the judge: Citroen Xantia, 1995, 1.8i, verde metalizat
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Se mai uzeaza fratilor si farurile, mai schimbati-le. Eu pot sa spun ca la BX am lumina foarte buna din partea farului dreapta (l-am luat nou de un an parca) si slaba din partea celui din stanga (vechi de cand lumea, dar pe care il schimb saptamana asta). Instalatia a fost modificata, astfel incat exista relee acum.
"If in doubt, flat out!"
@Hippo de 4300 k vreau sa le pun , intocmai ca ale lui Nick , dau o lumina foarte buna , mult mai buna decat halogenele care le am pe masina , si nici nu deranjeaza......Cele de la Passat am vazut si eu ca sunt mai proaste ca ale Xantiei asa ca nu "infund" in totalitate lumina data de Xantie.....Totusi nu este suficient de multumitoare iar in anumite conditii meteo chiar e o problema cu lumina data de faruri...Le-am reglat la un atelier specializat , ramane sa le dau jos sa le spal sa vad schimbarea iar in functie de asta o sa si decid urmatoarea "miscare" insa , cel putin din ce am observat la mai multe masini , o data pus un xenon corect reglat si de o intensitate conform cu specificul farului , lucrurile se schimba radical si ai , pe langa o lumina constanta in toate conditiile meteo , o vizibilitate mult mai crescuta fata de becurile standard..........Cred ca asta conteaza mult , nu ?
@Mbc sunt de acord cu farurile noi insa , la ce preturi se invart , este cam mare investitia . . Un far de Xantia 1 , de "srl" , este 350 ron cel mai ieftin si este "made in china" , plus ca nu iti permiti sa le iei "de proba" , sa le montezi pe masina si sa constati ca lucrurile se schimba prea putin . Asa ca cele mai bune variante astea sunt : curatarea "a la carte" a farurilor si oglinzilor si inlocuirea becurilor cu xenon . In nici una din aceste doua variante nu ai de pierdut ci doar de castigat .
@Mbc sunt de acord cu farurile noi insa , la ce preturi se invart , este cam mare investitia . . Un far de Xantia 1 , de "srl" , este 350 ron cel mai ieftin si este "made in china" , plus ca nu iti permiti sa le iei "de proba" , sa le montezi pe masina si sa constati ca lucrurile se schimba prea putin . Asa ca cele mai bune variante astea sunt : curatarea "a la carte" a farurilor si oglinzilor si inlocuirea becurilor cu xenon . In nici una din aceste doua variante nu ai de pierdut ci doar de castigat .
@Thunder, asa cum ti-am mai spus, si eu cochetez cu montarea unor xenoane de 4300k, dar momentan n-am "timp" pt asa ceva
. Cand se va mai incalzi, si voi avea timp, ma pun sa dau jos farurile sa le spal si eu.
Si da, o lumina constanta in toate conditiile meteo, precum si o vizibilitate crescuta (dar fara a deranja partenerii de trafic) isi doreste toata lumea.

Si da, o lumina constanta in toate conditiile meteo, precum si o vizibilitate crescuta (dar fara a deranja partenerii de trafic) isi doreste toata lumea.
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
the judge scrie:Thunder, mai sunt geamurile de la Valeo care se schimba separat, dar tot un fes de bani sunt, si totusi xenonul de 4300 da o lumina aparte,mult diferita de becul clasic.
Stiu @the judje...dar exact cum ai spus , tot o caciula de bani sunt

@Hippo nici eu nu am "timpul" ala


1 - Xantia nu are neaparat faruri chioare...Ale mele lumineaza destul de bine. Sant f. multe masini care lumineaza mai prost...in special cele care au faruri cu geamuri din plastic...care se zgarie f. usor si inevitabil...Peste toate astea, plasticul geamurilor, capata o tenta opaca in masa lui, prin imbatranire...
Farurile de 350 RON pt. Xantia, sant marca TIC, Made in China si au geamuri din plastic...Nu cred ca merita...Cred ca se deterioreaza rapid...
Cele VALEO cred ca sant OK.
2 - Nu cred ca e o chestie inteligenta sa pui Xenon, atat timp cat farurile masinii sant "obosite" sau nu sant in regula. E ca si cum ai pune pe masina eleroane si spoilere cata vreme ea e putreda de rugina...
Daca farurile au oglinzile in stare rezonabila, sant curate, bine reglate si au becuri bune, cu sigurantza vor lumina bine...
- Curatati farurile la interior
- Reglati-le ca la carte
- Montati becuri bune
O sa ma refer pe rand la toate aceste aspecte...
Curatarea...Cred ca la Xantia geamurile nu sant lipite, ci doar prinse in clemele acelea din tabla, iar etansarea se face pe o garnitura din cauciuc...O sa vad cand le demontez si eu pe ale mele, dar cel putin asa par...
Spalarea oglinzilor trebuie facuta cu grija, pt. a nu le zgaria...Din experientza pot spune ca oglinzile se spala f. bine cu un burete moale cu sapun pt. maini...cu udarea initiala cu apa a oglinzilor, pt a se inmuia praful...
Buretele trebuie manevrat cu grija, fara a apasa excesiv...
Dupa ce oglinda farului a fost spalata cu sapun, trebuie clatita cu multa apa...chiar mai trebuie stearsa inca o data cu buretele ud, pt. ca altfel raman zoaie de sapun...Dupa aceea urmeaza clatirea doar cu apa si stergerea cu o carpa moale (flanela)...
ATENTIE !!! Pana si unele prosoape pot zgaria oglinda...
Prinderea geamurilor...In cazul in care acestea nu sant prinse in cleme, pe garnitura de cauciuc (si au fost lipite...) acestea se pot lipi cu mastic siliconic transparent pt. acvarii. Nu trebuie pus mastic in exces, pt. ca acesta va ajunge in interior si va arata urat...
Eu sper totusi sa fie pe garnitura de cauciuc...in cleme...
Reglarea...Este f. important sa fie corect reglate...Daca farurile sant reglate prea sus, isi pierd mult din randament, pt. ca lumina nu mai ajunge pe asfalt, ci in aer...in copaci...si in ochii celorlalti...
Cand am luat masina, nu vedeam mai nimic noaptea si ma semnalizau toti cei din contrasens...Dupa ce am reglat corect farurile (fara sa apuc sa schimb becurile) s-a vazut o imbunatatire enorma a vizibilitatii...
Personal nu am incredere in reglajul facut pe stand specializat...Nu pt. ca acel utilaj nu ar fi performant, ci pt. ca mecanicii din service-uri sant de obicei nepasatori sau nepriceputi...
Prefer sa mi le reglez singur pe zid...cu desen cu creta...Metoda asta a dat intotdeauna rezultate bune si nu costa nici un ban...Trebuie doar un pic de rabdare...Reglajul farurilor trebuie verificat dupa fiecare schimbare de bec...Veti fi uimiti ce diferentze pot apare...
Becuri bune - Despre asta am mai scris si pe alte topicuri si nu o sa insist prea mult...Este necesar ca becurile hallogen sa fie schimbate dupa un anumit timp, pt. ca filamentul lor in timp se deformeaza si pleaca din punctul in care ar trebui sa stea (focarul farului...)...Pe langa acest fenomen, tabla de la baza becului, in anumte cazuri, se arde si nu mai reflecat lumina cum trebuie...
In unele cazuri, sticla becului se inegreste prin interior, chiar daca becul inca lumineaza...
Referitor la marca...ce am observat eu:
- Phillips nu merita banii. Lumineaza mediocru, sau in orice caz, mult sub pretul cerut...Oricum lumineaza nesatisfacator
- Osram si Tungsram sant becuri medii...Lumineaza si atat.
- Bosch nu am avut, dar am inteles ca lumineaza bine.
- Narva dupa parerea mea dau lumina cea mai alba...lumineaza cel mai bine...Fasciculul este f. corect dat de faruri, cu astfel de becuri...
- Marcile no-name (chinezesti)...trebuie evitate, pt. ca lumineaza prost si orbesc (in unele cazuri)...
La fel si becurile albastre, care au un randament f. prost...
...............................................
Referitor la Xenon...Va scapa un alt amanunt...Xenoanele ajung la luminozitatea maxima, abia dupa cateva secunde sau zeci de secunde...lucru care in unlele cazuri poate fi defavorabil...
Xenoanele dau o lumina nefireasca...care in unele cazuri poate fi oboisitoare chiar si pt. cel care conduce masina...E acel fenomen care apare in cazul iluminarii casnice cu neon...in loc de bec cu incandescentza...Lumina data de neon e obositoare...Oboseste ochii...
In principiu, xenoanele lumimeaza mult mai bine pe ploaie, cand asfaltul parca nu mai e asa de opac...se vad mult mai bine obstacolele de pe sosea...
Personal as incerca un set xenon pe masina mea...probabil "de 6000"...Dar ma mai gandesc...Si asta pt. ca masina mea lumineaza destul de bine decand am proiectoare...Banuiesc ca in momentul in care voi spala farurile, va lumina si mai bine....si nu stiu daca voi mai avea nevoie de xenon pe faruri...
Farurile de 350 RON pt. Xantia, sant marca TIC, Made in China si au geamuri din plastic...Nu cred ca merita...Cred ca se deterioreaza rapid...
Cele VALEO cred ca sant OK.
2 - Nu cred ca e o chestie inteligenta sa pui Xenon, atat timp cat farurile masinii sant "obosite" sau nu sant in regula. E ca si cum ai pune pe masina eleroane si spoilere cata vreme ea e putreda de rugina...
Daca farurile au oglinzile in stare rezonabila, sant curate, bine reglate si au becuri bune, cu sigurantza vor lumina bine...
- Curatati farurile la interior
- Reglati-le ca la carte
- Montati becuri bune
O sa ma refer pe rand la toate aceste aspecte...
Curatarea...Cred ca la Xantia geamurile nu sant lipite, ci doar prinse in clemele acelea din tabla, iar etansarea se face pe o garnitura din cauciuc...O sa vad cand le demontez si eu pe ale mele, dar cel putin asa par...
Spalarea oglinzilor trebuie facuta cu grija, pt. a nu le zgaria...Din experientza pot spune ca oglinzile se spala f. bine cu un burete moale cu sapun pt. maini...cu udarea initiala cu apa a oglinzilor, pt a se inmuia praful...
Buretele trebuie manevrat cu grija, fara a apasa excesiv...
Dupa ce oglinda farului a fost spalata cu sapun, trebuie clatita cu multa apa...chiar mai trebuie stearsa inca o data cu buretele ud, pt. ca altfel raman zoaie de sapun...Dupa aceea urmeaza clatirea doar cu apa si stergerea cu o carpa moale (flanela)...
ATENTIE !!! Pana si unele prosoape pot zgaria oglinda...
Prinderea geamurilor...In cazul in care acestea nu sant prinse in cleme, pe garnitura de cauciuc (si au fost lipite...) acestea se pot lipi cu mastic siliconic transparent pt. acvarii. Nu trebuie pus mastic in exces, pt. ca acesta va ajunge in interior si va arata urat...
Eu sper totusi sa fie pe garnitura de cauciuc...in cleme...
Reglarea...Este f. important sa fie corect reglate...Daca farurile sant reglate prea sus, isi pierd mult din randament, pt. ca lumina nu mai ajunge pe asfalt, ci in aer...in copaci...si in ochii celorlalti...
Cand am luat masina, nu vedeam mai nimic noaptea si ma semnalizau toti cei din contrasens...Dupa ce am reglat corect farurile (fara sa apuc sa schimb becurile) s-a vazut o imbunatatire enorma a vizibilitatii...
Personal nu am incredere in reglajul facut pe stand specializat...Nu pt. ca acel utilaj nu ar fi performant, ci pt. ca mecanicii din service-uri sant de obicei nepasatori sau nepriceputi...
Prefer sa mi le reglez singur pe zid...cu desen cu creta...Metoda asta a dat intotdeauna rezultate bune si nu costa nici un ban...Trebuie doar un pic de rabdare...Reglajul farurilor trebuie verificat dupa fiecare schimbare de bec...Veti fi uimiti ce diferentze pot apare...
Becuri bune - Despre asta am mai scris si pe alte topicuri si nu o sa insist prea mult...Este necesar ca becurile hallogen sa fie schimbate dupa un anumit timp, pt. ca filamentul lor in timp se deformeaza si pleaca din punctul in care ar trebui sa stea (focarul farului...)...Pe langa acest fenomen, tabla de la baza becului, in anumte cazuri, se arde si nu mai reflecat lumina cum trebuie...
In unele cazuri, sticla becului se inegreste prin interior, chiar daca becul inca lumineaza...
Referitor la marca...ce am observat eu:
- Phillips nu merita banii. Lumineaza mediocru, sau in orice caz, mult sub pretul cerut...Oricum lumineaza nesatisfacator
- Osram si Tungsram sant becuri medii...Lumineaza si atat.
- Bosch nu am avut, dar am inteles ca lumineaza bine.
- Narva dupa parerea mea dau lumina cea mai alba...lumineaza cel mai bine...Fasciculul este f. corect dat de faruri, cu astfel de becuri...
- Marcile no-name (chinezesti)...trebuie evitate, pt. ca lumineaza prost si orbesc (in unele cazuri)...
La fel si becurile albastre, care au un randament f. prost...
...............................................
Referitor la Xenon...Va scapa un alt amanunt...Xenoanele ajung la luminozitatea maxima, abia dupa cateva secunde sau zeci de secunde...lucru care in unlele cazuri poate fi defavorabil...
Xenoanele dau o lumina nefireasca...care in unele cazuri poate fi oboisitoare chiar si pt. cel care conduce masina...E acel fenomen care apare in cazul iluminarii casnice cu neon...in loc de bec cu incandescentza...Lumina data de neon e obositoare...Oboseste ochii...
In principiu, xenoanele lumimeaza mult mai bine pe ploaie, cand asfaltul parca nu mai e asa de opac...se vad mult mai bine obstacolele de pe sosea...
Personal as incerca un set xenon pe masina mea...probabil "de 6000"...Dar ma mai gandesc...Si asta pt. ca masina mea lumineaza destul de bine decand am proiectoare...Banuiesc ca in momentul in care voi spala farurile, va lumina si mai bine....si nu stiu daca voi mai avea nevoie de xenon pe faruri...
Din cate am inteles , cele de 6000 k dau randament extrem de prost pe ploaie si ceata....cele de 4300-5000 k merg cel mai bine . Eu oricum am decis sa pun xenon , la ce sosele avem in , conditii meteo de ploaie si ceata pe timp de noapte , e teroare....asfaltul asta inghite pur si simplu lumina halogen-ului...Nu acelasi lucru l-am vazut insa si la xenon , nu stiu care e cauza...probabil datorita luminii reci...a culorii....chiar nu am idee....
Nu m-am documentat in privintza xenoanelor...Doar am vazut ca multi cumpara/monteaza xenoane de 9000, comentand ca cele de 12000 sant prea albastre si nu sant prea vizibile nici ziua...Am aproximat ca cele de 6000 sant rezonabile...poate si de teama de a nu avea iar faruri prea galbene...
Dar daca voi spuneti ca cele de 4300 sant ok, atunci inseamna ca acestea sant cele care trebuie cumparate...
...........................
Mai apare o problema...In cazul in care se arde un bec cu xenon de unde poti cumpara atunci cand te afli pe drum ??? Sant convins ca nu se ard cu una cu doua, dar am vazut ca se mai intampla si faze de genul acesta...Am vazut intr-un service, o instalatie cu xenon care nu mergea...
THUNDER77 - Xenoanele lumineaza mai bine pe ploaie si pe ceatza, pt. ca lumina produsa de ele, are alta frecventza decat cea data de alte becuri...In felul asta penetreaza mult mai bine mediile cu particule de apa si pun mai bine in evidentza obstacolele de pe drum...
............................
Daca lumina farurilor cu halogen este alba cu adevarat, asfaltul nu mai "inghite" lumina...Te asigur...Am reusit sa fac 3 masini sa lumineze alb si pot spune acest lucru !!!
Daca farurile clasice cu halogen lumineaza alb-cristal si sant reglate cum trebuie, nu mai e atat de odios sa te deplasezi noaptea pe ploaie...
Daca pe langa faruri ai pe masina si niste proiectoare bune, situatia este si mai buna...Eu unul sant multumit de felul in care lumineaza masina mea...De aceea nici nu ma agit prea tare sa-mi montez xenoane...
Atentie pt. cei care vor sa-si monteze singuri xenoane !!! Am inteles ca exista un mare pericol de electrocutare, daca nu se respecta procedura de montaj...O data alimentata instalatia, nu prea mai ai ce sa mai cauti cu mainile pe fire, decat dupa deconectarea bateriei !!!
Stiu un astfel de caz, cand cel care monta o astfel de instalatie, a fost aruncat cu fundul de asfalt...E o combinatie intre electrocutarea la 220V si cea la instalatia de aprindere la 15.000V...
Dar daca voi spuneti ca cele de 4300 sant ok, atunci inseamna ca acestea sant cele care trebuie cumparate...
...........................
Mai apare o problema...In cazul in care se arde un bec cu xenon de unde poti cumpara atunci cand te afli pe drum ??? Sant convins ca nu se ard cu una cu doua, dar am vazut ca se mai intampla si faze de genul acesta...Am vazut intr-un service, o instalatie cu xenon care nu mergea...
THUNDER77 - Xenoanele lumineaza mai bine pe ploaie si pe ceatza, pt. ca lumina produsa de ele, are alta frecventza decat cea data de alte becuri...In felul asta penetreaza mult mai bine mediile cu particule de apa si pun mai bine in evidentza obstacolele de pe drum...
............................
Daca lumina farurilor cu halogen este alba cu adevarat, asfaltul nu mai "inghite" lumina...Te asigur...Am reusit sa fac 3 masini sa lumineze alb si pot spune acest lucru !!!
Daca farurile clasice cu halogen lumineaza alb-cristal si sant reglate cum trebuie, nu mai e atat de odios sa te deplasezi noaptea pe ploaie...
Daca pe langa faruri ai pe masina si niste proiectoare bune, situatia este si mai buna...Eu unul sant multumit de felul in care lumineaza masina mea...De aceea nici nu ma agit prea tare sa-mi montez xenoane...
Atentie pt. cei care vor sa-si monteze singuri xenoane !!! Am inteles ca exista un mare pericol de electrocutare, daca nu se respecta procedura de montaj...O data alimentata instalatia, nu prea mai ai ce sa mai cauti cu mainile pe fire, decat dupa deconectarea bateriei !!!
Stiu un astfel de caz, cand cel care monta o astfel de instalatie, a fost aruncat cu fundul de asfalt...E o combinatie intre electrocutarea la 220V si cea la instalatia de aprindere la 15.000V...
Voi vedea......oricum proiectoare voi avea multumita colegului dan1972 ;) si vor fi relativ atipice pentru Xantia....Mai departe nu va spun pana nu le montez pe masina
Xenon sunt , totusi , decis sa pun......eu fac naveta cu masina la serviciu , si o mare parte din condus se desfasoara in conditii de noapte , cu exceptia perioadei de vara si a "anunturilor publicitare" facute de unitate pe la ore "decente" 1, 2 , 3 noaptea cu "generosul" timp de raspuns de maxim 30 de minute de la primirea apelului , asa ca un plus de lumina la momentele alea este super bine venit

Xenon sunt , totusi , decis sa pun......eu fac naveta cu masina la serviciu , si o mare parte din condus se desfasoara in conditii de noapte , cu exceptia perioadei de vara si a "anunturilor publicitare" facute de unitate pe la ore "decente" 1, 2 , 3 noaptea cu "generosul" timp de raspuns de maxim 30 de minute de la primirea apelului , asa ca un plus de lumina la momentele alea este super bine venit

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen