probleme pornire la rece

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Dum 02-Ian-2011 10:13

Sa indraznesc sa sper ca si eu am probleme la motor datorita bujiilor? Sau tot un upgrade de soft ramane solutia?

La multi ani

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 02-Ian-2011 10:56

videosuzy scrie:Sa indraznesc sa sper ca si eu am probleme la motor datorita bujiilor? Sau tot un upgrade de soft ramane solutia?

La multi ani


bujiile pe iridium sunt foarte bune si le recomand cu caldura!
Diseara imi pun softul original al masinii sa vedem daca maine dimineata va mai face la fel... in orice caz.. resoftarea trebuie facuta la o firma serioasa si in general nu scapi mai ieftin de 200-250euro
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Dum 02-Ian-2011 12:39

O sa solicit si eu schimbarea bujiilor pentru a vedea daca se simte o schimbare in bine (rau cred ca nu are cum sa faca aceasta schimbare).

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 02-Ian-2011 12:46

bujiile pe iridium le-am luat de la www.srz.ro pe comanda in 2 saptamani. eu am schimbat bujiile cu cele normale si nu s-a schimbat nimic in privintza problemei la pornire. clar este o problema din calculatorul de injectie pentru ca urmarind cu atentie primul video din topicul deschis de mine se vede cum oscileaza in jos turatia si apoi brusc este accelerata (probabil socul automat?) ca si cum si-ar fi adus aminte ca trebuie s-o mentina accelerata.

cum se poate testa daca e problema de debitmetru? se scoate mufa lui? daca da, unde este pozitionat?
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Mie 05-Ian-2011 00:05

Am luat in casa acumulatorul si l-am lasat la incarcat. Ieri si azi a pornit fara acea poticneala, motiv pentru care nu am mai postat filmuletul cu problema (initial asa am vrut dar am renuntat cand am vazut ca a luat-o imediat).
Ori ma lasa acumulatorul ori nu are timp sa se incarce cum trebuie.

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 09-Ian-2011 11:43

dupa o vizita la atelierul lui Khan cred ca problemele s-au rezolvat. am facut update de soft la masina (il avea pe cel original din 2004) si facute initialziarile la auto-adaptives.

Azi dimineata masina a pornit exemplar fara nici cea mai mica vibratie/oscilatie dar totusi era un grad afara si voi astepta sa vina frigul sa vedem daca mai reapare fenomenul desi nu cred.

Ecotuningul a fost evident sters in urma update-ului de soft, nu era nici un furtun crapat pe nicaieri... posibil sa fi fost de la ecotuning problema.

Multumesc lui Khan pentru rabdarea si amabilitatea dovedita 8)
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

gg61
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mar 11-Ian-2011 15:28
Localitate: com. Pechea, jud. galati

pentru viorel ovidiu II

Mesajde gg61 » Joi 13-Ian-2011 16:17

la masinile citroen scrie in cartea tehnica ca trebuie sa folosesti benzina fara plumb; bine, dar asa ceva nu se mai fabrica de multi ani! care benzina este mai buna: cea de 95, 98, 99 sau 100? este evident ca cea mai buna benzina este cea cu cifra octanica cea mai mare, adica cea de 100! motive: pornire pe vreme rece mult mai usoara, consum mai mic deoarece la orice viteza , de ex. 75 km/ora, la benzina de 95 trebuie sa apesi mai mult pe acceleratie deact daca ai avea in rezervor benzina de 100; diferenta de pret la 10.000 km parcursi este de cc 300 - 400 lei! merita motorul acesta superb sa-l chinuim cu benzina care nu-i prieste? cand depasesti sau urci un deal se vede clar ca hranesti motorul cu jar si nu cu apa chioara!
0726111392

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 13-Ian-2011 17:43

a masinile citroen scrie in cartea tehnica ca trebuie sa folosesti benzina fara plumb; bine, dar asa ceva nu se mai fabrica de multi ani!

:shock:

gg61
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mar 11-Ian-2011 15:28
Localitate: com. Pechea, jud. galati

pornire buna-cifra octanica mare

Mesajde gg61 » Joi 13-Ian-2011 21:38

nu se preteaza benzina de 95 iarna pentru ca pornirea motorului este lenta; in plus consumul este mai mare fata de benzina de 100; eu la motorul de 1,8i nu-i dau decat benzina cea mai naravasa! si se simte la consum (mai mic), la depasiri, la accelerari in panta, la transport mase de 500 kg;
daca te respecti si vrei sa dai o sansa motorului tau, da-i benzina cu cifra octanica cea mai mare!
afumarea bujiilor este un efect si nu o cauza! inlocuirea lor nu rezolva problema, ci o amana!
incearca intai si schimba benzina!
daca se manifesta in continuare acelasi simptome de afumare bujii atunci trebuie sa treci pe la un service autorizat pentru ca ai probleme mai grave
0726111392

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Joi 13-Ian-2011 21:48

saptamana asta am facut 200km prin oras si pot spune ca nu m-am mai lovit de nici o problema! motorul merge impecabil si nu mai da in nas nici o clipa si una peste alta imi consuma cel putin la fel ca inainte cand aveam ecotuning... am deja 500km facuti in oras de la ultimul plin si consum de 11,2% (exact cat e specificat de producator in regim urban) si dupa CB mai pot merge vreo 90km. conteaza mult update-ul de soft...

legat de benzina cu cifra octanica mai mare cel putin in cazul meu se consuma mai repede asa ca cel mai bun compromis este Carrera 95 de la OMV :) la care se adauga si bujiile pe iridium ce imbunatatesc aprinderea.
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Vin 14-Ian-2011 21:30

inseamna ca ecotuning-ul a fost facut degeaba. tot softul original al masinii face treaba mai buna... :D Totusi saptamana asta temperatura a fost destul de ridicata... Ar fi interesant de vazut si un filmulet cum porneste acum.

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Dum 16-Ian-2011 14:52

dxx scrie:inseamna ca ecotuning-ul a fost facut degeaba. tot softul original al masinii face treaba mai buna... :D Totusi saptamana asta temperatura a fost destul de ridicata... Ar fi interesant de vazut si un filmulet cum porneste acum.


dupa lungi discutii telefonice cu tipul care s-a ocupat de ecotuning m-am intors la el si surpriza: ecotuningul era prezent :lol:, exact cum il pusese ultima data. se pare ca softul vechi al motorului nu s-a potrivit cu ecotuningul aplicat iar in urma update-ului totul a intrat pe fagasul normal. Consumul masinii este mai mic decat pe timpul verii trecute si anume de 11,2 %

dupa ecotuning cresterea de putere/cuplu este de 12%

mai ramane o singura dilema, tacanitul de la tachetii hidraulici stiu ca pare normal dar... se pot inlocui cu altii noi?
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 21-Ian-2011 12:09

ciudat ce spui, eu pot spune raspicat ca nu mai poate fi prezent dupa resoftarea facuta, practic, tot ce e inainte e suprascris. poate ca a ramas un log pe care el l-a citit, dar altceva nu are cum sa fie. de altfel, motorul functioneaza acum dupa alti parametrii, ori daca functiona dupa aceeasi, problemele ar fi ramas. la fel si inainte, daca softul masinii a fost suprascris, parametrii dupa care mergea masina erau cei ai softului custom. logica e ca un calculator, de orice fel, nu poate functiona cu doua seturi de instructiuni diferite asa cum un PC nu poate boot-a 2 variante de Windows sau alt OS concomitent. parerea mea e ca domnu cu resoftarea maninca gogosi ca sa isi ascunda poticnelile


LE si sa nu uit, tacanitul e de la valva de la VVT nu de la tacheti. din pacate e cam specific acestui tip de motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Vin 21-Ian-2011 12:52

khan scrie:ciudat ce spui, eu pot spune raspicat ca nu mai poate fi prezent dupa resoftarea facuta, practic, tot ce e inainte e suprascris. poate ca a ramas un log pe care el l-a citit, dar altceva nu are cum sa fie. de altfel, motorul functioneaza acum dupa alti parametrii, ori daca functiona dupa aceeasi, problemele ar fi ramas. la fel si inainte, daca softul masinii a fost suprascris, parametrii dupa care mergea masina erau cei ai softului custom. logica e ca un calculator, de orice fel, nu poate functiona cu doua seturi de instructiuni diferite asa cum un PC nu poate boot-a 2 variante de Windows sau alt OS concomitent. parerea mea e ca domnu cu resoftarea maninca gogosi ca sa isi ascunda poticnelile


LE si sa nu uit, tacanitul e de la valva de la VVT nu de la tacheti. din pacate e cam specific acestui tip de motor


nu stiu ce sa zic... era convins ca softul lui nu a fost modificat deloc si pentru verificare a comparat cu backup-ul facut initial. nu vad alta explicatie pentru care consumul a scazut pana la 11% :)
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 21-Ian-2011 12:58

e un soft mai nou si mai bine optimizat, atit. nu avea cum sa ramina nimic de la softul dinainte, din motivele descrise mai sus. cred ca orice om angrenat in businessul asta iti va da acelasi raspuns. in plus de asta, baiatul ala se contrazice pe sine daca ar sustine ca dupa resoftare ramine si softul vechi, ca inseamna ca si la el s-a intimplat la fel si ca adica nu a facut nici o resoftare, adica ti-a luat bani degeaba. ia pune-i problema in felul asta si vezi ce raspunde
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187794
    Total subiecte 18659
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV