Wow!!! Ce s-au aprins spiritele pe aici !!!

dar ajungem si la subiectul acesta...
hippo - Cand am fost eu pe Transalpina, tot asaaa...au dinamitat muntele...a fost circulatia oprita...fiindca tocmai se prabusise o bucata de munte, in drum...Se vede intr-una din poze...Dar oricum...drumul era muuult mai prost decat ce vad in pozele facute de tine...
Era asfaltat impecabil de la Novaci (aproape) si pana la Ranca, dar apoi era dezastru...cei aprox 20 Km pana la Obarsie...
Am mai vazut si eu masini pe acolo, dar nu in portiunea de la Ranca la Obarsie...Aia era cea mai rea...Nu am vazut decat 2 Nissan Pick-up cu niste roti mari...
Acum s-ar putea sa fie amenajata deja zona...Macar nivelata, daca nu asfaltata...
Dar nu uitati !!! E f. frumoasa si zona de la Obarsie spre Ardeal...pana la Sugag...L.Oasa...Acolo e multa vegetatie...padure...ape...In plus, te trezesti in creierul muntilor, printre brazi, la 1600 m alt. pe o sosea ca-n palma, de ai impresia ca te afli in Alpi...in Austria sau Elvetia...Te incita sa te dai cu motorul cu genunchiul la asfalt, pe viraje...
Iar peisajul de la L.Oasa este de vis...Pana acolo, se poate ajunge fara nici o problema, pe asfalt, din Ardeal...cu orice vehicul...
Acolo am intalnit si eu portiuni asfaltate bine, alternate cu portiuni de 50-100 m cu macadam...gropi...noroaie...santuri...etc....nesemnalizate...De nu-ti mai ajung rotile sa franezi...Pt. ca vii tare cu 80-90 Km/h si trebuie sa traversezi zonele alea cu 20-30...ca sa nu-ti indoi rotile...Si nu te astepti la asemenea gropi...mai ales ca erau de multe ori, in zone fara vizibilitate...viraje...poduri...etc...Dar poate pana acum deja s-au asfaltat...
...Tot inspre Ardeal, de la L.Oasa pana la Sugag, se merge printr-un defileu f. ingust, dar asfalat excelent, unde soseaua este de multe ori suspendata deasupra apei, iar copacii se impreuneaza de vu se vede cerul...E fain tare pe acolo...
..................
Imi place mult masina ta!!! Seamana mult cu a mea !
Multumesc frumos pt. poze, dar am in calculator zeci de mii de poze (la propriu) salvate...Aproape ca nu se mai misca cum trebuie calculatorul...Multumesc frumos oricum !!!
Vreau sa vad zona la fatza locului !!!

Lasa-mi surpriza!
mbc - La motociclete, tocmai asta e fain...Faptul ca au demarajul foarte puternic...Chestia asta te ajuta mult in trafic...uneori chiar sa scapi din situatii dificile...Dar nu te obliga nimeni sa demarezi la maxim sau sa prinzi viteza maxima !!! Tu controlezi motocicleta, nu ea pe tine !!!
E adevarat...Nu e bine sa te sui pe una foarte nervoasa de prima data, pt. ca intr-adevar va face ea ce vrea cu tine !!! Practic nici nu vei invatza sa mergi cum trebuie ca ea, pt. ca iti va fi frica de ea...Trebuie sa incepi cu una mai moale...mai bleaga...ceva de 125cmc si 12-15cp...usoara (90...130 Kg). Va fi suficienta si vei avea timp sa inveti miscarile corpului, pt. a putea contracara reactiile motocicletei...Iti vei forma reflexele...
....Nici macar legislatia nu-ti permite sa conduci in primul an, o motocicleta mai puternica de 35 Kw !!! Lucru pe care multi il ignora...
Trebuie sa ai rabdare, altfel ai toate sansele sa-ti rupi gatul sau vei sta permanent cu motocicleta prin service ca sa o repari...Operatie deloc ieftina tinand cont ca o bucata de carena de la o moto de viteza de 600 cmc costa 300...350 euro !!! Doar o bucata !!! O carena e comusa din 12-15 parti !!!
In principiu, nu te sfatuiesc sa iti iei o moto de viteza. Probabil una naked (clasica) sau un enduro mai mic...poate de 350 cmc...In felul asta o sa-ti satisfaci si microbul cu drumetiile pe munte...
dj01fad - Pai e cineva de aici intreg la cap ?!?

. Numai faptul ca avem Citroen-uri spune totul.
Stai linistit! Faptul ca te pricepi sa conduci masina bine, te va ajuta mult sa inveti sa mergi pe motor ! Va trebui sa translatezi reflexele de la masina, pe 2 roti si sa le corelezi cu mentinerea echilibrului...Fiindca faptul ca tragi de acceleratie sau de ambreiaj, modifica echilibrul...Trebuie sa stii cand sa accelerezi...cand sa mentii motorul cuplat si cand sa debraiezi...Nu e ca la 4 roti!!! Toate aceste manevre afecteaza echilibrul motocicletei...Putini instructori moto, stiu sa explice aceste lucruri...De aceea ies atatia afoni...kamicaze...donatori de organe...sau cum vrei tu, in trafic !!!...fara sa stie sa conduca...
Asa este! Motoarele de viteza nu sant indicate pt. soselele si traficul de la noi...Totusi nu te arunca pt. inceput mai sus de 400-500 cmc...E destul !!! 40-50 cp sant arhi suficienti pe 2 roti...Poate chiar prea multi pt. inceput !!!
the judge -

. Si la mine Citronelul incepand de primavara, someaza...Uneori nu merg cu el decat o data pe sapt. Dar asta nu numai datorita motocicletei, ci si faptului ca de ceva timp am dezgropat o mai veche pasiune...aceea a mersului pe bicicleta...Incepand cu deplasarile prin oras cu treburi, si terminand cu drumetiile de sfarsit de saptamana, de cate 70-100 Km/zi pe bicicleta, in care e inclusa si o ascensiune pe munte...
Atat timp cat e vremea frumoasa, consider ca e o tampenie sa tarasc dupa mine 1 Tona de fier, prin oras...In plus fac miscare...mersul pe bicicleta e sanatos...si imi si place sa ma plimb cu bicicleta...E superb sa iesi primavara, fie prin parcuri, fie prin zona veche a orasului, sa te plimbi fara pera multa graba...doar de placere...
Asa ca mi-am cumparat o bicicleta buna si in felul asta, ma pot bucura de plimbare, fara sa-mi fac nervi sau sa dau la pedale ca eroul...
In turele de week-end in schimb, se merge tare...La sosea (pana ajungem in munte...20...30 Km) se merge in fortza...cu 30...35Km/h constant...apoi escaladarea muntelui, care include lungi portiuni de "push-bike", pt. ca la coborare sa se atinga viteze fantastice (pt.bicicleta)...50...60 Km/h printre crengi cazute...bolovani...sleauri de pamant...Simti ca se rupe bicicleta sub tine...
Dupa coborarea din munte si o pauza de realimentare (cu sucuri...apa...mancare...dulciuri...fructe...batoane energizante...) iar se incing "baietzii" la asfalt si dau in pedale de parca abia atunci a inceput plimbarea...Si iar se merge cu 30 Km/h constant...de simti ca-ti pleznesc venele de la gat...simti cum ti se umfla muschii de la picioare si ti se taie rasuflarea...
Daca treaba asta nu o faci cu o bicicleta buna si cu antrenament treptat prealabil... risti sa nu te mai poti intoarce acasa, sau in cel mai fericit caz, sa fii rupt o saptamana...

.
Oricum, e o chestie superba...Nu-mi pare rau deloc ca mi-am luat bicicleta...
In cursul saptamanii iesim la plimbare aproape in fiecare seara, ori prin parc, ori pe faleza...ori pe malul Dunarii...Stam de vorba...ne aerisim...ne laudam cu imbunatatirile facute la biciclete...E o modalitate excelenta de relaxare si de a face miscare...Cativa din prieteni, le-au cumparat biciclete si nevestelor si vin si ele cu noi (in plimbarile usoare)...uneori chiar si cu copii pe biciclete mai mic...E super si nu consuma nimic!!! Am o satisfactie imensa cand vad ca imi rezolv treburile...ma deplasez...si nu trebuie sa trec pe la PECO sa bag benzina...
...............................
Revenind la motociclete...La mine povestea e mai lunga...
A inceput cu o bicicleta Pegas, pe care am montat un motor de Mini-Mobra pe care l-am cumparat de la Mangalia...intr-o excursie la mare...prin 1986...Nu se gaseau astfel de motoare...
Am mers cu acea bicicleta cu motor vre-un an...pana i-am strambat cadrul...
...Sezonul urmator a urmat o Mini-Mobra (prin 1988)...care era muuult mai evoluata...Avea suspensii...frane pe tambur...Era altceva...Totusi in scurt timp a devenit prea lenesa pt. mine...
...Astfel am inceput sa tanjesc dupa Mobra Hoinar...Ii facusera reclama in revista Autoturism...si la scurt timp a aparut si in magazinele Moto-Velo...

...La Braila era expusa una in vitrina la care salivam cat nu pot exprima in cuvinte...Treceam in fiecare zi pe acolo si nu ma mai saturam privind-o...Eram la liceu in perioada aceea...Dupa prima ora, fugeam de la scoala, impreuna cu un alt coleg pasionat si ne zgaiam la Mobra, pret de o ora...
Cand se terminau orele, mai trageam o tura pana acolo sa ne mai uitam, pt. ca seara cand ieseam prin oras, sa mai trec cu un alt prieten (si el pasionat) sa ne mai uitam la motoreta...
Dar a venit si ziua cand am reusit sa strang toti banii (11.500 lei vechi) si m-am dus sa-mi cumpar motoreta mult-visata...
A fost fantastic sentimentul pe care l-am avut cand am scos motoreta din magazin...mai ales pe timpul lui Ceausescu...cand nu prea iti permiteai sa-ti cumperi asa ceva...nou...din magazin...
...Am mers un an de zile fara permis cu ea, pt. ca nu aveam varsta (in 1989 eram la liceu, in clasa a 11-a...aveam 17 ani neimpliniti...)....Am inceput sa invat sa merg cu ea, dupa care am inceput sa ies in trafic (fara permis)...O data chiar am fost si la Galati...M-a fugarit Militia de 3 ori, dar de fiecare data scapam...ori pe scari...ori prin parcuri sau pe linii de tren...Dadeam probe de motocross pe malul Dunarii spre Galati...prin padure...ne mai fugareau cainii...
...Dar am facut varsta si mi-am luat din prima permisul...Au urmat multe plimbari lungi, dar frumoase...La Sibiu...la Mare...etc...
La Revolutie alergam ca tampitzii cu Hoinar-ele printre gloante...(eram o gashca de 18-20 Hoinari in Braila...)
Prin 1991, am avut un accident cu un pieton si m-am cam speriat...am vandut Hoinar-ul...Mare greseala...pt. ca banii s-au cheltuit si greu am mai reusit sa strang altii sa-mi iau iar motor...
...Dar in 1993 mi-am cumparat de la Bucuresti un CZ 175 Sport...modificat...cu roti din aliaj...cu frane discuri...cu carene de Honda VF...Era regina la vremea aia...Apoi au urmat iar plimbari prin tara...Dar era totusi prea batrana si se strica mai mereu cate ceva la ea...Cand si-a dat obstescul sfarsit, am schimbat-o...
...In 1995 mi-am luat o JAWA 350 TS cu 8900 Km in bord...Era aproape noua...Era superba...A fost prima motocicleta cu care pot spune ca m-am plimbat cu adevarat...Am tinut-o pana in 2005 (10 ani si aprox.50.000 Km...)...A fost o motocicleta f. fiabila...Stiam...La drum, nu conta...ca era ploaie...ceatza...noapte...frig...etc...ajungeam cu ea la destinatie, fara sa deschid trusa de scule sau sa fac macar o pana...
Schimbarea s-a lasat asteptata multa vreme, din cauza banilor...din cauza vremurilor...din cauza faptului ca am vrut si masina (am schimbat 2 Oltcit-uri in perioada asta...in 10 ani...
....Totusi in 2005, am reusit sa fac rost de bani (multi bani atunci...2800 euro) si mi-am luat actuala motocicleta...BMW-ul...de care sant f. multumit si nu ma gandesc sa o schimb in urmatorul interval de timp...
Nu este pretentioasa, e usor de reparat...toate sant accesibile..., consuma putina benzina, e in stare f. buna, mi-am luat si f. multe accesorii originale BMW pt. ea (valize touring...parbriz inalt...crash barr-uri...etc...)...Are cauciucuri noi, baterie noua Varta, placutze de frana noi...totul gresat...O cunosc de la un cap la altul si ar fi pacat sa o schimb...In plus e f. potrivita pt. drumurile si traficul din Romania...potrivita chiar si pt. mine, chiar daca e un pic cam micutza pt. cei 1,95m ai mei...

.
E fantastic cum demareaza mono-cilindrul asta de 652 cmc si 48...51 cp...Am impresia ca sant calare pe un motor de taiat lemne cand o turez...Vibreaza, dar asta nu ma deranjeaza...O simt ca are caracter...

E fantastic cand plezneste si bubuie "gamela" aia de 652 cmc cu piston de 10 cm diametru...E rea tare pana la 120...140 km/h...In plus e f. usor de condus...Ciclistica are unghiurile astfel alese, incat ai impresia ca vireaza singura acolo unde doresti...Suspensia e moale (dar reglabila) astfel ca iti iarta gropile pe care nu le vezi in timp util...
Daca nu aveam motocicleta asta, la un drum la Sibiu noaptea, pe ploaie, ma curatzam de 3 ori...
- In Codlea, mergeam in spatele unei masini (pt. ac era noapte..ploua...nu vedeam nimic...) care a luat o canalizare fara capac printre roti, pe care eu am luat-o (sau mai precis am sarit-o) in plin, fara sa patzesc nimic...si nici motocicleta...
- Dupa Codlea, soseaua era nemarcata si in lucru si pt. ca era noapte si ploua torential...M-au orbit masinile din spate si din fatza si nu am mai vazut drumul...Pret de cativa metri am mersi pe acostamentul cu pietris ud...noroi si gropi...fara sa-mi dau seama ca am iesit din drum...Dar motocicleta mi-a permis sa revin pe asfalt, fara sa patzesc nimic...
- Aproape de Fagaras, era circulatia restrictionata pe un sens...cu semafor...Masinile din fatza oprite la semafor in coloana ne orbeau cu farurile lasate aprinse...Stopurile celor din fatza pe frana iar orbeau...Asfaltul era ud si negru, fara marcaje...etc. Si m-am trezit ca la iesirea din acea restrictie, masina din fatza pe care eu o urmam, a incalecat un mal de asfalt de 20 cm...diferentza de nivel...care era evident ud...Si a facut-o in lung... Mi-au derapat ambele cauciucuri, dar pt. ca motocicleta e f. manevrabila, e usoara si are cauciucuri enduro (mult mai potrivite pt. mizeria de pe soselele noastre...) am iesit in picioare si din acea faza...E meritul Bavarezului meu !!! Sant mandru de el si nici prin gand nu-mi trece sa il schimb...
........Daca as avea sa-i reprosez ceva, e faptul ca suspensia spate e un pic cam la limita...Daca o incarc cu 2 pers si bagaje mai grele, suspensia bate in cap...Dar toate F650-urile fac asa...E clar!!! E semn ca trebuie sa-mi iau o nevasta slaba si mica...

.
.........................................
the judge - Stii ce am remarcat eu de-a lungul timpului ?!? Toti cei care au mers o perioada fara permis, conduc f. bine motocicletele...Nu stiu care e misterul...Probabil faptul ca sant dispusi sa riste oricat, doar de dragul de a se plimba cu motorul, evidentiaza pasiune apt. mersul pe 2 roti...

.
..................
Ai si un CB 250 ?!? E super-tare!!!

Pt. oras e mult mai bun si mai stabil decat un scooter...Cred ca e o bijuterie!!!
..................
Esti un fericit ca ti-ai luat 4 cauciucuri de marca noi pt. masina !!! Si eu am in plan sa-mi cumpar 4 Dunlop SP-01 pt. vara, dar sa vedem cum voi face rost de bani...
Asa este!! Si pe mine ma enerveaza teribil vremea asta...Nu se mai duce o data frigul asta !!! E deja 6 Martie si e ger noaptea de crapa pietrele...
Intre timp s-au facut si strazile praf....Nu stiu cum e prin alte orase, dar in Braila nu mai sant decat 2-3 strazi fara cratere...Iti rupi masina in doua....Nu ma grabesc sa-mi pun rotile de vara din aliaj...pana nu asfalteaza astia strazile...
Astea de iarna au cauciucuri inalte, iar jantele din tabla sant mai elastice si oricum pot fi indreptate/roluite in caz de ceva...mult mai usor decat celelalte...
..............................
In legatura cu
THUNDER77...stai linistit...Asa e el !!! Nu ai ce sa-i faci!!!
Se aprinde repede, din principiu, dar nu e rau intentionat...nu e baiat rau...Pamantul e rau ca....
Realitatea e ca si pe mine ma enerveaza la culme cocalarii astia de pusti cu scootere si ATV-uri, care nu au nici o limita...Nu respecta nici o regula de circulatie...multi din ei consuma etnobotanice...circula cu scooterele cu tobele gaurite si cu viteza printre blocuri si masini parcate....Iar pt. cineva din afara fenomenului moto...toti bikerii sant la fel...
Tot cei care nu au legatura cu fenomenul...cand vad ca un motociclist se inclina cu genunchiul la asfalt, sau se strecoara prin trafic...spun ca e inconstient....Pt. ca nu-si dau seama ca vehiculul (motocicleta) iti permite asemenea manevre, fara sa risti prea mult...Asta pt. ca o motocicleta buna, este f. stabila, are o tinuta de drum excelenta, are frane excelente...cauciucuri cu alta compozitie decat cele auto...
De ce oare un cauciuc de motor costa cat doua de masina...sau poate cat 3...???
De ce o motocicleta noua, costa cau o masina noua...??? Pt. ca are un sasiu studiat mii de ore...niste frane supuse la ceme mai severe teste....materiale aproape identice cu cele din F1...etc....
THUNDER77 - Mai...ce sa-i faci ?!? De la o varsta incolo te apuci de scris...

Eu totusi la aproape 40 de ani, ma dau cu motorul...fac performantza pe bicicleta...Sa te vad pe tine la 40 de ani !!! Cred ca trebuie sa-ti pregatesti un baston...
....Sa-ti trimit o lama prin Posta ?!?
