Noi practic ne impungem fara sens pe o problema ce tine strict de interpretarea datelor dintr-um tabel....Daca voi vreti sa vedeti altceva decat ce e scris negru pe alb acolo....asta e! Eu am incercat sa explic cum stau lucrurile...Daca voi vreti sa spuneti cu orice pret ca un motor 16V este mai elastic decat unul cu 8V, chiar nu am ce face...Pana si datele din tabelul ala arata f. clar ca motorul 8V obtine timpi mai buni decat celalalt si doar viteza max. e mai mica....Voi incercati sa intoarceti problema invers si spuneti ca nustiu ce factor e mai bun sau mai rau la unul din motoare....sau ca atunci cand se accelereaza pana la 100 Km pe ora esti in treapta 3 sau poate 2...In fine...Daca asa vreti voi...
Iar gresiti !!! Acela este un test standard care se face tuturor masinilor si care masoara demarajul in treptele 4 si 5 obligatoriu intre doua viteze (60 si 100 sau 80 si 120) !!! Tocmai pt. ca in aceste trepte ale cutiei se evidentiaza elasticitatea motorului...Nu eu am hotarat asa !!! Ci asa este testul...E testul de elasticitate al unui motor...Si asta se regaseste si in circulatia de zi cu zi. Nu intamplator s-au ales regimurile respective de viteza...ci pt ca sant 2 intervale uzuale.
In testele acelea nu se urmareste demarajul maxim de la 0 la 100 (aceasta e o proba aparte) ci se urmareste sa se evidentieze cat de usor prinde viteza o masina aflata deja in mers, la o anumita viteza si se masoara timpul in care realizeaza viteza propusa in treapta a 4-a sau a 5-a.
Cum vreti sa va mai explic ca sa ne intelegem ?!?
Este f. simplu! Comparati datele de la rubrica "Acceleratii in treapta XXX" si se poate vedea clar ca 1,8-8V accelereaza mai bine decat 1,8-16V...Si asta nu pt. ca am eu 1,8-8V si pt. ca vreau sa-mi laud masina...vreau eu sa iasa 1,8-8V mai tare decat 16V, pt. ca asa vreau eu.... Nu!!! Chiar nu-mi pasa! Poate sa fie si ultima masina, masina mea...Chiar nu-mi pasa...o repet!
Dar am insistat atat, pt. ca sustineti o aberatie...Am crezut ca reusesc sa va fac sa interpretati corect datele problemei...
........Dar daca voi imi spuneti tot faze de genul..."Domnule...stai sa vezi ca daca vrei demaraj, oricum faci asta in treapta a -3a sau poate a 2-a..." sau " Stai sa vezi ca defapt 1,8-8V este acolo in test, in versiunea de echipare mai usoara cu 100Kg..."....etc.etc. etc...nu-mi demonstrati decat ca nu ati inteles nimic din ce am spus eu in atatea randuri scrise si ca tot aiurea va uitati pe tabelele alea, sau...ami rau...o suciuti, doar din dorinta de a va contrazice sau de a scoate ca fiind mai buna o anumita masina...
E numai problema voastra! Oricum eu stiu cum stau lucrurile cu cele 2 masini...stiu ca Xantia 1,8-8V are un motor mai elastic decat 16V si accelereaza in toate regimurile mai cursiv...mai placut...mai tare, tocmai pt. ca are disponibil un cuplu mare la toate regimurile...
Singura diferenta intre cele 2 masini...unde e mai buna 16V...este la viteze mari (peste 140-150...spre viteza maxima) unde e nevoie de cat mai multa putere si unde 16V dispune de inca 7...9 cp...cai care se simt exact acolo.
In rest...in demaraje, castiga 8V, pt. ca acolo e nevoie de cuplu, dar mai ales de cuplu mare disponibil pe o plaja mare de turatii. Exact asta nu au motoarele 16V, pt. ca acelasi cuplu pe care-l are 8V la 3000 rpm, 16V il are abia de la 4200 rpm...Iar la turatia max. iar pierde 16V pt. ca nu se tureaza decat pana la 5500 rpm, in vreme ce 8V tureaza in sarcina pana la 6000 rpm.
In felul acesta, la 16V nu ai la dispozitie intervalul intre 4200 si 5500 rpm...un interval mult prea mic in care trebuie sa o tii ca sa scoti ceva de la ea...
Pe cand la 8V, acest interval pleaca de la 3000 rpm si se termina la 6000 rpm...interval in care masina sare in sus efectiv...
Ira daca ma uit pe curba de cuplu a motorului 8V, observ ca are aproape acelasi cuplu (cu mici variatii) de la 2000 rpm, pana la 5000 rpm...Este imens !!!
Asta da elasticitatea excelenta a motorului 8V si implicit demarajele bune in orice regim si placerea la condus...Ai senzatia ca nu-i pasa in ce treapta esti...ai senzatia ca conduci o masina cu motor electric...pt. ca numai motoarele electrice au cuplul constant de la 0 la turatia max...(aproximativ)...
Pe cand 16V e mai lenesa la turatii medii si joase si ai la dispozitie doar acel interval de turatii, destul de restrans...
Nu spun ca 16V nu merge...nu trage...nu-i buna...etc...etc...etc...Din contra! Cele doua masini, asa cum se poate vedea si din datele tehnice, sant f. apropiate...Doar ca au temperamente diferite...16V are temperament mai sportiv, dar sant mai neplacute la condus in regim normal...in traficul de zi cu zi...pe cand 8V are un temperament mai docil...mai de masina de familie, cu un cuplu omniprezent care o face sa se conduca cu mai mare usurinta si comoditate....
La 8V poti sa mergi intr-o treapta de viteza prin oras si sa nu schimbi, fara ca motorul sa se supere sau sa protesteze...
De f. multe ori m-am surprins facand aceeasi greseala...Datorita muzicii data tare si a faptului ca motorul trage lafel in toate reptele, m-am surprins de multe ori mergand intr-a 3-a cu motorul in 3500 rpm, fara sa sesizez ceva....Doar turometrul ma avertiza ca merg destul de turat...si ca nu am schimbat treapta de viteza...Asta pt. ca motorul trage aproape identic si intr-a 3-a si intr-a 4-a si nu face zgomot...nu vibreaza....Pur si simplu nu-ti dai seama daca nu esti atent...daca nu urmaresti in ce treapta esti...
Cu toate ca e o greseala tipica de incepator....cred ca nu se mai pune de multi ani problema sa nu stiu sa exploatez un motor...sa nu stiu cand sa schimb treptele de viteza...sa nu simt ce se intampla intr-un motor...
.............................................
mbc - Imi pare rau si-mi cer scuze! Nu am vrut sa fiu lipsit de bun simt si de respect! Era doar un mod de exprimare mai incisiv...mai direct...Era doar o expresie pe care eu o gasesc haioasa...
Probabil ca m-a luat valul si m-am aprins prea tare, dar m-a enervat ca tot incercati sa demonstrati ceva rupt de realitate si santeti subiectivi...Le intoarceti voi pe toate partile numai ca sa iasa cum vreti voi...
In legatura cu impozitele si RCA-urile...nu vreau sa comentez nimic. Pot doar sa spun ca eu am platit acum 3 sapt. asigurarea la masina mea pe ASTRA SA si a costat 240 RON...La BX pe Carpatica acum 1,5...2 ani era 350 RON pe 6 luni.
Si nu vreau sa comentez pt. ca astia au facut o varza din sistemul de asigurari...din dorinta de a stoarce mai multi bani de la noi...Nu stiu daca se scumpesc...se ieftinesc....Se tine cont de nr. de evenimente rutiere din ultimul an...nu se tine...etc...
S-ar putea sa existe diferente destul de mari si de la un oras la altul...Eu am patit o alta chestie cu BX-ul meu...Am intrebat cat e asigurarea...mi s-a zis o valoare, dar cand m-am dus cu talonul, pt. ca masina era inca inmatriculata pe Bucuresti, m-a costat mai mult....Pt. ca fiecare oras are un anume procent de risc. In felul asta pot exista diferente intre orase si ne contrazicem noi pana poimarti ca tot nu ajungem la o concluzie comuna...Acelasi lucru cred ca e valabil si pt. impozite...Sant in functie de orasul respectiv...de ce hotaraste autoritatea locala....
Stai linistit. Nu-mi face placere sa discut "la cutite". Chiar nu avem nici unul din noi de castigat ceva din discutia asta, ca sa ne incrancenam atat.
sorin - Am remarcat si eu diferenta aia de greutate, dar parca nu e de 100 de Kg...ci de vre-o 60 intre 8V si 16V X1. Celalta era mai grea (X2-ul). Dar nu e din cauza echiparii cred...ci pt. ca motorul 16V e mai greu...De acolo e diferenta cea mai mare de greutate...Nu stiu daca in totalitate, dar clar 16V e mai greu...
Iar cand compari 2 masini, le compari asa cum sant...Oricum, probabil ca s-au luat in test variantele cele mai uzuale...cele mai vandute...cele mai intalnite pe strada...
dj01fad - Oauuuu! Dar ce Dumnezeu se intampla cu caloriferul acela ?!? Inteleg bine??? Ai pus un calorifer nou chinezesc si s-a spart??? Daca e asa....
Faza cea mai nasoala e ca nefiind montat intr-un service autorizat, nu te poti duce sa le dai cu el in cap celor de la magazin...
Sper sa nu am "bafta" asta la masina mea prea curand !!! E oribil! Nu vreau sa-mi imaginez cum a fost sa dai bordul jos pe vremea asta...Nici intr-un garaj nu-i o fericire...iar afara e aproape exclus, la -7...-11 grd....Stiu ca tu ai deja experientza in demontat bordul...
