din necunostinta de cauza am lansat intrebarea pe forum, daca stie cineva cum functioneaza carburatorul la c5; cineva, din politete, mi-a raspuns ca nu are asa ceva; pentru a evita aceste confuzii, am gasit un site cu descriere elemntara privind functionarea motoarelor (benzina sau motorina); programul se deschide in power point; merita vazut!
sper ca am fost util.
cu stima pentru toti fanii citroen!
adresa de site este:
www.didactic.ro/files/4/motorulotto_reciclare_.pps
sau:
http://forum.4tuning.ro/22-troubleshoot ... iesel.html
cum functioneaza mototul pe benzina si cel diesel
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
voi nu ati vazut ca materialul pps a fost pus la punct de o femeie?
cica profesor!in ale motoarelor
ceea ce este descris in material ca fiind carburator este defapt un injector.
iara tanti zice acolo ca motorul otto are cel putin 4 cilindrii.
am vazut motociclete cu un piston si cu 2
am vazut citroen c1 cu 3 pistoane.
eu zic sa lasam femeile la cratita.
mai studiati pe goagal carburatorul si evolutia lui la injectie monopunct si apoi la injectie multipunct si apoi la injectie directa.
carburatia e procesul prin care se amesteca benzina cu aerul.
in trecut carburatia se producea intr-un dispozitiv numit carburator.
azi nu mai exista carburator iar injectorul are doar rol de pulverizare a benzinei.
azi carburatia se produce in direct in camera de ardere.
c5 nu a avut si nu are carburator.
cica profesor!in ale motoarelor
ceea ce este descris in material ca fiind carburator este defapt un injector.
iara tanti zice acolo ca motorul otto are cel putin 4 cilindrii.
am vazut motociclete cu un piston si cu 2
am vazut citroen c1 cu 3 pistoane.
eu zic sa lasam femeile la cratita.
mai studiati pe goagal carburatorul si evolutia lui la injectie monopunct si apoi la injectie multipunct si apoi la injectie directa.
carburatia e procesul prin care se amesteca benzina cu aerul.
in trecut carburatia se producea intr-un dispozitiv numit carburator.
azi nu mai exista carburator iar injectorul are doar rol de pulverizare a benzinei.
azi carburatia se produce in direct in camera de ardere.
c5 nu a avut si nu are carburator.
daca tot suntem la acest capitol. ExistĂŁ diferente intre motoarele tdi,dci si hdi sau sunt alte denumiri doar pentru ca fiecare a inregistrat marca respectiva?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
tdi au fost primele motoare diesel pe care s-au montat turbine.
a fost o denumire folosita de toti producatorii.
cand au montat si un intercooler pe instalatia de aer de la turbo ,unii s-au gandit sa foloseasca denumirea de tds.
mai apoi motoarele au evoluat la sistemul de injectie common rail(rampa comuna),cu injectie directa in capul pistonului,
crescand astfel presiunea la care lucreaza sistemul de injectie.
aici a aparut strategia de marketing
grupul vw/audi a pastrat denumirea de tdi
psa a adoptat denumirea de hdi(haute pression directe)
renault (dci)
mercedes (cdi)
ford (tdci,tddi)
etc.
marketing.....
a fost o denumire folosita de toti producatorii.
cand au montat si un intercooler pe instalatia de aer de la turbo ,unii s-au gandit sa foloseasca denumirea de tds.
mai apoi motoarele au evoluat la sistemul de injectie common rail(rampa comuna),cu injectie directa in capul pistonului,
crescand astfel presiunea la care lucreaza sistemul de injectie.
aici a aparut strategia de marketing
grupul vw/audi a pastrat denumirea de tdi
psa a adoptat denumirea de hdi(haute pression directe)
renault (dci)
mercedes (cdi)
ford (tdci,tddi)
etc.
marketing.....
la diesel e cel mai simplu, daca are motorina merge, nu-i trebe nimic altceva. difera doar ce e inaintea injectorului: o pompa clasica, liniara sau rotativa, cu mai multe iesiri, o pompa de presiune inalta si rampa comuna, sau un sistem pompe-duse, adica o pompa mica montata chiar in capul injectorului si actionata de un ax cu came special. de aici difera si denumirile lor comerciale, sistemele in mare sint insa astea 3, iar la ultimul s-a renuntat din cauza fiabilitatii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
bogdan78 scrie:Sa inteleg ca la toate motoarele diesel din aceiasi generatie sistemul de injectie este la fel?
principiul este la fel,da.
sunt doar cativa producatori de sisteme de injectie care lucreaza cu toti fabricantii,adaptandule sistemul pe motorul fiecaruia.
la diesel cei mai importanti sunt:bosch,siemens,delphi,denso.
sper ca nu am uitat prea multi din ei.
ei le creeaza,le dezvolta si apoi le adapteaza pt fiecare fabricant.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187794
Total subiecte 18659
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV