noua mea jucarie: xantia rosie...

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 20-Dec-2010 21:57

Oameni buni !!! Nu are sens sa ne contrazicem la infinit! Ritmul actual de viata ne solicita la max si sant o mie de probleme care trebuie rezolvate...Pe mine ma lasa rulmentul de presiune de la ambreiajul masinii...Trebuie sa-mi pricur piese (pe datorie)...Trebuie sa aranjez la service sa vad cand imi pot repara masina (pe datorie...)...Am niste vecini care s-au bransat ilegal la teava noastra de gas iar acum sant in razboi cu GDF Distrigaz pt. ca permite asta...Trebuie sa ma dau peste cap sa vad de unde mai produc niste bani...etc...etc...etc...
Noi practic ne impungem fara sens pe o problema ce tine strict de interpretarea datelor dintr-um tabel....Daca voi vreti sa vedeti altceva decat ce e scris negru pe alb acolo....asta e! Eu am incercat sa explic cum stau lucrurile...Daca voi vreti sa spuneti cu orice pret ca un motor 16V este mai elastic decat unul cu 8V, chiar nu am ce face...Pana si datele din tabelul ala arata f. clar ca motorul 8V obtine timpi mai buni decat celalalt si doar viteza max. e mai mica....Voi incercati sa intoarceti problema invers si spuneti ca nustiu ce factor e mai bun sau mai rau la unul din motoare....sau ca atunci cand se accelereaza pana la 100 Km pe ora esti in treapta 3 sau poate 2...In fine...Daca asa vreti voi...
Iar gresiti !!! Acela este un test standard care se face tuturor masinilor si care masoara demarajul in treptele 4 si 5 obligatoriu intre doua viteze (60 si 100 sau 80 si 120) !!! Tocmai pt. ca in aceste trepte ale cutiei se evidentiaza elasticitatea motorului...Nu eu am hotarat asa !!! Ci asa este testul...E testul de elasticitate al unui motor...Si asta se regaseste si in circulatia de zi cu zi. Nu intamplator s-au ales regimurile respective de viteza...ci pt ca sant 2 intervale uzuale.
In testele acelea nu se urmareste demarajul maxim de la 0 la 100 (aceasta e o proba aparte) ci se urmareste sa se evidentieze cat de usor prinde viteza o masina aflata deja in mers, la o anumita viteza si se masoara timpul in care realizeaza viteza propusa in treapta a 4-a sau a 5-a.
Cum vreti sa va mai explic ca sa ne intelegem ?!?
Este f. simplu! Comparati datele de la rubrica "Acceleratii in treapta XXX" si se poate vedea clar ca 1,8-8V accelereaza mai bine decat 1,8-16V...Si asta nu pt. ca am eu 1,8-8V si pt. ca vreau sa-mi laud masina...vreau eu sa iasa 1,8-8V mai tare decat 16V, pt. ca asa vreau eu.... Nu!!! Chiar nu-mi pasa! Poate sa fie si ultima masina, masina mea...Chiar nu-mi pasa...o repet!
Dar am insistat atat, pt. ca sustineti o aberatie...Am crezut ca reusesc sa va fac sa interpretati corect datele problemei...
........Dar daca voi imi spuneti tot faze de genul..."Domnule...stai sa vezi ca daca vrei demaraj, oricum faci asta in treapta a -3a sau poate a 2-a..." sau " Stai sa vezi ca defapt 1,8-8V este acolo in test, in versiunea de echipare mai usoara cu 100Kg..."....etc.etc. etc...nu-mi demonstrati decat ca nu ati inteles nimic din ce am spus eu in atatea randuri scrise si ca tot aiurea va uitati pe tabelele alea, sau...ami rau...o suciuti, doar din dorinta de a va contrazice sau de a scoate ca fiind mai buna o anumita masina...
E numai problema voastra! Oricum eu stiu cum stau lucrurile cu cele 2 masini...stiu ca Xantia 1,8-8V are un motor mai elastic decat 16V si accelereaza in toate regimurile mai cursiv...mai placut...mai tare, tocmai pt. ca are disponibil un cuplu mare la toate regimurile...
Singura diferenta intre cele 2 masini...unde e mai buna 16V...este la viteze mari (peste 140-150...spre viteza maxima) unde e nevoie de cat mai multa putere si unde 16V dispune de inca 7...9 cp...cai care se simt exact acolo.
In rest...in demaraje, castiga 8V, pt. ca acolo e nevoie de cuplu, dar mai ales de cuplu mare disponibil pe o plaja mare de turatii. Exact asta nu au motoarele 16V, pt. ca acelasi cuplu pe care-l are 8V la 3000 rpm, 16V il are abia de la 4200 rpm...Iar la turatia max. iar pierde 16V pt. ca nu se tureaza decat pana la 5500 rpm, in vreme ce 8V tureaza in sarcina pana la 6000 rpm.
In felul acesta, la 16V nu ai la dispozitie intervalul intre 4200 si 5500 rpm...un interval mult prea mic in care trebuie sa o tii ca sa scoti ceva de la ea...
Pe cand la 8V, acest interval pleaca de la 3000 rpm si se termina la 6000 rpm...interval in care masina sare in sus efectiv...
Ira daca ma uit pe curba de cuplu a motorului 8V, observ ca are aproape acelasi cuplu (cu mici variatii) de la 2000 rpm, pana la 5000 rpm...Este imens !!!
Asta da elasticitatea excelenta a motorului 8V si implicit demarajele bune in orice regim si placerea la condus...Ai senzatia ca nu-i pasa in ce treapta esti...ai senzatia ca conduci o masina cu motor electric...pt. ca numai motoarele electrice au cuplul constant de la 0 la turatia max...(aproximativ)...
Pe cand 16V e mai lenesa la turatii medii si joase si ai la dispozitie doar acel interval de turatii, destul de restrans...
Nu spun ca 16V nu merge...nu trage...nu-i buna...etc...etc...etc...Din contra! Cele doua masini, asa cum se poate vedea si din datele tehnice, sant f. apropiate...Doar ca au temperamente diferite...16V are temperament mai sportiv, dar sant mai neplacute la condus in regim normal...in traficul de zi cu zi...pe cand 8V are un temperament mai docil...mai de masina de familie, cu un cuplu omniprezent care o face sa se conduca cu mai mare usurinta si comoditate....
La 8V poti sa mergi intr-o treapta de viteza prin oras si sa nu schimbi, fara ca motorul sa se supere sau sa protesteze...
De f. multe ori m-am surprins facand aceeasi greseala...Datorita muzicii data tare si a faptului ca motorul trage lafel in toate reptele, m-am surprins de multe ori mergand intr-a 3-a cu motorul in 3500 rpm, fara sa sesizez ceva....Doar turometrul ma avertiza ca merg destul de turat...si ca nu am schimbat treapta de viteza...Asta pt. ca motorul trage aproape identic si intr-a 3-a si intr-a 4-a si nu face zgomot...nu vibreaza....Pur si simplu nu-ti dai seama daca nu esti atent...daca nu urmaresti in ce treapta esti...
Cu toate ca e o greseala tipica de incepator....cred ca nu se mai pune de multi ani problema sa nu stiu sa exploatez un motor...sa nu stiu cand sa schimb treptele de viteza...sa nu simt ce se intampla intr-un motor...
.............................................
mbc - Imi pare rau si-mi cer scuze! Nu am vrut sa fiu lipsit de bun simt si de respect! Era doar un mod de exprimare mai incisiv...mai direct...Era doar o expresie pe care eu o gasesc haioasa...
Probabil ca m-a luat valul si m-am aprins prea tare, dar m-a enervat ca tot incercati sa demonstrati ceva rupt de realitate si santeti subiectivi...Le intoarceti voi pe toate partile numai ca sa iasa cum vreti voi...
In legatura cu impozitele si RCA-urile...nu vreau sa comentez nimic. Pot doar sa spun ca eu am platit acum 3 sapt. asigurarea la masina mea pe ASTRA SA si a costat 240 RON...La BX pe Carpatica acum 1,5...2 ani era 350 RON pe 6 luni.
Si nu vreau sa comentez pt. ca astia au facut o varza din sistemul de asigurari...din dorinta de a stoarce mai multi bani de la noi...Nu stiu daca se scumpesc...se ieftinesc....Se tine cont de nr. de evenimente rutiere din ultimul an...nu se tine...etc...
S-ar putea sa existe diferente destul de mari si de la un oras la altul...Eu am patit o alta chestie cu BX-ul meu...Am intrebat cat e asigurarea...mi s-a zis o valoare, dar cand m-am dus cu talonul, pt. ca masina era inca inmatriculata pe Bucuresti, m-a costat mai mult....Pt. ca fiecare oras are un anume procent de risc. In felul asta pot exista diferente intre orase si ne contrazicem noi pana poimarti ca tot nu ajungem la o concluzie comuna...Acelasi lucru cred ca e valabil si pt. impozite...Sant in functie de orasul respectiv...de ce hotaraste autoritatea locala....
Stai linistit. Nu-mi face placere sa discut "la cutite". Chiar nu avem nici unul din noi de castigat ceva din discutia asta, ca sa ne incrancenam atat.

sorin - Am remarcat si eu diferenta aia de greutate, dar parca nu e de 100 de Kg...ci de vre-o 60 intre 8V si 16V X1. Celalta era mai grea (X2-ul). Dar nu e din cauza echiparii cred...ci pt. ca motorul 16V e mai greu...De acolo e diferenta cea mai mare de greutate...Nu stiu daca in totalitate, dar clar 16V e mai greu...
Iar cand compari 2 masini, le compari asa cum sant...Oricum, probabil ca s-au luat in test variantele cele mai uzuale...cele mai vandute...cele mai intalnite pe strada...

dj01fad - Oauuuu! Dar ce Dumnezeu se intampla cu caloriferul acela ?!? Inteleg bine??? Ai pus un calorifer nou chinezesc si s-a spart??? Daca e asa....
Faza cea mai nasoala e ca nefiind montat intr-un service autorizat, nu te poti duce sa le dai cu el in cap celor de la magazin...
Sper sa nu am "bafta" asta la masina mea prea curand !!! E oribil! Nu vreau sa-mi imaginez cum a fost sa dai bordul jos pe vremea asta...Nici intr-un garaj nu-i o fericire...iar afara e aproape exclus, la -7...-11 grd....Stiu ca tu ai deja experientza in demontat bordul... :D dar totusi...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 20-Dec-2010 22:46

Imi cer scuze pt. greselile de scriere din mesajul anterior, dar e de vina tastatura calculatorului meu (care mai rateaza cate o litera) si graba mea pt. ca am incercat sa scriu cat mai mult...am mai facut modificari in text pe parcurs, dar din lipsa de timp nu am recitit mesajul inainte de a-l trimite...

mbc - Nu cred ca consumul la 2,0L e mult mai mare decat la 1,8...In datele tehnice e mai mare cu cateva sute de grame...In realitate nu cred ca e mai mare cu mai mult de 1 L fatza de 1,8.
Consumul tine f, mult si de sofer si de cum este exploatata masina...
Foarte mult maresc consumul franele si demarajele puternice, dese si nejustificate...Deci tine f, mult de cel de la volan...
Legat de exploatarea masinii...Sant f. multe secrete de care marea majoritate nu tin cont....
1 - Nu deschide robinetul de caldura, pana motorul nu ajunge la min. 60...70 grd. Oricum nu va da caldura in cabina sub 60 grd. (decat f. vag) consumi benzina de pomana si uzezi motorul inutil
2 - Se poate pune un carton in fatza radiatorului, pe jumatate din suprafatza lui, in dreptul motorului, la deplasarile scurte in oras...Motorul oricum nu va fierbe in nici un caz cand afara sant -7 grd.
3 - Se poate pune o patura pe toata partea din fatza a motorului (dar cu atentie sa nu ajunga in cureaua de accesorii)...Nu exista nici un pericol de incendiu la -10...-20 grd. iar singurul punct periculos este galeria de evacuare, care este in spatele motorului...Oricum patura nu poate ajunge acolo, pt. ca spatiul intre motor si caroserie e f. mic (motorul e inclinat spre caroserie)....Pt. siguranta chiar se si poate prinde cu 2-3 coliere din plastic de diverse piese din fatza motorului...
Aceasta in primul rand va apara fatza motorului de curentii de aer reci care bat direct pe motor, in partea din fatza a lui.
Apoi il va mentine cald mai mult timp, mai ales atunci cand se merge cu masina 15 min, se stationeaza 30 min, apoi se merge iar...si tot asa.
4 - Verivica termostatul...Dupa ce mergi cu masina si incepe sa indice ceva indicatorul de temperatura, trage pe dreapta, ridica capota si pipaie furtunul de la termostat spre radiator....El trebuie sa fie complet rece pana cand motorul ajunge la min. 80...87 grd.
Daca furtunul se incalzeste imediat (are cam aceeasi temp. ca a chiulasei) termostatul e defect si trebuie schimbat de urgentza, pt. ca mareste nult consumul si uzura motorului.
5 - Verifica saptamanal presiunea din roti, pt. ca influienteaza mult consumul...Multi uita acest lucru, iar atunci cand isi aduc aminte, se duc la o vulcanizare, unde de cele mai multe ori manometrele sant decalibrate...(o spun din experientza)...Bine e sa existe in masina un manometru bun (verificat...comparat cu mai multe manometre...sa indice aceeasi valoare cu acestea)...Numai asa puteti avea certitudinea ca aveti in roti presiunea ceruta de constructor.
Este bine sa se mareasca presiunea in roti cu 0,2 atm (fatza de cea ceruta de fabricant). Acest lucru nu va mari riscul de derapaj iarna. Din contra! Cauciucurile derapeaza pt. ca se incalzesc si topesc gheatza de sub ele, creind o pelicula de apa intre ele si gheatza...Daca sant umflate mai tare, se vor incalzi mai putin pt. ca se deformeaza mai putin...
Ideea cu dezumflarea cauciucurilor cand e gheatza pe asfalt e o prostie. Nue utila decat cand se merge pe o suprafatza afanata (zapada mare...nisip sau noroi adanc) pt. ca mareste portantza masinii...In rest nu aduce decat deservicii tinutei de drum...
Atentie!!!! La Xantia (mai ales la rotile pe 15') presiunea e mult mai mare la rotile din fatza (2,5 Atm) pt. ca masina e f. incarcata pe puntea fatza.
Ar mai fi si alte mici secrete, dar nu vreau sa plictisesc.
...................................
La mine au dat rezultate aceste metode si am reusit sa limitez serios consumul pe perioada de iarna in oras...Daca anul trecut consumul a urcat si la 21 L/100km si a fost mai tot timpul la 16,5...18...19L (sigur...cu defectiunea de la injectie)...acum vad ca nu a mai consumat decat 13L in oras, pe aceleasi distantze...E drept ca inca nu au fost -20grd, dar oricum diferenta e uriasa...si e numai din modul de exploatare al masinii.
Sper sa va fie de ajutor sugestiile mele!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 30-Dec-2010 17:23

Urez tuturor colegilor de pe forum sarbatori fericite, multa sanatate si multe bucurii !
La Multi Ani!

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Lun 24-Ian-2011 01:29

Stand de vorba cu onor colegul nostru Nick , la un moment dat a venit vorba despre Cx-uri...asa ca l-am convins sa imi arate cateva poze cu fosta lui "matza" , printre care s-a nimerit si asta :

Imagine

Acum spuneti-mi voi : asta e intreg la minte ? sa mergi cu 200 km/h , noaptea , cu o mana pe volan si sa faci poze bordului ???

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Lun 24-Ian-2011 05:54

asta e ala verde serie 1 diesel fara turbo? :shock:
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 24-Ian-2011 07:46

diesel fara turbo 200 km/h? imi vine greu sa cred. Mai repede un benzinar ceva...
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 24-Ian-2011 10:47

ala verde diesel aspirat este, singura diferenta fata de original fiind cutia de viteze de turbo2. in rest... doar cei 75 de caluti...
din pacate din caroserie nu s-a mai putut alege absolut nimic, asa ca a ajuns la fier vechi.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Lun 24-Ian-2011 13:40

Orice ar fi fost , oricum ai zice , tot nebun cu acte in regula te numesti........

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 24-Ian-2011 15:36

din ce se vede in poza.....cam tragea dreapta :razz:
BX

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 24-Ian-2011 15:52

THUNDER77 - Pai daca masina permite astfel de fantezii !!! 8) :lol: Ce?!? Crezi ca e Passat?!? :lol:
Nu am mers cu CX, dar probabil masina sta asa de bine pe sosea, incat poti conduce la 200 Km/h relaxat, doar cu o mana pe volan...
O sa te mire, dar pot sa spun ca la BX acest lucru se intampla pe la 130-140, pe sosea buna...Puteam sa-l conduc cu 2 degete, din partea de jos a volanului si ma plictiseam...Ma mai uitam din cand in cand si pe geamul lateral... 8)
Pot spune ca nici la 180-190 Km/h masina nu statea deloc rau pe sosea, doar ca preferam sa fiu mai atent...Na! Era BX, nu CX ! :?
Ma gandesc ca pt. un CX pus la punct...cu niste cauciucuri bune si cu directia in regula, nu-i mare lucru sa rulezi cu 200 pe autostrada...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 24-Ian-2011 16:02

Ha-Ha-Haaa!!! :lol: Ce bord are !!! :lol: :lol:
Si cand ma gandesc ca SAAB, pe noul model 9-5, se mandreste cu vitezometrul rotativ (tip bila se invartesc cifrele in jurul unui reper fix)...e drept...digital...Ma umfla rasul....I-am zis fratelui meu: "Stai linistit...Citroen avea un asemenea vitezometru acum 40 de ani "(prin 70 parca)... :lol:
....La care fratele meu, aflat la volanul acelei masini...morocanos, a marait ceva in barba... :lol:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 24-Ian-2011 16:28

pai la cx poti sa mergi cu un deget pe volan sarind borduri, ca tot nu simti nimic... asta era cea mai tare faza a cx-ului. pcat... a fost cea mai tare masina facuta vreodata de citroen. stiu... unii zic ca ar fi DS, dar eu nu consider asa. over-all, tot cx ramane emblema lor.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Lun 24-Ian-2011 16:56

Corect Nick....daca intrebi pe cineva de Citroen legatura care se face in mintea lor duce la trei imagini : Cx , Bx si 2 CV :D Dane pot spune cu mana pe cord ca la a mea , poti spune ca o laud , 150-160 km/h stai cu o mana pe volan relaxat.....si din cand in cand te mai uiti si pe geam de plictiseala ;) In legatura cu bordul fratele tau nu are de ce sa mormaie in barba :D pentru ca Citroen a fost intotdeauna cu un pas sau doi inaintea celorlalti producatori cand a fost vorba de tehnologie , pacat ca fiabilitatea sistemelor nu s-a ridicat la standardul altor producatori concurenti....dar prefer oricand un interior de Citroen fantezist si mai predispus la defectiuni decat sobrietatea celorlalti...Si daca te uiti mai cu luare aminte de-abia de cativa ani incoace au aparut bordurile electronice cu afisaje sofisticate etc. in conditiile in care Citroen mergea pe interior "nava spatiala" de vreo 40 de ani ;) Ca sa nu mai vorbim de suspensia hidropneumatica si alte "gaselnite" care te fac sa iubesti Citroen-ul.....

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Lun 24-Ian-2011 19:15

dj01fad scrie:pai la cx poti sa mergi cu un deget pe volan sarind borduri, ca tot nu simti nimic... asta era cea mai tare faza a cx-ului. pcat... a fost cea mai tare masina facuta vreodata de citroen. stiu... unii zic ca ar fi DS, dar eu nu consider asa. over-all, tot cx ramane emblema lor.

:) de SM....? ce mai zici ...? daca cx.u a fost cel mai tare.....?
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 24-Ian-2011 19:46

sm nu imi place de nici o culoare. in primul rand nu imi place cum arata, asa ca restul nu mai conteaza pentru mine. la fel e si cu 2cv... ma opresc aici ca sa nu ii supar pe cei impatimiti...
da, nu zic nimic, nu le comentez calitatile, dar la mine funcioneaza tare mult o treaba: nu pot sa trec peste aspectul exterior.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot