca sant intretinute corect...Nu se intampla treaba asta in cazul motoarelor Diesel care au schiopatat toata viata lor, pt ca nici o data nu au avut injectia pusa la punct...
Nici Diesel-urile nu tin 1 mil de Km, fara interventii majore...Poate 500.000 Km pt. un Diesel sa fie ceva mai realist...

Conteaza f. mult si cum a fost exploatata masina...O masina care nu vede decat autostrada...viteza constanta...combustibil de calitate...lipsa praf, va tine mult mai mult in comparatie cu una exploatata in Romania, cu 95% din Km parcursi in oras (la serviciu...semafoare...distantze scurte...) combustibil prost...mult praf...etc...
Toti producatorii de autoturisme considera Romania ca facand parte din categoria "drumuri grele" si recomanda intervale de service mai scurte...Asa ca daca vrei ca masina ta sa tina cat mai mult, schimba-i filtrele si uleiurile mai des decat e specificat in carte (cu unele de calitate !!!) si exploateaz-o intr-un interval de turatii rezonabil, pe distantze suficient de lungi, astfel ca motorul sa ajunga la temperatura de regim...
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
pai la turatia aia ce sprint vrei sa aibe? schimba la 4000 si ai sa vezi ca are sprint, si lasa injectoarele in pace. 1.8 16V e un motor cu cuplu nu tocmai mare, si pe deasupra ti-l ofera si sus in ture... cred ca la 4500. normal ca ti se pare ca nu trage; pana in 2000 de ture chiar si in treapta 2 poti sa calci acceleratia la podea, si nu se intampla nimic. nu zic acuma sa schimbi la 7000, si poftim, nici la 4000, dar macar sa ai 3000 de ture cand vrei sa ii dai superioara. eu am avut un reno 19 16V, si masina aia consuma cel mai putin daca schimbam treapata intre 4000 si 4500 de ture
ca o completare: nici cu dieselul nu se merge subturat, pt ca ii face rau; cred ca mult mai rau ca la un benzinar; in orice caz, fiecare motor are un regim de functionare corect; daca va fi folosit aiurea, ca exemplul de aici, total in afara cuplului, intr-adevar, poate va consuma mai putin, dar... uzura va fi mai mare.

ca o completare: nici cu dieselul nu se merge subturat, pt ca ii face rau; cred ca mult mai rau ca la un benzinar; in orice caz, fiecare motor are un regim de functionare corect; daca va fi folosit aiurea, ca exemplul de aici, total in afara cuplului, intr-adevar, poate va consuma mai putin, dar... uzura va fi mai mare.
Eu am mers subturat cu toate masinile (benzina), si nu am reusit sa stric vreun motor.O sa va tin la curent cu xantia de 2L 16v. A avut 168000km. cand am luat-o, si am mers 80000km, dintre care aproape jumatate pe gaz.Culmea este ca nu am schimbat nimic la suspensie
Mai am un ford mondeo automatic, care daca nu este dat pe sport si accelerez lent, merge la fel de subturat ca xantia. 


sorin - Si eu merg subturat cu masina mea...Merg intre 1800 si 2500 si e sub ce ar trebui...Dar nu trebuie exagerat...cum spune MOTROCEL...Schimba la 1500 rpm...Probabil ca motorul pica pe 700...900 rpm dupa schimbare...Nu e OK !!!!
Sper sa nu se supere pe mine, pt. ca aici incercam sa purtam discutii constructive, dincolo de mistourile obisnuite...
Sant sigur ca tu nu mergi atat de subturat nici cu Xantia nici cu Mondeo...La aia chiar nu te lasa cutia, chiar daca nu esti in "sport"...
Si eu ma mai trezesc mergand cu a mea pe la 1200 intr-a 4-a...dar asta pt. ca permite motorul...dar nu fac o regula din asta, cu mai mult din neatentie...
Nu spune nimeni ca se strica imediat, dar in timp...dupa mai multi km, mai mult ca sigur apar probleme...Primul care cedeaza e ambreiajul...
Sper sa nu se supere pe mine, pt. ca aici incercam sa purtam discutii constructive, dincolo de mistourile obisnuite...
Sant sigur ca tu nu mergi atat de subturat nici cu Xantia nici cu Mondeo...La aia chiar nu te lasa cutia, chiar daca nu esti in "sport"...
Si eu ma mai trezesc mergand cu a mea pe la 1200 intr-a 4-a...dar asta pt. ca permite motorul...dar nu fac o regula din asta, cu mai mult din neatentie...
Nu spune nimeni ca se strica imediat, dar in timp...dupa mai multi km, mai mult ca sigur apar probleme...Primul care cedeaza e ambreiajul...
Totusi nu ar trebui sa existe o regula la schimbatul vitezelor. Se simte cand s-a schimbat mai jos decat ar trebui. Depinde de cat de tare se accelereaza, daca se merge la deal, la vale sau pe drum drept, cat de incarcata este masina, conditiile meteo etc.
Si cel mai mult conteaza treapta de viteza. In treptele inferioare se poate merge mai subturat. Eu merg frecvent in treapta 5 cu 40 la ora
Schimb in treapta inferioara daca trebuie sa accelerez mai rapid. La ford este uimitor cat de subturata este in treapta 5 la viteza constanta, pe drum drept.(la peste 100 la ora devine mai silentioasa decat xantia datorita faptului ca este subturata)
Si cel mai mult conteaza treapta de viteza. In treptele inferioare se poate merge mai subturat. Eu merg frecvent in treapta 5 cu 40 la ora

sorin - Sant perfect de acord cu ce ai spus tu...ca depinde de conditiile in care se ruleaza, dar nu am mai scris toate acestea, pt. ca iar as fi fost criticat ca scriu prea mult si ca plictisesc lumea...ca nimeni nu are rabdare sa citeasca mesajele uriase scrise de mine...
Asa este! Conteaza daca mergi la deal sau la vale...daca accelerezi rapid sau mentii doar viteza constanta...daca pe jos e asfalt curat sau zapada de 15 cm...etc...etc...etc...Fiecare situatie cere un anumit stil de condus. Si fiecare sofer ar trebui sa simta cand si cum sa schimbe treptele de viteza corect...
Dar nu am cum sa fiu de acord cu a-5-a la 40 km/h !!! Oricum ar fi, acest regim nu e in regula !!! La un astfel de regim, chiar daca nu se accelereaza, se simte clar ca nu convine motorului...care protesteaza...smuceste...mai mult sau mai putin evident, in functie de varianta de motorizare a masinii...
In plus, nu vad care e rostul unei astfel de chestii...cand se poate merge cu a 4-a, suficient de cuminte, dar fara sa chinui motorul si transmisia...
Repet !!! Daca se merge subturat, tot motorul are de suferit...
- Cuplajul arbore-biele-pistoane-segmenti-cilindri suporta forte mult mai mari, vibratii si detonatii
- Ambreiajul suporta smucituri
- Ungerea e deficitara, pt. ca pompa nu are turatie suficienta si nu ridica presiune suficienta
- Racirea (pe timp de vara) nu e suficienta, pt. ca pompa nu are turatie suficienta
- Catalizatorul se imbacseste
- Planetarele suporta smucituri
- Tampoanele de sustinere ale motorului sant solicitate datorita smuciturilor repetate
....etc...etc...etc
Toate acestea nu sant povesti si daca se mai si cupleaza intre ele, rezultatele sant si mai grave. Vibratii in arbore si pistoane, cuplate cu o ungere proasta si cu o racire ineficienta....Decideti voi daca merita sa mergeti intr-un astfel de regim...
....................................
In legatura cu consumul...De ce credeti voi ca toti constructorii, pe diagramele de putere-cuplu-consum specific, arata faptul ca consumul cel mai scazut pt. toate motoarele, este in jurul turatiei de cuplu maxim?!?......Pt. ca s-a constatat ca la acel regim motorul este cel mai eficient...Si sant sigur ca aceste diagrame se stabilesc in urma unor teste...
Pana si cutiile de viteze sant etajate in asa fel incat sa permita o exploatare in jurul turatiei de cuplu maxim....
Totusi in practica am observat ca un consum cat mai mic se obtine la turatii mai mici (1700...2500 rpm) si cu acceleratii cat mai slabe...Totusi nu trebuie exagerat...

Asa este! Conteaza daca mergi la deal sau la vale...daca accelerezi rapid sau mentii doar viteza constanta...daca pe jos e asfalt curat sau zapada de 15 cm...etc...etc...etc...Fiecare situatie cere un anumit stil de condus. Si fiecare sofer ar trebui sa simta cand si cum sa schimbe treptele de viteza corect...
Dar nu am cum sa fiu de acord cu a-5-a la 40 km/h !!! Oricum ar fi, acest regim nu e in regula !!! La un astfel de regim, chiar daca nu se accelereaza, se simte clar ca nu convine motorului...care protesteaza...smuceste...mai mult sau mai putin evident, in functie de varianta de motorizare a masinii...
In plus, nu vad care e rostul unei astfel de chestii...cand se poate merge cu a 4-a, suficient de cuminte, dar fara sa chinui motorul si transmisia...
Repet !!! Daca se merge subturat, tot motorul are de suferit...
- Cuplajul arbore-biele-pistoane-segmenti-cilindri suporta forte mult mai mari, vibratii si detonatii
- Ambreiajul suporta smucituri
- Ungerea e deficitara, pt. ca pompa nu are turatie suficienta si nu ridica presiune suficienta
- Racirea (pe timp de vara) nu e suficienta, pt. ca pompa nu are turatie suficienta
- Catalizatorul se imbacseste
- Planetarele suporta smucituri
- Tampoanele de sustinere ale motorului sant solicitate datorita smuciturilor repetate
....etc...etc...etc
Toate acestea nu sant povesti si daca se mai si cupleaza intre ele, rezultatele sant si mai grave. Vibratii in arbore si pistoane, cuplate cu o ungere proasta si cu o racire ineficienta....Decideti voi daca merita sa mergeti intr-un astfel de regim...
....................................
In legatura cu consumul...De ce credeti voi ca toti constructorii, pe diagramele de putere-cuplu-consum specific, arata faptul ca consumul cel mai scazut pt. toate motoarele, este in jurul turatiei de cuplu maxim?!?......Pt. ca s-a constatat ca la acel regim motorul este cel mai eficient...Si sant sigur ca aceste diagrame se stabilesc in urma unor teste...
Pana si cutiile de viteze sant etajate in asa fel incat sa permita o exploatare in jurul turatiei de cuplu maxim....
Totusi in practica am observat ca un consum cat mai mic se obtine la turatii mai mici (1700...2500 rpm) si cu acceleratii cat mai slabe...Totusi nu trebuie exagerat...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Majestic-12 [Bot] și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot